Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał"— Zapis prezentacji:

1 Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie

2 DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły : Zespół Szkół w Zalewie ID grupy: 96/67_p_g1 Kompetencja: Przedsiębiorczość Temat projektowy:,,Na dywaniku w gabinecie dyrektora Semestr/rok szkolny: 2011/2012

3 Poszukiwanie pracy to wieloetapowy proces, który zaczyna się już w momencie wyboru właściwego kierunku studiów. Czynniki wpływające na wybór pracy Doradca finansowy Zaintereso wania Praktyki i staże Opinie znajomych

4 KUCHARZE Wymagane wykształcenie W większości wymagane jest wykształcenie od zawodowego gastronomicznego po studia gastronomiczne. Środowisko pracy - restauracje, kawiarnie, hotele, gospody, szpitale. Wymagania psychologiczne- dokładność, higiena osobista, zmysł smaku i powonienia. Wymagania fizyczne- dobry ogólny stan zdrowia, wytrzymałość, zdrowy układ oddechowy. Wymagania kwalifikacyjne Wykształcenie w tym kierunku Doświadczenie zawodowe Ukończenie kursu z zakresu podstawowych zagadnień higieniczno – sanitarnych oraz zasad BH Umiejętności społeczne i interpersonalne Duże poczucie odpowiedzialności moralnej, odporność psychiczną na różnego rodzaju nieprzewidziane sytuacje, umiejętność nawiązywania kontaktu z ludźmi, spostrzegawczość, samokontrola i samodyscyplina zainteresowania techniczne Ścieżka edukacyjna Szkoła podstawowa Gimnazjum Szkoła zawodowa/ Technikum/ Liceum

5 KIEROWC A Wymagane wykształcenie Do zawodu najczęściej potrzebne jest wykształcenie średnie + prawo jazdy, no i oczywiście odpowiednie uprawnienia. Środowiska pracy i wymagania psychofizyczne Kierowca pracuje w zmiennych warunkach. Część pracy wykonuje wewnątrz pojazdu, w lokalach klientów jak również na otwartych przestrzeniach. Praca całoroczna Wymagania kwalifikacyjne Posiadanie odpowiedniej kategorii prawa jazdy- C1, C1+E, C, C+E, D1,D1+E, D, Orzeczenie lekarskie potwierdzające brak przeciwwskazań do pracy na stanowisku kierowcy. Kierowca wykonujący przewozy drogowe nie może być skazany prawomocnym wyrokiem za przestępstwa Umiejętności społeczne i interpersonalne Duże poczucie odpowiedzialności moralnej, odporność psychiczną na różnego rodzaju nieprzewidziane sytuacje, umiejętność nawiązywania kontaktu z ludźmi, spostrzegawczość, samokontrola i samodyscyplina zainteresowania techniczne Ścieżka edukacyjna Szkoła podstawowa Gimnazjum Szkoła zawodowa/ Technikum/ Liceum

6 Wykwalifikowani pracownicy fizyczni Wymagane wykształcenie Wykształcenie średnie lub wyższe - Zróżnicowane środowisko pracy. Praca wykonywana pod ziemią, na dużych wysokościach, w pomieszczeniach, na zewnątrz Dokładność, precyzja Dobra sprawność fizyczna, dobry ogólny stan zdrowia, wytrzymałość Zawody pokrewne Budowniczy, dekarz, tynkarz, spawacz, hydraulik Lekarze Wymagane wykształcenie Do wykonywanie tego zawodu wymagane jest wykształcenie wyższe. Środowiska pracy i wymagania psychofizyczne Środowisko pracy – szpital, przychodnia, prywatny gabinet Wymagania psychofizyczne - ogólna sprawność psychofizyczna, Zawody pokrewne Dentysta, Pielęgniarka, pielęgniarz, ratownik medyczny

7 Pracownicy księgowości i finansów Wymagane wykształcenie Wyższe, ewentualnie średnie + doświadczenie w zawodzie Środowiska pracy i wymagania psychofizyczne Przede wszystkim biura, pomieszczenia zamknięte, Zdolność koncentracji Zawody pokrewne Sekretarz, bakier, księgowy, Kontroler finansowy, Specjalista ds. finansowych, Audytor, Analityk finansowy Wymagania kwalifikacyjne Matematyka na wysokim poziomie Umiejętności społeczne i interpersonalne Indywidualizm, umiejętność porozumiewania się i negocjacji Ścieżka edukacyjna Szkoła podstawowa Gimnazjum Technikum/ Liceum Studia

8 Sposoby poszukiwania pracy Urząd pracy/ Powiatowy urząd pracy PUB Ogłoszenia prasowe i internetowe Biura pośrednictwa pracy i biura karier Targi pracy

9 Dokumenty CV Dokument z którego pracodawca może dowiedzieć się o tobie najważniejszych informacji. List motywacyjny Opis twoich zalet reklamą twojej osoby która ma przekonać potencjalnego pracodawcę, że warto zatrudnić właśnie ciebie.

10 . Autoprezentacja jest ściśle związana z samooceną Osoby o wysokiej samoocenie: mają tendencję do pozytywnej, dodatniej autoprezentacji podejmują ryzyko, koncentrują uwagę innych na swojej osobie, starają się jak najbardziej wyeksponować własne umiejętności. Natomiast jednostki o niskiej samoocenie: wykazują skłonność do wycofywania, unikania sytuacji, w których uwaga skupiana jest na nich przejawiają autoprezentację obronną.. Autoprezentacja jest ściśle związana z samooceną Osoby o wysokiej samoocenie: mają tendencję do pozytywnej, dodatniej autoprezentacji podejmują ryzyko, koncentrują uwagę innych na swojej osobie, starają się jak najbardziej wyeksponować własne umiejętności. Natomiast jednostki o niskiej samoocenie: wykazują skłonność do wycofywania, unikania sytuacji, w których uwaga skupiana jest na nich przejawiają autoprezentację obronną.

11 O CO MOŻNA ZAPYTAĆ PODCZAS ROZMOWY KWALIFIKACYJNEJ Jaki jest zakres obowiązków na stanowisku pracy, o które się staramy? Komu będziemy bezpośrednio podlegać? Czy jest to stanowisko samodzielne, czy nasza praca będzie polegała na codziennej współpracy z innymi pracownikami? Czy ktoś będzie podlegał pod nasze stanowisko? Ile osób? Jakie wyzwania czekają na określonym stanowisku pracy? Co może sprawić najwięcej problemów na stanowisku, o jakie się staramy? Jakie będą godziny pracy? Czy mogą zdarzyć się godziny nadliczbowe? Czy takie godziny są dodatkowo płatne? Można spytać o średnią liczbę nadgodzin, które mogą się pojawić i są do przewidzenia.

12 Po zapoznaniu się z tematem, dowiedzieliśmy się jak ważną role w komunikowaniu się odgrywa mowa ciała. Postanowiliśmy zrobić sesje zdjęciową, której tematem było niewerbalne komunikowanie się.

13

14

15

16

17

18 Rozmowa kwalifikacyjna umożliwia przede wszystkim pracodawcy poznać bliżej kandydata. Z drugiej strony kandydat może zadając pytania dowiedzieć się czegoś więcej na temat specyfiki firmy i określonego stanowiska pracy. Podczas rozmowy kwalifikacyjnej należy pamiętać, że niektóre postawy mogą źle wpłynąć na naszą ocenę

19 Kiedy poznaliśmy zasady jakie obowiązują podczas rozmowy o prace, postanowiliśmy sprawdzić nasze umiejętności w rozmowie kwalifikacyjnej z panią dyrektor. Jedna z naszych koleżanek starała się o pracę nauczycielki biologii w naszej szkole. Przygotowaliśmy najważniejsze dokumenty takie jak CV oraz list motywacyjny.

20 Chcąc podzielić się naszą wiedzą zdobytą na zajęciach z naszymi młodszymi kolegami przygotowaliśmy warsztaty z autoprezentacji pt.,, Od autoprezentacji do rozmowy kwalifikacyjnej PROGRAM WARSZTATÓW Powitanie i przedstawienie się Ogólne wprowadzenie w temat Rebusy z hasłami nawiązującymi do tematu Autoprezentacja jednej z uczestniczek projektu Quizy interaktywne -,, mowa ciała,,, kolory Konkurs,, Jak nasz ubiór wpływa na nasz wizerunek Prezentacja multimedialna,, Rozmowa kwalifikacyjna Konkurs,, Co powinno zawierać CV ? Konkurs,, Uzupełnij treść listu motywacyjnego Prezentacja,, Najpopularniejsze zawody Rozdanie nagród

21

22 Podręczniki : autor: Piotr Krzyszczyk Ciekawi świata – podstawy przedsiębiorczości Czasopisma naukowe, m.in. Świat wiedzy Internet, m.in.: Gazety lokalne Gazeta Morąska Kurier Iławski Gazeta Olsztyńska Spotkania z panią dyrektor ZS w Zalewie – Joanną Lichacz Spotkanie z panią pedagog ZS w Zalewie – Babrarą Tarnawską Filmy

23 DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ


Pobierz ppt "Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał"

Podobne prezentacje


Reklamy Google