Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

CabMan System dyspozytorski. Wstęp Najważniejsza funkcjonalność Przesyłanie zleceń z zaplanowana trasą do kierowców Nawigacja kierowcy po zadanej trasie.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "CabMan System dyspozytorski. Wstęp Najważniejsza funkcjonalność Przesyłanie zleceń z zaplanowana trasą do kierowców Nawigacja kierowcy po zadanej trasie."— Zapis prezentacji:

1 CabMan System dyspozytorski

2 Wstęp Najważniejsza funkcjonalność Przesyłanie zleceń z zaplanowana trasą do kierowców Nawigacja kierowcy po zadanej trasie Monitoring GPS pozycji i historii tras Komunikacja tekstowa CabMan – uniwersalny system dyspozytorski

3 Architektura Komunikacja Nawigacja Zlecenia Dyspozytor GPS Dane cyfrowe przez sieć GSM

4 Program CabMan Wygodny eksplorator firmy Rozbudowane tabele danych które wspierają: Filtrowanie Sortowanie Grupowanie Ukrywanie niepotrzebnych kolumn Eksport danych do csv, txt, xls, xml

5 Zlecenia Zlecenia i planowanie trasy

6 Tworzenie zlecenia Lista miejsc wraz z pozycją, notatką i datą Uwagi do zlecenia i miejsc Klient, typy zlecenia Dodatkowe dane w zależności od branży np. dane pacjenta, opis towaru, opis techniczny awarii

7 Repozytorium adresów Baza danych adresów, czyli miejsc, do których było kiedyś zlecenie Baza wszystkich ulic w danej miejscowości dla szybkiego wpisu nowego adresu

8 Wyszukiwanie miejsca Dodawanie punktów do zlecenia: Szybkie wyszukiwanie miejsca docelowego z listy wpisanych adresów na podstawie poszczególnych lub wszystkich danych z repozytorium adresów

9 Adresy Dla nowych punktów wyszukiwanie pozycji po adresie i lokalizacja na mapie

10 Planowanie trasy Na jednym ekranie: lokalizacja punktów, obliczanie trasy i odległości Tutaj dodano punkt w Grodzisku (przy większym powiększeniu mapy) aby ominąć autostradę A2 Po kliknięciu system sam odgaduje adres i wpisuje punkt do zlecenia Punkty PRZEZ są przesyłane do PDA razem ze zleceniem gwarantując taki sam przebieg trasy w nawigacji System od razu podaje ilość kilometrów między odcinkami oraz dla całej trasy Punkty trasy od razu są pokazywane na mapie Tutaj znajduje się hurtownia Oaza, której adres został geokodowany przy wpisywaniu punktu Wystarczy kliknąć Planuj, aby zobaczyć zaplanowaną trasę Oto zaplanowania trasa Oraz jej dane: Opis, ilość punktów, przez kogo i kiedy utworzona Jeśli trasa nie przebiega po naszej myśli można dodać punkt PRZEZ, po prostu klikając na mapie

11 Wysyłanie trasy do PDA Do kierowcy wysyłane są wszystkie zaplanowane punkty Dodatkowo system wysyła punkty kontrolne co 100km aby program nawigacyjny na PDA dokładnie odwzorował zaplanowaną trasę Fakt wysłania zlecenia jest odnotowany na komunikatorze Dotarcie oraz rozpoczęcie realizacji zlecenia odnotowane jest odpowiednim powiadomieniem w rogu ekranu

12 Trasa na PDA Trasa zlecenia jest wizualizowana na PDA. Na obrazku poniżej trasa Poznań – Zielona Góra z ominięciem A2. Tak widzi trasę kierowca.

13 Zlecenie na PDA Kierowca dysponuje listą punktów do odwiedzenia, które mogą pochodzić od wielu zleceń Przycisk Nawi włącza automapę która nawiguje kierowcę do zaznaczonego punktu - bez wpisywania adresu, wystarczy dosłownie 1 klik! Kierowca wysyła raport z przyjazdu lub odjazdu z konkretnego punktu Raporty (przyjazd, odjazd) z miejsca zlecenia automatycznie zmieniają status zlecenia.

14 Monitoring trasy System realizuje unikalną funkcję pilnowania w czasie rzeczywistym czy kierowca jedzie dokładnie po zaplanowanej drodze.

15 Monitoring trasy Trasa przez Grójec aby ominąć Warszawę Włączamy monitoring: aktywny od kiedy do kiedy i włączamy kontrolę

16 Monitoring trasy - realizacja W każdej chwili na tabeli aktywnych zleceń, do każdego zlecenia są dostępne informacje na bieżąco Pojazd który realizuje zlecenie Pozycja pojazdu Czy jest na zaplanowanej trasie Pojazd który realizuje zlecenie Jego pozycja, oczywiście jest też dostępny widok mapy Jego pozycja względem zaplanowanej trasy – Na trasie lub Poza trasą

17 Monitoring trasy - realizacja Jeśli kierowca zjedzie z zaplanowanej trasy to system zgłasza ten fakt wyskakującym alarmem w rogu ekranu

18 Monitoring trasy - realizacja Na tle planu (na niebiesko) jest pokazana trasa rzeczywista (na zielono) przejechana przez pojazd Wygenerowane zdarzenia zjechania i powrotu na trasę dostępne w formie tabeli Te same zdarzenia pokazane są także dokładnie na mapie

19 Podstawowa funkcjonalność GPS System oczywiście zapewnia: Śledzenie aktualnej pozycji Przegląd trasy za okres

20 Aktualna pozycja Zaznaczony pojazd Jego pozycja Wszystkie miejsca zleceń dla aktualnego wyjazdu zaznaczonego pojazdu Oraz ich pozycje na mapie

21 Ile pozostało do załadunku? Zaznacz pojazd Zaznacz miejsce, prawy przycisk myszy, wybierz Trasa do pojazdu I już masz odległość pojazdu do punktu Na takiej trasie

22 Przeglądanie trasy za okres Przeglądanie trasy historycznej za okres

23 Komunikacja tekstowa System zapewnia przesyłanie komunikatów tekstowych między dyspozytorem a kierowcą

24 Komunikacja tekstowa dyspozytor Dyspozytorzy wysyłają wiadomości tekstowe wprost na urządzenie PDA. Wygodny interfejs użytkownika wzorowany na standardowych komunikatorach internetowych

25 Komunikacja tekstowa – kierowca Rozbudowany interfejs użytkownika pozwala na szybką i wygodną komunikację z bazą Główny ekran aplikacji na PDA Menu Wiadomości Nowa wiadomość do wysłania. Na dużym ekranie 7 cali pisanie jest o wiele bardziej wygodne niż na telefonie komórkowym Ekran Dialog – historia wiadomości

26 Urządzenie PDA Ekran 5 lub 7 cali Mocowanie na szybę Ładowarka na zapalniczkę Ładowarka sieciowa 220V (tylko wersja 5 cali)

27 Zastosowanie Firmy transportowe i spedycyjne z zewnętrzną flotą (integracja z systemem SPEED) Firmy serwisowe (energetyka, wodociągi, telekomunikacja), przesyłanie szczegółowych informacji na temat awarii Transport specjalistyczny (np. medyczny) Firmy ochroniarskie (integracja z systemem Kronos – automatyczne przekazywanie danych w momencie decyzji o interwencji, nawigacja do obiektu)

28 Korzyści Eliminacja połączeń głosowych – w przypadku transportu zagranicznego znaczna redukcja kosztów połączeń w roamingu. Cała komunikacja odbywa się w ramach abonamentu. Łatwe przekazywanie precyzyjnej informacji tekstowej – np. opis ładunku, opis awarii Precyzyjne przesyłanie punktu docelowego – eliminacja szukania celu i błądzenia przez kierowcę Znaczne ułatwienie pracy dyspozytora przez znajomość pozycji oraz zajętości pojazdu Łatwy i szybki montaż na szybę, zasilanie z zapalniczki – bezproblemowe przełożenie na inny pojazd. Atrakcyjna cena

29 Utrzymanie systemu Zdalna konfiguracja Zdalna diagnostyka Zdalna instalacja nowej wersji oprogramowania

30 Kontakt Leszek Chwaliński tel


Pobierz ppt "CabMan System dyspozytorski. Wstęp Najważniejsza funkcjonalność Przesyłanie zleceń z zaplanowana trasą do kierowców Nawigacja kierowcy po zadanej trasie."

Podobne prezentacje


Reklamy Google