Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

ISTOTA KONKURENCJI W INTERNECIE Dr Mariusz Głowacki Wyższa Szkoła Promocji.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "ISTOTA KONKURENCJI W INTERNECIE Dr Mariusz Głowacki Wyższa Szkoła Promocji."— Zapis prezentacji:

1 ISTOTA KONKURENCJI W INTERNECIE Dr Mariusz Głowacki Wyższa Szkoła Promocji

2 Istota konkurencji w internecie … Pytania prowadzące do wyjaśnienia istoty konkurencji w internecie 1. Na czym polega budowanie przewagi konkurencyjnej? 2. Jaki jest wpływ internetu na efektywność operacyjną? 3. Czy internet tworzy przewagę konkurencyjną? 4. Jak internet wzmacnia przewagę konkurencyjną? 5. Jak zarządzać biznesem w dobie internetu?

3 Istota konkurencji w internecie … Na czym polega budowanie przewagi konkurencyjnej? Przewaga konkurencyjna Kluczowe cechy konkurencyjności. –Będące zestawem wielu cech. –Stanowiące wartość dla klienta. –Konkurencyjnie unikatowe. –Trudne do naśladowania. –Przyszłościowe (rynki jutra"). Efektywność operacyjna Techniki i narzędzia kierownicze (np. BPR, ABM, MBO, TQM, systemy controllingowe …) Sprawnie działające rozwiązania internetowe.

4 Istota konkurencji w internecie … Jaki jest wpływ internetu na efektywność operacyjną? Internet przesuwa granicę efektywności operacyjnej. Poprawa efektywności została "przechwycona" przez klientów. Firma nie osiąga długoterminowych korzyści ekonomicznych. Sprawność działania Wartość dla klientów Dawne granice efektywności Krótkoterminowe korzyści dla organizacji Długoterminowe korzyści dla organizacji Nowe granice efektywności Działalność bez internetu Wprowadzenie internetu

5 Istota konkurencji w internecie … Czy internet tworzy przewagę konkurencyjną? Cechy rozwiązań internetowych: Stosunkowo niski koszt. Dostępność rozwiązań i usług. Łatwość naśladowania. Powszechność. Wnioski: Przewaga jest krótkoterminowa. Organizacje zatracają unikalność. Rośnie ilość firm konkurujących. Wyrównują się siły dużych i małych organizacji.

6 Istota konkurencji w internecie … Jak internet wzmacnia przewagę konkurencyjną? (1/3) Rozwiązania internetowe Wewnętrzny system organizacji Część odpowiedzialna za sprawność i skuteczność całej organizacji - w tym rozwiązań internetowych. Część ułatwiająca wymianę informacji z rynkiem. Część wzmacniająca przewagę konkurencyjną. Ludzie ZasobyProdukty Procesy Struktura

7 Zarząd Dział HandlowyPion Produkcji Pion Administracyjny Wydział Przygotowania produkcji Wydział Projektowy Wydział Produkcji Dział Zaopatrzenia Dział Transportu Magazyn Istota konkurencji w internecie … Jak internet wzmacnia przewagę konkurencyjną? (2/3) Klient Zapytanie ofertowe Oferta Rozwiązania internetowe … ułatwiają komunikację z otoczeniem, skracają czas obsługi klienta, umacniają przewagę konkurencyjną … … ale … o trwałej przewadze konkurencyjnej decydują rozwiązania wewnątrz organizacji.

8 Istota konkurencji w internecie … Jak internet wzmacnia przewagę konkurencyjną? (3/3) ORGANIZACJA Budowanie kluczowych cech konkurencyjności: Unikatowych Trudnych do kopiowania Tworzących wartość dla klienta –Szybkość –Wybór –Wygoda –Pewność –Inne …. Ludzie ZasobyProdukty Procesy Struktura ROZWIĄZANIA INTERNETOWE Wsparcie dla kluczowych cech konkurencyjności –Szybsze działanie –Ułatwiona komunikacja –Niższe koszty –Informacja z rynku –Większy zasięg Klienci Klienci Klienci

9 Istota konkurencji w internecie … Jak zarządzać biznesem w dobie internetu? Klasyczne zasady zarządzania biznesem Orientacja na klienta. Zarządzanie zasobami ludzkimi Zarządzanie finansami Zarządzanie zmianami Inne … Zasady zarządzania w czasach Nowej Ekonomii ?


Pobierz ppt "ISTOTA KONKURENCJI W INTERNECIE Dr Mariusz Głowacki Wyższa Szkoła Promocji."

Podobne prezentacje


Reklamy Google