Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Budujemy marki i zarządzamy nimi, aby zwiększały swoją wartość

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Budujemy marki i zarządzamy nimi, aby zwiększały swoją wartość"— Zapis prezentacji:

1 Budujemy marki i zarządzamy nimi, aby zwiększały swoją wartość

2 Branding Nie sposób być lepszym, jeśli najpierw nie jest się innym. T. Ambler

3 Budujemy marki i zarządzamy nimi, aby zwiększały swoją wartość Czynniki wpływające na zmianę sytuacji konsumenta na przełomie XX/XXI w -Zwielokrotnienie możliwości wyboru – trudny wybór, -Nawał informacji – brak informacji, -Skrócenie czasu życia produktu – potrzeba ciągłości, -Unifikacja – chęć wyodrębnienia własnej tożsamości, -Globalizacja – zmiana punktów odniesienia.

4 Budujemy marki i zarządzamy nimi, aby zwiększały swoją wartość Co to jest marka?

5 Budujemy marki i zarządzamy nimi, aby zwiększały swoją wartość Marka… Marka to nazwa, symbol lub ich kombinacja stworzona w celu zakomunikowania niepowtarzalnych i wiarygodnych obietnic.

6 Budujemy marki i zarządzamy nimi, aby zwiększały swoją wartość Główna funkcja marki Marka identyfikuje i pozytywnie wyróżnia W nieruchomościach chodzi o lokalizację, lokalizację i jeszcze raz lokalizację. W prowadzeniu biznesu chodzi o wyróżnienie się, wyróżnienie się i jeszcze raz wyróżnienie się… Robert Goizneta, prezes Coca Coli

7 Budujemy marki i zarządzamy nimi, aby zwiększały swoją wartość …ale również …buduje tożsamość konsumenta. Marka jest niewerbalnym narzędziem komunikacji konsumenta. Jacek Kall

8 Budujemy marki i zarządzamy nimi, aby zwiększały swoją wartość Analiza modelu konstruowania systemu tożsamości marki >> SPADEK <<

9 Budujemy marki i zarządzamy nimi, aby zwiększały swoją wartość 1. Sytuacja wyjściowa Do zagospodarowania: 15 samochodów osobowych

10 Budujemy marki i zarządzamy nimi, aby zwiększały swoją wartość 2. W poszukiwaniu nieodkrytego lądu Możliwości wykorzystania spadku: -Sprzedaż -Korporacja taksówkowa -Wypożyczalnia samochodów -Firma kurierska Analiza rynków Pogłębiona analiza branży o największej dynamice rozwoju

11 Budujemy marki i zarządzamy nimi, aby zwiększały swoją wartość 3. Identyfikowanie niszy - potrzeb Usługi kurierskie: specjalistyczne, O wysokich wymaganiach w stosunku do kuriera, O wysokim poziomie kultury osobistej, Gwarantujące dostarczenie przesyłki Z zachowaniem dyskrecji

12 Budujemy marki i zarządzamy nimi, aby zwiększały swoją wartość 4. Definiowanie niepowtarzalnych wartości marki 1. Wysoka kultura osobista (savoir vivre, strój, ogłada) 2. Pewność 3. Dyskrecja

13 Budujemy marki i zarządzamy nimi, aby zwiększały swoją wartość 5. Strategia komunikacji Odbiorcy: szefowie firm w dużych miastach, Zatrudniający od 3 do 10 pracowników, Działający w sferze B2B, Dbali o reputację swojej firmy Kanały komunikacji: bezpośrednie kontakty z szefami, Działanie w cieniu, bez reklamy, oparte o rekomendacje. Wpisanie w rodzinę marek.

14 Budujemy marki i zarządzamy nimi, aby zwiększały swoją wartość 6. Opracowanie nazwy i systemu identyfikacji werbalnej Badanie wstępnych propozycji: a)Jan, b)Agent, c)Posłaniec. Rozbudowa systemu: -Slogan: Bardzo proszę, -Nazwy oddziałów, -Nazwy usług, -Standaryzacja stylu językowego, -Forma prezentacji telefonicznej itp

15 Budujemy marki i zarządzamy nimi, aby zwiększały swoją wartość 7. Opracowanie logo i systemu identyfikacji wizualnej a)Logo b)Elementy bazowe c)Opisanie systemu d)Materiały biurowe e)Materiały reklamowe f)Środki transportu g)Standaryzacja stroju h)Druki zleceń

16 Budujemy marki i zarządzamy nimi, aby zwiększały swoją wartość Nazwa System identyfikacji werbalnej Logo / opakowanie System identyfikacji wizualnej Wyróżnik Misja Strategia komunikacji TOŻSAMOŚĆ MARKI Co składa się na tożsamość marki Osobowość / charakter Miejsce bycia / środowisko Imię i nazwisko Wygląd

17 Budujemy marki i zarządzamy nimi, aby zwiększały swoją wartość Budując tożsamość naszej marki, wyznaczamy sobie cel. Stopień jego realizacji kontrolować będą na bieżąco konsumenci. Cel dzisiajjutro TOŻSAMOŚĆ DYNAMICZNA Tożsamość marki

18 Budujemy marki i zarządzamy nimi, aby zwiększały swoją wartość Tożsamość a wizerunek Tożsamość marki Wizerunek marki Jak powinno być? Jak jest?

19 Budujemy marki i zarządzamy nimi, aby zwiększały swoją wartość Tożsamość a wizerunek Tożsamość markiWizerunek marki SZYBKOŚĆ, SIŁA SZYBKOŚĆ, WYTRZYMAŁOŚĆ SIŁA, POWOLNOŚĆ

20 Budujemy marki i zarządzamy nimi, aby zwiększały swoją wartość Rola badań ŚwiadomośćWizerunek Badania ilościoweBadania jakościowe

21 Budujemy marki i zarządzamy nimi, aby zwiększały swoją wartość sekretariat prezes spedycja finanse Strategia promocji Kontakty bezpośrednie Pośrednie kontakty osobiste Media Plotki Doświadczenie

22 Budujemy marki i zarządzamy nimi, aby zwiększały swoją wartość Podstawowe prawa budowania marek: Prawo wyjątkowości Prawo rozgłosu Prawo ciągłości Prawo redukcji Prawo rodziny

23 Budujemy marki i zarządzamy nimi, aby zwiększały swoją wartość Najczęstsze błędy popełniane w procesie budowania marki Lekceważenie roli pracowników – niespójność komunikacyjna Spłycanie pojęcia marki do SIW lub tylko do nazwy Rozbieżność pomiędzy tożsamością a rzeczywistością Brak konsekwencji we wdrażaniu tożsamości Brak wyznaczonych osób dbających o wizerunek Naśladownictwo Brak przekonującej niepowtarzalnej obietnicy korzyści Nieprzestrzeganie praw zarządzania marką

24 Budujemy marki i zarządzamy nimi, aby zwiększały swoją wartość Co nam po silnej i wyraźnej marce? cały czas mówi, dlaczego jesteśmy lepsi od konkurencji jest reklamowym perpetuum mobile (nawet po śmierci…) penetruje nowych potencjalnych odbiorców świadczy o naszej wiarygodności buduje klub swoich użytkowników staje się wymierną wartością firmy

25 Budujemy marki i zarządzamy nimi, aby zwiększały swoją wartość w w w. m v j. p l


Pobierz ppt "Budujemy marki i zarządzamy nimi, aby zwiększały swoją wartość"

Podobne prezentacje


Reklamy Google