Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Myślenie magiczne u marketerów i konsumentów. Magia to praktyki wpływania na ludzi, przedmioty, zdarzenia czy zjawiska fizyczne za pomocą środków mistycznych.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Myślenie magiczne u marketerów i konsumentów. Magia to praktyki wpływania na ludzi, przedmioty, zdarzenia czy zjawiska fizyczne za pomocą środków mistycznych."— Zapis prezentacji:

1 Myślenie magiczne u marketerów i konsumentów

2 Magia to praktyki wpływania na ludzi, przedmioty, zdarzenia czy zjawiska fizyczne za pomocą środków mistycznych i paranormalnych myślenie racjonalne – obserwacje – doświadczenie – faktografia – wiedza rzeczywistość materialna rzeczywistość emocjonalna/ mentalna myślenie poza-racjonalne –obserwacje –przesądy –legendy –mity –religia magia Skąd ta magia?

3 Racjonalne zakotwiczone w myśleniu naukowym logika! krytycyzm wobec wyników powołuje się na dowody Niepraktyczne Emocjonalne odwołuje się do przeżycia i odczucia zakłada niepodważalność wewnętrznego przeżycia powołuje się na oczywistość Indywidualne Magiczne odwołuje się do intuicji i doświadczenia zakłada błąd i akceptuje ewolucję twierdzeń powołuje się na powszechność Uniwersalne Symboliczne czerpie ze znaczeń i skojarzeń jest myśleniem wprost konwencjonalne zezwala na rozwijanie treści symbolu Elastyczne Konsument i jego myślenie Jaki sposób myślenia konsumentów najlepiej służy celom marketingowym?

4 Racjonalne dąży do ustalenia, jak jest naprawdę stara się eliminować złudzenia jest krytyczne Magiczne konstruuje własny obraz świata jest otwarte na inspiracje i sugestie ceni powtarzalność niewygodne dla marketingu Emocjonalne jest bardzo subiektywne zmienna elastyczność nie wymaga żadnych uzasadnień sprzyja marketingowi produktów wyjątkowych Symboliczne odbywa się automatycznie akceptuje różne konwencje ceni ciągłość, ale poddaje się silnym bodźcom otwarte na zręczne oddziaływanie marketingowe Magia się nie myli - ewentualne niepowodzenie wynika z błędu człowieka lub jakiegoś jego nieświadomego zaniedbania Magia może nie działać - nigdy nie wiadomo, czy udało się spełniać wszystkie warunki Magia może wszystko - szczególnie dać nieoczekiwanie dobre wyniki, gdy nie ma racjonalnych podstaw, aby się ich spodziewać Magia nie jest na poważnie - zawsze można odwołać się do racjonalności, która ma głos decydujący

5 VIZIR rozumowanie racjonalne, tradycyjny koncept P&G koncentracja na cesze produktu o znaczeniu symbolicznym bezpośrednie operowanie symbolem przeniesienie znaczenia symbolu na markę od myślenia racjonalnego do symbolicznego Coca-Cola uniwersalny wizerunek oparty o podstawowe wartości Św. Mikołaj jako uniwersalny ambasador marki świąteczna karawana - początek okresu Świąt nieodzowność produktu magia świata równoległego z którego pochodzi produkt od wartości marki do myślenia magicznego Coś się dzieje?


Pobierz ppt "Myślenie magiczne u marketerów i konsumentów. Magia to praktyki wpływania na ludzi, przedmioty, zdarzenia czy zjawiska fizyczne za pomocą środków mistycznych."

Podobne prezentacje


Reklamy Google