Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Panel dyskusyjny Zawody przyszłości Perspektywa pracodawców i uczelni Wyższa Szkoła Ekonomii i Innowacji w Lublinie (WSEI) i Towarzystwo Ekonomistów Polskich.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Panel dyskusyjny Zawody przyszłości Perspektywa pracodawców i uczelni Wyższa Szkoła Ekonomii i Innowacji w Lublinie (WSEI) i Towarzystwo Ekonomistów Polskich."— Zapis prezentacji:

1 Panel dyskusyjny Zawody przyszłości Perspektywa pracodawców i uczelni Wyższa Szkoła Ekonomii i Innowacji w Lublinie (WSEI) i Towarzystwo Ekonomistów Polskich (TEP) Lublin, dn

2 Paneliści: prof. Andrzej Cwynar, Dziekan Wydziału Ekonomii i Logistyki WSEI Magdalena Gąsior-Marek, Posłanka na Sejm RP prof. Mirosław Jarosz, Rektor WSEI Marcin Kęćko, Wicedyrektor w Urzędzie Miasta, Lublin dr Władysław Kosiniak-Kamysz, Minister Pracy i Polityki Społecznej Małgorzata Sokół, Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Lublinie dr Bohdan Wyżnikiewicz, p.o. Przewodniczącego Rady TEP Moderator : prof. Andrzej Kondratowicz, Wiceprzewodniczący Rady TEP Andrzej Kondratowicz

3 Uwagi wstępne: 1. głównie (wyłącznie?) zajmiemy się ekonomiczną stroną zagadnienia (a nie np. kulturotwórczą, etc.) 2. zagadnienia NOWYCH ZAWODÓW ma aspekt jakościowy [ jakie/które zawody się rodzą i giną ] i ilościowy [ czyli podaż i popyt w poszczególnych profesjach ] - możemy dyskutować oba te aspekty Andrzej Kondratowicz

4 Uwagi wstępne, c.d.: 3. zagadnienia NOWYCH ZAWODÓW można dyskutować w kontekście teoretycznym/ogólnym oraz konkretnym/praktycznym - my akcent na konkrety, z możliwymi uogólnieniami 4. zagadnienia NOWYCH ZAWODÓW można dyskutować w kontekście światowym, europejskim i Polskim - nas interesować będzie głównie współczesny aspekt polski Andrzej Kondratowicz

5 FORMAT SPOTKANIA 1. trzy krótkie prezentacje 2. dyskusja panelowa 3. pytania z sali Andrzej Kondratowicz

6 PYTANIA DO DYSKUSJI PANELOWEJ PYTANIE 1. PYTANIA DO DYSKUSJI PANELOWEJ PYTANIE 1. Rola państwa a rola rynku w tworzeniu się nowych zawodów: szkolnictwo średnie i wyższe oraz legislacja i państwowa regulacja. - Czy da się przewidzieć, jakie zawody będą potrzebne w przyszłości? - Czy samo kreowanie „oficjalnych, państwowych” list zawodów [w Polsce: Klasyfikacja zawodów i specjalizacji, KZIS; ]nie stanowi hamulca w tworzeniu się „nowych” zawodów, będących odpowiedzią na potrzeby rynku? Czy przeciwnie, sprzyja tworzeniu nowych zawodów, dając im oficjalny „placet”? Andrzej Kondratowicz

7 PYTANIA DO DYSKUSJI PANELOWEJ PYTANIE 2. PYTANIA DO DYSKUSJI PANELOWEJ PYTANIE 2. Czy i na ile proces tworzenia się i zanikania zawodów da się nadal rozpatrywać w kategoriach pojedynczego państwa narodowego? - Współczesna emigracja z Polski i imigracja do Polski a zapotrzebowanie na pracowników wykonujących „nowe zawody”: [polityka imigracyjna Polski wobec młodych, ambitnych, wykształconych Ukraińców, Syryjczyków, itd. oraz praktyka światowa w tej dziedzinie]. Andrzej Kondratowicz

8 PYTANIA DO DYSKUSJI PANELOWEJ PYTANIE 3. PYTANIA DO DYSKUSJI PANELOWEJ PYTANIE 3. Powody, dla których warto „podtrzymywać” stare zawody – które? jak to robić? Czy „zabytkowe zawody” są dobrem publicznym? Andrzej Kondratowicz

9 KONIEC


Pobierz ppt "Panel dyskusyjny Zawody przyszłości Perspektywa pracodawców i uczelni Wyższa Szkoła Ekonomii i Innowacji w Lublinie (WSEI) i Towarzystwo Ekonomistów Polskich."

Podobne prezentacje


Reklamy Google