Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

PRZEDSZKOLE NR 13 ELBLĄG. PODRÓŻ DO MLECZNEJ KRAINY – ZACZYNAMY!!! Już od samego początku bardzo chętnie działaliśmy. W programie wzięły udział 2 grupy.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "PRZEDSZKOLE NR 13 ELBLĄG. PODRÓŻ DO MLECZNEJ KRAINY – ZACZYNAMY!!! Już od samego początku bardzo chętnie działaliśmy. W programie wzięły udział 2 grupy."— Zapis prezentacji:

1 PRZEDSZKOLE NR 13 ELBLĄG

2 PODRÓŻ DO MLECZNEJ KRAINY – ZACZYNAMY!!! Już od samego początku bardzo chętnie działaliśmy. W programie wzięły udział 2 grupy wiekowe: 3/4 latki pod okiem p. Anny Piotrowskiej oraz grupa 5 latków – wychowawca p. Jadwiga Rząd. Tematyka była realizowana w miesiącu marcu. Dzieci bardzo chętnie podejmowały działania proponowane przez Organizatora. Cel został osiągnięty: dzieci wiedzą, czym jest nabiał i jakie korzyści są po jego spożyciu. W przystępny sposób poznały rolę wapnia w organizmie, produkcję sera, co dzieje się z mlekiem. A dzięki zwierzątkom ze Zdrowego Zakątka chętniej sięgają po mleko i jego produkty. Tematyka była dostosowana do wymagań rozwojowych dzieci i bardzo elastyczna – można było wiele rzeczy modyfikować i doskonalić na swoją korzyść.

3 A oto nasze działania….

4 Poznajemy świat poprzez wszystkie zmysły: wąchamy, smakujemy a potem piękne prace wykonujemy

5 Dzieci z gr. IV bawią się w układanie kolejnych pięter Piramidy Żywieniowej

6 SKĄD SIĘ BIERZE MLEKO? Kolejnym etapem było pozostanie na jednym z pięter piramidy na dłużej – NABIAŁ- wszystko zaczęło się kręcić wokół niego Założyliśmy w naszej sali tablicę, na której gromadziliśmy wszystkie zdobyte informacje, opakowania, plakaty i inne pomocne w zrozumieniu: skąd, po co i dlaczego ten nabiał jest tak ważny.

7 Tablica wzbogacała się każdego dnia

8 Ile krowa ma łat?

9 Przygotowania do produkcji Mlecznego koktajlu

10 Każdy mógł się sprawdzić w roli kucharza…

11 Starszaki kroją, miksują i degustują Bananowo-jogurtowy koktajl

12 Układamy historyjkę obrazkową: co dzieje się dalej z mlekiem?

13 JAK TO BYŁO Z TYM SZKIELETEM?

14 Dzieci z gr. IV bardzo starannie wycinały wszystkie kostki…

15 SEROWY ZWRÓT GŁOWY Powoli wiemy czym jest nabiał, jaka jest rola wapnia i znamy zwierzęta dające mleko. Mimo, że nie mogliśmy odwiedzić mleczarni pani opowiedziała nam jak powstaje ser, wysłuchaliśmy wiersza Jana Brzechwy Wrona i ser, podczas zajęć z kinezjologii edukacyjnej wg D. Dziamskiej wykonywaliśmy swoje kawałki sera, bawiliśmy się w Uciekaj myszko do dziury, Wyścigi nabiałowych koni, a uwieńczeniem naszych działań były serowe koreczki, które smakowały wszystkim: personelowi przedszkola oraz rodzicom.

16 A w ten sposób przebiegały nasze działania….

17 Skąd się wzięły dziury w serze?

18 Robota pełną parą: wykonujemy koreczki ser i winogrono

19 Ale jaja! W ostatnim tygodniu działań edukacyjnych dowiedzieliśmy się, że jajka to także nabiał. A, że akurat był to czas przed Świętami Wielkanocnymi mogliśmy powiązać tematykę. Doświadczaliśmy i szukaliśmy odpowiedzi na pytanie: dlaczego jajko pływa?, projektowaliśmy pisanki oraz stworzyliśmy prace plastyczne: Pływające kaczuszki, nauczyliśmy się wierszyka - masażyka A to co – jajko drogą szło

20 Kiedy jajko pływa?

21 Tworzyliśmy prace plastyczne, jedliśmy twarożek i pyszne jogurty wiedząc, że to dla naszego zdrowia

22 ZWIERZĄTKA ZE ZDROWEGO ZAKĄTKA

23 Praca konkursowa Mleczna Kraina, a w niej: samochody, autobus, park, piękne domy i drzewa oraz Mleczna Grota Solna…

24 Współpraca z rodzicami przebiegała pomyślnie Rodzice na początku zostali poinformowani o celach, przebiegu i działaniach jakie będziemy wykonywać przystępując do projektu Akademia Zdrowego Przedszkolaka. W każdych naszych działaniach wspierali nas, za co serdecznie dziękujemy. Natomiast podczas zebrania podsumowującego półrocze zostali zapoznani z prezentacją nt. nabiału i jego wpływu na zdrowie załączoną przez organizatora.

25 A to było tak…

26 Rodzice byli zachęcani do udziału w konkursie

27 Nasze sugestie Program ciekawy i przystępnie udzielane instrukcje. Mamy nadzieję, że trzymanie się sztywnych zasad nie jest oceniane. Wiele rzeczy było modyfikowanych, tak by było ciekawie… trudność była z drukowaniem materiałów, brakowało również plansz demonstracyjnych np.. Skąd pochodzi mleko i co się z nim dzieje itp.. Ogólna nasza ocena jest pozytywna. Był to radosny i pełen pomysłów czas. Dziękujemy

28 DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ Opracowanie: ANNA PIOTROWSKA


Pobierz ppt "PRZEDSZKOLE NR 13 ELBLĄG. PODRÓŻ DO MLECZNEJ KRAINY – ZACZYNAMY!!! Już od samego początku bardzo chętnie działaliśmy. W programie wzięły udział 2 grupy."

Podobne prezentacje


Reklamy Google