Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

BŁĘDY W PROJEKTOWANIU I WYKONAWSTWIE NOWYCH ROZWIĄZAŃ KONSTRUKCJI TORÓW TRAMWAJOWYCH dr inż. Jacek Makuch Instytut Inżynierii Lądowej Politechnika Wrocławska.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "BŁĘDY W PROJEKTOWANIU I WYKONAWSTWIE NOWYCH ROZWIĄZAŃ KONSTRUKCJI TORÓW TRAMWAJOWYCH dr inż. Jacek Makuch Instytut Inżynierii Lądowej Politechnika Wrocławska."— Zapis prezentacji:

1 BŁĘDY W PROJEKTOWANIU I WYKONAWSTWIE NOWYCH ROZWIĄZAŃ KONSTRUKCJI TORÓW TRAMWAJOWYCH dr inż. Jacek Makuch Instytut Inżynierii Lądowej Politechnika Wrocławska

2 Geneza problemu początek lat 90-tych: –reforma ustrojowa - zmiany w modelu zarządzania komunikacją zbiorową –wprowadzenie gospodarki rynkowej - zbliżenie poziomu cen produktów krajowych i zagranicznych –wzrost aktywności producentów z branży torów tramwajowych rozpowszechnienie się wielu nowatorskich rozwiązań - tory tramwajowe: –wydzielone z jezdni –wbudowane w jezdnię

3 BŁĘDY: 1. Podparcie szyny 2. Zamocowanie szyny 3. Zabudowa szyny

4 Podparcie szyny podstawowy błąd - nieodpowiednia sztywność: –co do samej wartości –co do zmienności na długości toru przyczyny: –zastosowanie nieodpowiedniego materiału –niedokładne wykonanie –uproszczenie technologii wykonania - zmiana modelu pracy toru

5 zastosowanie nieodpowiedniego materiału przekładki

6 zastosowanie nieodpowiedniego materiału skokowa zmiana sztywności Wrocław - skrzyżowanie ul.Traugutta i Krasińskiego, 2003

7 niedokładne wykonanie korygowanie różnic wysokości Wrocław - ul. Drobnera, 1998

8 niedokładne wykonanie zanieczyszczenia w rowkach Wrocław - ul. Hubska, 1999

9 zmiana modelu pracy toru wypełnienie pomiędzy podporami Wrocław - ul. Wyszyńskiego, 2003

10 Zamocowanie szyny tory o ciągłym modelu podparcia

11 zamocowanie szyny łapki Łp

12 zamocowanie szyny łapki torów podsuwnicowych

13 Zabudowa szyny wymagania: –szczelność połączenia –wzajemna niezależność ugięć szyny i nawierzchni drogowej

14 zabudowa szyny wypełnienie komór szynowych Łódź - skrzyżowanie ul.Legionów i Zachodniej, 2002

15 zabudowa szyny wypełnienie komór szynowych Wrocław - pl.Strzegomski, 2005

16 zabudowa szyny wypełnienie komór szynowych wkładki z elastycznych tworzyw sztucznych

17 zabudowa szyny poprzeczki torowe elastyczne okładziny

18 Podsumowanie zastosowanie nowych technologii: –doskonalenie dotychczasowych rozwiązań –nowe problemy Wniosek: Początkowy okres eksploatacji nowych rozwiązań konstrukcji torów tramwajowych należy wykorzystać na wychwycenie i usunięcie pojawiających się błędów

19 Wychwycenie i usunięcie błędów inwestorzy i jednostki badawcze: –analizy teoretyczne –badania na modelach i obiektach rzeczywistych projektanci i wykonawcy: –stosowanie szczegółowych specyfikacji technicznych (SST) producenci i dostawcy: –certyfikaty i aprobaty –warunki techniczne –szkolenia dla pracowników wykonawcy –nadzór podczas budowy


Pobierz ppt "BŁĘDY W PROJEKTOWANIU I WYKONAWSTWIE NOWYCH ROZWIĄZAŃ KONSTRUKCJI TORÓW TRAMWAJOWYCH dr inż. Jacek Makuch Instytut Inżynierii Lądowej Politechnika Wrocławska."

Podobne prezentacje


Reklamy Google