Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Krzysztof Łucjan Analiza świec japońskich – mit, czy skuteczne narzędzie inwestowania?

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Krzysztof Łucjan Analiza świec japońskich – mit, czy skuteczne narzędzie inwestowania?"— Zapis prezentacji:

1 Krzysztof Łucjan Analiza świec japońskich – mit, czy skuteczne narzędzie inwestowania?

2 Krzysztof Łucjan Jak poruszać się we mgle- analiza techniczna Analiza techniczna- kilkadziesiąt metod, miliony wskaźników Analizowanie a zarabianie Świece- minimum komplikacji, maksimum wiedzy Problem tkwi w tym....

3 Krzysztof Łucjan,iż najmniej wiarygodne informacje pochodzą od naocznych świadków

4 Krzysztof Łucjan Świece- pełen obraz rynku Kolor korpusu, cienie- obraz emocji w konkretnej jednostce czasu Luki- emocje powstałe poza godzinami handlu Formacje- połączenie pojedynczych emocji w jedną całość. Efekt: zarządzanie pozycją

5 Krzysztof Łucjan Analiza pojedynczego kształtu świecowego MŁOT (SPADAJĄCA GWIAZDA)

6 Krzysztof Łucjan Młot- postać książkowa Formacja młota składa się z niedużego korpusu w górnej części świecy z dość długim wyróżniającym się dolnym cieniem. Nie mamy tutaj natomiast do czynienia z cieniem górnym. Wartość prognostyczna młota występuje tylko na niskich poziomach cenowych

7 Krzysztof Łucjan Młot- skuteczność w trendach Filtr trendu- ADX, średnia 10 sesyjna 70 spółek z indeksu DAX30 oraz CAC40 Okres dane dzienne Dolny cień 4 razy wysokość korpusu, brak tolerancji dla górnego cienia powyżej 0,05% korpusu

8 Krzysztof Łucjan Młot- wykorzystanie do gry z trendem Wejście kolejnego korpusu w rejony poniżej minimum młota

9 Krzysztof Łucjan Młot jako element kontynuacji- skuteczność Natychmiastowe wejście w rejon dolnego cienia Filtr- świeczki z zamknięciem w rejonie dolnego cienia oraz poniżej połowy jego zakresu wzrostu

10 Krzysztof Łucjan Młot- formacje o niższym zakresie Filtry poprzednich badań

11 Krzysztof Łucjan Młot- moment wystąpienia Badany okres 300 sesji- luki, wsparcia o złożonej strukturze (3 sesje korekcyjne), połowy białych korpusów o wysokości 3*średnia

12 Krzysztof Łucjan Młot- skuteczność na wsparciach Brak wejścia poniżej minimum cienia, odwrócenie trendu

13 Krzysztof Łucjan Młot- zagrożenie atakiem na wsparciu Natychmiastowe zakrycie dolnego cienia

14 Krzysztof Łucjan Podsumowanie, czyli młot młotowi nie równy Skuteczność młota na wsparciach- około 66% Niezwykle duże zagrożenie silnym spadkiem przy emocjonalnym młocie- skuteczność powyżej 80% Większa ilość młotów nie powiązanych ze wsparciem Statystycznie niezbyt wysoka skuteczność formacji – 46%

15 Krzysztof Łucjan Kobieca natura- spadająca gwiazda Strach przed stratami mniej znaczący od strachu przed ucieczką rynku?

16 Krzysztof Łucjan Spadająca gwiazda- skuteczność Bez wejścia korpusu w rejon górnego cienia

17 Krzysztof Łucjan Spadająca gwiazda- naruszenie cienia Wejście korpusu w rejon górnego cienia Brak całkowitego zakrycia górnego cienia Biały korpus

18 Krzysztof Łucjan 75% skuteczności- zanegowany układ spadającej gwiazdy

19 Krzysztof Łucjan Złożony układ odwrócenia Formacja gwiazdy wieczornej

20 Krzysztof Łucjan Gwiazda wieczorna- układ książkowy

21 Krzysztof Łucjan Wyprzedzanie gwiazdy

22 Krzysztof Łucjan Wyprzedzanie- skuteczność Brak powodów do wyprzedzania rynku Gra zgodna z trendem Możliwość powiększenia pozycji, ze stopem czarnej świecy

23 Krzysztof Łucjan Gwiazda wieczorna- skuteczność Wymagane odwrócenie trendu Brak wybicia ponad trzeci korpus składowy

24 Krzysztof Łucjan Gwiazda wieczorna- opory techniczne Wymagane odwrócenie trendu Brak wybicia ponad trzeci korpus składowy

25 Krzysztof Łucjan Gwiazda wieczorna- strategia

26 Krzysztof Łucjan Gwiazda wieczorna- wyniki Rentowność pozycji krótkich na 10 korpusie po wystąpieniu formacji Rentowność pozycji długich na 10 korpusie po wybiciu ponad formację

27 Krzysztof Łucjan Gwiazda wieczorna- wyniki przy oporach technicznych Rentowność pozycji krótkich na 10 korpusie po wystąpieniu formacji Rentowność pozycji długich na 10 korpusie po wybiciu ponad formację

28 Krzysztof Łucjan Gwiazda wieczorna- podsumowanie Pośpiech nie popłaca Dosyć duża skuteczność, nawet bez szczególnego miejsca wystąpienia Bardziej agresywne rysowanie formacji przy oporach, większa średnia stopa zwrotu Mniejsze prawdopodobieństwo silnego ruchu wzrostowego po załamaniu formacji

29 Krzysztof Łucjan Złożona formacja kontynuacji Trójka hossy

30 Krzysztof Łucjan Trójka hossy- postać książkowa

31 Krzysztof Łucjan Trójka hossy- skuteczność 10 sesyjna kontynuacja trendu Bez zakrycia dolnego ograniczenia piątego korpusu składowego (także przy pomocy cienia)

32 Krzysztof Łucjan Trójka hossy- zasięg ruchu Zamknięcie na 10 sesji po utworzeniu formacji Trend jako 10 świeczek poniżej formacji

33 Krzysztof Łucjan Trójka hossy- podsumowanie Formacja rzadziej spotykana, jednak niezwykle skuteczna Doskonały przykład wykorzystania świec do zarządzania pozycją Wysoki zakres ruchu po utworzeniu formacji

34 Krzysztof Łucjan Koncepcja sesji rekordowych

35 Krzysztof Łucjan 10 sesji rekordowych i korekta- teoria

36 Krzysztof Łucjan Astrazeneca- sesje rekordowe

37 Krzysztof Łucjan Sesje rekordowe- statystyka DAX30 Zatrzymanie procesu liczenia sesji rekordowych po zakryciu drugiej świecy trendowej.

38 Krzysztof Łucjan Łapanie szczytów oraz dołków- wyniki DAX30 Pozycja przeciwna do trendu, zamknięcie po 10 sesjach

39 Krzysztof Łucjan Sesje rekordowe a formacje odwrócenia Formacje: młot, wisielec, harami wzrostowe (spadkowe), gwiazda wieczorna (poranna), objęcie hossy, objęcie bessy

40 Krzysztof Łucjan Literatura (www.traderslibrary.com) Świece i inne japońskie techniki analizowania wykresów- Steve Nison Wykresy Świecowe- Gregory L.Morris Trading Applications of Japanese Candlestick Charting- Gary S. Wagner; Bradley L. Profitable Candlestick Trading: Pinpointing Market Opportunities to Maximize Profits- Stephen, Bigalow Japanese Candlesticks In Plain English!- Paxton, Dave


Pobierz ppt "Krzysztof Łucjan Analiza świec japońskich – mit, czy skuteczne narzędzie inwestowania?"

Podobne prezentacje


Reklamy Google