Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałMalina Smorąg Został zmieniony 10 lat temu
1
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013 CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie
2
DANE INFORMACYJNE: Nazwa szkoły: Zespół Szkół – Gimnazjum im. Jana Pawła II w Lubaniu ID grupy: 96/95_MP_G1 Opiekun: mgr Jarosław Kulpa Kompetencja Matematyczno – przyrodnicza Temat projektowy: K-29 PLANOWANIE I LICZENIE ZAWSZE W CENIE Semestr/rok szkolny: III semestr 2010/2011
3
PLANOWANIE I LICZENIE ZAWSZE W CENIE Cele projektu: 1. Rozwijanie postawy przedsiębiorczości u uczniów. 2. Poznanie zasad obliczania poniesionych kosztów i osiąganych zysków. 3. Poszerzenie wiedzy dotyczącej praktycznego zastosowania obliczeń objętości i pola powierzchni całkowitej podstawowych brył. 4. Kształtowanie wyobraźni przestrzennej.
4
DOCHÓD A PRZYCHÓD – RÓŻNICA – PRZYKŁAD Pan Kowalski ma zamiar przewozić samochodem odpłatnie zainteresowaną grupę osób. Po przejechaniu 300 km ci wszyscy ludzie płacą mu łącznie 450 złotych. To jest jego przychód. Pan Kowalski jedzie na stację benzynową i wydaje na przykład 110 złotych na paliwo. To jest jego koszt. 450 – 110 = 340. 340 to jest dochód Pana Kowalskiego Dochód = przychód – koszty. info: dochód to pojęcie podatkowe, zysk to pojęcie bilansowe
5
DOCHÓD A PRZYCHÓD – RÓŻNICA – PRZYKŁAD Powyższe równanie pozwala nam ustalić, że podstawa do opodatkowania podatkiem dochodowym mogłaby wynosić 340 złotych. Jakie koszty i na jakich zasadach mogą być odliczane od przychodów definiują ustawy. Najważniejsza chyba dla przedsiębiorcy sprawa to wynik rachunku zysków i strat. zysk netto = zysk brutto – podatek dochodowy (uwaga! zysk brutto nie zawsze = dochód)
6
Ustaliliśmy formę pracy. Po zapoznaniu się z podstawowymi pojęciami dotyczących przedsiębiorczości przystąpiliśmy to pracy wg następującego harmonogramu: I. Zakup materiałów do wykonania modeli brył - opakowań II. Wykonanie modeli brył - opakowań III. Obliczanie objętości i pola powierzchni całkowitej modeli - opakowań IV. Wirtualny zakup słodyczy V. Przeliczenie ekonomiczności poszczególnych opakowań VI. Ustalenie cen sprzedaży słodyczy, dla zysku 1 zł VII. Uczestniczenie w kiermaszu
7
WYKONYWANIE MODELI BRYŁ - OPAKOWAŃ
11
RYSUJEMY OSTROSŁUP PRAWIDŁOWY CZWOROKĄTNY
15
RYSUJEMY OSTROSŁUP PRAWIDŁOWY CZWOROKĄTNY
16
RYSUJEMY OSTROSŁUP PRAWIDŁOWY CZWOROKĄTNY
18
RYSUJEMY OSTROSŁUP PRAWIDŁOWY CZWOROKĄTNY
20
OBLICZANIE OBJĘTOŚCI I POLA POWIERZCHNI CAŁKOWITEJ WYKONANYCH MODELI BRYŁ - OPAKOWAŃ
25
Nr opakowania Objętość opakowania [cm 3 ] Pole powierzchni całkowitej opakowania [cm 2 ] Waga cukierków [dag] Ekonomiczność opakowania [cm 2 /dag] 001 125150917 002 1000600709 003 3753502613 004 250 1814 005 5004403513 006 7505505310 007 3263422315 008 4253853013 009 7025764912 010 4505403217 011 6004904212 012 7685605410 013 8405845910 014 5765154013
26
Nr opakowania Objętość opakowania [cm 3 ] Pole powierzchni całkowitej opakowania [cm 2 ] Waga cukierków [dag] Ekonomiczność opakowania [cm 2 /dag] 015 918544648 016 5514003910 017 638398459 018 979614699 019 728464519 020 6054684211 021 2773041916 022 3333402315 023 2451781710 024 634321447 025 16713512 026 9157846412 027 7326765113 028 240011921687
27
WYKRES PRZEDSTAWIA ILE CM 2 POSZCZEGÓLNYCH OPAKOWAŃ ZUŻYTO TO ZAPAKOWANIA W NICH 1 DAG SŁODYCZY
28
CENNIK SŁODYCZY
29
NAJBARDZIEJ EKONOMICZNE OPAKOWANIA
30
NAJMNIEJ EKONOMICZNE OPAKOWANIA
31
PODSUMOWANIE DZIAŁAŃ EKONOMICZNYCH I. Łącznie 28 wybranych opakowań miało objętość 17809 cm 3 II. Łącznie 28 wybranych opakowań miało powierzchnię 13150 cm 2 III. Łącznie w 28 wybranych opakowaniach zmieściło się blisko 12,5 kg cukierków, za które zapłaciliśmy 175 zł. IV. Zużyliśmy 6 kolorowych bloków technicznych łącznie za sumę 42 zł V. Wydaliśmy zatem łącznie: 217 zł VI. Cena 1 kg sprzedawanych przez nas cukierków musi zatem wynosić: 217 zł : 12,466 = 17,40 zł VII. Zatem 1 kg sprzedawaliśmy drożej o 3,40 zł w stosunku do ceny zakupu.
32
UCZESTNICZYLIŚMY W KIERMASZU
33
EFEKTY - PODSUMOWANIE PRACY W 3 SEMESTRZE A. Znamy podstawowe pojęcia ekonomiczne. B. Umiemy obliczyć objętość bryły i jej Pc. C. Obsługujemy EXCELA. D. Ćwiczyliśmy wyobraźnię przestrzenną. E. Pracujemy w grupie. F. Podejmujemy wyzwania do nowych działań.
34
PODZIĘKOWANIAPODZIĘKOWANIA: A. Pani Dyrektor Beacie Pawłowskiej za całokształt pomocy w projekcie unijnym RPK. B. Panu woźnemu Markowi Traczykowi za sobotnie otwieranie szkoły. C. Pani Renacie Hinc – obsługa kuchni. D. Pani Ilonie Skuczyńskiej za udostępnianie pracowni komputerowej. E. Pani Katarzynie Mroczkowskiej za udostępnianie sali lekcyjnej z tablicą interaktywną. F. Radzie Rodziców za pokrycie kosztów na zakup niezbędnych pomocy do realizacji projektu. G. Rodzicom za wszelką pomoc.
35
ŹRÓDŁAŹRÓDŁA: A. pl.wikipedia.org/ pl.wikipedia.org/ B. www.bazywiedzy.com/wzor-herona.php www.bazywiedzy.com/wzor-herona.php C. www.szybkoisprawnie.com.pl/2011/04/05/dochod-a- przychod-roznica-przyklad/ www.szybkoisprawnie.com.pl/2011/04/05/dochod-a- przychod-roznica-przyklad/ D. http://pl.wikipedia.org/wiki/Kiermasz http://pl.wikipedia.org/wiki/Kiermasz E. http://matematyka.pisz.pl/strona/989.html http://matematyka.pisz.pl/strona/989.html
36
NASZA GRUPA 96_95_MP_G1
37
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013 CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.