Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

1.Zdrowie 2.Zdrowie w medycynie 3.Jak zdrowo odżywiać się 4.Pić dużo napoi 5.Zredukować ilość spożywanych mięs. 6.Zredukować ilość spożywanych tłuszczy.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "1.Zdrowie 2.Zdrowie w medycynie 3.Jak zdrowo odżywiać się 4.Pić dużo napoi 5.Zredukować ilość spożywanych mięs. 6.Zredukować ilość spożywanych tłuszczy."— Zapis prezentacji:

1

2 1.Zdrowie 2.Zdrowie w medycynie 3.Jak zdrowo odżywiać się 4.Pić dużo napoi 5.Zredukować ilość spożywanych mięs. 6.Zredukować ilość spożywanych tłuszczy 7.Jeśc dużo owoców i warzyw 8. Spożywać ryby raz w tygodniu 9.Regularnie spożywać produkty pełno zbożowe 10.Unikać soli 11. Zdrowe tłuszcze / oleje 12. Oszczędnie z alkoholem 13. Rozkoszować się smakiem 14. Co zrobić aby nie kusiły nas tuczące produkty z lodówki ? 15. Piramida zdrowego żywienia 16.Skutki złego odżywiania się 17. Otyłość 18. Bulimia 19. Anoreksja 20. Skutki otyłości, bulimii, anoreksji : używki 21.Używki 22. Do czego doprowadzi nas złe odżywianie się 23. Jak możemy temu zaradzić ? 24. BMI 25. Sport 26. KONIEC

3 MENU W 1946 roku Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) określiła zdrowie jako stan pełnego, dobrego samopoczucia fizycznego, psychicznego i społecznego, a nie tylko jako brak choroby lub niedomagania (ułomności).

4 MENU W medycynie zamiast słowa zdrowie używa się terminu homeostaza. Jest to zdolność organizmu do efektywnej obrony przed stresorami w celu przywrócenia i utrzymania wewnętrznej równowagi. W medycynie niekonwencjonalnej zdrowie określa się jako ogólny stan dobrego samopoczucia

5 MENU 1.Pić dużo napojów 2. Zredukować ilości spożywanych mięs 3. Zredukować ilości spożywanych tłuszczy 4. Jeść dużo warzyw i owoców 5. Spożywać ryby raz w tygodni 6. Regularnie spożywać produkty pełno zbożowe 7. Unikać soli 8. Zdrowe tłuszcze / oleje 9. Oszczędnie z alkoholem 10. Rozkoszować się smakiem

6 Codziennie powinno się wypijać co najmniej 2 litry płynów. Najlepiej nadają się: woda mineralna, herbaty ziołowe i niesłodzone soki owocowe. MENU

7 Spożywanie mięsa dwa razy w tygodniu w zupełności wystarczy aby pokryć zapotrzebowanie na żelazo. Zaleca się przyrządzanie chudych mięs, takich jak mięso z kurczaka czy indyka. MENU

8 Zaleca się zmniejszenie ilości spożywanych tłuszczy. Dziennie nie powinno się przekraczać granicy 60 gram tłuszczy. Wskazane jest spożywanie nisko tłuszczowych produktów, takich jak np. chude mięsa i ryby, ziemniaki, ryż, makaron, warzywa i owoce. MENU

9 Spo ż ywanie 5 porcji warzyw lub owoców rozło ż onych w ci ą gu dnia jest jak najbardziej wskazane. W ten sposób organizm zostaje zaopatrywany w cenne witaminy i substancje mineralne oraz wspomagaj ą ce zdrowie drugorz ę dne substancje ro ś linne. MENU

10 Regularne spożywanie ryb jest szczególnie zalecane ze względu na zawarte w nich wysokowartościowe białka, wielokrotnie nienasycone kwasy tłuszczowe (omega-3) oraz witaminy D oraz B12. MENU

11 Produkty z mąki pszennej czy oczyszczony ryż, zastąpić produktami z pełnego ziarna jak np. gryka, proso czy orkisz. MENU

12 Sól wiąże niepotrzebnie wodę w organizmie, dlatego zaleca się przyprawianie ziołami. MENU

13 Zaleca się stosowanie tłuszczy i olejów pochodzenia roślinnego, bogatych w nienasycone kwasy tłuszczowe np.. oliwa z oliwek. MENU

14 Alkohol powinien być spożywany przy specjalnych okazjach w umiarkowanych ilościach. Czerwone wino, któremu przypisuje się pozytywny wpływ na układ krwionośny, powinno również być spożywane z umiarem. MENU

15 Ważna zasadą jest czerpanie przyjemności z jedzenia bądź jego przyrządzania. Osoby przestrzegające zasad zdrowego odżywiania mogą pozwolić sobie od czasu do czasu na chwile zapomnienia. MENU

16 Aby nie kusi ł y nas tucz ą ce produkty z lodówki powinni ś my je wyrzuci ć. MENU

17 Piramida zdrowego żywienia informuje nas co zjeść aby być zdrowym, o tym co powinno się spożywać w większych ilościach a jakiego pożywienia unikać. MENU

18 -Choroby układu serca - Nowotwory - Cukrzyca - Próchnica zębów - Otyłość - Bulimia - anoreksja MENU

19 mmm.. Ale jestem głodny !! otyłość - czyli nadmierne nagromadzenie tłuszczu w ciele zwiększa ryzyko utraty zdrowia i wiąże się ze zwiększonym zagrożeniem występowania chorób serca. MENU

20 Bulimia - zaburzenie odżywiania charakteryzujące się napadami objadania się, po których występują zachowania kompensacyjne. Znów Dużo Zjadłam MENU

21 Anoreksja - Jest to choroba o podłożu psychicznym. Objawia się silną obawą przed utyciem prowadzącą do unikania jedzenia. Nie będę nic jadła jestem stanowczo za gruba !!! MENU

22

23 Używki to produkty spożywcze nie mające właściwości odżywczych, zawierające substancje, które działają pobudzająco na układ nerwowy. Najczęściej stosowane używki to: kawa, herbata, tytoń, napoje alkoholowe oraz narkotyki. U ż ywkom stanowczo mówimy NIE !!! MENU

24 Złe odżywianie doprowadzi nas do ŚMIERCI !!! MENU

25 Aby nie umrzeć przez złe odżywianie się należy : - Regularnie ćwiczyć, - Jeść w odpowiednich ilościach, - Regularnie sprawdzać swoje BMI, - Nie jeść w pośpiechu, - Jeść tylko zdrowe i nie kaloryczne dania, - Nie układać bez sensownych diet, - Nie przyjmować tabletek na odchudzanie, Zapamiętaj !! MENU

26 BMI -Body Mass Index; inaczej wskaźnik Quetelet jest to najprościej mówiąc wskaźnik masy ciała mierzony przez podzielenie masy ciała w kilogramach przez kwadrat wysokości podany w metrach. Niedowaga< 18,5 Waga w normie 18,5 - 24,9 Nadwaga ,9 Otyłość stopnia I ,9 Otyłość stopnia II 35, ,99 Otyłość stopnia III > 40 MENU

27 Sport – forma aktywno ś ci cz ł owieka, maj ą ca na celu doskonalenie jego si ł psychofizycznych, indywidualnie lub zbiorowo, wed ł ug regu ł umownych. MENU

28 Przygotowa ł a -Edyta Ho ł dy ń ska MENU


Pobierz ppt "1.Zdrowie 2.Zdrowie w medycynie 3.Jak zdrowo odżywiać się 4.Pić dużo napoi 5.Zredukować ilość spożywanych mięs. 6.Zredukować ilość spożywanych tłuszczy."

Podobne prezentacje


Reklamy Google