Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Alina Kalinowska UWM w Olsztynie. Osiągnięcia przyrodnicze polskich trzecioklasistów (TIMSS) KrajŚrednia ogólna Zastosowania typowe Zastosowania problemowe.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Alina Kalinowska UWM w Olsztynie. Osiągnięcia przyrodnicze polskich trzecioklasistów (TIMSS) KrajŚrednia ogólna Zastosowania typowe Zastosowania problemowe."— Zapis prezentacji:

1 Alina Kalinowska UWM w Olsztynie

2

3 Osiągnięcia przyrodnicze polskich trzecioklasistów (TIMSS) KrajŚrednia ogólna Zastosowania typowe Zastosowania problemowe Singapur Czechy Węgry Anglia Niemcy POLSKA

4 Osiągane progi w zakresie rozumienia tekstu pisanego w badaniach PIRLS 2011

5 Osiągane progi w wykonywaniu testu osiągnięć matematycznych w badaniach TIMSS 2011

6 Singapur 606 Anglia 542 POLSKA 481 Turcja 469 Azerbejdżan Chile 462 Tajlandia 458 Armenia 452 Gruzja 450 Bahrajn 436 Zjednoczone Emiraty Arabskie 434 Iran 431 Katar 413 Arabia Saudyjska 410 Oman Ψ 385 Tunezja Ψ 359 Kuwejt Ж 342 Maroko Ж 335 Jemen Ж 248

7 Osiągnięcia matematyczne polskich trzecioklasistów w badaniach TIMSS Zasoby i wykorzystanie (zastosowanie) Geometria – średnio 475 punktów. Wiedza o liczbach i liczeniu – średnio 480 punktów. Umiejętności przedstawiania danych - średnio 489 punktów. (K. Konarzewski, Raport TIMSS)

8 Zasoby matematyczne uczniów polskich (TIMSS 2011) Średnia ogólna miejsce w rankingu Treści szkolnych programów miejsce w rankingu 35 Przedstawianie danych miejsce w rankingu (treści pozaszkolne)

9

10 Aktywności dzieciOdsetek zajęć Ćwiczenie obliczeń 100,0 Słuchanie nauczyciela prezentującego gotowe metody postępowania 75,0 Rozwiązywanie zadań tekstowych 65,6 Stosowanie umiejętności matematycznych w sytuacjach codziennych 21,9 Rozwiązywanie zadań problemowych 15,6 Czytanie map, diagramów, wykresów, tabel 15,6 Posługiwanie się modelami geometrycznymi 6,3 Gra w gry dydaktyczne 6,3 Liczba obserwowanych zajęć 32

11 Zadanie typowe W kinie są dwie sale. W pierwszej są 122 miejsca, a w drugiej jest o 35 miejsc więcej. Ile łącznie miejsc jest w tym kinie? (OBUT 2011) Poprawność na poziomie 37,5%. Zadanie nietypowe Dwa litry soku wlano do identycznych butelek o pojemności ćwierć litra. Do ilu butelek wlano sok? (OBUT 2012) Poprawność na poziomie 56,5%. Najpopularniejszy błąd: = ,6% Najpopularniejszy błąd: do 4. 23,1%

12 Zadanie nietypowe Basia i Ola miały po 20 złotych. Basia dała Oli 5 złotych. Teraz Ola ma więcej pieniędzy niż Basia. O ile więcej? Poprawność na poziomie 33%. Najpopularniejszy błąd: 5 50%

13 Zadanie Jacek kupił czekoladę za 2,20 zł oraz cukierki za 2,60 zł. Ile otrzymał reszty z 10 zł. (OBUT 2012) 2010 – zadanie otwarte, postać dwumianowana (szkolna) 51,5% poprawnych wyników 57,1% poprawnych wyników 2012 – zadanie zamknięte, postać dziesiętna (pozaszkolna)

14 Z AD A. W O LSZTYNIE BYŁ MROŹNY PORANEK. T ERMOMETR WSKAZYWAŁ TEMPERATURĘ MINUS 6 STOPNI. W WARSZAWIE BYŁO CIEPLEJ O 4 STOPNIE. J AKA TEMPERATURA BYŁA W WARSZAWIE ? O° 5° 1O° Z AD B. W O LSZTYNIE BYŁ MROŹNY PORANEK. T ERMOMETR WSKAZYWAŁ TEMPERATURĘ MINUS 8 STOPNI. W WARSZAWIE BYŁO CIEPLEJ O 2 STOPNIE. J AKA TEMPERATURA BYŁA W WARSZAWIE ? L ICZBA POPRAWNYCH ODPOWIEDZI 32,3% L ICZBA POPRAWNYCH ODPOWIEDZI 32,7% (M. D ĄBROWSKI, TRZECIOKLASIŚCI RAPORT Z BADAŃ ILOŚCIOWYCH. CKE 2011)

15 O DSETEK NAUCZYCIELI DEKLARUJĄCYCH POSŁUGIWANIE SIĘ NA LEKCJACH PRZEZ DZIECI TERMOMETREM W CELU : 95,1% - ODCZYTYWANIA TEMPERATURY 75,3% - ZAZNACZANIE TEMPERATURY 59,0% - WYKONYWANIE OBLICZEŃ ZWIĄZANYCH Z TEMPERATURĄ

16 Zadanie 2. Jaka liczba jest trzy razy większa od siedemnastu? (Raport OBUT 2013)

17 Rysunek pokazuje dwie figury: A i B. Podaj jedno podobieństwo i jedną różnicę między nimi. Figura A Figura B Poprawna odpowiedź: A i B to trójkąty, A ma kąt prosty, a B nie ma – dowodzi, że uczeń zna pojęcia: trójkąt, kąt, kąt prosty. K. Konarzewski, TIMSS i PIRLS raport, s. 19.

18 5. Dorota narysowała prostokąt, o wymiarach takich, jakie podano na rysunku poniżej. Ania narysowała trójkąt o takim samym obwodzie jak prostokąt. Trójkąt narysowany przez Anię miał wszystkie boki tej samej długości. W pomarańczowe pola wpisz długości boków tego trójkąta. 1 cm 5 cm Wyniki: Poprawne: 64,3% Niepoprawne: 34,8% Brak rozwiązania: 0,8% Raport z badania OBUT 2013

19 6. Z prostokąta, o wymiarach takich jak podano na rysunku poniżej, Marcin jednym cięciem nożyczek odciął kwadrat. Jaki obwód ma ten odcięty kwadrat? 3 cm 8 cm miejsce na obliczenia i rysunki Wyniki: Poprawne odpowiedzi: 33,4% Niepoprawne odpowiedzi: 58,5% Raport z badania OBUT 2013

20 Zad. Prostokątna działka ma 40 metrów długości i 25 metrów szerokości. Ile metrów siatki potrzeba do ogrodzenia tej działki? Zad. Oblicz obwód prostokąta o bokach 4 cm i 7 cm. Poprawne odpowiedzi 55.9% Poprawne odpowiedzi 78,1%

21

22

23 (OBUT 2012)

24

25

26

27 PoprawnieNiepoprawniePisemnie Innym sposobem %8%85%15% %23%76%22% Stosowanie własnych strategii obliczania – zaradność arytmetyczna (Badania trzecioklasistów 2008)

28 PoprawnieNiepoprawnie 150 : 25 48%46% 140 : 3544%48% Stosowanie własnych strategii obliczania – zaradność arytmetyczna

29

30 DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ


Pobierz ppt "Alina Kalinowska UWM w Olsztynie. Osiągnięcia przyrodnicze polskich trzecioklasistów (TIMSS) KrajŚrednia ogólna Zastosowania typowe Zastosowania problemowe."

Podobne prezentacje


Reklamy Google