Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Promocja w Internecie. Narzędzia promocji reklama promocja uzupełniająca public relations sponsoring.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Promocja w Internecie. Narzędzia promocji reklama promocja uzupełniająca public relations sponsoring."— Zapis prezentacji:

1 Promocja w Internecie

2 Narzędzia promocji reklama promocja uzupełniająca public relations sponsoring

3 Sumy mówią same za siebie...

4 za: Polski e-rynek w liczbach, Internet Standard, 10 września 2004

5 Początki reklamy internetowej

6 początki zasada działań niekomercyjnych 1990 – Prodigy (amerykański komercyjny operator sieci) sprzedaje miejsce na reklamy 1994 – Canter & Siegel (firma adwokacka z Arizony) stosuje pierwszy spam 1995 – C&S odcięci od Internetu, książka o spamie

7 zwalczanie spamu cancelbots na serwerach news czarne listy mail bombing blokowanie faxów, 0-800, pętle

8 zarabianie na reklamie HotWired – sprzedaż miejsca na bannery – uruchomienie serwisu HotWired (np.: AT&T, IBM, Pepsi) brak krytyki i konkurencji zaangażowanie agencji reklamowych następny - Word

9 Cechy reklamy internetowej zasięg niższe koszty interaktywna targeting tracking błyskawiczna mierzalność kampanii elastyczność strategii pull

10 za: Polski e-rynek w liczbach, Internet Standard, 10 września 2004

11 Formy reklamy reklama docelowa na własnych stronach reklama odnośnikowa ogłoszenia reklamowe na stronach WWW intermercials (chaty) przerywniki reklamowe okna siostrzane ministrony reklamowe (pop-up) bannery – aktywne moduły reklamowe guziki reklamowe

12 za: Polski e-rynek w liczbach, Internet Standard, 10 września 2004

13

14 Bannery mogą być: –statyczne –animowane (25% wzrostu kliknięć) –interaktywne klasyfikacja wg celów –informujące –rozwiązujące problem –intrygujące –wskazujące na okazje –nakazowe

15

16 Skuteczność bannerów lokalizacja w odpowiedniej witrynie i w odpowiednim miejscu forma oddziaływania kolor wielkość czas wyświetlania zastosowany slogan reklamowy

17 Wielkość bannerów raport Nielsen//Netratings, 11.04

18 Stosunek internautów do reklamy i preferencje

19 Stosunek do reklamy – ulubione typy

20 Stosunek do reklamy tradycyjnej

21 Ulubione typy reklamy

22 Co robimy, gdy pojawia się reklama w TV? Źródło: Ipsos-ASI

23 Stosunek do reklamy internetowej

24 Stosunek do różnych form reklamy internetowej ogółem

25 Stosunek do różnych form reklamy internetowej ogółem (2)

26 Gdzie najczęściej umieszczano reklamy? raport Nielsen//Netratings, 11.04

27 Promocja uzupełniająca

28 Techniki konsumenckiej promocji internetowej kupony (www.hotcoupons.com, bezpłatne próbki premie obniżki cen konkursy i loterie promocje krzyżowe i łączone multimedialne prezentacje

29 Programy lojalnościowe wywołanie emocjonalnego przywiązania się do serwisu podniesienie poziomu interakcji zbieranie opinii internautów tworzenie baz danych dostosowanie serwisu do potrzeb odbiorców

30 Techniki handlowej promocji internetowej szkolenia sprzedawców konkursy dla sprzedawców nagrody dla sklepów i sprzedawców rabaty ilościowe gratisy

31 Public relations

32 PR w Internecie formy: –kształtowanie wizerunku firmy –współpraca ze środkami masowego przekazu –komunikowanie z inwestorami –wewnętrzne PR (pracownicy) sposoby: –strona WWW –internetowe biura prasowe

33 Sponsoring

34 cel: –zwiększenie stopnia znajomości firmy lub marek –wykreowanie i utrzymanie pożądanego wizerunku sposoby: –informacje o sponsorowanych przedsięwzięciach w rzeczywistości realnej –lub wirtualnej

35 Model kampanii promocyjnej w Internecie ustalenie celu kampanii określenie grupy docelowej opracowanie treści oferty określenie formy przekazu wybór technik przekazu kalkulacja kosztów i ustalenie budżetu promocji opracowanie zakresu działań i harmonogramu pomiar skuteczności

36 Pomiar skuteczności

37 Oddziaływanie reklamy - analiza etapy –dotarcie środków reklamowych do adresatów –dotarcie środków reklamowych do świadomości adresatów –wpłynięcie na zainteresowanie się adresatów reklamowanymi produktami –wpływ na zwiększenie sprzedaży

38 Wskaźniki AdViews – liczba wyświetleń w danym czasie AdClicks – ile razy zauważona i otwarta Click Through - stosunek kliknięć do wyświetleń CPT/CPM – koszt za tysiąc/milion załadowań

39 Pomiary ruchu internetowego skrypty na stronie rejestrują: –liczbę użytkowników z podziałem na nowych i wracających, w rozbiciu na czas –liczba i średni czas trwania wizyt –liczba odsłon –strony początkowe i końcowe wizyt, strony odsyłające, adres IP użytkownika –geolokalizacja internautów

40 Badania marketingowe w Internecie

41 Badania marketingowe badania wtórne – pozyskiwania informacji już zawartych w różnych publikacjach lub bazach danych badania pierwotne – pozyskiwanie informacji specjalnie z punktu widzenia potrzeb danego badania i od osób bezpośrednio będących źródłem tych informacji

42 Badania wtórne witryny WWW przedsiębiorstw dane organizacji, np. biur statystycznych bazy danych w Internecie wydania on-line czasopism publikacje firm marketingowych dane bibliotek, instytutów naukowych

43 Np. serwisy finansowe w Internecie Rynek – Ogólnopolska Wiedza Gosp. Expander Parkiet Portal Finansowy Gazeta Onet Biznes Getin Serwis Finansowy Olimp – raj inwestora Interia Biznes Money.pl

44 Badania pierwotne w Internecie badania ankietowe krótkie formularze (polls) grupy dyskusyjne logi z serwerów statystyki odwiedzin zalety ankiet internetowych –możliwość dotarcia do dużej grupy respondentów –brak barier przestrzennych –duży stopień anonimowości –relatywnie niskie koszty jednostkowe –dowolny czas udzielenia odpowiedzi wady ankiet internetowych – niski zwrot –długi czas zwrotu

45 Porównanie cech różnych form zbierania danych

46 Badanie oglądalności i ruchu na witrynie na przykładzie systemu eStats Adv.pl i gemiusTraffic

47 eStats skalowalny, bardzo wydajny system umożliwiający: –rejestrację odsłon poszczególnych stron serwisu WWW, –ich logiczne przetwarzanie –oraz czytelną ekspozycję wyników. Szeroki zakres wskaźników zapewnia rzetelny obraz ruchu na monitorowanej witrynie. System generuje raporty oglądalności, które są automatycznie przesyłane na wyspecyfikowany adres , numer SMS lub ICQ.

48 eStats bada: oglądalność poszczególnych podstron witryny, czas pobytu w serwisie drogę przebytą przez odwiedzającego siedlisko internautę. geograficzne rozmieszczenie odwiedzających - w jakim województwie lub państwie znajduje się internauta jakie siedliska przesiadkowe (portale) słowa kluczowe używane były przez internautów w procesie wyszukiwania strony WWW

49 eStats bada: rozkłady stosowanych systemów operacyjnych przeglądarek wersji językowych rozdzielczości monitorów

50 Struktura systemu w postaci bloków informacyjnych:

51 Ruch w siedlisku

52 Statystyki techniczne

53 Konfiguracja

54 gemiusTraffic skrypty zliczające w kodzie stron podłączonych do badania. gemiusTraffic rejestruje każdą odsłonę strony wykorzystuje technologię cookies informacje przesyłane są przez Internet do centrum obliczeniowego Gemius rejestrowane odsłony są podstawą dla obliczania wskaźników liczby wizyt i użytkowników wykorzystuje technologię cookies

55 gemiusTraffic w oparciu o wskaźniki gemiusTraffic liczy miary, które dokładniej opisują charakter ruchu na stronie. pozwala na dokładną analizę poszczególnych wizyt wykonywanych przez internautów na badanej witrynie, w tym prezentację ścieżek po których poruszał się internauta. zbierane są także dane techniczne, (wersje przeglądarek lub systemów operacyjnych)

56

57 gemiusProfile badanie przeznaczone dla witryn firmowych, których głównym zadaniem jest sprzedaż/promocja danego produktu/usługi cel: uzyskanie informacji o oglądalności serwisu nie tylko w wymiarze ilościowym, ale również ze względu na profil społeczno- demograficzny użytkowników określa profil witryny bez konieczności wyświetlania ankiet dane do analizy są zbierane przez ankiety wyświetlane w badaniu Prawdziwy Profil

58 gemiusProfile raport: –podstawowe informacje ilościowe o oglądalności badanej witryny –analiza zachowań dowolnie definiowanych grup celowych; –analiza zachowań w obrębie poszczególnych części serwisu

59 Literatura J. Wielki, Elektroniczny marketing poprzez Internet, PWN, Warszawa 2000, r. 6 P. Guzior, Marketing w Internecie, Helion, Gliwice 2001, r. 5 czasopismo Internet źródła on-line


Pobierz ppt "Promocja w Internecie. Narzędzia promocji reklama promocja uzupełniająca public relations sponsoring."

Podobne prezentacje


Reklamy Google