Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Kredyt technologiczny

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Kredyt technologiczny"— Zapis prezentacji:

1 Kredyt technologiczny
… pierwsze wsparcie rozwoju nowoczesnej technologii w Avio Polska

2 Avio: ponad 100 lat historii od 1908 roku
Avio rozpoczyna działalność jako część Fiata 2003 FiatAvio opuszcza Fiat Group i staje się 2011 Dzisiaj: 15% 85% Filie: - Regulus 60% - ELV 70% - Avio Inc. 100% Avio Polska 100% - Secosvim 100% - DutchAero 80% - AvioFix 60% - Polonia Aero 56% - Europropulsion 50% - ATLA 30% - Eurojet 21% - Turbo Union 20% - Arianespace 6% - Cira 5% Avio Group Companies wszelkie prawa zastrzeżone. © copyrights avio polska 2011

3 Przychody Avio w poszczególnych segmentach
Przychody grupy w 2011 roku: ponad 2 miliardy € wszelkie prawa zastrzeżone. © copyrights avio polska 2011

4 20 oddziałów, ponad 6 tys. pracowników, dział R&D - 16% personelu
1 w Chinach: (Harbin) 2 w Holandii: (Eindhoven) 2 w Polsce: (Bielsko-Biala, Warszawa) 1 w Ameryce Północnej: (New Jersey) 4 przedstawicielstwa: Rzym (Włochy), Pekin (Chiny), Warszawa (Polska), Bruksela (Belgia) 7 we Włoszech: Turyn (2), Colleferro (Rzym), Brindisi, Pomigliano d’Arco (Naples), Acerra (Naples), AvioFix (Lecco) 3 w Ameryce Południowej: (Gujana Francuska, Brazylia) wszelkie prawa zastrzeżone. © copyrights avio polska 2011

5 Wiodąca pozycja na rynku
#1 na świecie w projektowaniu i produkcji skrzyń przekładniowych #1 na świecie jako niezależny gracz w dziedzinie układów przeniesienia mocy do napędów turbośmigłowych i helikopterów Światowy lider w projektowaniu i produkcji silników turbinowych Rozwiązania Avio dla prezydenckiego śmigłowca w USA Re-design GE90-115B LPT (B777) LPT dla EJ200 i PW308 Wiodąca rola w pracach nad Genx dla B787 #1 w Europie w stałych systemach napędowych do rakiet P80 (główny silnik Vega) największy na świecie wszelkie prawa zastrzeżone. © copyrights avio polska 2011

6 wszelkie prawa zastrzeżone. © copyrights avio polska 2011
Zatrudnienie: ponad 400 osób (w tym ponad 90 inżynierów w centrum badawczo – rozwojowym) Łączne inwestycje w Polsce planowane do końca 2011 roku: ponad 200 mln złotych, Zakład Produkcyjny - wyspecjalizowany w produkcji modułów turbin do silników lotniczych i do napędów morskich Centrum Badawczo-Rozwojowe - wyspecjalizowane w projektowaniu i analizie inżynierskiej wysoko zaawansowanych technologicznie elementów silników lotniczych wszelkie prawa zastrzeżone. © copyrights avio polska 2011

7 Kamienie milowe rozwoju firmy w Polsce
2010 rok – podpisanie umowy z MNiSW na dofinansowanie budowy laboratorium badań lotniczych w Warszawie 2009 – wsparcie budowy linii produkcyjnej (GENX-2B) z POIG (wartość inwestycji: ponad 100 mln zł Kamienie milowe rozwoju firmy w Polsce Budowa pierwszych prototypów części stałej LPT GENX-2B 2007 rok – wsparcie Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na badania programu GENX – 2B (inicjatywa technologiczna 2006 rok – kredyt technologiczny z BGK wspiera wdrożenie nowej technologii 2003 rok – uruchomienie produkcji w Avio Polska 2001 rok – uruchomienie oddziału Avio w Polsce w Bielsku-Białej wszelkie prawa zastrzeżone. © copyrights avio polska 2011

8 Kredyt technologiczny
Technologia: precyzyjne szlifowanie metali trudnoobrabialnych w dziesięciu płaszczyznach - HSCD Blohm powstała w 2002 roku w Niemczech Maszyny: Pięcioosiowe obrabiarki numerycznie sterowane tzw „CNC” z magazynem podręcznym narzędzi wymienianych automatycznie przez maszynę Znaczne zwiększenie precyzji i czasu obróbki (w tym czasów przezbrojeń) przy jednoczesnym zwiększeniu jakości produkcji Została zastosowana po raz pierwszy w Polsce przez Avio Polska w Bielsku Białej w 2007 roku Projekt: Wdrożenie innowacyjnej w skali światowej technologii obróbki komponentów silników lotniczych. wszelkie prawa zastrzeżone. © copyrights avio polska 2011

9 Kredyt technologiczny
Wsparcie: Udzielone przez Bank Gospodarstwa Krajowego w 2006 roku w pierwszym konkursie dla beneficjentów kredytu technologicznego na podstawie ustawy „O wspieraniu niektórych form działalności innowacyjnej” z października 2005 roku. Wysokość kredytu ponad 4,2 mln złotych z możliwością umorzenia do 50% wartości kapitału w ciągu 5 lat Korzyści: Dzięki wdrożeniu nowoczesnej technologii obróbki umożliwienie produkcji najnowszych i wymagających niezwykle precyzyjnej obróbki podzespołów lotniczych. Dziś technologia ta służy do produkcji łopatek dyszowych turbiny niskiego ciśnienia silników: GE90 - największy obecnie silnik lotniczy świata – napędzający samoloty Boeing 777) CFM56 - najpopularniejszy silnik cywilny na świecie, napędzający samoloty Boeing 737 oraz Airbus 320 GeNX 2B – najnowszy silnik lotniczy świata napędzający samolot Boeing 747 – następce legendranego Jumbo =Jeta wszelkie prawa zastrzeżone. © copyrights avio polska 2011

10 Kredyt technologiczny w liczbach
Wartość inwestycji: ,35 PLN Wartość kredytu technologicznego: ,00 PLN Wartości kapitału kredytu umorzone do dnia 31/01/2010 ,20 PLN w dniu 31/01/2008 ,40 PLN w dniu 31/01/2009 ,40 PLN Łącznie 50% umorzenia w ciągu niespełna 4 lat (ponad 1 rok wcześniej niż wymagania dla kredytu) Łączna wartość nowej sprzedaży w Avio Polska wynikająca z wdrożenia nowej technologii wyniosła do końca 2010 roku ponad PLN , W kolejnych latach przewiduje się przychody z tytułu realizacji tego projektu w wysokości ok. 7 mln PLN rocznie. wszelkie prawa zastrzeżone. © copyrights avio polska 2011

11 Inicjatywa technologiczna jako następstwo kredytu technologicznego
Projekt: Prace badawcze i rozwojowe modułu silnika GENX-2B – najnowocześniejszy silnik lotniczy świata Wsparcie: ponad 2 mln złotych przyznane decyzją Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego dnia 28 czerwca 2007 roku Korzyści: Ulokowanie w Polsce pełnego projektu od etapu badań poprzez prototypowanie i wdrożenie do produkcji Obecnie modułu jest produkowany w zakładzie Avio Polska także przy użyciu technologii pozyskanej w ramach kredytu technologicznego w 2007 roku wszelkie prawa zastrzeżone. © copyrights avio polska 2011

12 wszelkie prawa zastrzeżone. © copyrights avio polska 2011
Działanie 4.4. POIG. Projekt: Inwestycja w linię produkcyjną modułów silnika GEnX -2B AvioPolska we współpracy z ATH w Bielsku-Białej wykonało prace badawczo-rozwojowe i projektowe prototypów łopatek dyszowych turbiny niskiego ciśnienia silnika turbowentylatorowego nowej generacji – GEnX-2B. Avio bierze udział w projekcie jako część międzynarodowego konsorcjum, którego liderem jest General Electric. Avio Polska otrzyma (na podstawie umowy podpisanej z PARP ) ponad 35 mln złotych wsparcia ze środków ERDF w ramach działania 4.4. POIG, dzięki czemu zainwestuje 100 mln złotych w nowoczesną linię do produkcji. Projekt Avio Polska był największym projektem w Polsce finansowanym w ramach tego działania w roku 2009. wszelkie prawa zastrzeżone. © copyrights avio polska 2011

13 Uwagi dla ubiegających się o kredyt technologiczny obecnie
Kredyt jest udzielany przez banki komercyjne współpracujące z BGK będącym dysponentem funduszu kredytu technologicznego, Podmiotami uprawnionymi do otrzymania tego kredytu są tylko małe i średnie przedsiębiorstwa (niestety ) Kredyt jest udzielany na zasadach normalnego kredytu dla biznesu (potrzebny biznes plan, zabezpieczenia i co najmniej 25% wkładu własnego) Kredyt jest udzielany na wdrożenie określonej technologii, a nie na zakup pojedynczej maszyny lub zespołu niepowiązanych ze sobą środków trwałych Technologia nie może być starsza niż 5 lat Premia (czyli wartość części kapitału, który nie wymaga spłaty) może wynieść nie więcej niż: 50% kredytu w przypadku średnich 60% w przypadku małych i mikroprzedsiębiorców ale jej wartość wyniesie tyle ile wartość sprzedaży netto produktów i usług wprowadzonych na rynek w wyniku inwestycji technologicznej I nie może przekroczyć kwoty 4 mln złotych wszelkie prawa zastrzeżone. © copyrights avio polska 2011

14 wszelkie prawa zastrzeżone. © copyrights avio polska 2011
Efekty projektu i wdrożenia do produkcji silnika GEnX-2B przez AvioPolska Silniki zostały wprowadzone do produkcji w 2010 roku. Dzięki wsparciu finansowemu inwestycji mogą być produkowane w Polsce Przewidywana wartość inwestycji AvioPolska związanych z pracami badawczo-rozwojowymi, projektowaniem oraz wdrożeniem do produkcji to ponad 100 mln złotych Udział AvioPolska w tym projekcie oznacza zwiększenie zatrudnienia oraz nową sprzedaż szacowaną na 500 mln zł w ciągu 10 lat. Avio Polska otrzymało za ten produkt nagrodę Polski Produkt Przyszłości w roku 2009 oraz Nagrodę V-ce Premiera Ministra Gospodarki „E-CO2 Innowacja” za innowacyjność i pozytywny wpływ na redukcję gazów cieplarnianych wszelkie prawa zastrzeżone. © copyrights avio polska 2011

15 wszelkie prawa zastrzeżone. © copyrights avio polska 2011
Kolejne kroki Konsorcjum Politechniki Warszawskiej i Wojskowej Akademii Technicznej wraz z partnerami przemysłowymi Avio oraz WZL4 zamierza utworzyć pod Warszawą najnowsze i najnowocześniejsze na świecie laboratorium aerodynamiki przepływów turbinowych. Avio Polska jest liderem Śląskiego Klastra Lotniczego, Rozwój współpracy z partnerami przemysłowymi (WZL4 w Warszawie i WSK Kalisz) oraz polskimi jednostkami naukowymi i uczelniami wyższymi (PW, PŚ, WAT, IMP PAN, PCz, ILot etc.) Pozyskanie do Polski kolejnych projektów badawczych i przemysłowych na światowym poziomie technologicznym wszelkie prawa zastrzeżone. © copyrights avio polska 2011

16 wszelkie prawa zastrzeżone. © copyrights avio polska 2011
Dziękuję za uwagę wszelkie prawa zastrzeżone. © copyrights avio polska 2011


Pobierz ppt "Kredyt technologiczny"

Podobne prezentacje


Reklamy Google