Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Znaczenie szkolnictwa zawodowego w systemie edukacji w Polsce dr Piotr Mikiewicz Dolnośląska Szkoła Wyższa.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Znaczenie szkolnictwa zawodowego w systemie edukacji w Polsce dr Piotr Mikiewicz Dolnośląska Szkoła Wyższa."— Zapis prezentacji:

1 Znaczenie szkolnictwa zawodowego w systemie edukacji w Polsce dr Piotr Mikiewicz Dolnośląska Szkoła Wyższa

2 Struktura systemu edukacyjnego w Polsce do roku 1999 Szkoła ponadpodstawowa Szkoła podstawowa Egzaminy wstępne Liceum ogólnokształcące Technikum/liceum zawodowe Zasadnicza szkoła Zawodowa matura

3 Szkoła ponadgimnazjalna Szkoła podstawowa Egzamin po zakończeniu gimnazjum Liceum ogólnokształcące technikum Zasadnicza szkoła zawodowa Matura gimnazjum Liceum profilowane System edukacji w Polsce po roku 1999

4 Struktura szkolnictwa ponadgimnazjalnego w latach 1972 and 2009 (wg tzw. badań toruńskich)

5 Struktura szkolnictwa ponadgimnazjalnego w Polsce w roku szkolnym 2007/2008

6 Liczebności uczniów w szkołach różnego typu w województwach objętych projektem

7 Struktura szkolnictwa ponadgimnazjalnego w województwach objętych projektem

8 Wynik na egzaminie gimnazjalnym Typ szkołyOgółem LOLPTZZSZ Niski1,17,06,336,96,3 Niżej-średni13,636,036,745,124,0 Średni39,438,744,413,338,2 Wyżej-średni34,615,610,74,024,2 Wysoki11,32,71,90,77,3 Ogółem100,0 Poziom kompetencji szkolnych uczniów w poszczególnych typach szkół

9 Poziom wykształcenia rodziców Typ szkołyOgółem LOTZSZ Bardzo Niski0,61,73,81,2 Niski1,14,46,32,7 Niżej średni9,224,734,916,6 Średni12,418,621,415,2 Wyżej średni36,040,826,536,7 Wysoki19,16,15,513,6 Bardzo wysoki21,63,61,713,9 RAZEM100,0 Poziom wykształcenia rodziców uczniów w poszczególnych typach szkół ponadgimnazjalnych

10 Wnioski w kontekście projektu Szkoła Kluczowych Kompetencji Szkolnictwo zawodowe po okresie marginalizacji odzyskuje pewną popularność Jednakże należy pamiętać o lokalnych – demograficznych i społecznych - uwarunkowaniach W wyniku selekcji szkolnych, ścieżka edukacji zawodowej jest przestrzenią gromadzącą młodzież o względnie gorszych kompetencjach edukacyjnych Selekcje szkolne mają również charakter społeczny – w ich efekcie poszczególne ścieżki kształcenia są ofertą dla młodzieży o odmiennych cechach pochodzenia społecznego. Osoby uczęszczające do szkół zawodowych – zwłaszcza zasadniczych zawodowych – posiadają gorsze kompetencje edukacyjne – mniejsze zasoby kapitału kulturowego Dlatego też edukacja w szkołach zawodowych wymaga specjalnych zabiegów w celu realnego wyrównania szans i uczynienia z tej ścieżki edukacji wartościowej drogi do dorosłego życia dla jej uczestników.


Pobierz ppt "Znaczenie szkolnictwa zawodowego w systemie edukacji w Polsce dr Piotr Mikiewicz Dolnośląska Szkoła Wyższa."

Podobne prezentacje


Reklamy Google