Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

INTERNETOWE CENTRA INFORMACJI MULTIMEDIALNEJ W BIBLIOTEKACH SZKOLNYCH I PEDAGOGICZNYCH Najważniejsze cele projektu Wspieranie procesu ustawicznego kształcenia.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "INTERNETOWE CENTRA INFORMACJI MULTIMEDIALNEJ W BIBLIOTEKACH SZKOLNYCH I PEDAGOGICZNYCH Najważniejsze cele projektu Wspieranie procesu ustawicznego kształcenia."— Zapis prezentacji:

1 INTERNETOWE CENTRA INFORMACJI MULTIMEDIALNEJ W BIBLIOTEKACH SZKOLNYCH I PEDAGOGICZNYCH Najważniejsze cele projektu Wspieranie procesu ustawicznego kształcenia się i samokształcenia uczniów, nauczycieli, a także społeczności lokalnej Umożliwienie uczniom, nauczycielom i środowisku lokalnemu dostępu do Internetu poza systemem lekcyjnym Wyrównywania szans edukacyjnych młodzieży niezależnie od miejsca zamieszkania i statusu majątkowego Zwiększenie potencjału edukacyjnego bibliotek szkolnych i pedagogicznych Stworzenie szans na promocję szkoły i biblioteki pedagogicznej w środowisku lokalnym.

2 INTERNETOWE CENTRA INFORMACJI MULTIMEDIALNEJ W BIBLIOTEKACH SZKOLNYCH I PEDAGOGICZNYCH Realizacja projektu rozłożona jest na lata 2004 – 2006 Najpierw wyposażone będą biblioteki pedagogiczne razem z filiami Planowane jest wyposażenie wszystkich bibliotek w szkołach publicznych

3 INTERNETOWE CENTRA INFORMACJI MULTIMEDIALNEJ W BIBLIOTEKACH SZKOLNYCH I PEDAGOGICZNYCH Wyposażenie centrum w bibliotece pedagogicznej Serwer Stanowiska komputerowe dla czytelnika – 6 szt. Wielofunkcyjne urządzenie sieciowe (skaner i drukarka) Oprogramowanie multimedialne typu atlas multimedialny, encyklopedia multimedialna, słownik multimedialny

4 INTERNETOWE CENTRA INFORMACJI MULTIMEDIALNEJ W BIBLIOTEKACH SZKOLNYCH I PEDAGOGICZNYCH Wyposażenie centrum w filii biblioteki pedagogicznej i bibliotece szkolnej Stanowiska komputerowe dla czytelnika – 4 szt. Wielofunkcyjne urządzenie sieciowe (skaner i drukarka) Oprogramowanie multimedialne typu atlas multimedialny, encyklopedia multimedialna, słownik multimedialny

5 INTERNETOWE CENTRA INFORMACJI MULTIMEDIALNEJ W BIBLIOTEKACH SZKOLNYCH I PEDAGOGICZNYCH Kryteria przydziału Szkoła posiada bibliotekę wraz z czytelnią oraz zatrudnia przynajmniej jednego nauczyciela bibliotekarza na cały etat Szkoła posiada pracownię komputerową połączoną z siecią internet Szkoła znajduje się w obiekcie z docelową lokalizacją W pierwszej kolejności będą wyposażane szkoły publiczne prowadzone przez jednostki samorządu terytorialnego W pierwszej kolejności będą wyposażane szkoły nie posiadające centrum multimedialnego

6 INTERNETOWE CENTRA INFORMACJI MULTIMEDIALNEJ W BIBLIOTEKACH SZKOLNYCH I PEDAGOGICZNYCH Zobowiązania organów prowadzących szkołę Przygotowanie umeblowanego pomieszczenia wraz z elektryczną instalacją zasilającą Odpowiednie zabezpieczenie pomieszczenia Sfinansowanie szkolenia OCM dla nauczyciela bibliotekarza w ośrodku posiadającym akredytację MEN Przez okres minimum pięciu lat centrum informacji multimedialnej traktowane musi być jako funkcjonalna całość i nie może ulec rozdzieleniu. Nie wyklucza to modernizacji sprzętu lub rozbudowy centrum.

7 INTERNETOWE CENTRA INFORMACJI MULTIMEDIALNEJ W BIBLIOTEKACH SZKOLNYCH I PEDAGOGICZNYCH Realizacja projektu w województwie podlaskim Wytypowano: w roku 2004 - biblioteki pedagogiczne i filie oraz 40 szkół (gimnazjów) w roku 2005 - w lipcu 117 szkół różnych typów - we wrześniu ok. 35 szkół Przewidywany termin realizacji: listopad-grudzień


Pobierz ppt "INTERNETOWE CENTRA INFORMACJI MULTIMEDIALNEJ W BIBLIOTEKACH SZKOLNYCH I PEDAGOGICZNYCH Najważniejsze cele projektu Wspieranie procesu ustawicznego kształcenia."

Podobne prezentacje


Reklamy Google