Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Budowa programu #include /*instrukcje preprocesora */ #include int main(void) { /*podstawowa funkcja programu */ int a=1; /*deklaracja i inicjalizacja.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Budowa programu #include /*instrukcje preprocesora */ #include int main(void) { /*podstawowa funkcja programu */ int a=1; /*deklaracja i inicjalizacja."— Zapis prezentacji:

1

2

3

4

5

6 Budowa programu #include /*instrukcje preprocesora */ #include int main(void) { /*podstawowa funkcja programu */ int a=1; /*deklaracja i inicjalizacja zmiennej */ printf("a= %d",a); /*wyświetlenie zmiennej na ekranie */ getch(); /* pobranie jednego znaku z klawiatury */ return 0; /*zwrot wartości przez funkcję */ }

7 Analiza i objaśnienia - program, który łączy wszystkie pliki źródłowe z bibliotekami, zasobami programu (o ile je uprzednio stworzymy)

8 Analiza i objaśnienia #include -w taki sposób dołącza się biblioteki, które znajdują się w katalogu../include/ stdio.h – biblioteka potrzebna do obsługi urządzeń standardowego wejścia–wyjścia (dla języka C). Zawiera prototypy takich funkcji jak printf() i scanf() i wielu wielu innych conio.h – posiada prototypy takich funkcji jak clrscr(), getch(), gotoxy() … // komentarz, który kończy się wraz z końcem lini /* komentarz na wiele linijek */

9 Analiza i objaśnienia … int zmC; //to jest deklaracja i definicja zmiennej całkowitej zmC=1; //to jest przypisanie wartości do zmiennej i jej inicjalizacja int zmC2=1; //to są powyższe czynności zapisane w jednej linijce …

10 Analiza i objaśnienia -funkcja wysyłająca sformatowane dane do standardowego wyjścia Specyfikatory formatu: %c - pojedynczy znak %d - dziesiętna liczba całkowita %f - liczba zmiennoprzecinkowa w zapisie dziesiętnym %s - łańcuch znakowy %u - dziesiętna liczba całkowita bez znaku Sekwencje sterujące: \b - znak cofania \n - nowa linia \r - powrót karetki \\ - lewy ukośnik \' - apostrof \" - cudzysłów

11 Analiza i objaśnienia Kod: … int nrl=1; printf("\"Lekcja nr. 1\""); printf("\"Lekcja nr. %d\"",nrl); … Po skompilowaniu wyświetli nam na ekranie: "Lekcja nr. 1""Lekcja nr. 1" …i szybko zniknie ;(

12 1.Zmodyfikuj kod z poprzedniego slajdu aby był wyświetlany na ekranie aż do naciśnięcia dowolnego klawisza, a następnie dodaj odpowiednią instrukcje sterująca tak, aby oba napisy zawarte w cudzysłowach były wyświetlane jeden pod drugim. 2. Napisz program deklarujący zmienną typu string o nazwie mName (mama name), a następnie zainicjalizuj zmienną imieniem swojej mamy. W dalszej części programu wyświetl na ekranie utworzoną zmienną na końcu zdania "Moja mama ma na imię ". 3. Napisz program pobierający jeden znak z klawiatury i przypisujący go zmiennej typu char o nazwie pobZn (pobrany znak), następnie wyświetl ten znak na ekranie. 4. W przynajmniej dwóch zadaniach zastosuj komentarze.

13


Pobierz ppt "Budowa programu #include /*instrukcje preprocesora */ #include int main(void) { /*podstawowa funkcja programu */ int a=1; /*deklaracja i inicjalizacja."

Podobne prezentacje


Reklamy Google