Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Biosteron Strategia komunikacji Warszawa, 12.09.2012.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Biosteron Strategia komunikacji Warszawa, 12.09.2012."— Zapis prezentacji:

1 Biosteron Strategia komunikacji Warszawa,

2 Agenda prezentacji Zadania dla agencji Cele komunikacji Analiza produktu Analiza rynku Grupa docelowa Strategia komunikacji Egzekucje kreatywne

3 Zadania dla agencji Przygotowanie strategii komunikacji marki Biosteron Zadania szczegółowe: Kreacja kev visualu Przygotowanie komunikacji prasowej Propozycje materiałów promocyjnych dla farmaceutów

4 Cele komunikacji Cel marketingowy Relaunch produktu Zbudowanie świadomości marki i jej pozycjonowania wśród: farmaceutów oraz wśród TG Zachęcenie do wypróbowania produktu (K i M) Zachęcenie do rekomendacji produktu (farmaceuci) Cel sprzedażowy Objęcie mocnej pozycji oraz udziałów na półce leków dla kobiet i mężczyzn po 40 roku życia: poprawiających sprawność, samopoczucie, wygląd i libido.

5 ANALIZA PRODUKTU

6 Cechy formalne BIOSTERON Produkt o statusie leku OTC Przeznaczony dla kobiet i mężczyzn po 40 roku życia W formie tabletek Dostępny w sprzedaży aptecznej Linia produktowa obejmuje 3 dawki: dawki początkowe- 5 mg dla kobiet, 10 mg dla mężczyzn oraz w dawce docelowej 25 mg dla kobiet i mężczyzn

7 Linia produktowa

8 Brand claim Hasło marki: Biosteron. Odzyskaj wewnętrzną młodość.

9 Pozycjonowanie produktu Produkty wspomagające w walce z procesem starzenia się w trzech sferach Dobrostan psychofizyczny- Dobrostan definiowany jako zdrowie, siła, witalność, w połączeniu z dobrą kondycją psychiczną, niezaburzonym nastrojem oraz snem Wysoki poziom libido-ochota na seks, odczuwanie popędu seksualnego, odczuwanie podniety i pożądania wobec partnera Uroda/zdrowy wygląd– zwalczanie fizycznych oznak starzenia się, wygląd zewnętrzny, zdrowa skóra, prawidłowa waga, dobra gospodarka wodna itp..

10 Emocje w nas drzemią Benefity emocjonalne dotykają potrzeb konsumenta, jego uczuć, pragnień, oczekiwań. Biosteron podwyższa libido i pozwala cieszyć się seksem, jest naturalny i bezpieczny w stosowaniu, pielęgnuje wewnętrzne piękno i urodę podnosi nastrój i ogólne samopoczucie, dzięki czemu ponure dni odchodzą niepamięć

11 Dla rozumu Benefity racjonalne, to zaraz po emocjach, istotne i ważne komponenty oddziaływania marketingowego. 1.WYJĄTKOWY SKŁAD: naturalny hormon steroidowy DHEA, którego obniżający się poziom wpływa znacząco na procesy starzenia się organizmu 2.PROFESJONALNY: sprawdzone działanie hormonu 3.WYGODNE DAWKOWANIE: ok. 1 raz dziennie Czyli dobre samopoczucie, dzięki równowadze hormonalnej.

12 Osobowość marki profesjonalny skutecznyDobry jakościowo luksusowy elegancki pożądany naturalny bezpieczny

13 ANALIZA RYNKU

14 Stymen100% męskości Insight: Dokucza mi spadek sprawności i zaburzania w sferze seksualnej powodujące frustrację i brak chęci do aktywnego życia. Odpowiedź: Stymen zwiększa poziom testosteronu co podnosi sprawność psychiczną oraz fizyczną a w szczególności seksualną. RTB: Jedna tabletka Stymen zawiera 10 mg prasteronu. Zażywanie tabletek Stymen uzupełnia niedobory testosteronu w organizmie, co wpływa na poprawę sprawności seksualnej.

15 Stimea obudź w sobie pożądanie Insight: Pożądanie z biegiem czasu słabło, dlatego z biegiem czasu zaczęłam szukać rozwiązania. Odpowiedź: Suplement diety Stimea został stworzony specjalnie dla kobiet, które odczuwają spadek libido RTB:. Stimea zawiera połączenie L-argininy, wyciągu z korzenia żeń-szenia, wyciągu z Avena sativa oraz L-tyrozyny, które stymulują naturalną aktywność seksualną oraz wspomagają odczuwanie pełnej satysfakcji.

16 Bodymax 50+ Energia i witalność bez względu na wiek! Insight: Z wiekiem odczuwam spadek chęci do aktywności fizycznej. Odpowiedź: Wysoko skoncentrowany wyciąg żeń-szenia Bodymax poprawia sprawność fizyczną i umysłową. RTB: Bodymax 50+ zawiera witaminę D i wapń dla zdrowych kości oraz witaminy młodości - A, C, E oraz selen, a także ważny dla serca kwas foliowy i przeciwstresowy magnez.

17 Bodymax Plus Więcej energii każdego dnia! Insight: Prowadzę aktywny tryb życia przez co odczuwam zmęczenie. Odpowiedź: Bodymax wzmacnia i dodaje energii, zwiększa wydolność fizyczną i psychiczną, odporność na stres oraz naturalne siły obronne organizmu. RTB: Preparat zawiera kompletny zestaw witamin i minerałów, wzbogacony najwyższej jakości wyciągiem z żeń- szenia.

18 Geriavitwitalność na każdy dzień Insight: Chcę być zawsze w pełni sił, aby niezmiennie cieszyć się życiem. Odpowiedź: Kapsułki Pharmaton® Geriavit® od ponad 40 lat są regularnie zażywane przez osoby, które chcą zachować optymalną sprawność umysłową i fizyczną. RTB: Geriavit® zwalcza objawy wyczerpania, przemęczenia, starzenia się oraz dolegliwości związane z procesem rekonwalescencji, objawiające się obniżeniem sprawności umysłowej i koncentracji.

19 GRUPA DOCELOWA

20 Grupa docelowa Dwie ważne grupy docelowe: 1.POŚREDNI ODBIORCY 2.KLIENT DOCELOWY Farmaceuci/lekarze Kobiety i mężczyźni 40+

21 Pośredni odbiorcy-siła rekomendacji Farmaceuci są ważnym ogniwem w procesie zakupowym u niezdecydowanego lub niewyedukowanego pacjenta. W dobie dużej konkurencji ważne jest skuteczne poinformowanie farmaceutów o produkcie na rynku. Nowe atrakcyjne opakowanie produktu (repozycjonowanie) to połowa sukcesu. Ważny jest przekaz… i to przekaz skierowany do konsumentów, ponieważ farmaceuci też muszą w niego uwierzyć.

22 Klient docelowy Kobiety 40+ Mężczyźni 40+ Dbający o kondycję fizyczną- zależy im na byciu atrakcyjnym, na świetnym samopoczuciu oraz wyglądzie Aktywni seksualnie Aktywni zawodowo- dobrze zarabiający, posiadający dobrobyt materialny Świadomi procesów starzenia, chcący utrzymać młodość

23 Insight 40stki Pragnę być wiecznie młoda/młody i czuć się młodo. Lecz lata lecą i jest to nieuniknione, dlatego o wygląd i dobre samopoczucie muszę zadbać bardziej profesjonalnie i od wewnątrz.

24 STRATEGIA KOMUNIKACJI

25 Od wyzwania do działania 1.Konkurencja na półce- rekomendajca? 2.do jednego worka= Schematyczne pozycjonowanie produktów pod względem libido oraz ogólnego wzmocnienia organizmu 3.Intensywna promocja innych produktów w aptece. 4.Nieufność wymagających konsumentów i wysokie wymagania TG 1.Budowa świadomości marki wśród farmaceutów jako marki profesjonalnej, dopasowanej do potrzeb TG, spełniającej jej oczekiwania. 2.Edukacja farmaceutów o unikalnym składzie produktu- naturalnym hormonie regulującym procesy starzenia się organizmu. Realny efekt. 3.Wsparcie komunikacji poprzez niestandardowe formy i edukacyjne materiały promocyjne. 4.Edukacja konsumentów poprzez skuteczną komunikację benefitów emocjonalnych i racjonalnych produktu w wyróżniającej się egzekucji kreatywnej. 1.Budowa świadomości marki wśród farmaceutów jako marki profesjonalnej, dopasowanej do potrzeb TG, spełniającej jej oczekiwania. 2.Edukacja farmaceutów o unikalnym składzie produktu- naturalnym hormonie regulującym procesy starzenia się organizmu. Realny efekt. 3.Wsparcie komunikacji poprzez niestandardowe formy i edukacyjne materiały promocyjne. 4.Edukacja konsumentów poprzez skuteczną komunikację benefitów emocjonalnych i racjonalnych produktu w wyróżniającej się egzekucji kreatywnej. W aptece, i wśród konsumentów

26 Kierunki komunikacji (kanały) Komunikacja BTL do farmaceutów i pacjentów: niestandardowe materiały promocyjne - foldery i ulotki, gadżety do apteki (ulotki), gadżety dla farmaceutów (podkładki, kubki). Promocja w miejscu sprzedaży: materiały POS do apteki, ekspozycja na półkach za pierwszym stołem. Komunikacja ATL: kampania w prasie konsumenckiej (tytuły kobiece ale i męskie?), komunikacja w prasie specjalistycznej (Farmacja praktyczna, Bez recepty), reklama w Ineternecie ( fora tematyczne) Aktywacja konsumecka (Internet): platforma ekskluzywne konkursy dla konsumentów. Komunikacja BTL do farmaceutów i pacjentów: niestandardowe materiały promocyjne - foldery i ulotki, gadżety do apteki (ulotki), gadżety dla farmaceutów (podkładki, kubki). Promocja w miejscu sprzedaży: materiały POS do apteki, ekspozycja na półkach za pierwszym stołem. Komunikacja ATL: kampania w prasie konsumenckiej (tytuły kobiece ale i męskie?), komunikacja w prasie specjalistycznej (Farmacja praktyczna, Bez recepty), reklama w Ineternecie ( fora tematyczne) Aktywacja konsumecka (Internet): platforma ekskluzywne konkursy dla konsumentów.

27

28 EGZEKUCJE KREATYWNE

29 Ogólne założenia kreacji Copy: brand claim traktowany jako stałe hasło parasolowe całej marki Visual: Profesjonalny, premium - lisfestylowy przekazujący USP marki, korzyści poruszający emocje i ukazujący korzyść Layout: Ekspozycja produktowa – silny branding Stylistyka premium kod kolorystyczny – bordo, żółty, srebro, niebieski Typografia elegancka i nowoczesna

30 LINIA 1

31 Założenia Marka, jako najlepszy profesjonalista powstrzymujący procesy starzenia się organizmu. Aby czuć młodo całym sobą- najważniejsze jest wspomaganie się od wewnątrz. Key visuale mówią językiem korzyści pacjenta/konsumenta. IDEA: Młodość to stan, a nie tylko młody wiek. Młodość wypisana na twarzy, młodość grająca w duszy.

32 Egzekucja kreatywna 1 Lifestylowy key visual przekazujący emocje i korzyść. Atrakcyjna para pomiędzy r.ż. symbolizuje wewnętrzną młodość w sposób naturalny, piękny i prawdziwy. Layout nowoczesny, kolorystyka dopasowana do opakowań.

33 Reklama prasowa

34 Egzekucja kreatywna 2 Atrakcyjna para 40-tek prezentująca przed sobą swoje fotografie z młodości. Ich uśmiechy zdradzają dumę, że nadal dobrze wyglądają i że mają w sobie ciągle to coś. Nie ma mowy tutaj o zmartwieniu czy depresji. To ja kiedyś i ja dziś. Jest nadal super. Dzięki Biosteronowi. Profesjonalizm i skuteczność produktu zobrazowane są w wykresie dot. spadku DHEA wraz wiekiem. Możliwa prosta sesja fotograficzna na życzenie klienta, w celu dopasowania ubrań, urody czy postawy ciała bohaterów zgodnie z możliwymi uwagami klienta.

35 Reklama prasowa

36 Egzekucja kreatywna 3 Para w SPA symbolizuje wewnętrzną odnowę dzięki kuracji z Biosteronem. Istotnym szczegółem jest mężczyzna w tle: on też dba o siebie, dbają o siebie oboje. Zadowolona i wyciszona kobieta, emanuje spokojem. Motyw SPA nawiązuje do sfery świaodmości dbania o zdrowie i urodę. Taki jest Biosteron- profesjonalny, skuteczny i bezpieczny.

37 Reklama prasowa

38 Egzekucja kreatywna 4 Cabriolet to wolność i swoboda. W Polskich realiach jest to obiekt westchnień i symbol wysokiego statusu oraz beztroski. Visual obrazuje działanie leku, który wyzwala w nas to co najlepsze, zapewnia wyjątkowe chwile.

39 Reklama prasowa

40 LINIA 2

41 Założenia do linii Młodość to również energia, którą emanujemy wokół. Pozwala ona czuć się atrakcyjnym, dla siebie i innych. W pewnym momencie życia zauważamy nieuniknione i gwałtowne procesy starzenia się, często zamykając się w sobie. Biosteron aktywnie wspomaga organizm dzięki czemu możemy być atrakcyjni w każdym wieku. IDEA: Pragnienie, by młodość trwała w nas zawsze…

42 Egzekucja kreatywna 5 Biosteron składa propozycję młodości. Kto jej nie chce? Każda dojrzała kobieta jej pragnie i każdy mężczyzna. Visual silnie emanuje emocjami, ale nie nawiązującymi wprost do seksu, lecz do szczęścia, adoracji, spełnienia. Layout jest elegancki, a tęcza 3 kolorów silnie zwraca uwagę na linię produktową.

43 Reklama prasowa

44 Egzekucja kreatywna 6 Visual w stylu retro podkreśla elegancję i pozycjonowanie premium. Kolorystyka oparta na srebrze z ekspozycją jednego docelowego produktu. Atrakcyjne rozwiązanie graficznie pozostałych dawek. Visual jest silnie emocjonalny, symbolizuje adorację, piękno i zadowolenie z siebie. Nietuzinkowa stylistyka visualu mocno wybija się wśród konkrecji.

45 Reklama prasowa

46 LINIA 3

47 Założenia do linii Biosteron to hormon DHEA. W nowym opakowaniu prezentuje się poważnie i profesjonalnie. Dlatego ekspozycja produktu jest tutaj najważniejsza. KV produktowy to budowanie świadomości marki. IDEA: Biosteron to naturalny hormon, niczym eliksir młodości. Wysoka jakość - dla niego, dla niej, dla nich.

48 Egzekucja kreatywna 7 Produkty są silnie wyeksponowane - w towarzystwie męskich oraz damskich atrybutów. Visual jest idealny dla komunikacji do farmaceutów, ale również buduje świadomość marki wśród pacjentów poprzez silny branding. Przekaz jest mocny i prosty: Biosteron to hormon DHEA czyli sekret wiecznej młodości.

49 Reklama prasowa

50 Egzekucja kreatywna 8 Key visual oparty jest na cechach produktu czyli wysokiej jakości oraz profesjonaliźmie. Przekaz ten jest dopasowany do czynnej zawodowo i wymagającej grupy docelowej. Racjonalne benefity produktu mają uświadomić potrzebę, zaprezentować cechę…a w efekcie podarować korzyść.

51 Reklama prasowa

52 Propozycja niestandardowego folderu dla farmaceutów Wizualizacja ma na celu prezentację pomysłu na folder, świetnie nawiązujący do 3 produktów. Każdą linię kreatywną można zaadaptować do tego mechanizmu. Przykładowo na linii nr 6.

53 Dziękujemy za uwagę! GTO Communications gto.com.pl


Pobierz ppt "Biosteron Strategia komunikacji Warszawa, 12.09.2012."

Podobne prezentacje


Reklamy Google