Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

STRONA GŁÓWNA TYTUŁ: „Wykorzystanie metody Webquestu w nauczaniu elementów kulturoznawczych. Wielka Brytania i Niemcy – znane i nieznane!” KLASA: 2aT CELE.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "STRONA GŁÓWNA TYTUŁ: „Wykorzystanie metody Webquestu w nauczaniu elementów kulturoznawczych. Wielka Brytania i Niemcy – znane i nieznane!” KLASA: 2aT CELE."— Zapis prezentacji:

1 STRONA GŁÓWNA TYTUŁ: „Wykorzystanie metody Webquestu w nauczaniu elementów kulturoznawczych. Wielka Brytania i Niemcy – znane i nieznane!” KLASA: 2aT CELE PROJEKTU:  Zdobycie / poszerzenie wiedzy uczniów na temat geografii, tradycji, jedzenia, dialektów etc. poszczególnych części Wielkiej Brytanii i wybranych landów Niemiec,  Poszerzenie wiedzy o elementy kulturoznawcze,  Wzbogacenie słownictwa dotyczącego wyżej wymienionej tematyki,  Zwiększenie wśród uczniów umiejętności i sprawności językowych oraz umiejętności korzystania z technologii informacyjno- komunikacyjnych w procesie samodzielnego uczenia się metodą Webquestu,  Podniesienie jakości nauczania języków obcych poprzez doskonalenie nauczyciela i stosowanie nowoczesnych metod dydaktycznych,  Kreowanie pozytywnego stosunku do języka i kultury obu państw,  Zwiększenie aktywności uczniów poprzez wykorzystanie aktywnej metody pracy,  Wzbogacenie bazy dydaktycznej pracowni językowej. CZAS WYKONANIA PROJEKTU: 2 tygodnie – r. AUTORZY: mgr Joanna Zielaskiewicz, mgr Agnieszka Magdziak

2 WPROWADZENIE Ty i Twoi koledzy z klasy wygraliście wycieczkę do Niemiec i Wielkiej Brytanii!!! Organizator zaproponował dodatkowe atrakcje w trakcie podróży. Jedynym warunkiem, żeby skorzystać z nich za darmo jest napisanie krótkiego sprawozdania z tego co zobaczyliście Powinny to być jednak informacje krótkie, ciekawe, znane i takie, o których istnieniu nie mieliści zielonego pojęcia…

3 ZADANIA Projekt powinien składać się z następujących etapów: - poszukiwawczego – zebranie i usystematyzowanie informacji, - technicznego – opracowanie rezultatów poszukiwań, - prezentacji – przedstawianie materiałów oraz omówienie prac. Podzielicie się na grupy według zasad opisanych w procesie. Po zebraniu informacji należy opracować wybrany przez siebie sposób prezentacji. To wy decydujecie jaka będzie jej forma (prezentacja power point/ prezi, plakat, makieta, strona internetowa). Pamiętajcie o podaniu bibliografii.

4 ZADANIA Oto zadania dla poszczególnych grup: grupajęzyk niemiecki I BERLIN Ogólne informacje (położenie, herb i flaga, mieszkańcy, dialekt berliński, najważniejsze zabytki) Kultura: największy dom towarowy – KaDeWe w Berlinie. Historia: 3 października – Święto Zjednoczenia Niemiec – krótka historia muru berlińskiego. Postaci: niemiecka aktorka I piosenkarka Marlene Dietrich Jedzenie: berlińska kiełbasa z curry i jej muzeum II BAWARIA Ogólne informacje (położenie, herb i flaga, mieszkańcy, język bawarski, największe miasta, najważniejsze zabytki), stolica Bawarii – krótka charakterystyka Sport: Bayern Monachium – (symbol, stadion, znani piłkarze) Znany bawarczyk – Richard Strauss lub Joseph Ratzinger Jedzenie: monachijska biała kiełbasa, bawarskie precle, Kultura: Oktoberfest – wjazd gospodarzy, początek święta październikowego – odszpuntowanie pierwszej beczki / Drindl – kobiecy strój ludowy III NADRENIA PÓŁNOCNA WESTFALIA Ogólne informacje (położenie, flaga i herb, mieszkańcy, największe miasta, najważniejsze zabytki), stolica – krótka charakterystyka, Zagłębie Rury – krótki opis Sport: Borussia Dortmund – Padeborn (skład drużyny, symbol, stadion) Postaci: Ludwig van Beethoven Kultura: Karnawał w Kolonii – piąta pora roku, czas trwania, palenie słomianej kukły, różany poniedziałek, Wieberfastnacht. Jedzenie: Kruestchen Schnitzel / Kottenbutter / Doeppekooche / aachener Printen / Muscheln nach rheinischer Art (dwie potrawy do wyboru)

5 ZADANIA grupajęzyk angielski I ANGLIA Ogólne dane (język angielski, flaga i jej znaczenie, symbol i patron, mieszkańcy), stolica Anglii i jej krótka charakterystyka, największe miasta Sport narodowy Anglii - krótka charakterystyka piłki nożnej, słynni piłkarze. Kultura – opis dwóch wybranych wydarzeń np. Festiwal Notting Hill, Guy Fawke’s Day, wyścigi konne w Ascot- Royal Ascot, bieg za serem – Cheese rolling itp. Historia – ciekawostki historyczne np. mur Hadriana, Wielki Pożar w Londynie Pobyt Rzymian i ich łaźnie, tajemnica Stonehedge itp. (dwie do wyboru) Słynne postaci – Shakespeare, The Beatles, Robin Hood, Król Arthur, Winston Churchill, Margareth Thatcher itp. (dwie do wyboru) Jedzenie i picie – opis dwóch wybranych dań i napojów np. Fish and chips, Full English Breakfast, piwo, II WALIA Ogólne dane (język walijski, flaga i jej znaczenie, symbol i patron, mieszkańcy), stolica Walii i jej krótka charakterystyka, największe miasta. Sport narodowy Walii - krótka charakterystyka rugby, słynni gracze. Kultura – opis dwóch wybranych wydarzeń/ festiwali np. Festiwal Walijski The Eisteddfod, nurkowanie w błocie „Bog snorkelling”, i opis narodowego stroju Historia – ciekawostki historyczne (dwie do wyboru) Słynne postaci – Cathrine Zeta-Jones, Anthony Hoppkins, James Dean, Owain Glyndwr (dwie do wyboru) Jedzenie i picie – opis dwóch wybranych dań i napojów np. ciastka laverbread, piwo Ale, zupy: z porów, z serc itp. III SZKOCJA Ogólne dane (język szkocki, flaga i jej znaczenie, symbol i patron, mieszkańcy), stolica Szkocji i jej krótka charakterystyka, największe miasta. Sport narodowy Szkocji - krótka charakterystyka golfa, słynni golfiści. Kultura – opis dwóch wybranych wydarzeń/ festiwali np. Festiwal w Edynburgu, Szkocki Nowy Rok, Olimpiada Szkotów itp. i opis narodowego stroju Historia – ciekawostki historyczne np. legenda o potworze z Loch Ness, Słynne postaci – William Wallace, Sean Connery, wynalazcy: A.G. Bell, James Watt, Alexander Flaming, Sir Arthur Conan Doyle itp (dwie do wyboru) Jedzenie i picie – opis dwóch wybranych dań i napojów np. haggies, stovy, puddingi, whisky

6 PROCES Będziecie pracować w 3 grupach 4/5-osobowych. Grupy powstaną w wyniku losowania. Każdy zespół ma przydzielone zadanie do wykonania. W obrębie grupy podzielicie się rolami: - Zbieracz – znajdź w Internecie interesujące was informacje dotyczące danego obszaru. Możesz korzystać z przykładów zasugerowanych przez nauczyciela w źródłach – ale nie jest to obowiązkowe. - Pisarz- zredaguj podany Ci materiał pod względem językowym. - Informatyk- stwórz z podanych ci informacji (zdjęć, opisów) wybraną przez was formę prezentacji. - Prezenter – zaprezentuj prezentację przygotowaną przez grupę. Ustalcie w grupie harmonogram prac. Wybierzcie również swojego lidera, który będzie kontaktował się z nauczycielem i składał relacje z kolejnych etapów prac. Nauczyciele są do waszej dyspozycji na zajęciach konsultacyjnych oraz na przerwach. Zasady prezentacji: - dokładny termin określą nauczyciele (listopad 2015,), - czas trwania prezentacji około 5-7 min. Wyniki przedstawia prezenter – mogą mu pomóc inni członkowie grupy, Efekty pracy zostaną zaprezentowane w obecności pozostałych grup, nauczycieli i zaproszonych gości Prezentacja jest niezbędna do zakończenia waszego zadania i otrzymania oceny. Czas trwania projektu - 2 tygodnie.

7 ŹRÓDŁA (przykłady) język niemieckijęzyk angielski Berlin berlinczykow Bawaria Nadrenia Północna Westfalia Ogólne informacje Anglia Walia Szkocja https://english4mieszko.wordpress.com/2014/04/05/szkocja-linki-do-filmow/

8 KRYTERIA OCENIANIA kategoriapodstawowy 1-2 punkty pełny 3 punkty wykraczający 4-5 punktów punkty Zawartość merytoryczna prezentacji (zgodność z tematem, odpowiedni dobór informacji, samodzielność opracowania) Zadanie wykonane w części, duża pobieżność w opracowanym materiale, informacje skopiowane z Internetu. Zadanie wykonane w pełni, informacje poprawne merytorycznie, właściwy dobór materiału na podstawie podanych źródeł. Zadanie wykonane w pełni, informacje poprawne merytorycznie, samodzielny dobór materiału wykraczający poza podane źródła. Spójność prezentacji. 1-5 Forma graficzna prezentacji (oryginalność, pomysłowość, estetyka) Prezentacja mało estetyczna, szablonowa, zły dobór czcionki, kolorów, brak lub uboga grafika, niespójna kompozycja) Prezentacja wykonana estetycznie i starannie. Dobry dobór czcionek, kolorystyki i grafiki. Spójna kompozycja, różnorodne efekty. Drobne niedociągnięcia. Prezentacja wykonana estetycznie, starannie, pomysłowo. Wzorowa jakość grafiki. Zastosowanie różnych form prezentacji (film, animacje, plakat itp.). Przemyślana i spójna kompozycja. 1-5 Forma prezentacji ustnej (zaangażowanie całego zespołu, prezentacja ustna spójna z prezentowanym materiałem, zainteresowanie słuchaczy) Wypowiedź ustna wspierana czytaniem tekstu z prezentacji, kartki. Sposób prezentacji mało zrozumiały i nieciekawy dla słuchaczy. Prezentacja uporządkowana i zrozumiała dla słuchaczy. Odpowiedni do rangi wystąpienia styl i forma szanujące odbiorcę (poprawny język wypowiedzi, strój, mowa ciała). Wypowiedź płynna, świadcząca o przemyśleniu i dobrej znajomości prezentowanego materiału. Umiejętność odpowiedzi na dodatkowe pytania. Prezentacja mówcy bez zarzutu. 1-5 Współpraca w grupie i kontakt z nauczycielem. Mała współpraca w grupie, nierówny podział pracy, brak kontaktu lub rzadki kontakt nauczyciela z liderem grupy. Dobra organizacja pracy w grupie, sprawiedliwy podział większości pracy pomiędzy członków grupy, systematyczny kontakt lidera z nauczycielem. Doskonała współpraca w grupie. Odpowiedzialność wszystkich członów zespołu za efekt końcowy całej prezentacji. Częste kontakty lidera z nauczycielem. 1-5 Środki leksykalne i gramatycznePoważne błędy zakłócające komunikację. Ubogie środki leksykalne. Pojawiają się drobne błędy, ale w żaden sposób nie zakłócają one komunikacji. Słownictwo na dobrym poziomie. Prezentacja pod względem językowym nie wymaga żadnych poprawek. Bogate słownictwo. 1-5

9 SKALA OCEN ILOŚĆ PUNKTÓWOCENA 25 – 24celujący 23 – 20bardzo dobry 19 – 16dobry 15 – 12dostateczny 11 – 9dopuszczający 8 – 0niedostateczny

10 PODSUMOWANIE GRATULUJEMY Wasza darmowa wycieczka w ramach projektu WEBQEST dobiegła kresu. Poznaliście piękno Niemiec i Wielkiej Brytanii, oprowadziliście nas po miejscach znanych i nieznanych, przedstawiliście fakty o obu narodach, które was i nas nie raz zaskoczyły. Poszerzyliście swoją wiedzę językową i nabraliście pewności w prezentacji waszych sprawozdań. Wasze relacje wraz z fotografiami w całości spełniły oczekiwania organizatorów. Zapraszamy do wzięcia udziału w następnej edycji konkursu. Szczegóły zostaną podane wkrótce…. Dziękujemy


Pobierz ppt "STRONA GŁÓWNA TYTUŁ: „Wykorzystanie metody Webquestu w nauczaniu elementów kulturoznawczych. Wielka Brytania i Niemcy – znane i nieznane!” KLASA: 2aT CELE."

Podobne prezentacje


Reklamy Google