Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Katarzyna Rola i Hubert Rola -Uczęszczamy do Publicznego Gimnazjum im. ks. bp. Jana Chrapka w Wierzbicy. -W roku szkolnym 2011/2012 realizowaliśmy projekt.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Katarzyna Rola i Hubert Rola -Uczęszczamy do Publicznego Gimnazjum im. ks. bp. Jana Chrapka w Wierzbicy. -W roku szkolnym 2011/2012 realizowaliśmy projekt."— Zapis prezentacji:

1 Katarzyna Rola i Hubert Rola -Uczęszczamy do Publicznego Gimnazjum im. ks. bp. Jana Chrapka w Wierzbicy. -W roku szkolnym 2011/2012 realizowaliśmy projekt w ramach Regionalnego programu stypendialnego dla uczniów szczególnie uzdolnionych pod opieką pani Agnieszki Kopyckiej – nauczyciela matematyki.

2 Tematem naszego projektu jest Historia i przyszłość naszego gimnazjum wyrażona liczbami. Składa się on z dwóch części: I. Historia naszego gimnazjum II. Przyszłość naszego gimnazjum – prognoza. Realizacja tych zadań polegała na przeprowadzeniu badań, dotyczących zmiany liczby uczniów naszej szkoły w kolejnych latach, różnic pomiędzy ilością chłopców i dziewcząt oraz stworzenie prognozy liczby dzieci, które przyjdą do naszej szkoły w następnych latach.

3 Badania nasze sięgają roku 1998, czyli roku, w którym gimnazjum rozpoczęło swoją działalność, a zarazem roku naszego urodzenia. Prognoza przewidująca liczbę uczniów sięga 2024/2025 roku szkolnego, czyli dzieci urodzonych do końca 2011 roku.

4 Celem uzyskania danych potrzebnych do przeprowadzenia badań korzystaliśmy z różnych źródeł informacji: - archiwalne oraz bieżące dzienniki lekcyjne - dokumenty uzyskane z Urzędu Gminy w Wierzbicy z Wydziału Ewidencji Ludności.

5 W kolejnych etapach pracy badawczej wykorzystywaliśmy różne sposoby organizacji i przedstawiania danych z wykorzystaniem technik komputerowych. W początkowej fazie najbardziej pomocna była tabela – zebranie danych. Następnie celem porównania wyników wykonywaliśmy liczne diagramy słupkowe, kołowe oraz wykresy.

6 W I części projektu Historia naszego gimnazjum zebraliśmy i przedstawiliśmy dane następująco:

7

8 ciąg dalszy

9 Wybrane dane przedstawione bardziej czytelnie

10 Rok urodzeniaRok szkolny Liczba dziewcząt kl. I Liczba chłopców kl. I Łącznie 19861999/20006289151 19872000/20016968137 19882001/20026979148 19892002/20035769126 19902003/200458 130 19912004/200563 142 19922005/200665 131 19932006/20075663119 19942007/20085257109 19952008/2009414990 19962009/20105761118 19972010/2011484795 19982011/20125854112 Por ó wnanie liczby chłopc ó w i dziewcząt klas I naszego gimnazjum od początku jego funkcjonowania

11 Spadek liczby uczniów, początkowo nieznaczny, ale w ostatnich latach bardziej widoczny. W trzech pierwszych latach zauważamy duży wzrost, gdyż są to pierwsze roczniki gimnazjalistów.

12

13 Przez 12 lat chłopcy mieli liczebną przewagę nad dziewczętami. Wyjątkiem jest obecny rok szkolny, w który dziewcząt jest więcej.

14

15 W kolejnym diagramie ostatnie słupki wskazują na przewagę liczebną dziewcząt nad chłopcami w obecnym roku szkolnym i tylko w tym.

16

17 W I części projektu powstały również następujące diagramy:

18

19

20

21 W II części projektu Przyszłość naszego gimnazjum - prognoza zebraliśmy i zorganizowaliśmy dane następująco:

22 Rok szkolny Kl. IKl. IIKl. IIIRazem Liczba uczniów Liczba oddziałów Liczba uczniów Liczba oddziałów Liczba uczniów Liczba oddziałów Liczba uczniów Liczba oddziałów 2012/2013884112583420313 2013/2014804884112528013 2014/2015944-580488426212-13 2015/2016854944-580425912-13 2016/2017874854944-526612-13 2017/2018954-587485426712-13 2018/2019814954-587426312-13 2019/2020984-5814954-527412-14 2020/2021914984-581427012-13 2021/2022954-5914984-528412-14 2022/2023924954-591427812-13 2023/20241075924954-529413-14 2024/2025874107592428613 LICZBA ODDZIAŁ Ó W W POSZCZEG Ó LNYCH KLASACH

23

24 Zauważamy ciekawe skoki liczebności chłopców w porównaniu do niemal stałej liczby dziewcząt. Ponadto w odróżnieniu do przeszłości możemy stwierdzić, że są roczniki uczniów wśród których jest przewaga dziewcząt.

25

26

27 Na podstawie zebranych danych prognozowaliśmy liczbę oddziałów tworzonych w następnych latach w naszym gimnazjum.

28 Rok szkolnyRok urodzeniaDziewczętaChłopcyŁącznie Liczba oddziałów 2012/201319993751884 2013/201420003941804 2014/201520013955944-5 2015/201620023946854 2016/201720034344874 2017/201820044154954-5 2018/201920054239814 2019/202020064454984-5 2020/202120074546914-5 2021/202220084748954-5 2022/2023200946 924-5 2023/2024201046611075 2024/202520114443874 LICZBA UCZNI Ó W KLAS I

29 W II części projektu powstały również następujące diagramy:

30

31

32

33 Wyniki naszej wspólnej pracy opracowaliśmy i zaprezentowaliśmy na tablicy na korytarzu szkolnym przy sali matematycznej.

34

35 Opracowaliśmy także biuletyn zawierający wyniki naszej pracy, który umieściliśmy w bibliotece szkolnej do wglądu całej społeczności szkolnej.

36 Braliśmy udział w konkursach matematycznych: - ogólnopolska olimpiada OLIMPUS - KANGUR MATEMATYCZNY, do których przygotowywaliśmy się na zajęciach dodatkowych z matematyki.

37

38 Podsumowanie Dzięki pracy nad tym projektem: -wiemy, jak zbierać i organizować dane statystyczne -wiemy, gdzie można uzyskać informacje dotyczące liczby ludności na terenie gminy -umiemy przedstawiać dane statystyczne w różny sposób -umiemy wykorzystywać w tym celu technikę komputerową -potrafimy współpracować w zespole.

39 Dziękujemy za uwagę. Wyk.: Katarzyna Rola i Hubert Rola


Pobierz ppt "Katarzyna Rola i Hubert Rola -Uczęszczamy do Publicznego Gimnazjum im. ks. bp. Jana Chrapka w Wierzbicy. -W roku szkolnym 2011/2012 realizowaliśmy projekt."

Podobne prezentacje


Reklamy Google