Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał"— Zapis prezentacji:

1 Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie

2 DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Nowym Dworze ID grupy: 96/42_P_G1 Opiekun: Katarzyna Wejnert Kompetencja: Przedsiębiorczość Temat projektowy: Na dywaniku w gabinecie dyrektora…. Semestr/rok szkolny: Semestr I rok szkolny 2010/2011

3 NASZA GRUPA

4 NA DYWANIKU W GABINECIE DYREKTORA … Cel główny projektu zdobywanie wiedzy i rozwijanie umiejętności autoprezentacji niezbędnej w rozmowie kwalifikacyjnej z potencjalnym pracodawcą

5 SPIS TREŚCI : 1. Projekt 2. Bezrobocie jako zjawisko społeczne 3. Zawody deficytowe i nadwyżkowe 4. Autoprezentacja 5. Efekt pierwszego wrażenia 6. Zasady wystąpień publicznych 7. Galeria:

6 BEZROBOCIE JAKO ZJAWISKO SPOŁECZNE Bezrobocie jest zjawiskiem społecznym polegającym na tym, że część ludzi zdolnych do pracy i deklarujących chęć jej podjęcia nie znajduje faktycznego zatrudnienia z różnych powodów.

7 BEZROBOCIE JAKO ZJAWISKO SPOŁECZNE, osoba bezrobotna nie prowadzi działalności gospodarczej nie wykonuje innej pracy zarobkowej jest zdolna i gotowa do podjęcia zatrudnienia

8 BEZROBOCIE JAKO ZJAWISKO SPOŁECZNE

9 Stopa bezrobocia na terenie województwa pomorskiego na koniec sierpnia 2010 r.

10 BEZROBOCIE JAKO ZJAWISKO SPOŁECZNE

11

12 ZAWODY NADWYŻKOWE Zawodem nadwyżkowym jest zawód, na który pracodawcy zgłaszają mniejsze zapotrzebowanie niż liczba osób poszukujących pracy w tym zawodzie.

13 ZAWODY NADWYŻKOWE W WOJEWÓDZTWIE POMORSKIM sprzątaczka przetwórca ryb cieśla spawacz kelner

14 ZAWODY NADWYŻKOWE W POWIECIE KWIDZYŃSKIM robotnik budowlany sprzedawca kasjer handlowy tokarz murarz kucharz

15 ZAWODY DEFICYTOWE Zawód deficytowy to zawód, na który występuje na rynku pracy wyższe zapotrzebowanie niż liczba osób poszukujących pracy w tym zawodzie.

16 ZAWODY DEFICYTOWE W WOJEWÓDZTWIE POMORSKIM telemarketer brukarz pracownik biurowy robotnik gospodarczy przedstawiciel handlowy

17 Technikum i Zasadnicza Szkoła Zawodowa nr 3 w Kwidzynie przy Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 3 w Kwidzynie ZAWODY DEFICYTOWE W POWIECIE KWIDZYŃSKIM operator zautomatyzowanej i zrobotyzowanej linii produkcyjnej w przemyśle elektromaszynowym

18 ZAWODY DEFICYTOWE W POWIECIE KWIDZYŃSKIM ogrodnik terenów zieleni Wszelkie szkoły ponadgimnazjalne związane z architekturą krajobrazu – najbliższa szkoła: Zespół Szkół Architektury Krajobrazu i Handlowo-Usługowych w Gdańsku

19 ZAWODY DEFICYTOWE W POWIECIE KWIDZYŃSKIM Zasadnicza Szkoła Zawodowa nr 4 w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych nr 4 w Kwidzynie brukarz

20 ZAWODY DEFICYTOWE W POWIECIE KWIDZYŃSKIM Zasadnicza Szkoła Zawodowa nr 2 lub Technikum nr 2 przy Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Kwidzynie pokojowa

21 JAK I GDZIE SZUKAĆ PRACY? znajomi i rodzina media (lokalna prasa, radio, telewizja) biura karier urzędy pracy agencje doradztwa personalnego rozsyłanie własnych ofert do pracodawców targi pracy internet

22 ZNALAZŁEM(-AM) PRACĘ

23 AUTOPREZENTACJA dokumenty życiorys CV list motywacyjny podanie o pracę formularz aplikacyjny

24 AUTOPREZENTACJA - DOKUMENTY

25 dane personalne wykształcenie doświadczenie zawodowe działalność dodatkowa znajomość języków i umiejętności obcych cv

26 CURRICULUM VITAE FORMA: staranne czytelne na białym papierze na jednej stronie pisane na komputerze

27 CURRICULUM VITAE TREŚĆ: najważniejsze wydarzenia z życia zawodowego zachęca do rozmowy zawiera oświadczenie o zgodzie na przetwarzanie danych osobowych

28 CURRICULUM VITAE PROFESJONALNY dotyczy tylko kwestii zawodowych potwierdza fachowość

29 CURRICULUM VITAE ATRAKCYJNY musi zainteresować czytelnika powinien być napisany krótko i konkretnie

30 CURRICULUM VITAE RADA pisząc CV poproś kogoś o sprawdzenie zrozumiałości, poprawności stylistycznej i ortografii

31 AUTOPREZENTACJA - DOKUMENTY

32 1.nasze dane osobowe 2.dane firmy 3.słowo PODANIE 4. prośbę o zatrudnienie 5. własnoręczny podpis i listę załączników podanie o pracę

33 PODANIE O PRACĘ

34 Pismo, które zawiera prośbę o zatrudnienie.

35 AUTOPREZENTACJA - DOKUMENTY

36 2. wstęp (przedstawiamy swoja osobę i powód napisania listu) 1. nagłówek 3. rozwinięcie (miejsce, data, adresat, autor) (motywujemy chęć podjęcia pracy na danym stanowisku) 4. zakończenie 5. własnoręczny podpis (wyrażamy gotowość do spotkania) list motywacyjny

37 AUTOPREZENTACJA - DOKUMENTY To inaczej KWESTIONARIUSZ OSOBOWY

38 AUTOPREZENTACJA - DOKUMENTY stosowany przez duże firmy i koncerny międzynarodowe przygotowany na używany potrzeby czasami konkretnej firmy zamiast cv stanowi zbiór najczęściej udostępniany pytań zamkniętych i otwartych w formie on-line FORMULARZ APLIKACYJNY

39 AUTOPREZENTACJA efekt pierwszego wrażenia rozmowa kwalifikacyjna rozmowa z automatyczną sekretarką zasady wystąpień publicznych

40 EFEKT PIERWSZEGO WRAŻENIA PAMIĘTAJ O PODSTAWOWYCH ZASADACH

41 EFEKT PIERWSZEGO WRAŻENIA NIE SPÓŹNIJ SIĘ !!!!!! Wyglądaj pewnie - podnieś wzrok i uśmiechaj się

42 EFEKT PIERWSZEGO WRAŻENIA Wykaż zainteresowanie - patrz prosto w oczy, jednak nie rób tego natarczywie Okaż szacunek - wyjmij ręce z kieszeni, mów miłym tonem

43 EFEKT PIERWSZEGO WRAŻENIA Od samego początku zwracaj się do osoby, używając tytułu lub funkcji, zwrotu pan, pani, nazwiska lub imienia w zależności od okoliczności, aby pokazać, że jest to dla ciebie ważne, że masz zamiar je zapamiętać

44 EFEKT PIERWSZEGO WRAŻENIA Traktuj wszystkich w ten sam sposób - nikogo nie wyróżniaj Nie zapomnij o dobrych manierach: pochylenie głowy, uścisk dłoni, postawa

45 EFEKT PIERWSZEGO WRAŻENIA Używaj stosownego, poprawnego języka, mów wyraźnie, starannie dobieraj słowa Zadbaj o wygląd zewnętrzny Zwracaj uwagę na tempo, ton wypowiedzi.

46 ROZMOWA KWALIFIKACYJNA

47 przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej przed rozmową najlepiej zebrać jak najwięcej informacji o firmie, w której chciałbyś pracować.

48 ROZMOWA KWALIFIKACYJNA przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej wykaż pozytywne nastawienie i staraj się opanować stres poukładaj wszystkie ważne informacje na swój temat, o które możesz być zapytany

49 ROZMOWA KWALIFIKACYJNA 1. rozpoczęcie – przełamanie lodów 3. omówienie pracy zawodowej 2. przedstawienie się kandydata 5. informacje o stanowisku pracy 4. pytania nawiązujące do dostarczonych dokumentów 6. pytania sytuacyjne 7. pytania kandydata 8. informacja o terminie wyników rozmowy przebieg rozmowy kwalifikacyjnej

50 ROZMOWA KWALIFIKACYJNA Zwróć uwagę na: kulturę osobistą mowę ciała

51 ROZMOWA Z AUTOMATYCZNĄ SEKRETARKĄ Jeżeli połączysz się z automatem zgłoszeniowym firmy, zostaw następującą wiadomość :

52 ROZMOWA Z AUTOMATYCZNĄ SEKRETARKĄ Dzień dobry

53 ROZMOWA Z AUTOMATYCZNĄ SEKRETARKĄ Nazywam się ……….

54 ROZMOWA Z AUTOMATYCZNĄ SEKRETARKĄ Dzwonię w sprawie pracy …. (podaj stanowisko o jakie się ubiegasz, krótko swoje wykształcenie w tym kierunku)

55 ROZMOWA Z AUTOMATYCZNĄ SEKRETARKĄ A. Zadzwonię ponownie ……… (podaj kiedy) B. Proszę o kontakt pod numer …… (podaj numer)

56 ROZMOWA Z AUTOMATYCZNĄ SEKRETARKĄ

57 ZASADY WYSTĄPIEŃ PUBLICZNYCH 1. Przeanalizuj publiczność pod względem demograficznym oraz psychologicznym!! (dostosuj swoje wystąpienie do wieku osób na sali)

58 ZASADY WYSTĄPIEŃ PUBLICZNYCH 2.Pamiętaj o gestykulacji – mowa ciała wzmacnia naszą komunikatywność oraz charyzmę!!

59 ZASADY WYSTĄPIEŃ PUBLICZNYCH 3. Pamiętaj o emocjach – musimy wywoływać emocje u słuchaczy!!

60 ZASADY WYSTĄPIEŃ PUBLICZNYCH 4. Zachowaj spójność komunikatu – unikaj sprzecznych przekazów w obszarach werbalnym i niewerbalnym!!

61 ZASADY WYSTĄPIEŃ PUBLICZNYCH 5. Pamiętaj - Twoje wystąpienie ma zawierać jakieś przesłanie, które zarządza informacją, będącą kluczem do działania!!

62 ZASADY WYSTĄPIEŃ PUBLICZNYCH 6. Twój ubiór powinien odzwierciedlać Twoją osobowość!!

63 ZASADY WYSTĄPIEŃ PUBLICZNYCH 7. Nie zapomnij o poprawnej polszczyźnie

64 ZASADY WYSTĄPIEŃ PUBLICZNYCH 8. Pamiętaj o savoir vivre – zachowanie musi być taktowne

65 ZASADY WYSTĄPIEŃ PUBLICZNYCH : 9. Bądź optymistą! – przede wszystkim okaż entuzjazm!!

66 ZASADY WYSTĄPIEŃ PUBLICZNYCH: 10. Pracuj nad swoim wizerunkiem - to wymaga czasu i zaangażowania. Dobry wizerunek łatwo stracić, ale już trudniej go odbudować!!

67 IDEALNY PRACOWNIK CECHY: wykształcenie kierunkowe wiedza specjalistyczna znajomość języków obcych

68 IDEALNY PRACOWNIK CECHY: umiejętności interpersonalne i predyspozycje osobowościowe niezbędne lub przydatne w pracy komunikatywność systematyczność

69 IDEALNY PRACOWNIK CECHY: znajomość programów komputerowych praktyczne przygotowanie do danej pracy doświadczenie zawodowe zdobywane jeszcze w trakcie studiów

70 IDEALNY PRACOWNIK CECHY: kreatywność innowacyjność zdolności analityczne chęć uczenia się dyspozycyjność

71 IDEALNY PRACOWNIK CECHY: motywacja entuzjazm prężność i zaradność uczciwość zdolności przywódcze - umiejętność kierowania i inspirowania innych

72 IDEALNY PRACOWNIK CECHY: solidność otwartość na doświadczenia umiejętność pracy w grupie stabilność emocjonalna odporność na stres optymizm

73 WYKŁADY

74 WYKŁAD I

75 BIWAK

76 WYKŁAD I

77 WYKŁAD II

78

79 BIWAK

80 BIWAK - GRA FRANCUSKA

81 GRA FRANCUSKA Zasady gry: 1. Dowolna ilość uczestników podzielonych na kilka grup. 2. Potrzebne: kostka do gry, pionki dla zawodników, plansza w kształcie muszli ślimaka z ponumerowanymi polami. 3. Numerowi pola odpowiada numer pytania zapisanego na kartce i ukrytego na terenie szkoły. 4. Każda grupa rzuca kostką, porusza się wg jej wskazań i szuka pytania o takim samym numerze jak pole na którym stanął ich pionek.

82 GRA FRANCUSKA 5. Aby można było rzucać kostką, grupa MUSI poprawnie odpowiedzieć na pytanie, którego szukała. 6. Wygrywa ta grupa, która pierwsza dojdzie do mety. 7. Planszę można uatrakcyjnić dodając pola pułapki: np. wracasz na start, tracisz dwie kolejki, tracisz dwa punkty, cofnij się o pięć pól…

83 PRACA NAD PROJEKTEM

84

85

86 NASZA GRUPA

87

88

89 PREZENTACJA PROJEKTU R.

90


Pobierz ppt "Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał"

Podobne prezentacje


Reklamy Google