Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
e-Learning jako forma nowoczesnego uczenia się
A. Retkiewicz J. Klimczyk
2
Nasza szkoła
5
eAkademia Przyszłości
Od września 2010r. nasze Gimnazjum uczestniczy w ogólnopolskim programie eAkademia Przyszłości. Przystąpiło do niego 9 nauczycieli przedmiotów matematyczno-przyrodniczych, języka angielskiego i WOS-u oraz ponad 60 uczniów klas pierwszych.
6
Rozpoczęcie pracy na platformie poprzedzały testy diagnozujące, które miały pomóc ustalić poziom wiedzy i umiejętności naszych uczniów. Kolejne testy będą miały miejsce na koniec każdego roku szkolnego. W ramach projektu nauczyciele realizują jednostki e-learningowe i projekty lokalne. W tym roku szkolnym realizujemy dwa projekty: „Poczuj ciepło wód geotermalnych” „Wsiądź na bicykl i spraw razem z nami, by ścieżki rowerowe były odlotowe”. Ponadto w pierwszym półroczu funkcjonowała Szkolna Grupa Wyrównawcza.
7
Platforma umożliwia prócz realizacji jednostek lekcyjnych inne formy aktywności uczniów:
blog, forum, czat, poczta … Nauczyciel może opracować dodatkowe zadania w formie testu, pracy domowej – może je udostępnić swoim uczniom ale także innym nauczycielom, również tym z innych szkół.
8
Przykład lekcji e-learningowej
Każda lekcja składa się z trzech części: wiedza, utrwalenie, test. Lekcje mogą być realizowane zarówno podczas zajęć lekcyjnych jak i samodzielnie przez uczniów w domu lub w udostępnianej im pracowni informatycznej.
25
Nauczyciel ma możliwość monitorowania postępów i zaawansowania uczniów w realizację poszczególnych zadań. Każda lekcja posiada zestawienie wyników poszczególnych uczniów (liczbę zdobytych punktów, czas poświęcony na realizację określonego modułu).
26
Dostępny jest również raport zawierający informację o tym, w jakim stopniu i czy w ogóle uczeń zrealizował zadaną przez nauczyciela lekcję.
27
Spostrzeżenia Gotowa baza materiałów dydaktycznych.
Ciekawy dla uczniów sposób uczenia się. Komputer jako narzędzie przydatne w procesie uczenia się. E-learning jako forma utrwalania i sprawdzania wiadomości i umiejętności nabytych w szkole. Możliwość realizowania poszczególnych jednostek w dowolnym miejscu i czasie, poza systemem klasowo- lekcyjnym.
28
Inne doświadczenia w zakresie e-learningu
Duża grupa nauczycieli z naszego Gimnazjum wzięła udział w kursie doskonalącym umiejętności informatyczne w zakresie projektowania zdalnych form kształcenia oraz administrowania platformą zdalnego kształcenia w oparciu o darmową platformę Moodle.
29
Moodle Środowisko nauczania zdalnego za pomocą sieci Internet, dostępne przez przeglądarkę internetową. Na platformie nauczyciele mogą tworzyć swoje własne „kursy”, które mogą zawierać różne zasoby i składowe.
30
Rodzaje zasobów i składowych
34
może odsłaniać stopniowo kolejne części kursu,
Nauczyciel: może odsłaniać stopniowo kolejne części kursu, może oceniać różne formy aktywności uczniów zapisanych na kurs, ma możliwość przejrzenia logów swoich kursantów z ostatnich godzin lub raportu aktywności uczniów w odniesieniu do każdej składowej i zasobu kursu, ma możliwość przejrzenia zapisów na forach oraz minionych sesji czatów, po zakończeniu kursu może go zresetować, po to aby móc wykorzystać go ponownie.
Podobne prezentacje
© 2018 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.