Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

1. Wprowadzenie Wprowadzenie 2. Zadanie Zadanie 3. Proces Proces 4. Źródła Źródła 5. Ewaluacja Ewaluacja 6. Konkluzja Konkluzja 7. Podręcznik dla nauczyciela.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "1. Wprowadzenie Wprowadzenie 2. Zadanie Zadanie 3. Proces Proces 4. Źródła Źródła 5. Ewaluacja Ewaluacja 6. Konkluzja Konkluzja 7. Podręcznik dla nauczyciela."— Zapis prezentacji:

1

2 1. Wprowadzenie Wprowadzenie 2. Zadanie Zadanie 3. Proces Proces 4. Źródła Źródła 5. Ewaluacja Ewaluacja 6. Konkluzja Konkluzja 7. Podręcznik dla nauczyciela Podręcznik dla nauczyciela

3 Wielościany foremne – to wielościany, których wszystkie ściany są wielokątami foremnymi, a wszystkie kąty bryłowe są równe. Inne nazwy wielościanów foremnych to wielościany platońskie, bryły platońskie. Wielościany foremne znane były uczonym już w starożytności. W kosmologii Platona teoria pięciu wielościanów foremnych zajmuje ważne miejsce. powrót

4 Zadaniem Waszym będzie poznanie właściwości wielokątów foremnych oraz zbudowanie niektórych z nich z papieru metodą origami. Pracować będziecie w 3-osobowych zespołach. powrót

5 Waszym zadaniem będzie: wyszukać informacje w Internecie o wielościanach foremnych (właściwości i rodzaje), wybrać dwie różne bryły do wykonania. opracować informacje o wybranych dwóch bryłach w postaci pliku Word wyszukać informacje o różnych technikach wykonania wielościanów. na podstawie zebranych informacji zaplanować i przygotować materiały, narzędzia do ich wykonania; wykonać co najmniej dwa różne wielościany jedną z poznanych technik. powrót

6 Wielościany foremne – informacje ogólne enia_najwy.C5.BCej_pi.C4.99ciu_wielo.C5.9Bcian.C3.B3w_foremnych enia_najwy.C5.BCej_pi.C4.99ciu_wielo.C5.9Bcian.C3.B3w_foremnych Czworościan foremny (gr. tetraedr) 5/1/0/ 5/1/0/ Sześcian Ośmiościan foremny 0/ 0/ Dwunastościan 0/ 0/ powrót

7 Działanie1 punkt2 punkty3 punkty Ilość i jakość zgromadzonych informacji, poprawność merytoryczna. Zgromadzono niektóre informacje, są one jednak niepełne. Zgromadzono większość wymaganych informacji, ale nie wszystkie są konieczne do zrealizowania zadania. Przygotowuje dokument tekstowy, który zawiera błędy edycyjne. Zgromadzono wszystkie wymagane informacje konieczne do zrealizowania zadania w pełni. Przygotowano dokument tekstowy zgodnie z zasadami edycji tekstu. Planowanie i przygotowanie materiałów i narzędzi. Zgromadzono materiały, lecz nie są one dobrze dobrane do wykonania zadania. Zgromadzono materiały i narzędzia, są one jednak niepełne i nie wystarczają do wykonania zadania. Zgromadzono wszystkie materiały i narzędzia, co pozwala wykonać w pełni zadanie. Przygotowano prawidłowo stanowisko pracy. Skala ocen: cel:12pkt bdb:10 -11pkt db: 8-9 pkt dst: 6-7 pkt dop: 4-5 pkt ndst: 0-3 pkt

8 powrót Działanie1 punkt2 punkty3 punkty Wykonanie bryły wybraną techniką. Pracy nie można wykonać. Praca oryginalna wykonana zgodnie z wybraną techniką, z wykorzystaniem zgromadzonych materiałów i narzędzi, przy zachowaniu zasad BHP. Jednak estetyka wymaga poprawy. Praca estetyczna, oryginalna wykonana zgodnie z wybraną techniką, z wykorzystaniem zgromadzonych materiałów i narzędzi, przy zachowaniu zasad BHP. Praca w zespole. Słaba współpraca pomiędzy osobami w zespole, więc zadania nie mogą być wykonywane dokładnie i terminowo. Dobra współpraca w zespole, wymaga jednak odrobiny koordynacji ze strony nauczyciela. Bardzo dobra współpraca w zespole, wszyscy uczniowie współpracują, co pozwala na dokładne i terminowe wykonanie zadania.

9 Mam nadzieję, że Wasza wspólna praca da dobry efekt w postaci starannie wykonanych brył o odpowiednim kształcie. Jednocześnie rozwiniecie swoją wiedzę o wielościanach foremnych oraz wyobraźnię przestrzenną, a w procesie wykonywania bryły udoskonalicie Wasze zdolności manualne. powrót

10 W tym celu klasę podzielimy na zespoły 3-osobowe. Każdy zespół wykona to samo zadanie – przygotuje charakterystykę dwóch wielościanów foremnych w edytorze tekstu. Wybrany przez grupę lider zespołu wybiera jedną z proponowanych w źródłach metod wykonania wielościanów. Pierwsza osoba (Poszukiwacz)– wyszuka w Internecie informacje: wyszuka w Internecie informacje: Rodzaje i właściwości wielościanów foremnych przygotowuje w edytorze tekstu zebrane informacje, zgodnie z zasadami edycji tekstu. Druga osoba (Technik) – na podstawie opracowanej informacji przez "Poszukiwacza" przygotowuje materiały do wykonania co najmniej 2 brył. Trzecia osoba (Mistrz): na podstawie informacji o technikach tworzenia organizuje pracę w zespole podczas wykonywania i łączenia poszczególnych modułów brył.


Pobierz ppt "1. Wprowadzenie Wprowadzenie 2. Zadanie Zadanie 3. Proces Proces 4. Źródła Źródła 5. Ewaluacja Ewaluacja 6. Konkluzja Konkluzja 7. Podręcznik dla nauczyciela."

Podobne prezentacje


Reklamy Google