Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Inżynieria Oprogramowania Copyright, 2001 © Jerzy R. Nawrocki Wprowadzenie do informatyki.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Inżynieria Oprogramowania Copyright, 2001 © Jerzy R. Nawrocki Wprowadzenie do informatyki."— Zapis prezentacji:

1 Inżynieria Oprogramowania Copyright, 2001 © Jerzy R. Nawrocki Wprowadzenie do informatyki

2 J. Nawrocki, Inżynieria Oprogr. WstępWstęp Komputery lampowe Tranzystory i przetwarzanie wsadowe Systemy wielodostępne Era komputerów osobistych Historia informatyki A gdzie mój PC? ???

3 J. Nawrocki, Inżynieria Oprogr. WstępWstęp LOOPLOOP Syndrom LOOP ate (późno) oor quality (kiepska jakość) ver budget (przekroczony budżet) vertime (nadgodziny) Loop

4 J. Nawrocki, Inżynieria Oprogr. Assessor Good guys WstępWstęp ISO 9000 Crite- ria Bad guys

5 J. Nawrocki, Inżynieria Oprogr. WstępWstęp CMM Departament Obrony USA SEI, Carnegie-Mellon Univ CMMI: grudzień, 2000 CMM – Capability Maturity Model

6 J. Nawrocki, Inżynieria Oprogr. WstępWstęp

7 WstępWstęp Deklaracje dla CMM Poziom 2 software requirements management planning (software life cycle) managing a software project managing a software subcontract software quality assurance software configuration management

8 J. Nawrocki, Inżynieria Oprogr. WstępWstęp Procedury dla CMM Poziom 2 reviewing external commitments developing an SDP estimating size, effort, cost, critical computer resources, and schedule making revisions to the SDP reviewing a project at milestones planning SQA activities dealing with deviations in activities & products

9 J. Nawrocki, Inżynieria Oprogr. WstępWstęp Problemy Za dużo papierów! Za dużo spotkań!

10 J. Nawrocki, Inżynieria Oprogr. WstępWstęp Nie łatwo być reformatorem... nie ma nic bardziej trudnego do przeprowadzenia, bardziej wątpliwego w osiągnięciu sukcesu i bardziej niebezpiecznego do zapanowania niż zainicjowanie nowego porządku rzeczy... Niccolo M

11 J. Nawrocki, Inżynieria Oprogr. WstępWstęp

12 WstępWstęp

13 XP Zbawca WstępWstęp Najważniejsza komunikacja ustna. Jedyne artefakty: kod + testy IEEE/ANSI standard 830/1993? Zbędny! Inspekcje Fagana? Zbędne! Punkty funkcyjne? Zbędne! Żadnych nadgodzin! Zawsze to mówiłem!

14 J. Nawrocki, Inżynieria Oprogr. Plan wykładu Relacje z klientem Zapewnianie jakości Programowanie parami Podsumowanie

15 J. Nawrocki, Inżynieria Oprogr. Relacje z klientem Nie musisz być wydajny, byłeś był skuteczny Bądź proaktywny (odpowiedzialny) Klient powinien cały czas pracować z zespołem Uczyń klienta swoim przywódcą (co robić ważniejsze niż jak robić) Zadbaj o efektywną współpracę

16 J. Nawrocki, Inżynieria Oprogr. Relacje z klientem Stosuj częste, krótkie wydania Każde wydanie podziel na przyrosty

17 J. Nawrocki, Inżynieria Oprogr. Elaboration iteration 2 Przyrost Relacje z klientem Struktura przyrostu wg RUP Requirements Analysis Design Coding, Unit Testing Subsystem & System Test

18 J. Nawrocki, Inżynieria Oprogr. Relacje z klientem Znajdź metaforę dla systemuZnajdź metaforę dla systemu Oprzyj inżynierię wymagań na opowieściach użytkownikaOprzyj inżynierię wymagań na opowieściach użytkownika

19 J. Nawrocki, Inżynieria Oprogr. Relacje z klientem Opowieści użytkownika Date: Type of activity: New: X Fix:__ Enhance:__ Story number: 23 STORY DESCRIPTION: When the COLA rate changes in the middle of the BIW Pay Period, we will want to pay the 1st week of the period at the old COLA rate, and the 2nd week of the Pay Period at the NEW COLA rate. Should occur automatically based on the system design. NOTES:

20 J. Nawrocki, Inżynieria Oprogr. Relacje z klientem Stosuj grę planistyczną Aby rzeczy pierwsze były pierwsze – S. Covey

21 J. Nawrocki, Inżynieria Oprogr. Relacje z klientem Minimalna inwestycja. Minimalny czas realizacji. Najbardziej wartościowe funkcje. Gra planistyczna - strategia

22 J. Nawrocki, Inżynieria Oprogr. Relacje z klientem Faza eksploracji Write a story It was not OK. Estimate a story (Ideal Eng. Time) It was not OK. Split a story It was not OK.

23 J. Nawrocki, Inżynieria Oprogr. Relacje z klientem Faza zobowiązań Sort by value: necessary important optional Sort by risk: predictable more or less unpredictable Set velocity: IET / calendar month Choose scope

24 J. Nawrocki, Inżynieria Oprogr. Relacje z klientem Przyrosty (2 weeks) Trudności (Development) Nowe funkcje (Business) Re-estymacja (Development) Faza realizacji

25 J. Nawrocki, Inżynieria Oprogr. Relacje z klientem Mierz prędkość projektu (IET/tydzień) Eksperymentuj by zmniejszyć ryzyko Nie poszerzaj funkcjonalności zbyt wcześnie Wciąż tworzę dzieła wiekopomne, O których jutro... sam zapomnę.

26 J. Nawrocki, Inżynieria Oprogr. Plan wykładu Relacje z klientem Zapewnianie jakości Programowanie parami Podsumowanie

27 J. Nawrocki, Inżynieria Oprogr. Zapewnianie jakości Dbaj o prostotę Co pewien czas dokonuj refaktoryzacji Unikaj optymalizacji Dla każdej jednostki kodu opracuj zestaw testów

28 J. Nawrocki, Inżynieria Oprogr. Zapewnianie jakości Kod musi przejść wszystkie testy jednostkowe zanim przekażesz go do eksploatacji Dla każdego wykrytego błędu utwórz zestaw testów Często integruj kod Często wykonuj testy akceptacyjne i publikuj ich wyniki

29 J. Nawrocki, Inżynieria Oprogr. Plan wykładu Relacje z klientem Zapewnianie jakości Programowanie parami Podsumowanie


Pobierz ppt "Inżynieria Oprogramowania Copyright, 2001 © Jerzy R. Nawrocki Wprowadzenie do informatyki."

Podobne prezentacje


Reklamy Google