Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Hymn Szkoły 1. Aby język mówić chciał co pomyśli głowa Zawsze się staramy dbać o kulturę słowa.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Hymn Szkoły 1. Aby język mówić chciał co pomyśli głowa Zawsze się staramy dbać o kulturę słowa."— Zapis prezentacji:

1

2 Hymn Szkoły

3 1. Aby język mówić chciał co pomyśli głowa Zawsze się staramy dbać o kulturę słowa

4 Wszystkim nam przyświeca jedna myśl By cały świat z nas dumny był Przez okna słów oglądam świat, cel znam I trzymam klucz do wiedzy bram Z najprostszych słów głęboką myśl spisz dziś By jaśnieć mogła w życiu twym

5 2. Słowa to są mosty by Przejść po rzece życia Tyle mamy ja i ty Jeszcze do odkrycia

6 Wszystkim nam przyświeca jedna myśl By cały świat z nas dumny był Przez okna słów oglądam świat, cel znam I trzymam klucz do wiedzy bram Z najprostszych słów głęboką myśl spisz dziś By jaśnieć mogła w życiu twym

7 1. Aby ……. mówić chciał co pomyśli ……… Zawsze ………… dbać o kulturę ……..

8 Wszystkim nam przyświeca jedna ……. By cały ……… z nas dumny był Przez okna …….. oglądam świat, cel ……….. I …………. klucz do wiedzy bram Z najprostszych……. głęboką myśl spisz ………….. By jaśnieć mogła ……………….. twym

9 2. …………….. to są mosty by Przejść …………… życia Tyle ……………. ja i ty ……………… do odkrycia

10 …………………………………….. myśl ………………………………. był Przez okna ……………………….., …….. znam ……………………………… bram ……………………………………. myśl ……………………ś …………………………….. twym

11

12 Muzyka w gimnazjum, klasa 1 Podręcznik: „Gra Muzyka” Wymagania: na KAŻDEJ lekcji należy mieć podręcznik i zeszyt (w kratkę lub w linię) Uwaga: przedmiot MUZYKA jest tylko w PIERWSZEJ klasie! Na lekcjach będziemy zajmować się historią muzyki, od najdawniejszej do najnowszej. Poznacie epoki, kompozytorów, instrumenty. Będziemy często słuchać utworów i je omawiać. Nauczycie się rozpoznawać style muzyczne. Czasami będziemy śpiewać różne piosenki.

13 Ch ó r szkolny Jest dla wszystkich, kt ó rzy lubią śpiewać :-) pr ó by są w czwartki w godz. 14:40-16:00 w sali nr 10

14 Na wszystkich lekcjach muzyki będziemy korzystać z prezentacji. Zawsze zapisujemy w zeszycie to co jest BIAŁYMI LITERAMI Robienie notatek jest obowiązkowe. SPRAWDZAM!

15 Rola muzyki w naszym życiu Do czego jest nam potrzebna muzyka? Czy jest dla nas czymś WAŻNYM? Muzyka Może być… (jaka?) dzieli się na daje wykorzystuje dźwięki głos wyobraźnię człowieka instrumenty nuty Radość Odpoczynek Emocje Spokój Możliwość rozwoju Wzruszenie energię Super Spokojna pobudzająca Energiczna Szybka Wolna Smutna Wesoła Głośna Nudna męcząca Poważną Rozrywkową Śpiewaną Instrumentalną Elektroniczną Nowoczesną dawną

16 Zastanów się i zapisz po kilka odpowiedzi: Lubię słuchać muzyki, gdy… Nie lubię słyszeć muzyki, gdy… Na czym polega różnica między SŁYSZENIEM a SŁUCHANIEM?

17 Oceny: czerwone, zielone, niebieskie Kartkówki  -czasami zapowiedziane  czasami niezapowiedziane  Czasami „zeszytówki” ZAWSZE ZE SŁUCHANIEM ZAWSZE ZE SŁUCHANIEM Kartkówki  -czasami zapowiedziane  czasami niezapowiedziane  Czasami „zeszytówki” ZAWSZE ZE SŁUCHANIEM ZAWSZE ZE SŁUCHANIEM Aktywność  Aby dostać „+” trzeba około 3 razy odpowiedzieć na lekcji.  „-” jest za zgłoszenie braku pracy domowej, może być tez za przeszkadzanie. +++ to 5- - - to 1 - i + się kasują Aktywność  Aby dostać „+” trzeba około 3 razy odpowiedzieć na lekcji.  „-” jest za zgłoszenie braku pracy domowej, może być tez za przeszkadzanie. +++ to 5- - - to 1 - i + się kasują Śpiewanie Śpiewanie Na lekcji ćwiczymy jakąś piosenkę i jest to OBOWIĄZKOWE następnie KTO CHCE zgłasza się i śpiewa w małej grupie na ocenę Śpiewanie Śpiewanie Na lekcji ćwiczymy jakąś piosenkę i jest to OBOWIĄZKOWE następnie KTO CHCE zgłasza się i śpiewa w małej grupie na ocenę

18 Temat: U źródeł muzyki str. 8-12 Pierwotna, czyli najdawniejsza muzyka łączyła w sobie......,......i............... Była więc sztuką............... Opisz krótko ewolucję prehistorycznej muzyki. śpiewtaniec grę na instrumentach. synkretyczną.

19 Podział instrumentów na grupy: DęteStrunowePerkusyjne Źródłem dźwięku jest drgający słup powietrza Źródłem dźwięku jest drgająca struna Źródłem dźwięku jest drgająca część instrumentu [np. błona] lub cały instrument Instrumenty dzielimy na trzy grupy: Dęte, strunowe i perkusyjne. Czy pamiętasz co jest źródłem dźwięku w każdej z grup?

20 O najdawniejszej muzyce możemy dowiedzieć się z.............., oraz z obserwacji żyjących dziś............. ludów. Badanie jej roli i rozwoju pozwala nam lepiej zrozumieć rolę jaką muzyka pełni w naszych czasach. prymitywnych wykopalisk

21

22 Zadane: Str. 16: pytania do tematu 1: Pyt. 1 – ustnie Pyt. 4 – pisemnie (pół strony; może być też komiks)


Pobierz ppt "Hymn Szkoły 1. Aby język mówić chciał co pomyśli głowa Zawsze się staramy dbać o kulturę słowa."

Podobne prezentacje


Reklamy Google