Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

MITOLOGIA NA WESO Ł O Prezentacja projektu. Uczniowie zostali podzieleni na grupy, każda z nich realizowała inne zagadnienie. Korzystali z szerokiej bibliografii,

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "MITOLOGIA NA WESO Ł O Prezentacja projektu. Uczniowie zostali podzieleni na grupy, każda z nich realizowała inne zagadnienie. Korzystali z szerokiej bibliografii,"— Zapis prezentacji:

1 MITOLOGIA NA WESO Ł O Prezentacja projektu

2 Uczniowie zostali podzieleni na grupy, każda z nich realizowała inne zagadnienie. Korzystali z szerokiej bibliografii, tworzyli wiele prezentacji multimedialnych, prezentowali rekwizyty, brali udział w dramie, przedstawiali plakaty, wygłaszali referaty. Lekcje prowadzone były w większość przez dzieci. Planując swój projekt wybrałam tematy z kręgu kształcenia kulturowo – literackiego dotyczące mitologii. Zależało mi na tym, by młodzież nie tylko przyswoiła kolejny zakres wiadomości, chciałam sięgnąć po coś, co wpłynie na ich postawy, na system wartości, na kształtowanie się tożsamości. Zależało mi na tym, by zrobić to w nietuzinkowy sposób.

3 GRECJA – KOLEBKĄ EUROPY. W czasie tej lekcji uczniowie dowiedzieli się dlaczego właśnie Grecję nazywamy kolebką Europy, jaki wpływ kultura, sztuka i wierzenia antycznych Greków wywarły na kształtowanie się mentalności współczesnego Europejczyka i Polaka. Na tej jednostce lekcyjnej prezentowali swoje prace uczniowie z grupy drugiej i trzeciej. Zadaniem drugiej grupy było przedstawienie sylwetek najważniejszych filozofów greckich wraz z ich koncepcjami filozoficznymi. Chłopcy zaprezentowali klasie Sokratesa, Platona, Arystotelesa, mówili o Epikurze i Zenonie z Kition. Cytowali najbardziej znane przysłowia tych myślicieli np. Carpe diem, czy Wiem, że nic nie wiem. Uczniowie wygłosili bardzo ciekawy referat.

4 Trzecia grupa omawiała sztukę starożytnej Grecji, architekturę, rzeźbę, malarstwo. Dziewczynki przyniosły katalogi, zrobiły plakaty, recytowały poezję Safony.

5

6 Prezentacja multimedialna wykonana przez dzieci

7 2. NA POCZĄTKU BYŁ CHAOS… Podczas tych zajęć młodzież poznała zagadnienia: mitologia, monoteizm, politeizm, a także poznali genealogię bóstw greckich. Podstawą do dyskusji stał się mit o początku świata według Parandowskiego. (Fragment z podręcznika: Język Polski 5. Podręcznik do kształcenia kulturowo – literackiego. Małgorzata Składanek, Wyd. Operno). Tu prace swoje prezentowały grupy pierwsza i czwarta.

8 Zadaniem pierwszej grupy było przedstawienie zagadnień: mitologia, politeizm, monoteizm, Biblia. Dzieciaki przygotowały bardzo dobrze wykonane prezentacje multimedialne. Uczniowie świetnie poradzili sobie prowadząc lekcję. Przygotowując swoją pracę korzystali z tradycyjnych i internetowych źródeł informacji.

9

10 Czwarta grupa korzystając z programu Power Point stworzyła prezentację multimedialną, przedstawiającą rodowód bogów greckich.

11 Ja zaś skorzystałam z lekcji interaktywnej prezentującej stworzenie świata i bogów według mitologii greckiej, przedstawiającej mity kosmogoniczne i teogoniczne autorstwa Marty Zaremby. (http://www.scholaris.pl/frontend,4,74802.html ).

12 3.ZA CO ZOSTAŁ UKARANY PROMETEUSZ…? Uczniowie poznali mit o powstaniu człowieka według mitologii greckiej. Podstawą do dyskusji był mit o Prometeuszu według Parandowskiego. (Fragment z podręcznika: Język Polski 5. Podręcznik do kształcenia kulturowo – literackiego. Małgorzata Składanek, Wyd. Operno).

13 4. UPADEK IKARA. W czasie tych zajęć piątoklasiści poznali inne ciekawe mity greckie. Czytaliśmy i interpretowaliśmy historię Dedala i Ikara oraz dzieje Heraklesa. (Fragmenty z podręcznika: Język Polski 5. Podręcznik do kształcenia kulturowo – literackiego. Małgorzata Składanek, Wyd. Operno).

14 5.BIBLIJNY MIT O STWORZENIU ŚWIATA. Podczas lekcji uczniowie dowiedzieli się czym jest Biblia, jak jest zbudowana, kiedy powstała, w jakich językach była pisana. Mogliśmy wówczas obejrzeć prezentację multimedialną pierwszej grupy. Młodzież w czasie zajęć porównywała biblijny i grecki obraz stworzenia świata i człowieka. Dzieci zwróciły uwagę na archaizmy w języku biblijnym oraz na związki frazeologiczne zaczerpnięte z historii rajskiej. Podstawą do dyskusji był mit rajski według Biblii Tysiąclecia (Fragment z podręcznika: Język Polski 5. Podręcznik do kształcenia kulturowo – literackiego. Małgorzata Składanek, Wyd. Operno).

15 6. POCZĄTEK STWORZENIA W MITOLOGIACH ŚWIATA. Tu chętne dzieciaki prezentowały zadanie domowe (tzw. dla chętnych). Ich zadaniem było przygotowanie mitu o początku świata według wybranej mitologii. Młodzież okazała się bardzo ambitna, tak wiele osób się przygotowało, że zeszła nam cała godzina lekcyjna. Poznaliśmy obrazy stworzenia świata według mitologii słowiańskiej, chińskiej, indyjskiej.

16 7. STAROŻYTNOŚĆ, A WSPÓŁCZESNA POLSZCZYZNA... Lekcja zostało poświęcona poznaniu frazeologizmów, przysłów zaczerpniętych z mitologii greckiej oraz z Biblii. Tu swoją pracę prezentowała piąta grupa. Uczniowie przedstawili zabawny quiz, bawiliśmy się świetnie.

17 8. PANTEON BOGÓW GRECKICH. Ostatnią godzinę przeznaczyłam na lekcję z mini dramą. Uczniowie przebrani za wybrane bóstwo, dzierżąc odpowiedni atrybut recytowali fragment poezji lub prozy.

18 KLASIE 5C DZIĘKUJĘ ZA KREATYWNOŚĆ, AMBICJĘ, PRACOWITOŚĆ I ZAANGAŻOWANIE. JESTEŚCIE WSPANIALI!!!

19

20

21

22

23

24

25

26

27 DZIĘKUJĘ


Pobierz ppt "MITOLOGIA NA WESO Ł O Prezentacja projektu. Uczniowie zostali podzieleni na grupy, każda z nich realizowała inne zagadnienie. Korzystali z szerokiej bibliografii,"

Podobne prezentacje


Reklamy Google