Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Alina Kalinowska UWM w Olsztynie. Osiągnięcia przyrodnicze polskich trzecioklasistów (TIMSS) KrajŚrednia ogólna Zastosowania typowe Zastosowania problemowe.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Alina Kalinowska UWM w Olsztynie. Osiągnięcia przyrodnicze polskich trzecioklasistów (TIMSS) KrajŚrednia ogólna Zastosowania typowe Zastosowania problemowe."— Zapis prezentacji:

1 Alina Kalinowska UWM w Olsztynie

2

3 Osiągnięcia przyrodnicze polskich trzecioklasistów (TIMSS) KrajŚrednia ogólna Zastosowania typowe Zastosowania problemowe Singapur570590597 Czechy551534516 Węgry547530525 Anglia529532526 Niemcy524533526 POLSKA500514487

4 Osiągane progi w zakresie rozumienia tekstu pisanego w badaniach PIRLS 2011

5 Osiągane progi w wykonywaniu testu osiągnięć matematycznych w badaniach TIMSS 2011

6 Singapur 606 Anglia 542 POLSKA 481 Turcja 469 Azerbejdżan 2 463 Chile 462 Tajlandia 458 Armenia 452 Gruzja 450 Bahrajn 436 Zjednoczone Emiraty Arabskie 434 Iran 431 Katar 413 Arabia Saudyjska 410 Oman Ψ 385 Tunezja Ψ 359 Kuwejt Ж 342 Maroko Ж 335 Jemen Ж 248

7 Osiągnięcia matematyczne polskich trzecioklasistów w badaniach TIMSS Zasoby i wykorzystanie (zastosowanie) Geometria – średnio 475 punktów. Wiedza o liczbach i liczeniu – średnio 480 punktów. Umiejętności przedstawiania danych - średnio 489 punktów. (K. Konarzewski, Raport TIMSS)

8 Zasoby matematyczne uczniów polskich (TIMSS 2011) Średnia ogólna miejsce w rankingu 481 34 Treści szkolnych programów miejsce w rankingu 35 Przedstawianie danych miejsce w rankingu (treści pozaszkolne) 489 30

9

10 Aktywności dzieciOdsetek zajęć Ćwiczenie obliczeń 100,0 Słuchanie nauczyciela prezentującego gotowe metody postępowania 75,0 Rozwiązywanie zadań tekstowych 65,6 Stosowanie umiejętności matematycznych w sytuacjach codziennych 21,9 Rozwiązywanie zadań problemowych 15,6 Czytanie map, diagramów, wykresów, tabel 15,6 Posługiwanie się modelami geometrycznymi 6,3 Gra w gry dydaktyczne 6,3 Liczba obserwowanych zajęć 32

11 Zadanie typowe W kinie są dwie sale. W pierwszej są 122 miejsca, a w drugiej jest o 35 miejsc więcej. Ile łącznie miejsc jest w tym kinie? (OBUT 2011) Poprawność na poziomie 37,5%. Zadanie nietypowe Dwa litry soku wlano do identycznych butelek o pojemności ćwierć litra. Do ilu butelek wlano sok? (OBUT 2012) Poprawność na poziomie 56,5%. Najpopularniejszy błąd: 122+35= 157. 51,6% Najpopularniejszy błąd: do 4. 23,1%

12 Zadanie nietypowe Basia i Ola miały po 20 złotych. Basia dała Oli 5 złotych. Teraz Ola ma więcej pieniędzy niż Basia. O ile więcej? Poprawność na poziomie 33%. Najpopularniejszy błąd: 5 50%

13 Zadanie Jacek kupił czekoladę za 2,20 zł oraz cukierki za 2,60 zł. Ile otrzymał reszty z 10 zł. (OBUT 2012) 2010 – zadanie otwarte, postać dwumianowana (szkolna) 51,5% poprawnych wyników 57,1% poprawnych wyników 2012 – zadanie zamknięte, postać dziesiętna (pozaszkolna)

14 Z AD A. W O LSZTYNIE BYŁ MROŹNY PORANEK. T ERMOMETR WSKAZYWAŁ TEMPERATURĘ MINUS 6 STOPNI. W WARSZAWIE BYŁO CIEPLEJ O 4 STOPNIE. J AKA TEMPERATURA BYŁA W WARSZAWIE ? O° 5° 1O° Z AD B. W O LSZTYNIE BYŁ MROŹNY PORANEK. T ERMOMETR WSKAZYWAŁ TEMPERATURĘ MINUS 8 STOPNI. W WARSZAWIE BYŁO CIEPLEJ O 2 STOPNIE. J AKA TEMPERATURA BYŁA W WARSZAWIE ? L ICZBA POPRAWNYCH ODPOWIEDZI 32,3% L ICZBA POPRAWNYCH ODPOWIEDZI 32,7% (M. D ĄBROWSKI, TRZECIOKLASIŚCI 2010. RAPORT Z BADAŃ ILOŚCIOWYCH. CKE 2011)

15 O DSETEK NAUCZYCIELI DEKLARUJĄCYCH POSŁUGIWANIE SIĘ NA LEKCJACH PRZEZ DZIECI TERMOMETREM W CELU : 95,1% - ODCZYTYWANIA TEMPERATURY 75,3% - ZAZNACZANIE TEMPERATURY 59,0% - WYKONYWANIE OBLICZEŃ ZWIĄZANYCH Z TEMPERATURĄ

16 Zadanie 2. Jaka liczba jest trzy razy większa od siedemnastu? (Raport OBUT 2013)

17 Rysunek pokazuje dwie figury: A i B. Podaj jedno podobieństwo i jedną różnicę między nimi. Figura A Figura B Poprawna odpowiedź: A i B to trójkąty, A ma kąt prosty, a B nie ma – dowodzi, że uczeń zna pojęcia: trójkąt, kąt, kąt prosty. K. Konarzewski, TIMSS i PIRLS 2011- raport, s. 19.

18 5. Dorota narysowała prostokąt, o wymiarach takich, jakie podano na rysunku poniżej. Ania narysowała trójkąt o takim samym obwodzie jak prostokąt. Trójkąt narysowany przez Anię miał wszystkie boki tej samej długości. W pomarańczowe pola wpisz długości boków tego trójkąta. 1 cm 5 cm Wyniki: Poprawne: 64,3% Niepoprawne: 34,8% Brak rozwiązania: 0,8% Raport z badania OBUT 2013

19 6. Z prostokąta, o wymiarach takich jak podano na rysunku poniżej, Marcin jednym cięciem nożyczek odciął kwadrat. Jaki obwód ma ten odcięty kwadrat? 3 cm 8 cm miejsce na obliczenia i rysunki Wyniki: Poprawne odpowiedzi: 33,4% Niepoprawne odpowiedzi: 58,5% Raport z badania OBUT 2013

20 Zad. Prostokątna działka ma 40 metrów długości i 25 metrów szerokości. Ile metrów siatki potrzeba do ogrodzenia tej działki? Zad. Oblicz obwód prostokąta o bokach 4 cm i 7 cm. Poprawne odpowiedzi 55.9% Poprawne odpowiedzi 78,1%

21

22

23 (OBUT 2012)

24

25

26

27 PoprawnieNiepoprawniePisemnie Innym sposobem 999+8676%8%85%15% 106-9954%23%76%22% Stosowanie własnych strategii obliczania – zaradność arytmetyczna (Badania trzecioklasistów 2008)

28 PoprawnieNiepoprawnie 150 : 25 48%46% 140 : 3544%48% Stosowanie własnych strategii obliczania – zaradność arytmetyczna

29

30 DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ


Pobierz ppt "Alina Kalinowska UWM w Olsztynie. Osiągnięcia przyrodnicze polskich trzecioklasistów (TIMSS) KrajŚrednia ogólna Zastosowania typowe Zastosowania problemowe."

Podobne prezentacje


Reklamy Google