Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

P ROJEKT S ZKOŁA DEMOKRACJI – XVIII S ESJA S EJMU D ZIECI I M ŁODZIEŻY Projekt w Gimnazjum im. Mikołaja Kopernika w Jabłonowie Pomorskim realizują Weronika.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "P ROJEKT S ZKOŁA DEMOKRACJI – XVIII S ESJA S EJMU D ZIECI I M ŁODZIEŻY Projekt w Gimnazjum im. Mikołaja Kopernika w Jabłonowie Pomorskim realizują Weronika."— Zapis prezentacji:

1 P ROJEKT S ZKOŁA DEMOKRACJI – XVIII S ESJA S EJMU D ZIECI I M ŁODZIEŻY Projekt w Gimnazjum im. Mikołaja Kopernika w Jabłonowie Pomorskim realizują Weronika Berent i Martyna Gdula

2 D EBATA PANELOWA Tworzenie samorządu uczniowskiego – przywilej czy obowiązek? 2 kwietnia 2012 roku, godz

3 P RZEBIEG DEBATY : 1. Przywitanie wszystkich zgromadzonych. 2. Uroczyste otwarcie debaty przez Przewodniczącego Miasta i Gminy Jabłonowo Pomorskie. 3. Słowo wstępne do debaty – omówienie wyników ankiety. 4. Debata według zaproponowanych zagadnień. 5. Podsumowanie debaty.

4 Demokracji trzeba uczyć. Nie wchodzi w skład naszego DNA. Jest przekazywana z pokolenia na pokolenie. Anthony Kennedy

5 W YNIKI ANKIETY przeprowadzonej wśród uczniów 22 marca 2012 roku na temat funkcjonowania Samorządu Uczniowskiego w naszym gimnazjum. anonimową ankietę wypełniło 287 uczniów

6 P YTANIE 1

7 P YTANIE 2

8 P YTANIE 3

9 P YTANIE 4.

10 Do innych imprez zorganizowanych przez SU uczniowie zaliczali: Walentynki, Andrzejki, Mikołajki, wyjazdy, zawody sportowe, itd.

11 P YTANIE 5

12 J AKO UZASADNIENIE ODPOWIEDZI TAK UCZNIOWIE PODAWALI : można by było wnieść dużo nowych rzeczy lubię organizować różne rzeczy lubię pomagać mam wiele pomysłów można nauczyć się odpowiedzialności wpływa to na ocenę z zachowania mogę w czasie zebrań opuścić lekcję i być usprawiedliwionym Niestety większość uczniów unikała podawania uzasadnienia.

13 J AKO UZASADNIENIE ODPOWIEDZI NIE UCZNIOWIE PODAWALI : za duży obowiązek za duża odpowiedzialność nie mam czasu nie lubię chodzić na zebrania bo mi się nie chce jest za dużo pracy to jest głupie nie mam doświadczenia

14 P OJAWIŁY SIĘ I INNE ODPOWIEDZI : nie interesuje mnie to nie chcę być politykiem nie ma z tego żadnych korzyści nie, bo to siara nie, bo i tak nie będzie lepiej nie, bo jestem leniwy

15 P YTANIE 6

16 P YTANIE 7

17 UWAGA!!! NIEPOKOJĄCE! 1,8% ankietowanych uczniów twierdzi, że podczas wyborów są przekupstwa

18 P YTANIE 8

19 D EBATA PANELOWA T WORZENIE SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO – PRZYWILEJ CZY OBOWIĄZEK ? Problem I – Jak informować o działaniach Samorządu Uczniowskiego? Gdzie szukać informacji o osobach działających w SU? W jaki sposób można zaangażować wszystkich uczniów w życie szkoły? Gdzie szukać wzorców dla SU?

20 D EBATA PANELOWA T WORZENIE SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO – PRZYWILEJ CZY OBOWIĄZEK ? Problem II – Jakie są zadania Samorządu Uczniowskiego? W jaki sposób może być zorganizowany SU? Czy warto tworzyć sekcje? Jakie powinny być zadania przedstawicieli SU? W jaki sposób samorząd może skutecznie współpracować z nauczycielami, radą rodziców i dyrekcją szkoły?

21 D EBATA PANELOWA T WORZENIE SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO – PRZYWILEJ CZY OBOWIĄZEK ? Problem III – Szkolne wybory – jak działa demokracja w szkole? Jak zorganizować kampanię wyborczą? Co uczeń powinien wiedzieć o zasadach obowiązujących w trakcie wyborów? W jaki sposób ze szkolnych wyborów uczynić święto demokracji?

22 C ZAS NA OCENĘ ! TakNie

23 N ASZYM EKSPERTOM DZIĘKUJEMY ZA CENNE RADY I WSKAZÓWKI !

24 Z AKOŃCZENIE Z PRZESŁANIEM : Nie ma demokracji bez udziału obywateli. Tam, gdzie obywatele nie interesują się życiem publicznym, demokracja jest bardzo krucha. Jan Nowak Jeziorański


Pobierz ppt "P ROJEKT S ZKOŁA DEMOKRACJI – XVIII S ESJA S EJMU D ZIECI I M ŁODZIEŻY Projekt w Gimnazjum im. Mikołaja Kopernika w Jabłonowie Pomorskim realizują Weronika."

Podobne prezentacje


Reklamy Google