Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

SUBKULTURA młodzieżowa.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "SUBKULTURA młodzieżowa."— Zapis prezentacji:

1 SUBKULTURA młodzieżowa

2 SUBKULTURA EMO Emo (IPA: /ˈiːmoʊ/) – dwuznaczny termin slangowy używany do opisania lub w odniesieniu do mody, stylu i postawy połączonej z muzyką post hardcore, pop punk, a także metalcore. Emo może również opisywać muzykę emo lub ogólnie stan emocjonalny ("czuć się jak emo"). Jest również (czasami niepochlebnie) używane w stosunku do kogoś ubierającego się jako stereotypowy emo lub kogoś ogólnie, we własnym mniemaniu, nieprzystosowanego do realiów świata.

3 EMO

4 SUBKULTURY PUNK Punk - całokształt muzyki tworzonej przez grupy nawiązujące do ideologii ruchu punk; w szerszym: kontrkultura młodzieżowa czy wręcz kultura alternatywna / ruch kulturowo-społeczno-polityczny, zapoczątkowany w połowie lat 70. XX w., w różnych swoich przejawach istniejący do dziś. Zamierzeniem punk rocka był powrót do rock'n'rollowych korzeni muzyki rockowej. Spory wpływ na ten styl wywarła również muzyka reggae i ska, zresztą z wzajemnością. Zespoły punkowe jak i ich fani oskarżani byli o nihilizm, bezmyślność, chuligaństwo – co jest prawdą w jednostkowych przypadkach, generalnie jednak ich muzyka, strój, zachowanie były przejawem humoru, ironicznego podejścia do norm narzucanych przez społeczeństwo i kulturę.

5 PUNK

6 Ruch rastafari Ruch Rastafari - millenarystyczno-mesjanistyczny synkretyczny ruch religijny powstały w chrześcijańskich kręgach kulturowych na Jamajce w latach 30. XX wieku i zapoczątkowany przez Marcusa Garveya. Ruch Rastafari zapoczątkowany został w ramach walki o równouprawnienie rasowe oraz koncepcji powrotu do Afryki (Back to Africa). Wyrasta też z interpretacji biblijnego proroctwa, aspiracji społeczno-kulturalnych osób czarnoskórych i kazań Marcusa Garveya.

7 REGGAE

8 DRESIARZE Dresiarzem najczęściej zostają osoby płci męskiej, bardzo zakompleksione. Obawa przed uznaniem za słabego, sprawia, że dresiarz zrobi wszystko by pokazać otoczeniu jaki on jest silny. Obawa ta najczęściej ma swoje korzenie w domu rodzinnym gdzie brak uwagi ze strony rodziców sprawia, że dresiarz czuje się nic nie warty i szuka więc uznania wśród kolegów z podobnymi problemami. Dresiarze to ludzie słuchający hip-hopu. Najczęściej ogoleni na łyso,, ubrani jak sama nazwa wskazuje w sportowe dresy. Dresy obowiązkowo muszą być firmowe. Dominującymi butami są buty sportowe.

9 DRESIARZE

10 Raperzy Raperzy - podobnie jak punki nie akceptują rzeczywistości w jakiej muszą żyć. O ile jednak ci pierwsi odgrywają rolę obrażonych na wszystko i wszystkich, raperzy są bardziej praktyczni. Zbuntowani przeciwko mieszczańskim konwenansom, próbują nagiąć je do swoich potrzeb. A to w ich wydaniu oznacza wykorzystywanie na wszelkie sposoby "bogatych frajerów". Największe skupiska raperów działają w blokowych, peryferyjnych dzielnicach wielkich miast, tzw. "sypialniach". Najłatwiej ich poznać po prowokujących strojach i wulgarnym słownictwie. Ich naczelnym hasłem jest niesforność i indywidualizm.

11 Raperzy

12 Metalowcy Metalowcy, metale (ang. metalhead, headbanger, metallian) – subkultura powstała na początku lat 70. XX wieku, zgromadzona wokół muzyki heavymetalowej i jej podgatunków. Subkultura ta powstała w Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych, jednak metalowców można spotkać w wielu krajach. Fani muzyki heavymetalowej tworzą społeczność, której rdzeniem zwłaszcza w Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych są biali, pochodzący z niższych i średnich klas społecznych młodzi ludzie. Metalowcy potwierdzają swoją przynależność do tej subkultury bądź sceny heavymetalowej grając w zespołach metalowych, uczęszczając na koncerty, kupując albumy metalowe, wymieniając się nagraniami, czy przez aktywność na stronach internetowych o tematyce heavymetalowej.

13 Metalowcy

14 KONIEC

15 WYKONAŁY Małgorzata Kowalik Aleksandra Gorgol Kinga Drobek
Joanna Stępień Beata Dudzik Katarzyna Wójcik


Pobierz ppt "SUBKULTURA młodzieżowa."

Podobne prezentacje


Reklamy Google