Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Jak się uczyć ?. Motywacja poznawcza - zaspokajanie ciekawości, odpowiedzi na pytanie : dlaczego ? Motywacja lękowa - uczymy się, by uzyskać nagrodę lub.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Jak się uczyć ?. Motywacja poznawcza - zaspokajanie ciekawości, odpowiedzi na pytanie : dlaczego ? Motywacja lękowa - uczymy się, by uzyskać nagrodę lub."— Zapis prezentacji:

1 Jak się uczyć ?

2 Motywacja poznawcza - zaspokajanie ciekawości, odpowiedzi na pytanie : dlaczego ? Motywacja lękowa - uczymy się, by uzyskać nagrodę lub uniknąć kary..

3 Jak działa nasz umysł ?

4 Ciągła nauka, nigdy zabawy, a student będzie tępy i niemrawy.

5 Nie wmawiaj sobie, że matematyka czy chemia są nudne, drętwe i trudne. Przekonaj się, że uczysz się rzeczy ciekawych, ważnych, celowych i sensownych, a szybko przyswoisz sobie wiedzę.

6 Dyskusje, rozmowy zaostrzają uwagę, gdy mamy słuchacza intensywniej myślimy - gdy wytłumaczysz koleżance najlepiej się nauczysz.

7 Słuchaj aktywnie- kojarz, przeprowadzaj selekcję przed słuchaniem, czytaniem- zadaj sobie pytania: co wiem na ten temat? czego chcę się dowiedzieć? - wtedy informacja staje się odpowiedzią, mózg chętnie ją zapamięta; Twoje skojarzenia budują w mózgu siatkę- im jest ich więcej- tym gęstsza siatka, więcej nowych informacji na niej się zatrzyma

8

9 Słowa ułatwiające zapamiętywanie dat, numerów telefonów : 0-ksero 6-jeść 1-głaz 7-krem 2-drwa 8-prosię 3-bzy 9-skręć 4-sery 10-pieczęć 5-rtęć

10 Takie numeryczne HAKI można też budować, biorąc pod uwagę kształt cyfr

11 Im więcej zmysłów uczestniczy w nauce- lepszy efekt (mów, pisz, słuchaj, dotykaj, wąchaj...)

12 Zapamiętujemy 10% tego, co czytamy

13 10% tego co słyszymy

14 50% tego co widzimy i słyszymy

15 70% tego co mówimy i piszemy

16 90% tego co mówimy podczas wykonywania np. doświadczenia

17 To, co się rymuje – Lepiej się zapamiętuje!

18 Pamiętaj chemiku młody Wlewaj zawsze kwas do wody!

19 Stres zabiera 30% energii potrzebnej do uczenia się. Potem stresujesz się, dlatego że się zestresowałeś - pojawia się stres wtórny i kolejne 30% energii nie jest twoje...

20 W kąciku nauki warto mieć porządek. Na biurku powinny leżeć tylko niezbędne rzeczy: słowniki, encyklopedie, przybory (przygotowane wcześniej, by nie tracić czasu na szukanie). Lepiej nie trzymać niczego, co rozprasza np. zdjęć sympatii.

21 Książkę trzymaj cm od oczu, pod kątem 45°

22 Światło- najlepiej dzienne, z lewej strony (lub z prawej jeśli jesteś leworęczny). Gęste firanki, kwiaty doniczkowe w zbyt dużych ilościach- kradną nam je.

23 Warto dobrze przygotować swoje miejsce nauki

24 Niewiele się nauczysz, gdy jesteś : zmęczony; głodny; niewyspany; w dusznym pokoju; w hałasie; przy słabym świetle.

25 Naucz się dobrze planować swój czas.

26 Lepiej się uczyć po lekcjach, nie przed- w czwartek po biologii, a nie przed biologią we wtorek.

27 Systematycznie – czas potrzebny na nauczenie się kilku lekcji rośnie w postępie geometrycznym- jeśli materiału jest 2 razy więcej- czasu trzeba 4 razy tyle.

28 DOBRE ODŻYWIANIE: witaminy z grupy B, ryby, tuńczyk, sardynki, makrele, fasola, wołowina, orzeszki ziemne, ziarna zbóż, otręby, kiełki pszenne, lecytyna- soja ZŁE ODŻYWIANIE: zbyt tłusto, dużo cholesterolu, także niedożywienie, brak białka, alkohol, papierosy, leki wpływające na pracę mózgu, choroby zapalne mózgu- urazy głowy, długotrwałe niedosypianie, przemęczenie, brak wypoczynku

29 Bibliografia Wykorzystano informacje oraz ilustracje z następujących pozycji: Tony Buzan: Pamięć na zawołanie. Łódź: Ravi, ISBN

30 Bosse Angelöw: Jak się uczyć skutecznie, szybko i przyjemnie. Poznań: Moderski i S-ka, ISBN Vera F. Birkenbihl: Siano w głowie? Instrukcja obsługi mózgu czyli jak z właściciela mózgu stać się jego użytkownikiem. Katowice: KOS, ISBN

31 Jarosław Rudniański: Jak się uczyć? Wyd. 9 popraw. Warszawa: WSiP, ISBN X Elżbieta Zeman: Edukacja czytelnicza i informacyjna. Podręcznik dla uczniów liceum technicznego. Warszawa: WSiP, ISBN

32 Biblioteka Zespołu Szkół Urszulańskich w Rybniku znalezienie-sojusznikow-i-oszacowanie-zasobow.htmlhttp://www.nowaera.pl/projekt-krok-po-kroku/krok-3- znalezienie-sojusznikow-i-oszacowanie-zasobow.html e/Style%20uczenia%20si%C4%99.pdf https://www.google.pl/search?q=wzrokowcy&safe=off&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=2BOuUfa 2FsTotQb4jIDwDg&ved=0CD0QsAQ&biw=1366&bih=613#facrc=_&imgrc=NWO36GuFMB7YEM%3A%3B RCPINa-

33 PROJEKT ZREALIZOWALI:

34 Aleksandra Andreasik Weronika Bożek Magdalena Machocka Kinga Pacyna Agata Sobiegraj

35 Klaudia Potaczek Paulina Ptak Magdalena Salomon Weronika Wrzaszczak Wojciech Ziętek

36 Dawid Kitel Robert Bęben Bartosz Zięba

37 Opiekun p. Agnieszka Grondowa


Pobierz ppt "Jak się uczyć ?. Motywacja poznawcza - zaspokajanie ciekawości, odpowiedzi na pytanie : dlaczego ? Motywacja lękowa - uczymy się, by uzyskać nagrodę lub."

Podobne prezentacje


Reklamy Google