Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

KOSZTY NABYWANIA SAMOCHODÓW DO FLOT A OBCIĄŻENIA PODATKOWE. STAN OBECNY I PROJEKTOWANE ZMIANY.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "KOSZTY NABYWANIA SAMOCHODÓW DO FLOT A OBCIĄŻENIA PODATKOWE. STAN OBECNY I PROJEKTOWANE ZMIANY."— Zapis prezentacji:

1 KOSZTY NABYWANIA SAMOCHODÓW DO FLOT A OBCIĄŻENIA PODATKOWE. STAN OBECNY I PROJEKTOWANE ZMIANY.

2 8 CZERWCA 2006KONFERENCJA "EUROFLOTA"2 SYTUACJA NA POLSKIM RYNKU W 2006 R. DRAMATYCZNY SPADEK SPRZEDAŻY – NAJNIŻSZY POZIOM OD 1993 ROKU NIEKONTROLOWANY NAPŁYW UŻYWANYCH SAMOCHODÓW OD 1 MAJA 2004 CZĘSTE ZMIANY PRZEPISÓW BRAK STABILIZACJI – OCZEKIWANIE KLIENTÓW NA ZMIANY WAHANIA KURSÓW WALUT, HARMONIZACJA CEN W EUROPIE PROJEKT NOWELIZACJI DYREKTYWY 98/71/EC (DESIGN PROTECTION)

3 8 CZERWCA 2006KONFERENCJA "EUROFLOTA"3 1.AKCYZA – STAN OBECNY 2.PODATEK EKOLOGICZNY 3.VAT 4.ELV 5.DESIGN PROTECTION 6.EURO 5 AGENDA

4 8 CZERWCA 2006KONFERENCJA "EUROFLOTA"4 OBECNE OBCIĄŻENIE POJAZDÓW OSOBOWYCH PODATKIEM AKCYZOWYM – NAWAŻNIEJSZE FAKTY PODSTAWA PRAWNA - USTAWA O PODATKU AKCYZOWYM PODSTAWA NALICZANIA- PROCENTOWO OD WARTOŚCI POJAZDU PRÓG OPODATKOWANIA – 2.0 L POJEMNOŚCI SILNIKA; POWYŻEJ – WZROST PODATKU O OK.10%

5 8 CZERWCA 2006KONFERENCJA "EUROFLOTA"5 STAWKI PODATKU AKCYZOWEGO (wartość na fakturze) Wiek samochoduPojemność do 2 litrówPojemność powyżej 2 litrów 0-2 lata3,1 %13,6 % 3 lata15,1%25,6 % 4 lata27,1%37,6 % 5 lat39,1 %49,6 % 6 lat51,1 %61,6 % 7 lat63,1 %65,0 % 8 lat i starsze65, 0% STAWKI PODATKU AKCYZOWEGO

6 8 CZERWCA 2006KONFERENCJA "EUROFLOTA"6 PODATEK EKOLOGICZNY PROJEKT USTAWY O PODATKU EKOLOGICZNYM ZOSTAŁ OPUBLIKOWANY PRZEZ MF 18 KWIETNIA 2006 R. – PRZYJĘTY PRZEZ RZĄD 6 CZERWCA BR. PODATEK EKOLOGICZNY BĘDZIE WYLICZANY NA PODSTAWIE POJEMNOŚCI SILNIKA, NORMY EURO ORAZ STAWKI PODATKU, WEDŁUG NASTĘPUJĄCEGO WZORU: S = CC2 * EURO * STAWKA PODATKU (WG PROJEKTU USTAWY – 500 ZŁ) WARTOŚĆ PODATKU EKOLOGICZNEGO BĘDZIE: ROSŁA WRAZ ZE WZROSTEM POJEMNOŚCI SILNIKA I POGORSZENIA SIĘ NORMY EURO. POMNIEJSZANA O PROCENT ZUŻYCIA SAMOCHODU, OKREŚLONY DLA JEGO ROCZNIKA – DO TEGO BĘDZIE SŁUŻYŁ KALKULATR NA STRONACH MINISTERSTWA FINANSÓW SAMOCHODY CIĘŻAROWE POWYŻEJ 3,5 TONY ORAZ DOSTAWCZE PONIŻEJ 3,5 TONY NIE BĘDĄ OBJĘTE PODATKIEM EKOLOGICZNYM (OBECNA DEFINICJA W USTAWIE VAT). PODATEK EKOLOGICZNY W PRZYPADKU NOWYCH SAMOCHODÓW NIE BĘDZIE WYŻSZY NIŻ DOTYCHCZASOWA AKCYZA. W PRZYPADKU UŻYWANYCH SAMOCHODÓW NOWY PODATEK POWINIEN BYĆ WYŻSZY NIŻ W PRZYPADKU NOWYCH SAMOCHODÓW

7 8 CZERWCA 2006KONFERENCJA "EUROFLOTA"7 PODATEK EKOLOGICZNY-DLACZEGO POTRZEBNA JEST ZMIANA? ZGODNOŚĆ PRZEPISÓW DOTYCZĄCYCH OPODATKOWANIA AKCYZĄ SAMOCHODÓW OSOBOWYCH Z PRZEPISAMI WSPÓLNOTOWYMI –KOMISJA EUROPEJSKA UWAŻA, ŻE OBECNIE OBOWIĄZUJĄCE ZASADY OPODATKOWANIA SAMOCHODÓW NIE ZAPEWNIAJĄ TAKIEJ ZGODNOŚCI, CO GROZI SKIEROWANIEM SPRAWY DO EUROPEJSKIEGO TRYBUNAŁU SPRAWIEDLIWOŚCI NIEBEZPIECZEŃSTWO DEGRADACJI ŚRODOWISKA NATURALNEGO ORAZ REALNE ZAGROŻENIE DLA BEZPIECZEŃSTWA RUCHU DROGOWEGO MASOWY IMPORT UŻYWANYCH SAMOCHODÓW – MOŻLIWOŚĆ ZANIŻANIA CEN ZAKUPU I PŁACONEJ AKCYZY KONSEKWENCJE PRZYSZŁEJ KONIECZNOŚCI WYCOFANIA Z RUCHU I RECYKLINGU POJAZDÓW ZŁOMOWANYCH

8 8 CZERWCA 2006KONFERENCJA "EUROFLOTA"8 PODATEK EKOLOGICZNY-EFEKTY ZMIAN UNORMOWANIE RYNKU SAMOCHODÓW UŻYWANYCH. POWSTRZYMANIE SPADKU WARTOŚCI SAMOCHODÓW UŻYWANYCH NA RYNKU WTÓRNYM ZAPROPONOWANY SYSTEM NALICZANIA PODATKU EKOLOGICZNEGO SPRZYJA OCHRONIE ŚRODOWISKA NATURALNEGO LIKWIDACJA PATOLOGICZNEJ SYTUACJI, W KTÓREJ NIEUCZCIWI IMPORTERZY MOGĄ ZANIŻAĆ AKCYZĘ. KORZYSTNY WPŁYW NA BEZPIECZEŃSTWO RUCHU DROGOWEGO PODATEK EKOLOGICZNY BĘDZIE STOPNIOWO ORIENTOWAŁ KONSUMENTÓW NA ZAKUP SAMOCHODÓW NOWYCH I NOWSZYCH, CZYLI BEZPIECZNIEJSZYCH I BARDZIEJ EKOLOGICZNYCH

9 8 CZERWCA 2006KONFERENCJA "EUROFLOTA"9 PODATEK EKOLOGICZNY - CZY I KTO STRACI NA NOWYCH PRZEPISACH? PODATEK EKOLOGICZNY NIE POWINIEN SPOWODOWAĆ PODWYŻEK CEN SAMOCHODÓW. PRZY ZAKUPIE SAMOCHODU NOWEGO, PODATEK EKOLOGICZNY POWINIEN WYNIEŚĆ MNIEJ NIŻ DOTYCHCZASOWA AKCYZA. W PRZYPADKU SAMOCHODÓW UŻYWANYCH PODATEK EKOLOGICZNY BYŁBY NA PODOBNYM POZIOMIE, CO DZISIEJSZA UCZCIWIE WYLICZONA AKCYZA NA NOWYCH PRZEPISACH MOGĄ STRACIĆ OSOBY, KTÓRE CHCIAŁYBY ZANIŻAĆ WARTOŚĆ PRZY IMPORCIE UŻYWANYCH SAMOCHODÓW, OSZUKUJĄC PAŃSTWO. W DŁUŻSZEJ PERSPEKTYWIE POZYTYWNĄ ZMIANĘ ODCZUJĄ WSZYSCY, PONIEWAŻ PODATEK EKOLOGICZNY PRZYCZYNI SIĘ DO ZWIĘKSZENIA BEZPIECZEŃSTWA NA DROGACH I DO POPRAWY STANU ŚRODOWISKA NATURALNEGO

10 8 CZERWCA 2006KONFERENCJA "EUROFLOTA"10 VAT – STAN OBECNY – PODSTAWOWE FAKTY SAMOCHODY OSOBOWE – NABYCIE PRZEZ FIRMY: STAWKA 22% ODLICZENIE 60% - NIE WIĘCEJ NIŻ 6 TYS PLN… DEFINICJA POJAZDU OSOBOWEGO W/G AKTUALNEJ USTAWY VAT

11 8 CZERWCA 2006KONFERENCJA "EUROFLOTA"11 VAT – PROPOZYCJE ZMIAN – STAN PRZED 6 CZERWCA 2006 UMOŻLIWIENIE ODLICZENIA 100% PODATKU VAT PRZY NABYWANIU SAMOCHODÓW OSOBOWYCH UŻYWANYCH W DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ BRAK PRAWA DO ODLICZENIA VAT PRZY NABYCIU PALIWA DO NAPĘDU SAMOCHODÓW OSOBOWYCH DLA CELÓW DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ POZOSTAWIENIE DEFINICJI SAMOCHODU OSOBOWEGO Z OBECNEJ USTAWY VAT OPODATKOWANIE VAT-EM WYKORZYSTYWANIA FIRMOWYCH SAMOCHODÓW OSOBOWYCH NA CELE PRYWATNE

12 8 CZERWCA 2006KONFERENCJA "EUROFLOTA"12 ELV –RECYKLING SAMOCHODÓW WYCOFANYCH Z EKSPLOATACJI OBOWIĄZEK UTWORZENIA SIECI ZBIERANIA POJAZDÓW PRZEZ WPROWADZAJACYCH, TAK ABY OSTATNI POSIADACZ POJAZDU MIAŁ DO NAJBLIŻSZEGO PUNKTU ICH PRZYJMOWANIA NIE DALEJ NIŻ 50 KM BRAK SIECI SKUTKUJE OPŁATĄ 500 ZŁ OD KAŻDEGO WPROWADZONEGO W DANYM ROKU POJAZDU PROBLEMY: BRAK UZASADNIENIA EKONOMICZNEGO DLA TWORZENIA PUNKTÓW ZBIERANIA NA TERENACH O NISKIM STOPNIU ZALUDNIENIA BRAK ROZWIĄZANIA UZALEŻNIAJĄCEGO WYSOKOŚĆ OPŁATY OD STOPNIA NIEKOMPLETNOŚCI SIECI – ZAWSZE MAKSYMALNA OPŁATA

13 8 CZERWCA 2006KONFERENCJA "EUROFLOTA"13 ARGUMENTY PRZECIWKO LIBERALIZACJI DYREKTYWY KOMISJI EUROPEJSKIEJ ARGUMENTY PRZECIWKO LIBERALIZACJI DYREKTYWY KOMISJI EUROPEJSKIEJ BEZPIECZEŃSTWO OCHRONA WŁASNOŚCI INTELEKTUALNEJ LIKWIDACJA MIEJSC PRACY W EUROPIE OBECNA SYTUACJA PRAWNA DESIGN PROTECTION

14 8 CZERWCA 2006KONFERENCJA "EUROFLOTA"14 EURO 5 ZGODNIE Z PROJEKTEM ROZPORZĄDZENIA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY W SPRAWIE HOMOLOGACJI TYPU POJAZDÓW SILNIKOWYCH.../.../WE (COM(2005) 683 KOŃCOWY) JUŻ W 2008 MOŻE OBOWIĄZYWAĆ NORMA EURO 5 M.IN. REDUKCJA EMISJI CZĄSTEK STAŁYCH O 80% DO POZIOMU 5 MG/KM – GRANICA WYKRYWALNOŚCI, 20% REDUKCJA NOX, 25% REDUKCJA HC POSTULAT WEJŚCIA NORMY NIE WCZEŚNIEJ NIŻ W 2010

15 8 CZERWCA 2006KONFERENCJA "EUROFLOTA"15 Dziękuję za uwagę Jakub Faryś ZWIĄZEK MOTORYZACYJNY SOIS


Pobierz ppt "KOSZTY NABYWANIA SAMOCHODÓW DO FLOT A OBCIĄŻENIA PODATKOWE. STAN OBECNY I PROJEKTOWANE ZMIANY."

Podobne prezentacje


Reklamy Google