Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdu EuroFlota Fleet Management FORUM 8 czerwca 2006 roku.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdu EuroFlota Fleet Management FORUM 8 czerwca 2006 roku."— Zapis prezentacji:

1 Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdu EuroFlota Fleet Management FORUM 8 czerwca 2006 roku

2 Agenda Członkowie Historyczne Podłoże Przemian Analiza Polskiego Sektora Prognozy Sektora Plany na Przyszłość Eskalacja oczekiwań rynku CFM Kontynuacja… Wartość dodana Firm CFM

3 Członkowie Związek = 70,9% Całkowitego Udziału w Branży CFM

4 Kodeks etyczny Przedstawiciele firm określili i spisali zasady dobrych praktyk obowiązujące członków Związku. Standardy etyczne stawiają przede wszystkim na świadczenie usług w sposób uczciwy i na najwyższym poziomie oraz na przejrzystość działań.

5 Historyczne Podłoże Przemian PSWLP powstał rok temu 5 początkowych członków : Arval, Business Lease, DaimlerChrysler Fleet Management, ING Car Lease and Leaseplan Zmiany w zarządzie 3 z tych firm spowodowały opóźnienie dalszego rozwoju W połowie 2005 – Związek wysunął propozycję dołączenia przyszłym członkom

6 Historyczne Podłoże Przemian cd. ALD, Express, Carefleet, BRE Leasing and VW Leasing przyjęły propozycję wzmocnienia szeregów związku Jesienią 2005 liczba członków zwiększyła się do 10 i utworzyła Związek Listopad 2005 – Związek przekształcił nazwę na PZWLP Podziękowania dla wszystkich członków Fundamentalna zasada: siła tkwi w liczbie członków Otwarte zaproszenie dla wszystkich firm z branży

7 Wśród krajów o najwyższym potencjale wzrostu w Europie Potencjał wzrostu leasingu operacyjnego i flot samochodowych w firmach Wzrost flot w leasingu operacyjnym w 2007 roku Wzrost flot samochodów służbowych w 2007 roku Źródło: Datamonitor

8 Sprzedaż nowych samochodów 2 czynniki wpływające negatywnie na sprzedaż nowych samochodów, które należy zmienić, aby poprawić sytuację na rynku: VAT i import używanych samochodów Źródło: SAMAR prognoza Sprzedaż nowych samochodów Import używanych samochodów Źródło: SAMAR Sprzedaż nowych samochodów

9 3-letnia prognoza Polska może stać się rynkiem o potencjale sprzedaży 1 mln nowych samochodów Wzrost został zahamowany w 2000 r. Poprawa sytuacji na rynku zahamowana w 2004 r. Obecnie wzrost nie osiąga przewidywanego poziomu Samochody zarządzane i finansowane – ogólnie: 60,441 (w tym 13,412 wyłącznie zarządzanych) Jednak kilka czynników może wpłynąć na poprawę sytuacji od 2007 roku Złagodzenie przepisów dot. VAT pozwalające na całkowity zwrot od 2007 r. Stopniowy spadek liczby importowanych używanych samochodów Wzrost gospodarczy oparty na solidnych podstawach (większy niż oczekiwany wzrost PKB), co oznacza lepszą sytuację na rynku czyli więcej samochodów!!! Popyt został zduszony przez odłożenie programów wymiany floty samochodowej Ogólny wzrost outsourcingu Rosnące zainteresowanie bezpieczeństwem i komfortem jazdy Jeśli te czynniki się utrzymają Polski rynek zarządzania flotą może wzrosnąć do 100,000 pojazdów do roku

10 Prognozy Ta prezentacja zawiera stwierdzenia, które są odbiciem obecnych poglądów PZWLP dotyczących przyszłości. Stwierdzenia takie są obarczone ryzykiem związanym z m.in. załamaniem gospodarczym w Polsce lub innych krajach; zmianami kursów walut, stóp procentowych i cen surowców; wprowadzeniem na rynki konkurencyjnych produktów; wprowadzeniem zachęt dla kupujących; importu używanych samochodów i innych czynników. Jeśli założenia, na których oparto którekolwiek ze stwierdzeń okażą się błędne, rzeczywiste wyniki mogą okazać się inne niż wynikające z powyższych stwierdzeń. PZWLP nie będzie uaktualniać żadnego ze stwierdzeń dotyczących przyszłości, gdyż są one aktualne tylko w chwili ich powstania.

11 Plany na Przyszłość Dalszy rozwój oraz upowszechnianie wiedzy dotyczącej branży Informowanie członków PZWLP i operatorów flot w firmach o bieżących sprawach branży Wypracowanie wspólnego standardu zwrotu samochodów w oparciu o akceptowalne normy wear and tear Szukania współpracy z PZL na podobnych płaszczyznach Spojrzenie z punktu widzenia całej branży na bieżące problemy mające wpływ na operatorów flot Poszerzenie zakresu członkostwa i zachęcanie inne firmy z branży do uczestnictwa w Związku

12 Eskalacja oczekiwań rynku CFM Optymalizacja makro i mikro skali działań CFM (kraj/region/siedziba/sieci preferowane - zakupy, serwis, pakiety pomocy drogowej, samochody zastępcze, paliwo itp.) Polityka flotowa/kadrowa/systemy motywacji w porównaniu z rachunkiem/ryzykiem ekonomicznym (np. odkup przez pracowników po wartości księgowej/rynkowej/rezydualnej) Cele strategiczne i operacyjne (wzrost EBIT/spadek kosztów eksploatacji/samochód floty) Równowaga celów ekonomicznych i bezpieczeństwa kierowców Tworzenie powszechnej praktyki z precedensów (duplikat klucza zamiast wymiana zamków, zniesienie ograniczenia wypłat odszkodowań za szkody powodowane przez kierowców pijanych bądź będących pod wpływem narkotyków, twarde negocjowanie cen przy braku definicji usług CFM i realnej praktyki, zawieszanie umów)

13 Kontynuacja… Kto odpowiada za wysokość stawek ubezpieczeniowych? Firma ubezpieczeniowa/CFM/Klient? Jak często poziom szkodowości jest analizowany przez strony? Price shoppers! Odpowiedzialność za mobilość i optymalizację kosztów, czy przede wszystkim za tzw. minimalizację kosztów w oderwaniu od jakości/zakresu usługi i często kapitału obrotowego (wydłużone terminy płatności bez kosztu pieniądza)? Konsekwencje BER w komunikacji korzyści CFM Doradztwo i systemy raportowania; mity i praktyka (wskaźniki/pomiary/unifikacja/interface) Otoczenie biznesowe (prawo/administracja państwowa/regulacje europejskie/polityka); strony CFM; konflikt interesów czy wspólny cel? Cele długo i krótko terminowe/lojalność/wiedza/jeden, wielu dostawców => konsekwencje w jakości obsługi

14 Wartość dodana Firm CFM Gwarancja mobilności Zarządzanie ryzykiem (operacyjne, finansowe, kredytowe, prawne, ESS) Optymalizacja kosztów w stosunku do celów podstawowych (core) Klientów usług CFM Rozwój od funkcji (operacyjno/administracyjnych) wsparcia biznesowego, poprzez zarządzanie procesami/zmianą (doradztwo) do pełnego outsourcing w oparciu o warunek one supplier contact Wykorzystanie platformy e-business

15 Dziękujemy


Pobierz ppt "Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdu EuroFlota Fleet Management FORUM 8 czerwca 2006 roku."

Podobne prezentacje


Reklamy Google