Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół Samorządowych w Sycewicach ID grupy: 96/5_mp_g2 Kompetencja: matematyczno-przyrodnicza Temat projektowy:

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół Samorządowych w Sycewicach ID grupy: 96/5_mp_g2 Kompetencja: matematyczno-przyrodnicza Temat projektowy:"— Zapis prezentacji:

1

2 DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół Samorządowych w Sycewicach ID grupy: 96/5_mp_g2 Kompetencja: matematyczno-przyrodnicza Temat projektowy: Cząsteczkowa budowa materii Semestr/rok szkolny: semestr I rok szkolny 2009/2010

3 Startujemy Jest nas 14 osób: Patrycja, Natalia, Ola, Kamil, Dawid, Marta, Klaudia, Justyna, Małgosia, Karolina, Maja, Kamila, Patrycja i pani Beata. Tworzymy zespół. Zgraną grupę ciekawych świata ludzi:)

4 Stworzyliśmy zasady naszej współpracy

5 Najważniejsze dla nas: bądź miły dla innych i współpracuj, zapisane, podpisane:)

6 Woda - niesamowita ciecz Co takiego potrafi zwykła woda?

7 badaliśmy właściwości cieczy

8 siły spójności są naszym przyjacielem

9 nasze kwiaty się rozkwitną:) dlaczego? kto wie?

10 rozkwitają! magia? czy może jednak właściwości wody?

11 magiczny pieprz ;)

12 W jaki sposób działa izolacja domów od gruntu też już wiemy

13 bańka w bańce

14 klaster wody to więcej niż cząsteczka

15 Budowa ciał stałych czyli galaretka i bita śmietana z cukrem

16 poznajemy budowę geologiczną Ziemi

17 przygotowujemy się do doświadczeń

18 modelowe przedstawienie cząsteczkowej budowy materii

19 umiemy narysować model cząsteczkowej budowy materii

20 wiemy, że dyfuzja zachodzi także w ciałach stałych

21 w kolorowych galaretkach też widzieliśmy zajwisko dyfuzji

22 w ziemniaku zjawisko dyfuzji też zaszło

23 szukamy kryształów pod mikroskopem

24 z kłopotami, ale znjadujemy kryształki

25 dyskutujemy i zapisujemy wyniki obserwacji oraz wnioski

26 przygotowujemy kolejne doświadczenie

27 zbadamy rozszerzalność temperaturową ciał stałych

28 i co się stało z naszą pięciogroszówką?

29 już wiemy jak rozłożone są atomy w cząsteczce soli

30 nasz rysunek modelowy

31 czas na uzupełnianienie naszej ekroniki

32 podpowiedzią są nasze karty pracy

33 do zobaczenia na następnych zajęciach P.S. Mamy nowego członka zespołu : Luśka,mały czarny psiak:)

34 Piknik Naukowy Dzień Dziecka 2010 Sycewice

35 Drzwi otwrte, Zapraszamy

36 Naszym najmłodszym kolegom podobały sie rozwijające się kwiaty

37 samodzielnie zaginali kwiaty i czekali aż się rozwiną

38 uczyliśmy ich także jak zrobić bańkę w bańce

39 chłopcy uczyli jak wykonać ciało stałe zamieniające się w ciecz

40 o rany! kulka się rozpłynęła!

41 zajrzał do nas Pan Dyrektor

42 i bardzo chętnie stanął do zawodów: kto więcej zrobi baniek w bańce?

43 i chętnie posłuchał o właściwościch cieczy

44 Zabawy było mnóstwo Zapraszamy na następny Piknik Naukowy

45 Powietrze, mieszania gazów bez której nie można żyć

46 Co wiemy o powietrzu?

47 Umiemy przedstawić jego skład na wykresie

48 jak fajnie jest zdobywać wiedzę!

49 przygotowujemy modelowe doświadczenie

50 oglądamy ruchy Browna

51 obejrzeliśmy film o zapachach

52 a tak wygląda cząsteczka brzydkiego zapachu

53 gaz zajmuje całą dostępną przestrzeń

54 zapisujemy obserwacje i wnioski

55 nasze karty pracy

56 czy powietrze ma masę?

57 zaraz się przekonamy czy powietrze waży

58 a co potrafi sprężone powietrze?

59 ...potrafi wprawić balonik w ruch

60 nasz odrzutowy balonik

61 zjawisko sprężania i rozprężania gazów na rysunku

62 wiemy jak narysować cząsteczki

63 i już wiemy, że atom jest podzielny

64 cała materia jest zbudowana z takich atomów

65 Archimedes i my pływanie ciał, objętości i gęstość

66 trochę teorii na początek, czyli co już wiemy?

67 wiemy też czym jest menisk i jak powstaje

68 czas rozpocząć doświadczenia

69 wyznaczamy objętości i zapisujemy wyniki naszych pomiarów

70 Jak to zrobił Archimedes?

71 chłopcy dzisiaj mieli bardzo odpowiedzialne zadanie: wyznaczanie masy

72 oraz poprawne wymierzenie prostopadłościanów

73 wszystkie wyniki pomiarów umiesciliśmy w tabeli i obliczyliśmy objętości oraz gęstości brył

74 z objętością walca też umiemy sobie poradzić

75 policzyliśmy także jak ciężkie jest powietrze w klasie

76 Już wiemy jak pracował Archimedes:)

77 Przykłady naszych prac

78 od tego zaczęliśmy

79 budowa atomu i budowa kryształu

80

81 na zajęciach o gazach poznaliśmy skład powietrza i jego właściwości

82 skorzystaliśmy z exela, aby wykonać wykres składu powietrza

83 obliczaliśmy objętości różnych brył przestrzennych

84 Wyniki pomiarów zapisywaliśmy wspólnie

85 przykładowe zadanie

86 model cząsteczki tlenu

87 koniec I semestru

88


Pobierz ppt "DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół Samorządowych w Sycewicach ID grupy: 96/5_mp_g2 Kompetencja: matematyczno-przyrodnicza Temat projektowy:"

Podobne prezentacje


Reklamy Google