Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

JEDYNKA Nr 15 maj 2010 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 1 IM. BOHATERÓW WESTERPLATTE BIELSKO-BIAŁA UL. DYWIZJI KOŚCIUSZKOWSKIEJ 2 adres szkolnej.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "JEDYNKA Nr 15 maj 2010 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 1 IM. BOHATERÓW WESTERPLATTE BIELSKO-BIAŁA UL. DYWIZJI KOŚCIUSZKOWSKIEJ 2 adres szkolnej."— Zapis prezentacji:

1 JEDYNKA Nr 15 maj 2010 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 1 IM. BOHATERÓW WESTERPLATTE BIELSKO-BIAŁA UL. DYWIZJI KOŚCIUSZKOWSKIEJ 2 adres szkolnej strony internetowej: „CHCESZ RUSZYĆ W ŚWIAT, BĄDŹ Z JEDYNKĄ ZA PAN BRAT” KWARTALNIK SZKOLNY DLA RODZICÓW

2 1. Międzynarodowy program partnerski szkół Comenius – ciąg dalszy. 2. Z cyklu: Poznajemy nasze osiedla. 3. Z historii gromady,,Tygryski”. 4. Obchody Dnia Bezpiecznego Internetu. 5. Chwila refleksji po tragedii pod Smoleńskiem. 6. Poradnik dla rodziców: moje dziecko uczy się języka angielskiego. 7. Katechetyczne zmagania konkursowe. 8. Osiągnięcia sportowe naszych uczniów. 9. Strój w szkole i nie tylko. 10. Niedługo Dzień Dziecka. 11. Z ostatniej chwili – wizyta w Książnicy Beskidzkiej. 12. „Jedynka” z ekologią za pan brat. 1. Międzynarodowy program partnerski szkół Comenius – ciąg dalszy. 2. Z cyklu: Poznajemy nasze osiedla. 3. Z historii gromady,,Tygryski”. 4. Obchody Dnia Bezpiecznego Internetu. 5. Chwila refleksji po tragedii pod Smoleńskiem. 6. Poradnik dla rodziców: moje dziecko uczy się języka angielskiego. 7. Katechetyczne zmagania konkursowe. 8. Osiągnięcia sportowe naszych uczniów. 9. Strój w szkole i nie tylko. 10. Niedługo Dzień Dziecka. 11. Z ostatniej chwili – wizyta w Książnicy Beskidzkiej. 12. „Jedynka” z ekologią za pan brat. W TYM NUMERZE

3 W RAMACH PROGRAMU COMENIUS - RUMUNIA 2010 W styczniu 2010 miał miejsce kolejny wyjazd realizowany w ramach projektu Comenius. Wzięły w nim udział dwie nauczycielki z naszej szkoły: Maria Szweda i Bożena Świder. W czasie pobytu w Rumunii zwiedzano Bukareszt oraz górskie rejony Transylwanii, miejsca związanego ze słynnym wampirem – Drakulą. W miejscowości Sinaia podziwiano zamki, w Sighisoarze średniowieczne zabytki, a w Brasovie olbrzymi Czarny Kościół. W drodze powrotnej do Bukaresztu wycieczkowicze zatrzymali się w Muzeum Etnograficznym, znajdującym się na otwartej przestrzeni. Goście zostali przyjęci w przedszkolu będącym gospodarzem całej wizyty, gdzie mogli oklaskiwać uroczych małych tancerzy i śpiewaków, a także wziąć udział w warsztatach prezentujących sztukę ludową. Innego dnia uczestnicy projektu byli goszczeni w szkole podstawowej, gdzie zaprezentowano bardzo ciekawe zajęcia języka angielskiego, w których aktywnie uczestniczyli również goście. Podczas całego pobytu nauczyciele i dzieci spotykali się z bardzo miłym przyjęciem, serdecznością i gościnnością. Opracowanie: nauczyciel-bibliotekarz Bożena Świder W styczniu 2010 miał miejsce kolejny wyjazd realizowany w ramach projektu Comenius. Wzięły w nim udział dwie nauczycielki z naszej szkoły: Maria Szweda i Bożena Świder. W czasie pobytu w Rumunii zwiedzano Bukareszt oraz górskie rejony Transylwanii, miejsca związanego ze słynnym wampirem – Drakulą. W miejscowości Sinaia podziwiano zamki, w Sighisoarze średniowieczne zabytki, a w Brasovie olbrzymi Czarny Kościół. W drodze powrotnej do Bukaresztu wycieczkowicze zatrzymali się w Muzeum Etnograficznym, znajdującym się na otwartej przestrzeni. Goście zostali przyjęci w przedszkolu będącym gospodarzem całej wizyty, gdzie mogli oklaskiwać uroczych małych tancerzy i śpiewaków, a także wziąć udział w warsztatach prezentujących sztukę ludową. Innego dnia uczestnicy projektu byli goszczeni w szkole podstawowej, gdzie zaprezentowano bardzo ciekawe zajęcia języka angielskiego, w których aktywnie uczestniczyli również goście. Podczas całego pobytu nauczyciele i dzieci spotykali się z bardzo miłym przyjęciem, serdecznością i gościnnością. Opracowanie: nauczyciel-bibliotekarz Bożena Świder

4 Z CYKLU… POZNAJEMY NASZE OSIEDLA CMENTARZ WOJSKOWY NA OSIEDLU WOJSKA POLSKIEGO Przy ulicy Saperów znajduje się zabytkowy cmentarz wojskowy. Został utworzony w 1921 r. na potrzeby bielskiego garnizonu. Na cmentarzu tym ostatnich pochówków dokonano po II wojnie światowej. Potem stał się miejscem, na którym odbywają się różne uroczystości patriotyczne np. obchody Święta Niepodległości). Centralną część cmentarza stanowi prostokątny plac, przy którym znajdują się trzy pomniki:  ogólny pomnik żołnierski ("bojowników o wolność i demokrację”),  pomnik upamiętniający ofiary zbrodni katyńskiej pochodzące z Bielska-Białej i okolic,  pomnik ku czci żołnierzy Armii Krajowej. Wokół niego usytuowane są kwatery z 53 grobami, tylko częściowo wymienionych z nazwiska, żołnierzy, którzy zmarli w latach 1921–1939. Wzdłuż głównej alei, biegnącej od bramy do głównego placu, znajdują się mogiły zbiorowe, m.in. żołnierzy poległych w wojnie obronnej Polski (m.in. w bitwie pod Węgierską Górką), żołnierzy poległych w 1945r. i harcerzy, którzy zginęli w czasie II wojnie światowej. Opracowanie: nauczycielka nauczania zintegrowanego Teresa Mika

5 GROMADA ZUCHOWA „TYGRYSKI” NA BIWAKU 5 – 7 lutego 2010 r. „Tygryski” były na biwaku w Szkole Podstawowej w Jaworzu Średnim. Wraz z innymi gromadami zdobywaliśmy sprawność „detektywa”. Spotkaliśmy się z technikiem kryminalistyki, który „zdjął” odciski palców zuchów. Robiliśmy portrety pamięciowe różnych osób, szukaliśmy śladów na śniegu, uczyliśmy się szyfrować wiadomości i je odczytywać. Miłym akcentem były urodziny zaprzyjaźnionej gromady i zjedzenie pysznego tortu. W tej szkole jest muzeum oceanograficzne, które zwiedziliśmy. Są tam bardzo ciekawe okazy flory i fauny morskiej. Dzięki temu mogliśmy zobaczyć rekina, wielkiego żółwia morskiego, ośmiornicę, koralowce itp. Późnym wieczorem zuchy złożyły Obietnicę i otrzymały Znaczek Zucha. Była to niezapomniana i bardzo uroczysta chwila, którą każdy zapamięta na długo. Opracowanie: nauczycielka nauczania zintegrowanego - drużynowa gromady zuchowej Teresa Mika

6 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 1 ŻEGNA PREZYDENCKĄ PARĘ I ŁĄCZY SIĘ W BÓLU Z OFIARAMI TRAGEDII Wróciliśmy w poniedziałek 12 kwietnia do pracy ze świadomością strasznej katastrofy, która wydarzyła się 10 kwietnia 2010 r. w godzinach rannych pod Smoleńskiem. Wielu z nas zadawało sobie pytanie jak będziemy funkcjonować w nowej rzeczywistości. I uczniom to pytanie nie dawało spokoju. Przed zajęciami szkolnymi uczciliśmy minutą ciszy pamięć ofiar tragedii prezydenckiego samolotu. Nie sposób było jednak nie zauważyć, że nagromadzone emocje muszą znaleźć ujście. I znalazły. Odbyły się nadprogramowe lekcje historii, bo i tym razem okazało się, że najlepszą lekcją historii jest życie. Uczniowie szóstych klas napisali wiele tekstów, odzwierciedlających nie tyle rozmiar tej tragedii, ale potrzebę powiedzenia głośno o tym, co wstrząsnęło ich światem. Poniżej prezentuję tylko kilka z nich, tych najbardziej zaskakujących dojrzałością i mądrością. Opracowanie: nauczycielka języka polskiego Małgorzata Brachaczek Łzy, ból i cierpienie! Tak było i jest po katastrofie lotniczej w Smoleńsku. Ważni dla Polski ludzie polecieli do Katynia, by uczcić pamięć zamordowanych w lasach katyńskich w 1940 roku. Nie wiedzieli, że sami staną się częścią tego miejsca. To tragiczne zdarzenie dało mi wiele do myślenia. Nikt z nas nie wie jak i kiedy umrze. Teraz ważne jest to, abyśmy trzymali się razem i pamiętali o tych, którzy zginęli. Julia Świerczek VI b (laureatka II m-ca Międzynarodowego Konkursu Poezji)

7 Pan Prezydent był naprawdę dobrym i pełnym humoru człowiekiem. Gdy tylko dowiedziałem się o Jego śmierci pomyślałem, że to niemożliwe. Odebrało mi mowę. Przez cały dzień myślałem tylko o tym. oglądałem telewizję, by czegoś więcej się dowiedzieć o tej tragedii. Pana Prezydenta Lecha Kaczyńskiego będzie brakowało mnie i wszystkim Polakom. Co Bóg chciał nam przez to powiedzieć? Adrian Szklarczyk VI b Kiedy dowiedziałem się o tej tragedii, poczułem lęk i strach. Bałem się to, żeby Polacy nie zaczęli się kłócić i żeby w Polsce nie zapanował chaos. Bałem się też tych, którzy stracili swoich bliskich. Patryk Drewniak VI b Włączyłem telewizor 10 kwietnia i usłyszałem, że wielu wybitnych ludzi, w tym Prezydent Polski, nie żyje. Pomyślałem, że to jest jakiś sen, koszmar, z którego się obudzę. Jednak to nie był sen, tylko prawda. Było mi strasznie przykro. Najbardziej było mi żal, że właśnie stało się to w Katyniu, miejscu, które kojarzy się z tragicznymi wydarzeniami sprzed lat. Ci, którzy zginęli teraz lecieli tam oddać hołd ofiarom Katynia a sami do nich dołączyli. Bardzo mną to wstrząsnęło. Patryk Wasilewski VI b ŁĄCZYMY SIĘ W BÓLU Z OFIARAMI TRAGEDII POD SMOLEŃSKIEM

8 . JAK MOJE DZIECKO UCZY SIĘ JĘZYKA ANGIELSKIEGO? PORADNIK DLA RODZICÓW DZIECI KLAS I-III Szanowni Rodzice Musimy sobie uświadomić, że dzieci podchodzą do nauki j. obcego w sposób naturalny, tak jak do języka ojczystego. Są one pozytywnie nastawione do wypowiadania się w języku obcym, gotowe do naśladowania, i nie boją się – tak jak w języku ojczystym - popełniać błędów. Lubią też eksperymentować. Dlatego też możemy wykorzystać tę naturalną dla tego wieku ciekawość i dużą dozę fantazji do wspólnej zabawy w j. obcym. Dzieci najszybciej uczą się j. obcego poprzez zabawy, gry oraz różnego rodzaju czynności, w których wykorzystuje się zarówno słowo, muzykę, jak i ruch. Stąd najbardziej lubiane przez dzieci formy ćwiczeń to: odgrywanie ról, opowiadanie historyjek, śpiewanie piosenek, recytowanie wierszyków i rymowanek, rozwiązywanie zagadek oraz różne zabawy ruchowe. Celem głównym nauczania j. angielskiego na tym etapie kształcenia jest umożliwienie dziecku "osłuchania się" i oswojenia z j. angielskim, jego melodią, strukturą oraz umożliwienie dziecku w stopniu podstawowym rozumienie i posługiwanie się j. angielskim. c. d.

9 Oto kilka zabaw, które mogą Państwo wykorzystać w domu: 1.Simon says Rodzic wymienia różne czynności poprzedzając je zwrotem Simon says, wcześniej umawiamy się z dzieckiem, że jeżeli rodzic nie użyje zwrotu Simon says dziecko nie wykonuje poleceń 2.Ćwiczenia gimnastyczne Rodzic wydaje komendy, prezentując równocześnie ćwiczenia ruchowe, np. Stand up, put your hands out, now, stretch your arms out. Now, right foot. Stand on your right foot., etc. 3. Zabawa z użyciem zabawek, kolorów, kart obrazkowych Rozkładamy karty, zabawki przed dzieckiem. Wymieniamy zabawki a dziecko podaje nam wymaganą zabawkę. Inny wariant tej zabawy. Gra pamięciowa: wymieniamy trzy zabawki, obracamy obrazki tak, żeby nie było widać zabawek. Dziecko próbuje nazwać zabawki w takiej kolejności w jakiej zostały one ułożone. Łańcuch pamięciowy można rozszerzać, aż do momentu kiedy dziecko nie jest w stanie podać poprawnych odpowiedzi. To tylko kilka przykładów gier, które można przygotować w domu. Dzieci mogą samodzielnie zrobić karty do gry - rysując odpowiednie obrazki. Mogę Państwu również polecić strony internetowe dostarczające ciekawych materiałów do pracy z dzieckiem. Na stronach: HOT POTATOES oraz anglomaniacy mogą Państwo znaleźć quizzy, gry do ćwiczenia słownictwa, wymowy angielskiej, to wszystko, co pomoże Państwu zachęcić dziecko do nauki j. obcego. Pozostaje mi życzyć Państwu i Państwa dzieciom udanej zabawy. Opracowała: nauczycielka języka angielskiego Marzena Mnich

10 NIE SZATA ZDOBI CZŁOWIEKA CZYLI O STROJU W SZKOLE Nie od dziś wiadomo, że „nie strój zdobi człowieka”, lecz to co znajduje się w jego wnętrzu. Chociaż jest to oczywistość; serce i rozsadek podpowiadają nam, że istnieją wyższe wartości niż nasza zewnętrzność, to jednak nie możemy zignorować faktu, że strój oraz prezencja człowieka jest jednym z istotniejszych elementów podlegających ocenie przy kontaktach z innymi. 75% informacji pochodzących ze środowiska zewnętrznego dociera do nas poprzez zmysł wzrokowy. Dane zebrane w ten sposób potrafią zasugerować niezwykle dużo na temat drugiej osoby. Szkoła to przestrzeń publiczna, w której spotykają się rożne grupy społeczne; dzieci, nauczyciele, pracownicy obsługi, rodzice oraz liczni goście. Nie zawsze doceniamy fakt, że odpowiedni stój uświetnia ważne momenty w życiu szkoły i pomaga dzieciom poczuć świąteczny charakter niektórych chwil w życiu. Niestety uczniowie coraz rzadziej ubierają się świątecznie na apele upamiętniające święta narodowe, wyjścia do teatru lub na koncerty oraz rozpoczęcie i zakończenie roku szkolnego. Za dzień wyjątkowy należy także uznać egzamin szóstoklasisty. Można zadać sobie pytanie, jaki jest sens takiego „strojenia się”, skoro egzamin trwa godzinę? Otóż strój pomaga dziecku odczuć, że to ważny dzień w jego edukacji nieporównywalny z najtrudniejszą klasówką. Taka świadomość pomaga skupić się i poważniej podejść do rozwiązywanych na egzaminie zadań.

11 Mam nadzieję, że maj i czerwiec przyniosą wiele ciepłych dni. Pamiętajmy jednak, że szkoła to nie plaża, po której można paradować w dowolnym stroju. Nawet największe upały i najnowsza moda nie usprawiedliwiają tego wszechobecnego w naszych szkołach negliżu. Kiedyś nasze dzieci pójdą do pracy i będą zaskoczone, że niestety będzie im narzucony jakiś „mundurek” wymagany przez pracodawcę. Niewątpliwie ani rodzice, ani nauczyciele nie mają specjalnego wpływu na modę młodzieżową. Już od dawna dziewczynki chodzą prawie wyłącznie w spodniach; zrozumiałe, bo to przecież wygodne i praktyczne. Próbujmy je jednak zachęcać do założenia sukienek i spódniczek chociaż od czasu do czasu. Bywamy czasem w Banialuce, na koncercie czy w teatrze i nic nie stoi na przeszkodzie, aby na takie szkolne wyjście ubrać się inaczej, odświętnie i w środku szarego tygodnia na chwilę, również poprzez strój, poczuć wyjątkowość i odmienność tego wydarzenia. Pamiętajmy, że strój wyraża również szacunek dla artystów. Nasze odzienie to nie tylko problem mody czy gustu, ale niestety naszych zasobów finansowych. Tym artykułem chcę jednak tylko uświadomić jak ważnym elementem komunikacji ze światem jest „nasza druga skóra”. Tak jest bez względu na to, jak głęboko jesteśmy przekonani, że „nie strój zdobi człowieka”. Opracowanie: nauczycielka języka angielskiego Lucyna Romańska NIE SZATA ZDOBI CZŁOWIEKA CZYLI O STROJU W SZKOLE c. d.

12 JAKIE ELEMENTY WYGLĄDU CZŁOWIEKA SĄ ŚWIADOMIE WYSYŁANYMI KOMUNIKATAMI I JAKIE TREŚCI MOGĄ ZAWIERAĆ? W dzisiejszych czasach wiele osobistości świata biznesu oraz polityki korzysta z usług „kreatorów wizerunku”. Są oni odpowiedzialni za to, aby w wizerunku swojego klienta zawrzeć określone, pożądane i korzystne dla niego cechy. Osobistości świata mediów korzystający z ich usług doskonale zdają sobie sprawę, jak ogromną rolę odgrywa wywarcie odpowiedniego pierwszego wrażenia. Badania psychologów potwierdzają, że rozmówca już w pierwszych momentach kontaktu koduje w głowie informacje o drugiej osobie, głównie na podstawie bodźców wizualnych. W psychologii wiąże się to z tzw. „efektem aureoli” zachodzącym wówczas, gdy pierwsze wrażenie, jakie wywieramy na nowo poznanej osobie, jest korzystne, co tym samym zwiększa szansę otrzymania od współrozmówcy pozytywnej oceny. Człowiek zadbany, gustownie ubrany, uśmiechnięty sprawia wrażenie inteligentnego i kompetentnego, natomiast złe pierwsze wrażenie sprawia, że nasz rozmówca naturalnie przypisuje nam negatywne cechy charakteru. Ubiór jest także środkiem demonstrowania swojej przynależności do zawodu. W większości firm, w zależności od zajmowanego stanowiska, istnieje obowiązek odpowiedniego dla danego pracownika stroju. Biały fartuch lekarza, mundur policjanta czy toga sędziego dają nam jasne wskazówki, z kim mamy do czynienia i podpowiadają, jak powinniśmy rozmawiać i zwracać się do danej osoby.

13 Noszony strój daje nam wskazówki odnośnie kompetencji noszącej go osoby, co przekłada się bezpośrednio na nasze zachowanie. Oczywiście, strój wyraża nie tylko osobowość. Od wieków służył on do akcentowania pozycji społecznej i był elementem symbolicznego odgradzania się od wszystkich tych, których miejsce było trochę niżej, nie mówiąc już o nieszczęśnikach na samym dole społecznej drabiny. Subtelne nieraz różnice dotyczyły koloru ubrania, kroju oraz wykonania. Wygląd zewnętrzny człowieka jest bardzo wyrazistym sygnałem kierowanym do otoczenia. Jeśli ktoś zna zależności jakimi się on rządzi, może go w prosty sposób wykorzystać do manipulacji. Leopold Tyrmand zapisał w swoim Dzienniku 1954: „Uważam, że ubranie jest najbardziej zewnętrzną emanacją charakteru, indywidualności, zalet i wad, że mówi mnóstwo o człowieku, o jego stanach psychicznych, o jego usposobieniu, marzeniach i tęsknotach [...] formuje nastroje i samopoczucie”. Kreatorzy wizerunku twierdzą, że na to, jak jesteśmy postrzegani w środowisku, nie składa się tylko wygląd. Istotna jest również umiejętność porozumiewania się z innymi - sposób mówienia, zwięzłego formułowania myśli, ton głosu, kontakt wzrokowy, gestykulacja, a także dbałość o własną reputację. Opracowanie: nauczycielka języka angielskiego Lucyna Romańska JAKIE ELEMENTY WYGLĄDU CZŁOWIEKA SĄ ŚWIADOMIE WYSYŁANYMI KOMUNIKATAMI I JAKIE TREŚCI MOGĄ ZAWIERAĆ?

14 „SPRAWOZDANIE Z AKCJI DBI W NASZEJ SZKOLE” W ramach obchodów DBI przeprowadziliśmy wiele działań propagujących bezpieczne zachowania w Sieci. W styczniu zmieściliśmy w holu szkoły informacje o inicjatywie DBI, plan obchodów oraz materiały edukacyjne dla wszystkich użytkowników Sieci. W styczniu nasza szkoła przystąpiła do konkursu "3… 2… 1… Bezpieczny Internet na start”, w ramach którego w klasach IV, V i VI przeprowadzone zostały po 2 lekcje w klasie. Na zakończenie zajęć uczniowie otrzymali ulotki „Podstawowe zasady bezpiecznego korzystania z komputera/ internetu”. W klasach 1 na zajęciach komputerowych dzieci poznały stronę ww.przedszkolaki.sieciaki.pl. W trakcie zajęć pozalekcyjnych uczestnicy realizowali kurs e-learning: uczestnicy koła komputerowego klas III „Bezpieczna przygoda z Internetem”, a uczestnicy koła informatycznego kurs e-learning dla uczniów klas IV-VI „Poznaj bezpieczny Internet”. Dzieci na zajęciach świetlicowych obejrzały na stronie kreskówki „SIECIAKI”. W grudniu odbyła się pogadanka dla rodziców na temat „JAK ZAPOBIEC UZALEŻNIENIU DZIECKA OD KOMPUTERA I INTERNETU?” połączona z prezentacją multimedialną pod hasłem „KOMPUTER MOŻE BYĆ NIEBEZPIECZNY” zawierającą informacje o bezpieczeństwie w Sieci i o konieczności stosowania programów filtrujących szkodliwe treści dla dzieci. W grudniu w kwartalniku szkolnym „Jedynka” zamieściliśmy artykuł „O SZKODLIWOŚCI ŹLE DOBRANYCH GIER KOMPUTEROWYCH DLA DZIECI”, a także informacje na temat europejskiego systemu PEGI oceniającego gry przy pomocy piktogramów sugerujących minimalny wiek gracza oraz rodzaj zawartych w nich treści. Opracowane dla rodziców ulotki z wskazówkami jak zapobiec uzależnieniu od komputera i Internetu oraz gdzie szukać pomocy w razie napotkania w Internecie niepożądanych treści lub zetknięcia się z cyberprzemocą, wychowawcy przekazali rodzicom podczas zebrań klasowych.ww.przedszkolaki.sieciaki.plwww.dzieckowsieci.pl W ramach obchodów DBI w lutym przeprowadziliśmy szereg konkursów: - dla uczniów klas I oraz uczestników świetlicy konkurs na najpiękniejszą kolorowankę o bezpiecznej pracy z komputerem, - dla uczniów klas IV konkurs na hasło lub wiersz reklamujące bezpieczeństwo w Sieci, - dla uczniów klas V konkurs na najciekawiej opracowany „Kodeks postępowania w Internecie”, - dla uczniów klas VI konkurs grafiki komputerowej na plakat pod hasłem „Bezpieczny internet”. Z wyróżnionych prac wykonano wystawę pokonkursową w holu szkoły pod hasłem „JESTEM BEZPIECZNY W SIECI”.

15 „BEZPIECZNY INTERNET” WYNIKI KONKURSÓW ZORGANIZOWANYCH W RAMACH OBCHODÓW DNIA BEZPIECZNEGO INTERNETU /10 LUTEGO 2010 R./ KONKURS NA NAJŁADNIEJSZĄ KOLOROWANKĘ „PRACUJĘ BEZPIECZNIE Z KOMPUTEREM” \ KLASY 1 I miejsce – Martyna Jakubowska 1b, II miejsce – Wiktoryna Kapcia 1b, III miejsce – Dominika Paszek 1c WYRÓŻNIENIA Kuba Zańko 1a, Magda Kotulek 1a, Wojtek Kozik 1c ŚWIETLICA I miejsce – Nikola Nieściur 3a, II miejsce – Patrycja Głowiak 3a, III miejsce – Milena Janas 3c KONKURS NA „HASŁO LUB WIERSZ REKLAMUJĄCE BEZPIECZNĄ PRACĘ W SIECI” KLASY 4 I miejsce – Paulina Bijas 4a, II miejsce – Dominik Ryś 4c, III miejsce – Monika Bernsztajn 4b WYRÓŻNIENIA Martyna Kotulek 4b, Hasmik Hovhannisyan 4b, Klaudia Migas 4b, Kuba Miętus 4b, Ewelina Wojas 4a, Mateusz Śpiewak 4c KLASY 5 i 6 I miejsce – Klaudia Świtilnik 5a, II miejsce – Dominka Harla 5a, III miejsce – Marta Łoboziak 6c WYRÓŻNIENIA Weronika Pawłowska 5a, Maksymilian Chrapkowicz 6c, Patryk Dobrzański 5a

16 KONKURS GRAFIKI KOMPUTEROWEJ NA PLAKAT PT. „BEZPIECZNY INTERNET” KLASY 5 I miejsce – Jessica Masiak 5c, II miejsce – Dominika Harla 5a, III miejsce – Karol Grzybowski i Konrad Bydłowski 5c WYRÓŻNIENIA Adrian Wiglusz 5a, Natalia Polak i Dominika Głodzik 5b KLASY 6 I miejsce – Jerzy Gębala i Wiktor Babiarz 6a, II miejsce – Anna Konecka i Gaja Borgieł 6a, III miejsce – Natalia Wójcik i Natalia Mrowiec WYRÓŻNIENIA Joanna Stoecker i Joanna Witos 6c, Marek Caputa 6a, Weronika Wątroba 6b, Dariusz Biela i Kamil Bieniek 6c Akcję DBI 2010 oraz konkursy w szkole przeprowadziła i opisała nauczycielka informatyki Bożena Pawlik DROGI RODZICU – PAMIĘTAJ! Długie korzystanie z komputera szkodzi zdrowiu i może być przyczyną wielu innych problemów Twego dziecka w domu i w szkole. Ustal z nim zasady korzystania z komputera i Internetu – tylko po wypełnieniu wszystkich obowiązków domowych i szkolnych! WYNIKI KONKURSÓW ZORGANIZOWANYCH W RAMACH OBCHODÓW DNIA BEZPIECZNEGO INTERNETU /10 LUTEGO 2010 R./ - c. d.

17 Ktoś nagrywa Cię komórką, Nie rozwiązuj tego bójką! „Nasza klasa” super jest, lecz kłopoty możesz mieć. Internet fajna sprawa, jeśli mądra to zabawa. 1 miejsce /Paulina Bijas 4a/ Jak nie używasz AVASTA, To się robi niezła pasta. Jeśli podasz swoje dane, Będziesz miał przechlapane. Gorszy niż wirus chorobowy, Jest wirus komputerowy. 2 miejsce /Dominik Ryś 4c/ Bądź ostrożny człowieku, gdy korzystasz z Internetu. Nie klikaj na dziwne nieznane ikonki, skąd wyskakują różne straszne stronki. Internet może być przyjemnością, kiedy korzysta się z niego z mądrością. 3 miejsce /Monika Bernsztajn 4b/ Bezpieczny Internet – bezpieczna przyszłość! Nie ujawniaj swoich danych, bo możesz być sprzedany! Nie kontaktuj się z nieznajomymi, oni mogą być nachalni. Gdy Cię coś przestraszy, zaniepokoi – powiedz dorosłemu – on Cię uspokoi. Nagrał Cie ktoś, nie czekaj, tylko zgłoś! wyróżnienie /Martyna Kotulek 4b/ By bezpiecznie w Internecie, Mogły bawić się wszystkie dzieci, Trzeba zaraz im powiedzieć, Co koniecznie muszą wiedzieć. Ważna sprawa, posłuchajcie, Nikomu w Internecie nie ufajcie. Jeśli jakiś problem macie, Powiedzcie mamie lub tacie. Drogi Internauto pamiętaj! Jeśli chcesz surfować w sieci, Wiedz, ze ktoś może podszywać się Za dzieci w Twoim wieku lub udawać Cię. wyróżnienie /Mateusz Śpiewak 4c/ WYRÓŻNIONE TEKSTY W KONKURSIE NA HASŁO LUB WIERSZ REKLAMUJĄCE BEZPIECZNĄ PRACĘ W „SIECI”

18 WYRÓŻNIONE TEKSTY W KONKURSIE NA HASŁO LUB WIERSZ REKLAMUJĄCE BEZPIECZNĄ PRACĘ W „SIECI” – c. d. Podając swe imię i nazwisko, Jesteś niebezpieczeństwa blisko! Jeśli jeszcze adres dasz Z diabłem w karty grasz! Bo nie wiesz tego, Kto po drugiej stronie siedzi kolego! wyróżnienie /Weronika Pawłowska 5a/ Gdy wędrujesz po Internecie, zachowaj się rozważnie w wirtualnym świecie. Nie zdradzaj swych danych z czystej głupoty, bo możesz mieć przez to poważne kłopoty. 1 miejsce /Klaudia Świtilnik 5a/ Lubię grać na komputerze, to powszechne w mojej erze. Co dzień maile gdzieś pisuję z ludźmi w świecie koresponduję. Jednak nie ujawniam danych, gdy pisze do ludzi nieznanych. 2 miejsce /Dominika Harla 5a/ Lubimy na komputerze grać i uczyć się też, Lecz od niebezpiecznych stron internetowych precz! wyróżnienie /Ewelina Wojas 4a/ Bezpiecznym w Sieci trzeba być, By móc zdrowo na co dzień żyć. Gdy ktoś przykrość w Sieci zrobi ci, Zadzwoń na „helpline”, który pomoże Tobie i mi. Pamiętaj go w dzień i w noc, A cyberprzemoc zmieni się w dobrą moc! 3 miejsce /Marta Łoboziak 6c/ Ponad miliard osób zaplątuje się w internetową Sieć, A Ty na swej stronie dużo znajomych chcesz mieć, Lecz gdy wpadniesz w nałóg czatowania ten, To już nie dasz rady zanurzyć się w zdrowy sen. Gdy ktoś Twój adres chce, Ty po prostu powiedz „NIE”. Więc posłuchaj rady mej i na koniec zagraj w fajną grę! wyróżnienie /Hasmik Hovhannisyan 4b/ Internet to nie tylko zabawa, to też poważna sprawa. Nie wiesz na kogo trafisz, bo nie wiesz co on potrafi. Uważaj na wirusy, bo piszą je i wysyłają świrusy! Nie ściągaj niczego, co jest groźnego! wyróżnienie /Klaudia Migas 4b/

19 Posłuchajcie Internauci, By bezpiecznie w sieci grać, Zasady musicie dobrze znać. Nie ufajcie osobom poznanym w Sieci, Bo tam jest dużo złych ludzi i śmieci. wyróżnienie /Kuba Miętus 4b/ WIERSZ– OSTRZEŻENIE DLA INTERNAUTÓW! Nie ściągaj gier ani filmów bracie, bo wtedy pomarzysz o adwokacie! wyróżnienie /Maksymilian Chrapkowicz 6c/ Nie bądź piratem na morzu cybernetyki! wyróżnienie /Patryk Dobrzański 5a/ Opracowanie: nauczycielka informatyki Bożena Pawlik WYRÓŻNIONE TEKSTY W KONKURSIE NA HASŁO LUB WIERSZ REKLAMUJĄCE BEZPIECZNĄ PRACĘ W „SIECI” – c.d. PODSTAWOWE ZASADY BEZPIECZNEGO KORZYSTANIA DZIECI Z INTERNETU Rodzice porozmawiajcie o tym ze swoimi dziećmi. 1.Nie ufaj osobom poznanym w sieci. Nigdy nie możesz być pewien, kim ona czy on naprawdę jest. 2.Nie spotykaj się z osobami poznanymi przez Internet! 3.Gdy coś Cię zaniepokoi lub przestraszy, powiedz o tym dorosłemu. 4.Nie zdradzaj nikomu swojego imienia ani adresu! Nie mów, ile masz lat i do jakiej szkoły chodzisz. Nie podawaj numeru telefonu ani hasła internetowego. 5.Wymyśl sobie fajny nick, czyli internetowy pseudonim /ksywkę/. 6.Używaj komunikatorów tylko do kontaktów ze znajomymi. 7.Pomyśl kilka razy, zanim wyślesz wiadomość czy sms-a. 8. Stosuj zasady netykiety. Nie dokuczaj innym. Traktuj innych tak, jak Ty chciałbyś, żeby Ciebie traktowano. 9. Zainstaluj odpowiedni program antywirusowy i firewall. 10.W razie wątpliwości i problemów zawsze pytaj rodziców lub nauczycieli. helpline /pomoc w sytuacjach zagrożenia w Sieci/ ( ) więcej informacji na stronie PODSTAWOWE ZASADY BEZPIECZNEGO KORZYSTANIA DZIECI Z INTERNETU Rodzice porozmawiajcie o tym ze swoimi dziećmi. 1.Nie ufaj osobom poznanym w sieci. Nigdy nie możesz być pewien, kim ona czy on naprawdę jest. 2.Nie spotykaj się z osobami poznanymi przez Internet! 3.Gdy coś Cię zaniepokoi lub przestraszy, powiedz o tym dorosłemu. 4.Nie zdradzaj nikomu swojego imienia ani adresu! Nie mów, ile masz lat i do jakiej szkoły chodzisz. Nie podawaj numeru telefonu ani hasła internetowego. 5.Wymyśl sobie fajny nick, czyli internetowy pseudonim /ksywkę/. 6.Używaj komunikatorów tylko do kontaktów ze znajomymi. 7.Pomyśl kilka razy, zanim wyślesz wiadomość czy sms-a. 8. Stosuj zasady netykiety. Nie dokuczaj innym. Traktuj innych tak, jak Ty chciałbyś, żeby Ciebie traktowano. 9. Zainstaluj odpowiedni program antywirusowy i firewall. 10.W razie wątpliwości i problemów zawsze pytaj rodziców lub nauczycieli. helpline /pomoc w sytuacjach zagrożenia w Sieci/ ( ) więcej informacji na stronie

20 W styczniu postanowiliśmy ubiegać się o certyfikat „Szkoła bezpiecznego Internetu”. Opracowaliśmy szkolny program profilaktyczny „BEZPIECZNY INTERNET” na półtora roku. W ramach tego programu przeprowadziliśmy ankiety wśród uczniów oraz rodziców naszej szkoły, które pomogły nam zdiagnozować poziom poczucia bezpieczeństwa w Internecie wśród uczniów naszej szkoły i wysnuć wnioski do dalszej pracy wychowawczej. Postanowiliśmy intensywnie i systematycznie pracować nad poprawą poczucia bezpieczeństwa uczniów w Internecie poprzez ich wszechstronną edukację: pogadanki na lekcjach wychowawczych, spotkania z policjantem, szkolenia na lekcjach informatyki wg scenariuszy oraz kursy e-learning na stronie apele o tej tematyce oraz różne konkursy dla uczniów. Na zakończenie programu przeprowadzimy ponownie ankiety dla uczniów i rodziców na podstawie, których ocenimy skuteczność naszych działań.www.dzieckowsieci.pl Nasze poczynania w zakresie podnoszenia bezpieczeństwa pracy w Internecie na bieżąco notowaliśmy na stronie i 5 maja 2010 r., kiedy to spełniliśmy wszystkie wymagane regulaminem warunki – uzyskaliśmy ważny przez 3 lata tytuł „Szkoła bezpiecznego Internetu” w ramach programu prolfilaktyczno-edukacyjnego prowadzonego przez Fundację Kidprotect.pl i grupę TP pod patronatem honorowym Ministerstwa Edukacji Narodowej, Rzecznika Praw Dziecka i Pełnomocnika ds. Równego Traktowania.http://www.szkolabezpiecznegointernetu.pl Opracowała: nauczycielka informatyki i zajęć komputerowych Bożena Pawlik ZDOBYLIŚMY CERTYFIKAT „SZKOŁA BEZPIECZNEGO INTERNETU” ZOBACZ WIĘCEJ KLIKAJĄC -> ZOBACZ WIĘCEJ KLIKAJĄC ->

21 KONKURSOWE ZMAGANIA Z WIEDZY RELIGIJNEJ W tym roku po raz kolejny Katolickie Stowarzyszenie Młodzieży Diecezji Bielsko- Żywieckiej, organizowało konkurs poezji religijnej. Tegoroczny konkurs przebiegał pod hasłem "Wierność Chrystusa, wierność kapłana", nawiązując do obchodzonego obecnie w Kościele katolickim- roku kapłańskiego. Do tegorocznej edycji zgłosiło się niemal 300 uczestników. Konkurs przeprowadzany był w dwóch etapach, mianowicie okręgowym oraz diecezjalnym. Etap okręgowy został przeprowadzony w środę 14 kwietnia 2010 r. od godziny 9.00 w salkach katechetycznych parafii Św. Maksymiliana Kolbe w Bielsku-Białej Aleksandrowicach. Naszą szkołę reprezentowały uczennice klas 6:  Biszof Karolina  Ćwik Patrycja  Lukowiec Izabela  Łoboziak Marta. Recytowały wiersze ks. Jana Twardowskiego.

22 EKUMENICZNY KONKURS WIEDZY BIBLIJNEJ "JONASZ„ Uczniowie naszej szkoły brali również udział w Ekumeniczny Konkursie Wiedzy Biblijnej "JONASZ„. Główną ideą tego konkursu jest poznawanie Słowa Bożego, rozumienie tekstu biblijnego i zachęta, aby zgodnie z tym słowem żyć. Organizatorem KWB jest Wydział Katechetyczny Kurii Bielsko-Żywieckiej i Towarzystwo Katechetyczne Jonasz. KWB Jonasz ma od początku charakter ekumeniczny (obejmuje dzieci i młodzież z Kościoła Rzymsko-Katolickiego, Kościoła Ewangelicko-Augsburskiego oraz innych wyznań) i przeprowadzany jest w trzech grupach wiekowych: grupa I - klasy III i IV szkoły podstawowej; grupa II - klasy V i VI szkoły podstawowej; grupa III - klasy I, II i III gimnazjum. Jak co roku, uczestniczyli w tym konkursie uczniowie naszej szkoły - 19 osób. Do ostatniego etapu - do finału, który odbył się 4 maja 2010, zakwalifikowali się Grzegorz Cierluk, Magdalena Caputa, Karolina Biszof, Magdalena Świst. Opracowała: nauczycielka religii Katarzyna Kwaśna

23 MIĘDZYSZKOLNE OSIĄGNIĘCIA SPORTOWE uczniów naszej szkoły w I semestrze WRZESIEŃ 2009  Międzyszkolne biegi przełajowe dziewcząt - Miejskie Igrzyska Młodzieży Szkolnej I miejsce – drużyna : Magdalena Więcek, Magdalena Świst, Dominika Harla, Kamila Zańko, Nikola Tobiasz  Zawody rejonowe - Międzyszkolne biegi przełajowe dziewcząt - Miejskie Igrzyska Młodzieży Szkolnej V miejsce – drużyna : Dorota Jakubiec, Magdalena Świst, Dominika Harla, Kamila Zańko, Nikola Tobiasz  Międzyszkolne biegi przełajowe chłopców - Miejskie Igrzyska Młodzieży Szkolnej IV miejsce – drużyna : Jakub Oleksy, Jerzy Gębala, Dariusz Biela, Bartosz Danel, Patryk Drewniak, Mateusz Piznal  Międzyszkolne rozgrywki piłki nożnej chłopców - Miejskie Igrzyska MłodzieżySzkolnej IV miejsce – drużyna : Patryk Drewniak, Paweł Szumlas, Kamil Sobczuk, Mateusz Piznal, Jakub Oleksy, Fabian Marszałek, Wiktor Kocur, Sebastian Gąsior, Michał Rzeszuto, Maciej Golczyński,

24 MIĘDZYSZKOLNE OSIĄGNIĘCIA SPORTOWE uczniów naszej szkoły w I semestrze – c.d. LISTOPAD 2009  Międzyszkolne zawody szachowe dziewcząt - Miejskie Igrzyska Młodzieży Szkolnej – r. IV miejsce – drużyna : Natalia Skubiszewska, Anna Konecka IV miejsce – indywidualnie – Natalia Skubiszewska  Międzyszkolne rozgrywki tenisa stołowego dziewcząt - Miejskie Igrzyska Młodzieży Szkolnej – r. II miejsce – drużyna – Izabela Lukowiec, Natalia Klemens, Dorota Jakubiec  Międzyszkolne rozgrywki tenisa stołowego dziewcząt - Miejskie Igrzyska Młodzieży Szkolnej – r. III miejsce – indywidualnie – Izabela Lukowiec IV miejsce – indywidualnie – Natalia Klemens STYCZEŃ 2009  Międzyszkolne rozgrywki piłki ręcznej dziewcząt – Miejskie Igrzyska Młodzieży Szkolnej IV miejsce – drużyna: Dorota Jakubiec, Anna Konecka, Natalia Skubiszewska, Joanna Witos, Agnieszka Krawczyk, Natalia Klemens, Alicja Stoker, Weronika Pawłowska, Patrycja Dzirba, Gabriela Mroszczyk, Magdalena Gibas, Kamila Zańko,  Międzyszkolne rozgrywki piłki ręcznej chłopców – Miejskie Igrzyska Młodzieży Szkolnej III miejsce – drużyna: Patryk Drewniak, Paweł Szumlas, Michał Rzeszuto, Grzegorz Cierluk, Jerzy Gębala, Wiktor Babiarz, Fabian Marszałek, Kamil Sobczuk, Adrian Szklarczyk, Sebastian Gąsior MIĘDZYSZKOLNE OSIĄGNIĘCIA SPORTOWE uczniów naszej szkoły w I semestrze – c. d.

25 MARZEC 2010  Międzyszkolne zawody narciarskie – VI miejsce – Agnieszka Krawczyk  Rejonowe zawody tenisa stołowego – VI miejsce – drużyna: Izabela Lukowiec, Natalia Skubiszewska, Anna Konecka  Międzyszkolne zawody gimnastyki sportowej dziewcząt – przygotowanie Agata Mostowska I miejsce – I drużyna dziewcząt: Julia Świerczek, Alicja Kapustka, Magdalena Gibas, Gabriela Frączek, Julia Oksiędzka, Julia Fajferek IV miejsce: II drużyna dziewcząt: Oliwia Smagoń, Sara Kwaśny, Marta Kajstura, Dominika Harla, Joanna Zeman, Aleksandra Tlałka Indywidualnie I miejsce: Julia Świerczek II miejsce : Alicja Kapustka III miejsce: Magdalena Gibas IV miejsce : Julia Fajferek Opracowanie: nauczycielka wychowania fizycznego Dagmara Wiktor KONKURS JĘZYKA ANGIELSKIEGO FOX 2010 W ogólnopolskim konkursie j. angielskiego "FOX 2010" uczeń klasy 3c Piotr Gunia zajął 5-te miejsce na 288 startujących i otrzymał wynik bdb. Mateusz Bujak z klasy 5 zajął 23 miejsce i otrzymał wynik dobry. MIĘDZYSZKOLNE OSIĄGNIĘCIA SPORTOWE uczniów naszej szkoły w II semestrze

26 POMYSŁY NA CIEKAWE ŚWIĘTOWANIE DNIA DZIECKA: Przyjęcie dla dzieci – możemy udekorować mieszkanie balonikami, serpentynami, przygotować pyszne smakołyki i wymyślić ciekawe wspólne zabawy: gry planszowe, narysuj i zgadnij, budowanie z klocków, zabawy taneczne itp. List laurka – napiszmy wierszem lub prozą jak bardzo kochamy nasze dziecko i jakie jest dla nas ważne i że lubimy z nim spędzać czas. Niektóre dzieci przechowują takie listy jak największe skarby i wielokrotnie je czytają. Wycieczka – może być rowerowa lub w formie pikniku – wystarczy koc, kosz piknikowy ze smakołykami, łąka lub las, gdzie w zależności od zainteresowań dzieci możemy grać w piłkę obserwować ptaki czy owady, czytać ciekawe opowieści. Puszczanie latawców – najpierw trzeba je wspólnie zrobić, a potem potrzebna będzie otwarta przestrzeń, trochę wiatru i znakomita zabawa gwarantowana. Wyprawa na basen – wygłupy w wodzie z mamą i tatą to duża frajda. Podchody – warto je zorganizować z zaprzyjaźnionymi dziećmi i ich rodzicami. Ważne, żeby starannie przygotować trasę i dostosować stopień trudności do wieku i temperamentu dzieci. Wycieczka w nieznane – przyjemność dla starszych dzieci. Wyruszamy pociągiem lub samochodem trzymając w tajemnicy cel podróży. Możemy wybrać się w góry, nad jezioro lub do zamku czy skansenu. Zabawa w bohaterów – w zależności jakimi bohaterami książek się fascynuje zainscenizujmy zabawę w ulubionych bohaterów – z przebraniami, dekoracjami, rekwizytami. Teatrzyk domowy – przygotujmy inscenizację jakiejś bajki z prawdziwymi kostiumami i dekoracjami. Dzieci na widowni, rodzina na scenie, no i oczywiście bilety, programy, szatnia z numerkami. Przebieranki – wielkie pudło śmiesznych, charakterystycznych ubrań, aparat fotograficzny i dużo fantazji. Ognisko – możemy przygotować różne przysmaki do pieczenia: szaszłyki, kiełbaski, ziemniaczki. Możemy siedzieć, rozmawiać, śpiewać. Jeśli nie mamy czasu albo pomysłu na ciekawą zabawę możemy tradycyjnie wybrać się do kina, teatru, figlo- parku lub na plac zabaw. Opracowanie: nauczycielka nauczania zintegrowanego Barbara Golda

27 Najradośniejsze, najbardziej oczekiwane przez nasze dzieci święto „Dzień Dziecka” przed nami. Historia tego święta wzięła swój początek w 1924 roku w Genewie, kiedy przedstawiciele ponad pięćdziesięciu krajów na wniosek Międzynarodowego Związku Pomocy Dzieciom przyjęli uchwałę zwaną Deklaracją Praw Dziecka. Chociaż barwna historia Dnia Dziecka nie jest wolna od podtekstów politycznych, a konkretny kształt temu świętu nadała dopiero Konwencja o Prawach Dziecka z 1989 roku, z całą pewnością zmieniła na lepsze pozycję dzieci wobec prawa. Data i sposób obchodów tego święta jest różny w różnych krajach. W Japonii osobno świętują chłopcy - 5 maja, osobno dziewczynki - 3 marca. Wywiesza się tam przed domami karpie z papieru i znaczenie ma ich kolor. Dziewczynki w swoim dniu przygotowują wystawę lalek. We Francji święto to obchodzone jest 6 stycznia i wówczas rodzice i dzieci zasiadają do uroczystej kolacji, podczas której jedzą ciasto z „wróżbami”. W Turcji natomiast dzieci ubrane w stroje narodowe tańczą, śpiewają i puszczają latawce. W Polsce i w innych krajach słowiańskich Dzień Dziecka obchodzony jest 1 czerwca. Nieważne kiedy i jak obchodzi się to święto, zawsze jest ono radosne, pełne zabaw i śmiechu. Dzień Dziecka powoduje, że zapełniają się kina, teatry, parki, ZOO. Cały dorosły świat dokłada starań, aby było to niezapomniane święto dla wszystkich dzieci, prześcigając się w pomysłach, jak je uatrakcyjnić. Czym obdarować nasze dzieci w tym dniu? Z pewnością będą zadowolone, gdy dostaną jakiś prezent, ale od samych prezentów ważniejsza jest atmosfera. A to już nie zależy od ilości pieniędzy, lecz naszych chęci i pomysłowości. PO PROSTU PRZYGOTUJMY TEN DZIEŃ DLA NICH I SPĘDŹMY GO Z NIMI. JUŻ WKRÓTCE DZIEŃ DZIECKA

28 Z OSTATNIEJ CHWILI… DZIEŃ EUROPEJSKI W KSIĄŻNICY BESKIDZKIEJ 30 kwietnia 2010 r. o godzinie pod hasłem obchodów Dnia Ziemi na terenie Książnicy Beskidzkiej odbył się organizowany przez Punkt Informacyjny Europe Direct w Bielsku-Białej konkurs dla uczniów ze szkół podstawowych z regionu. Naszą szkołę reprezentowały 4 uczennice z klasy 6a: Natalia Skubiszewska Magdalena Świst Dominika Bąk Magdalena Więcek Uczennice zdobyły I miejsce w konkursie i otrzymały złote medale oraz liczne nagrody rzeczowe. Opiekun: nauczycielka matematyki Danuta Macner

29 „JEDYNKA” Z EKOLOGIĄ ZA PAN BRAT,,DBAJ I TY O NASZ BESKIDZKI ŚWIAT” SP NR 1 idzie z duchem czasu i nie będzie już drukować gazetki w wersji tradycyjnej przy dużym zużyciu papieru, energii elektrycznej wraz z wykorzystaniem środków chemicznych używanych przy kopiowaniu. W dobie tak ogromnego zanieczyszczenia środowiska, wydłużonego wzrostu drzew przemysł papierniczy dąży do maksymalnego przetworzenia papieru odzyskanego, np. z makulatury (nasi uczniowie zebrali w tym roku szkolnym ponad 2 tony makulatury). Chcąc zwrócić uwagę rodziców i dzieci na problem niszczenia drzew przy produkcji papieru i konieczność jego oszczędzania i rozsądnego użytkowania, zespół redakcyjny gazetki będzie przesyłać ją rodzicom na adres w formacie plików PDF otwieranych przy użyciu bezpłatnego, ogólnodostępnego programu Adobe Reader. Gazetka będzie również dostępna na stronie internetowej naszej szkoły: w zakładce Gazetkawww.sp1bielsko.republika.pl Dzięki tej zmianie gazetkę wzbogacą kolorowe zdjęcia, a jej barwna oprawa będzie cieszyła oko wszystkich. Tego typu forma wymiany informacji nie tylko zaoszczędzi papier, ale i dotrze do szerszego grona odbiorców. Skład zespołu redakcyjnego: mgr Maria Bartków mgr Małgorzata Brachaczek mgr Barbara Golda mgr Teresa Mika mgr Lucyna Romańska


Pobierz ppt "JEDYNKA Nr 15 maj 2010 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 1 IM. BOHATERÓW WESTERPLATTE BIELSKO-BIAŁA UL. DYWIZJI KOŚCIUSZKOWSKIEJ 2 adres szkolnej."

Podobne prezentacje


Reklamy Google