Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Www.aviopolska.pl Kredyt technologiczny … pierwsze wsparcie rozwoju nowoczesnej technologii w Avio Polska.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Www.aviopolska.pl Kredyt technologiczny … pierwsze wsparcie rozwoju nowoczesnej technologii w Avio Polska."— Zapis prezentacji:

1 Kredyt technologiczny … pierwsze wsparcie rozwoju nowoczesnej technologii w Avio Polska

2 wszelkie prawa zastrzeżone. © copyrights avio polska 2011 Avio: ponad 100 lat historii od 1908 roku Filie: - Regulus 60% - ELV 70% - Avio Inc. 100% - Avio Polska 100% - Secosvim 100% - DutchAero 80% - AvioFix60% - Polonia Aero 56% - Europropulsion 50% - ATLA 30% - Eurojet 21% - Turbo Union 20% - Arianespace 6% - Cira 5% Avio Group Companies 15% 85% Avio rozpoczyna działalność jako część Fiata 1908 FiatAvio opuszcza Fiat Group i staje się 2003 Dzisiaj: 2011

3 wszelkie prawa zastrzeżone. © copyrights avio polska 2011 Przychody Avio w poszczególnych segmentach Przychody grupy w 2011 roku: ponad 2 miliardy

4 wszelkie prawa zastrzeżone. © copyrights avio polska oddziałów, ponad 6 tys. pracowników, dział R&D - 16% personelu 7 we Włoszech: Turyn (2), Colleferro (Rzym), Brindisi, Pomigliano dArco (Naples), Acerra (Naples), AvioFix (Lecco) 3 w Ameryce Południowej: ( Gujana Francuska, Brazylia) 1 w Ameryce Północnej: (New Jersey) 2 w Polsce: (Bielsko-Biala, Warszawa) 2 w Holandii: (Eindhoven) 4 przedstawicielstwa: Rzym (Włochy), Pekin (Chiny), Warszawa (Polska), Bruksela (Belgia) 1 w Chinach: (Harbin)

5 wszelkie prawa zastrzeżone. © copyrights avio polska 2011 Wiodąca pozycja na rynku #1 na świecie w projektowaniu i produkcji skrzyń przekładniowych #1 na świecie jako niezależny gracz w dziedzinie układów przeniesienia mocy do napędów turbośmigłowych i helikopterów Światowy lider w projektowaniu i produkcji silników turbinowych Rozwiązania Avio dla prezydenckiego śmigłowca w USA Re-design GE90-115B LPT (B777) LPT dla EJ200 i PW308 Wiodąca rola w pracach nad Genx dla B787 #1 w Europie w stałych systemach napędowych do rakiet P80 (główny silnik Vega) największy na świecie

6 wszelkie prawa zastrzeżone. © copyrights avio polska 2011 Avio Polska »Zatrudnienie: ponad 400 osób (w tym ponad 90 inżynierów w centrum badawczo – rozwojowym) »Łączne inwestycje w Polsce planowane do końca 2011 roku: ponad 200 mln złotych, »Zakład Produkcyjny - wyspecjalizowany w produkcji modułów turbin do silników lotniczych i do napędów morskich »Centrum Badawczo-Rozwojowe - wyspecjalizowane w projektowaniu i analizie inżynierskiej wysoko zaawansowanych technologicznie elementów silników lotniczych

7 wszelkie prawa zastrzeżone. © copyrights avio polska rok – uruchomienie oddziału Avio w Polsce w Bielsku-Białej 2003 rok – uruchomienie produkcji w Avio Polska 2006 rok – kredyt technologiczny z BGK wspiera wdrożenie nowej technologii 2007 rok – wsparcie Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na badania programu GENX – 2B (inicjatywa technologiczna 2010 rok – podpisanie umowy z MNiSW na dofinansowanie budowy laboratorium badań lotniczych w Warszawie Budowa pierwszych prototypów części stałej LPT GENX-2B 2009 – wsparcie budowy linii produkcyjnej (GENX-2B) z POIG (wartość inwestycji: ponad 100 mln zł Kamienie milowe rozwoju firmy w Polsce

8 wszelkie prawa zastrzeżone. © copyrights avio polska 2011 Kredyt technologiczny » Technologia: precyzyjne szlifowanie metali trudnoobrabialnych w dziesięciu płaszczyznach - HSCD Blohm powstała w 2002 roku w Niemczech » Maszyny: Pięcioosiowe obrabiarki numerycznie sterowane tzw CNC z magazynem podręcznym narzędzi wymienianych automatycznie przez maszynę » Znaczne zwiększenie precyzji i czasu obróbki (w tym czasów przezbrojeń) przy jednoczesnym zwiększeniu jakości produkcji » Została zastosowana po raz pierwszy w Polsce przez Avio Polska w Bielsku Białej w 2007 roku Projekt: Wdrożenie innowacyjnej w skali światowej technologii obróbki komponentów silników lotniczych.

9 wszelkie prawa zastrzeżone. © copyrights avio polska 2011 » Wsparcie: Udzielone przez Bank Gospodarstwa Krajowego w 2006 roku w pierwszym konkursie dla beneficjentów kredytu technologicznego na podstawie ustawy O wspieraniu niektórych form działalności innowacyjnej z października 2005 roku. » Wysokość kredytu ponad 4,2 mln złotych z możliwością umorzenia do 50% wartości kapitału w ciągu 5 lat » Korzyści: Dzięki wdrożeniu nowoczesnej technologii obróbki umożliwienie produkcji najnowszych i wymagających niezwykle precyzyjnej obróbki podzespołów lotniczych. » Dziś technologia ta służy do produkcji łopatek dyszowych turbiny niskiego ciśnienia silników: » GE90 - największy obecnie silnik lotniczy świata – napędzający samoloty Boeing 777) » CFM56 - najpopularniejszy silnik cywilny na świecie, napędzający samoloty Boeing 737 oraz Airbus 320 » GeNX 2B – najnowszy silnik lotniczy świata napędzający samolot Boeing 747 – następce legendranego Jumbo =Jeta Kredyt technologiczny

10 wszelkie prawa zastrzeżone. © copyrights avio polska 2011 Kredyt technologiczny w liczbach » Wartość inwestycji: ,35 PLN » Wartość kredytu technologicznego: ,00 PLN » Wartości kapitału kredytu umorzone do dnia 31/01/2010 » ,20 PLN w dniu 31/01/2008 » ,40 PLN w dniu 31/01/2009 » ,40 PLN » Łącznie 50% umorzenia w ciągu niespełna 4 lat (ponad 1 rok wcześniej niż wymagania dla kredytu) » Łączna wartość nowej sprzedaży w Avio Polska wynikająca z wdrożenia nowej technologii wyniosła do końca 2010 roku ponad PLN, » W kolejnych latach przewiduje się przychody z tytułu realizacji tego projektu w wysokości ok. 7 mln PLN rocznie.

11 wszelkie prawa zastrzeżone. © copyrights avio polska 2011 Inicjatywa technologiczna jako następstwo kredytu technologicznego » Wsparcie: ponad 2 mln złotych przyznane decyzją Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego dnia 28 czerwca 2007 roku » Korzyści: Ulokowanie w Polsce pełnego projektu od etapu badań poprzez prototypowanie i wdrożenie do produkcji » Obecnie modułu jest produkowany w zakładzie Avio Polska także przy użyciu technologii pozyskanej w ramach kredytu technologicznego w 2007 roku Projekt: Prace badawcze i rozwojowe modułu silnika GENX-2B – najnowocześniejszy silnik lotniczy świata

12 wszelkie prawa zastrzeżone. © copyrights avio polska 2011 Działanie 4.4. POIG. » Projekt: Inwestycja w linię produkcyjną modułów silnika GEnX -2B » AvioPolska we współpracy z ATH w Bielsku-Białej wykonało prace badawczo-rozwojowe i projektowe prototypów łopatek dyszowych turbiny niskiego ciśnienia silnika turbowentylatorowego nowej generacji – GEnX-2B. » Avio bierze udział w projekcie jako część międzynarodowego konsorcjum, którego liderem jest General Electric. » Avio Polska otrzyma (na podstawie umowy podpisanej z PARP ) ponad 35 mln złotych wsparcia ze środków ERDF w ramach działania 4.4. POIG, dzięki czemu zainwestuje 100 mln złotych w nowoczesną linię do produkcji. » Projekt Avio Polska był największym projektem w Polsce finansowanym w ramach tego działania w roku 2009.

13 wszelkie prawa zastrzeżone. © copyrights avio polska 2011 Uwagi dla ubiegających się o kredyt technologiczny obecnie » Kredyt jest udzielany przez banki komercyjne współpracujące z BGK będącym dysponentem funduszu kredytu technologicznego, » Podmiotami uprawnionymi do otrzymania tego kredytu są tylko małe i średnie przedsiębiorstwa (niestety ) » Kredyt jest udzielany na zasadach normalnego kredytu dla biznesu (potrzebny biznes plan, zabezpieczenia i co najmniej 25% wkładu własnego) » Kredyt jest udzielany na wdrożenie określonej technologii, a nie na zakup pojedynczej maszyny lub zespołu niepowiązanych ze sobą środków trwałych » Technologia nie może być starsza niż 5 lat » Premia (czyli wartość części kapitału, który nie wymaga spłaty) może wynieść nie więcej niż: » 50% kredytu w przypadku średnich » 60% w przypadku małych i mikroprzedsiębiorców » ale jej wartość wyniesie tyle ile wartość sprzedaży netto produktów i usług wprowadzonych na rynek w wyniku inwestycji technologicznej » I nie może przekroczyć kwoty 4 mln złotych

14 wszelkie prawa zastrzeżone. © copyrights avio polska 2011 Efekty projektu i wdrożenia do produkcji silnika GEnX-2B przez AvioPolska » Silniki zostały wprowadzone do produkcji w 2010 roku. Dzięki wsparciu finansowemu inwestycji mogą być produkowane w Polsce » Przewidywana wartość inwestycji AvioPolska związanych z pracami badawczo- rozwojowymi, projektowaniem oraz wdrożeniem do produkcji to ponad 100 mln złotych » Udział AvioPolska w tym projekcie oznacza zwiększenie zatrudnienia oraz nową sprzedaż szacowaną na 500 mln zł w ciągu 10 lat. » Avio Polska otrzymało za ten produkt nagrodę Polski Produkt Przyszłości w roku 2009 oraz Nagrodę V-ce Premiera Ministra Gospodarki E-CO2 Innowacja za innowacyjność i pozytywny wpływ na redukcję gazów cieplarnianych

15 wszelkie prawa zastrzeżone. © copyrights avio polska 2011 Kolejne kroki » Konsorcjum Politechniki Warszawskiej i Wojskowej Akademii Technicznej wraz z partnerami przemysłowymi Avio oraz WZL4 zamierza utworzyć pod Warszawą najnowsze i najnowocześniejsze na świecie laboratorium aerodynamiki przepływów turbinowych. » Avio Polska jest liderem Śląskiego Klastra Lotniczego, » Rozwój współpracy z partnerami przemysłowymi (WZL4 w Warszawie i WSK Kalisz) oraz polskimi jednostkami naukowymi i uczelniami wyższymi (PW, PŚ, WAT, IMP PAN, PCz, ILot etc.) » Pozyskanie do Polski kolejnych projektów badawczych i przemysłowych na światowym poziomie technologicznym

16 wszelkie prawa zastrzeżone. © copyrights avio polska 2011 Dziękuję za uwagę


Pobierz ppt "Www.aviopolska.pl Kredyt technologiczny … pierwsze wsparcie rozwoju nowoczesnej technologii w Avio Polska."

Podobne prezentacje


Reklamy Google