Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałKonstantyn Graj Został zmieniony 10 lat temu
1
PREZENTACJA KURSÓW RZADZIEJ UŻYWANYCH JĘZYKÓW EUROPEJSKICH E – L O C A L for all
2
Kursy powstały w ramach finansowanego przez Unię Europejską projektu E-LOCAL. Nad stworzeniem materiałów edukacyjnych współpracowali specjaliści z 6 państw. Projekt otrzymał prestiżową nagrodę European Language Label 2012 przyznawaną najbardziej innowacyjnym projektom służącym uczeniu się języków.
3
Instytucje uczestniczące w projekcie E-LOCAL for all: Alma Mater Studiorum Universitá di Bologna (Włochy) Centro de Estudos Sociais, Universidade de Coimbra (Portugalia) Debreceni Egyetem (Węgry) ITCS Rosa Luxemburg di Bologna (Włochy) Katholieke Universiteit w Leuven (Belgia) Lapin Yliopisto (Finlandia) Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu (Polska) ZSO nr 2 w Poznaniu (Polska)
4
E-LOCAL for all – co to znaczy? Podstawowe założenie kursu stanowi przekonanie, że dla sprawnej komunikacji w obcym języku niezbędna jest nie tylko znajomość jego reguł, słownictwa, ale i kultury kraju, w którym jest używany. Kursy E-LOCAL adresowane są przede wszystkim do studentów i uczniów, ale także do wszystkich, którzy chcą uczyć się języków obcych.
5
Kursy obejmują następujące języki: FIŃSKI FLAMANDZKI POLSKI PORTUGALSKI WĘGIERSKI WŁOSKI Językiem pomocniczym jest angielski (w nim pojawiają się instrukcje, objaśnienia zagadnień gramatycznych, informacje kulturowe itp.). Kursy umieszczone są na platformie Moodle.
6
Poziom A1 Ukończenie kursu ma zaowocować osiągnięciem znajomości języka na poziomie A1. Oznacza to, że osoba posługująca się językiem rozumie i potrafi stosować potoczne wyrażenia, a także konstruować najprostsze wypowiedzi dotyczące konkretnych potrzeb życia codziennego.
7
Struktura kursów: Rozdział wstępny (podstawowe informacje o języku oraz instrukcja korzystania z kursu) 8 fabularyzowanych rozdziałów tematycznych – w których wprowadzane jest słownictwo związane z różnymi sferami życia oraz kolejne zagadnienia gramatyczne i zwroty przydatnej w codziennej komunikacji Rozdział podsumowujący
8
1.Przedstawianie się 2.Opis ludzi i przedmiotów 3.Jedzenie 4.Praca 5.Zakupy 6.Organizacja czasu 7.Wyrażanie uczuć 8.Nauka Tematy rozdziałów:
9
W każdym rozdziale pojawia się 5 części, rozwijających różne obszary wiedzy i służących kształtowaniu poszczególnych umiejętności. Te części to: e-Story e-Grammar e-Culture e- Life e-Language exercise
10
e- Story W każdym rozdziale znajduje się 7 krótkich dialogów służących: kształtowaniu umiejętności czytania ze zrozumieniem, poszerzaniu zasobu słownictwo związanego z codziennymi sytuacjami. Bohaterami wszystkich tekstów są Anna i Alex, studenci, którzy właśnie przybyli do Polski (Belgii, Finlandii, Portugalii, Włoch, na Węgry), by rozpocząć naukę w ramach programu Erasmus. Wraz z nimi kursant poznaje wybrany język w codziennych sytuacjach.
11
e- Story Wewnętrzny link GLOSSARY. W razie potrzeby istnieje możliwość sprawdzenia wyrazu w podręcznym słowniczku, odrębnym dla każdego dialogu.
12
e-Story Ikona AUDIO. Każdy dialog można odsłuchać dowolną liczbę razy.
13
. e-Story Każdą część lekturową kończy test czytania ze zrozumieniem składający się z 7 pytań.
14
e-Grammar W tej części znajduje się od 2 do 6 przystępnie zaprezentowanych informacji o zagadnieniach gramatycznych niezbędnych dla sprawnego komunikowania się.
15
. e-Grammar Każdemu zagadnieniu gramatycznemu towarzyszy ćwiczenie. Informacja zwrotna pojawia się po naciśnięciu ikony CHECK.
16
. e-Grammar Ćwiczenia mają urozmaiconą formę. Pojawiają się też odsyłacze do dalszych ćwiczeń w części e-Language. Znaczna część ćwiczeń jest także dostępna dla osób niewidomych po naciśnięciu ikony ENHANCE ACCESSIBILITY.
17
. e-Grammar Litery specyficzne dla danego języka dostępne są po naciśnięciu ikony SPECIAL CHARACTERS.
18
. Ta część prezentuje od 4 do 8 krótkich artykułów w języku angielskim na temat kultury materialnej, niematerialnej, tradycji i środowiska naturalnego danego kraju. Odpowiedź na proste pytanie, odwołujące się do powszechnej wiedzy pozwala uzyskać dokładniejsze informacje. e-Culture
19
. Przykładowe zagadnienia e-Culture
20
. Zewnętrzne linki pozwalają znaleźć bardziej szczegółowe informacje na dany temat.
21
. e-Life K rótkie artykuły o codziennym życiu – np. różne sposoby witania się, życie rodzinne, tendencje językowe, muzyka popularna, itp.
22
. e-Language exercise Każde ćwiczenie można sprawdzić przy pomocy ikony CHECK.
23
. e-Language exercise – kształtowane umiejętności i przykłady ćwiczeń Umiejętność słuchania ze zrozumieniem.
24
. e-Language exercise Umiejętność pisania – kształtowane umiejętności i przykłady ćwiczeń
25
. e-Language exercise Umiejętność mówienia
26
. e-Language exercise Znajomość słownictwa – kształtowane umiejętności i przykłady ćwiczeń
27
Na platformie można się poruszać przy użyciu bocznego menu. Ćwiczenia już wykonane są oznaczone graficznym znakiem w bocznym menu i werbalnym komunikatem. Istnieje jednak możliwości wielokrotnego wracania do tych samych ćwiczeń. Problematyka gramatyczna oraz słownictwo w kolejnych rozdziałach jest kumulowana, fabuła rozwija się liniowo, jednak istnieje możliwość otwierania poszczególnych rozdziałów w dowolnej kolejności.
28
. Rozdział podsumowujący Seria ćwiczeń służąca sprawdzeniu, czy kursant zdobył najważniejsze umiejętności. Wszystkie ćwiczenia związane są z codziennymi sytuacjami, w których młody człowiek będzie używał języka – pytanie o drogę, zakup biletu, orientacja w przestrzeni, zamawianie posiłku czy wypełnianie formularza w bibliotece.
29
Integralną częścią kursu są także: Overall Grammar Overall Glossary lub Personal Notebook (w kursie flamandzkiego). Overall Glossary lub Personal Notebook (w kursie flamandzkiego). Dodatkową formą nauki jest członkostwo w grupie społecznościowej na portalu Facebook.
30
By rozpocząć naukę wystarczy: Odwiedzić stronę http://maius89.maius.amu.edu.pl/~moodleifp/ http://maius89.maius.amu.edu.pl/~moodleifp/ Zalogować się lub utworzyć konto Wybrać folder E-LOCAL Wybrać kurs językowy Kliknąć zapisz mnie.
31
Cele projektu Rozpowszechnienie kursów Poprowadzenia pojedynczych kursów w formule tutorialu (jedna grupa dla każdego języka projektu).
32
. Dziękuję za uwagę!
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.