Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Zmienne otoczenia ekonomicznego Justyna Bortnik 48690 Marek Bednarz 24319 Michał Garbacik 47837.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Zmienne otoczenia ekonomicznego Justyna Bortnik 48690 Marek Bednarz 24319 Michał Garbacik 47837."— Zapis prezentacji:

1 Zmienne otoczenia ekonomicznego Justyna Bortnik Marek Bednarz Michał Garbacik 47837

2 Otoczenie ekonomiczne Na otoczenie ekonomiczne składają się czynniki określające siłę nabywczą klientów i ich zwyczaje. Siła nabywcza uzależniona jest od bieżących i przeszłych dochodów nabywców, a także oczekiwań co do przyszłych dochodów.

3 Zmienne otoczenia ekonomicznego - poziom i dynamika produktu narodowego brutto, -ogólny poziom i struktura zamożności społeczeństwa (bieżące dochody, oszczędności, zadłużenie), -polityka pieniężna państwa i system podatkowy, -poziom cen, -koniunktura gospodarcza (stopa wzrostu, rozmiar bezrobocia, bilans handlowy itp.).

4 Zmienne otoczenia ekonomicznego Brak jest prostej zależności między stanem otoczenia ekonomicznego a możliwością osiągnięcia rynkowego sukcesu.

5 Negatywny skutek zmian Jeśli firma nastawia się na ekspansję rynkową, którą w znacznym stopniu zamierza sfinansować zaciągniętym kredytem, to nieprzewidziany spadek popytu i wzrost stopy procentowej mogą spowodować fiasko tego przedsięwzięcia.

6 Pozytywny skutek zmian Kryzys naftowy lat siedemdziesiątych, zamiast spowodować przewidywane załamanie zachodniej gospodarki, stał się niezwykle silnym bodźcem do poszukiwania i stosowania energooszczędnych technologii produkcji.

7 Pozytywne skutki niekorzystnego otoczenia ekonomicznego mają całkowicie racjonalne uzasadnienie. Gorsze otoczenie ekonomiczne oznacza wzrost wymagań, kt ó rym nie potrafi sprostać mniejsza lub większa część przedsiębiorstw. Powstaje tym samym dodatkowa szansa dla bardziej sprawnych oraz innowacyjnych firm.

8 Podsumowanie Wpływ otoczenia ekonomicznego na działalność marketingową firmy jest równie oczywisty co niejednoznaczny. Oczywisty, gdyż sam marketing jest produktem obfitości, a więc takiego stanu otoczenia ekonomicznego, które występuje w rozwiniętych krajach gospodarki rynkowej. Jednocześnie brak jest prostej zależności między stanem otoczenia ekonomicznego a możliwością osiągnięcia rynkowego sukcesu. Ponieważ zmiany otoczenia ekonomicznego raz mają pozytywny, a raz negatywny skutek

9 Dziękujemy za uwagę


Pobierz ppt "Zmienne otoczenia ekonomicznego Justyna Bortnik 48690 Marek Bednarz 24319 Michał Garbacik 47837."

Podobne prezentacje


Reklamy Google