Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki."— Zapis prezentacji:

1 Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie

2 NASZ PROJEKT: KOMPETENCJA: PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ AS KOMPETENCJI NASZA GRUPA kursanci: Monika Borkowska Krystyna Grenda Adrian Krawczyński Konrad Richert Anna Grygorcewicz Justyna Jóźwiak Magdalena Wawrzyn Andrzej Dąbrowski Marta Dubkiewicz Krzysztof Gapski Patrycja Pocheć Patrycja Kozłowska Małgorzata Gruczoł 97_79_P_G1 opiekun: Anna Jagiełło

3 Podział zadań w grupie Adrian Krawczyński – przygotowanie prezentacji pod względem formalnym + blog Anna Grygorcewicz i Justyna Jóźwiak – listy motywacyjne i CV Marta Dubkiewicz – strona teoretyczna - list motywacyjny i CV Patrycja Kozłowska i Małgorzata Gruczoł – ogłoszenia rekrutacyjne Andrzej Dąbrowski – definicje dotyczące polityki personalnej Konrad Richert – obowiązki pracowników restauracji Smaczne Jadło Krystyna Grenda i Patrycja Pocheć – analiza restauracji,,Smaczne Jadło Magdalena Wawrzyn i Monika Borkowska – motywacja pracowników do pracy Krzysztof Gapski – wartościowanie pracy

4 KIM JESTEŚMY I CZYM SIĘ ZAJMUJEMY: Nasza grupa to 13 uczniów klasy drugiej technikum handlowego, uczestnicząc w projekcie rozszerzamy nasze kompetencje z zakresu przedsiębiorczości i technologii informatycznej. W klasie czwartej wykorzystamy zdobyte wiadomości w trakcie egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe w zawodzie technik handlowiec. Wybraliśmy w tym semestrze temat związany z personelem, zasobami ludzkimi, motywacją, ocenianiem i wartościowaniem.

5 TYTUŁ TEMATU PROJEKTOWEGO: PERSONEL W PRZEDSIĘBIORSTWIE

6 ZAŁOŻENIA PROJEKTU: Głównym celem naszego projektu jest opracowanie strategii personalnej w restauracji Smaczne Jadło w Krzyżu Wielkopolskim. Celami cząstkowymi, które będziemy realizować w trakcie naszej pracy są: 1. Analiza potrzeb kadrowych w przedsiębiorstwie 2. Elementy polityki personalnej w przedsiębiorstwie 3. Analiza pracy 4. Wartościowanie i ocenianie pracy

7 ABY LEPIEJ ZROZUMIEĆ FUINKCJONOWANIE PERSONELU W PRZEDSIĘBIORSTWIE I ZAGADNIEN Z TYM ZWIĄZANYCH WRAZ Z OPIEKUNEM WYBRALISMY SIĘ DO AGENCJI DORADZTW A PERSONALNEGO AUDIT W GORZOWIE WLKP.

8 KILKA SŁÓW Z WYJAZDU DO AGENCJI DORADZTWA PERSONALNEGO AUDIT W GORZOWIE WIELKOPOLSKIM Pracownicy Agencji doradztwa personalnego Audit z Gorzowa Wielkopolskiego przyjęli nas w bardzo serdecznej atmosferze. Zostaliśmy zapoznani z funkcjonowaniem agencji doradztwa personalnego, poznaliśmy zadania poszczególnych działów tej agencji (rekrutacja i selekcja, leasing personalny, zatrudnienie cudzoziemców, badania, rozwój, szkolenia). Mieliśmy tam okazję dowiedzieć się wielu cennych informacji dotyczących funkcjonowania pracownika na rynku pracy. Taka agencja doradztwa personalnego do 12 lat zajmuje się: oceną przydatności personelu, rekrutacją i selekcją, ogłoszeniami rekrutacyjnymi, kompleksową obsługą nowo powstających przedsiębiorstw.

9 ZNACZENIE POLITYKI PERSONALNEJ Polityka personalna (kadrowa) – jest jednym z elementów strategii przedsiębiorstwa, na którą składają się procedury i zwyczaje dotyczące postępowania z pracownikiem. Powinna ona zapewniać zaspokojenie potrzeb, ambicji i aspiracji zawodowych jednocześnie realizując cele i zadania przedsiębiorstwa. Podstawowe elementy polityki personalnej: * planowanie zapotrzebowania na personel * tworzenie kadrowej bazy danych o rekrutacja w formie wewnętrznej i zewnętrznej o system podnoszenia kwalifikacji o ocena pracy pracownika * zasady wynagradzania personelu * stan i struktura zatrudnienia * integracja załogi * system motywacyjny * regulamin organizacyjny

10

11 RESTAURACJA SMACZNE JADŁO Celem głównym naszego projektu jest pokazanie w jaki sposób można otworzyć i prowadzić własną działalność gospodarczą w cieszącej się renomą oraz uznaniem klientów restauracji. Restauracja "Smaczne jadło" kieruje do swoich klientów niezwykle bogatą i zróżnicowaną ofertę konsumpcyjną. W menu znajdą się potrawy charakterystyczne dla wielu różnych kuchni z całego świata, w tym m.in.: kuchni włoskiej, francuskiej, greckiej, śródziemnomorskiej, tradycyjne potrawy kuchni polskiej, a także dania regionalne. Ponadto, naszym celem jest umożliwienie klientom spędzania miło czasu i w przyjemnej atmosferze, co też chcemy osiągnąć dzięki odpowiednio zaprojektowanemu i wyposażonemu wnętrzu naszego lokalu. Nasza działalność, oprócz tradycyjnej obsługi klientów indywidualnych, obejmuje także organizowanie różnego rodzaju imprez okolicznościowych, jak: komunie, wesela, studniówki, rocznice itd. Naszym klientom zapewniamy w tym zakresie kompleksową obsługę, gdyż oprócz pełnego wyżywienia posiadamy w lokalu parkiet o powierzchni 25m na 30m, a także dysponujemy bardzo dobrej jakości sprzętem grającym, nagłaśniającym i dającym efekty specjalne w postaci gry świateł.

12 II. Prezentacja przedsięwzięcia 1. Ogólne informacje o przedsiębiorstwie: - pełna nazwa firmy: "Restauracja Smaczne jadło" - forma prawna firmy: spółka jawna; - zakres działalności: branża: gastronomia, przedsiębiorstwo handlowo-usługowe; - lokalizacja firmy: Krzyż Wlkp ul. Wojska Polskiego , tel.(067) , fax(589) , strona internetowa: adres numer NIP: Przedstawienie przedsiębiorcy: - Imię i nazwisko: Patrycja Pochećwww.smacznejadlocom.pl Adres zamieszkania: Dobiegniew ul. Kościuszki Dobiegniew 3. Główne założenia działalności: - podstawowym celem firmy jest prowadzenie działalności handlowo-usługowej o charakterze gastronomicznym, oraz dążenie do zaspokajania wszelkich potrzeb i oczekiwań kulinarnych ze strony klientów - uzyskanie znaczącej pozycji na lokalnym rynku usług gastronomicznych; - wejście firmy na rynek krajowy, a w przyszłości także zagraniczny i umacnianie tam swojej pozycji.

13 3. Główne założenia działalności: - podstawowym celem firmy jest prowadzenie działalności handlowo-usługowej o charakterze gastronomicznym, oraz dążenie do zaspokajania wszelkich potrzeb i oczekiwań kulinarnych ze strony klientów - uzyskanie znaczącej pozycji na lokalnym rynku usług gastronomicznych; - wejście firmy na rynek krajowy, a w przyszłości także zagraniczny i umacnianie tam swojej pozycji. 4. Oferta A) Działalność restauracyjna - kompleksowe wyżywienie, posiłki dostosowane do pory dnia oraz wymagań i oczekiwań klientów, bogata i zróżnicowana oferta: dania zimne i gorące; menu obejmujące charakterystyczne potrawy takich kuchni, jak: włoskiej, francuskiej, greckiej, śródziemnomorskiej, tradycyjne potrawy kuchni polskiej, a także dania regionalne. B) Imprezy okolicznościowe - pełna obsługa; organizowanie wszelkiego rodzaju imprez o charakterze tanecznym, jak i okolicznościowym C) Obsługa zorganizowanych imprez poza lokalem (dostawa na zamówienie) - według wymagań i wytycznych klientów; pełna elastyczność i możliwość dostosowania się do aktualnej potrzeby; kompleksowa obsługa konsumpcyjna konferencji, bankietów, seminariów, targów i innych imprez. D) Organizacja szkoleń - przygotowywanie i pełna obsługa różnego typu szkoleń i kursów związanych z zawodem kucharza, barmana i kelnerki.

14 IV. Struktura organizacyjna firmy Personel zarządzający : Patrycja Pocheć Prezes: Krystyna Grenda Zastępca prezesa (v-ce prezes): Adrian Krawczyński Kierownik ds. Technicznych: Konrad Richert Kierownik ds. Marketingu: Marta Dubkiewicz Kierownik ds. finansowych: Krzysztof Gapski Kierownik ds. gospodarowania i jakości żywności Pozostała kadra pracownicza obejmuje następujące stanowiska pracy: 2 kucharzy; 1 barman; 3 pomoce kuchenne; 3 kelnerki; 1 księgowa; 1 przedstawiciel handlowy firmy; 1 kierowca; 2 ochroniarzy; 1 DJ (specjalista ds. muzycznych); 1 sprzątaczka.

15 WYNAGRODZENIA Wynagrodzenia - wynagrodzenia za pracę na poszczególnych stanowiskach kształtują się następująco: Stanowisko Wynagrodzenie brutto Prezes przedsiębiorstwa 5 000,00 Zastępca prezesa (v - ce prezes) 3 500,00 Kierownik ds. technicznych 1 500,00 Kierownik ds. marketingu 1 500,00 Kierownik ds. finansowych 1 500,00 Kierownik ds. jakości żywności 1 500,00 Kucharz 1 400,00 Barman 1 200,00 + napiwki Pomoc kuchenna 1 200,00 Kelnerka 1 000,00 + napiwki Księgowa 1 600,00 Przedstawiciel firmy 1 500,00 + prowizja Kierowca 950,00 Ochroniarz 1 100,00 DJ 1 100,00 Sprzątaczka 850,00

16 Po przeanalizowaniu opisu firmy można stwierdzić, iż rozwój firmy w przyszłości spowoduje konieczność zatrudnienia nowych pracowników: - 1 Barmana - 1 Kelnera - 1 Kucharza W tym celu dział promocji restauracji Smaczne Jadło postanowił dać ogłoszenia rekrutacyjne do lokalnej gazety Tygodnik Nowy oraz umieścić je również na specjalnie do tego przygotowanym blogu.

17 OBOWIĄZKI PRACOWNIKÓW: KUCHARZ, KELNER, BARMAN Zadania, które muszą wykonywać poszczególni pracownicy: Kucharz (cały etat) – jako szef kuchni powinien wykonywać tylko i wyłącznie potrawy wcześniej wyznaczone z właścicielem i umieszczone w menu restauracji. Ma spisywać brakujące produkty na liście w celu ich zakupienia oraz dbać o swoje miejsce pracy. Musi być sumienny i dokładny w przygotowywaniu potraw oraz postępować zgodnie z zasadami BHP. Kelner (cały etat) – pracownik mający bezpośredni kontakt z klientami musi być schludnie ubrany i miły dla gości. Ma przyjmować zamówienia i przekazywać je kucharzowi lub barmanowi w zależności od złożonego zamówienia. Barman (cały etat) – musi wykonywać zamówienia klientów znajdujące się w menu restauracji, ma dbać o swoje miejsce pracy oraz informować o kończących się produktach.

18 OGŁOSZENIA REKRUTACYJNE Restauracja Smaczne Jadło w Krzyżu Wlkp. zatrudni osobę na stanowisko: Kucharz Oczekiwania: doświadczenie lub praktyka zawodowa wykształcenie gastronomiczne aktualna książeczka do celów sanitarno-epidemiologicznych umiejętność pracy w zespole dobra organizacja pracy dyspozycyjność Oferujemy: pracę w gronie profesjonalistów możliwość rozwoju i podnoszenia kwalifikacji zawodowych atrakcyjne warunki pracy Jeżeli powyższa oferta wzbudziła Twoje zainteresowanie skontaktuj się z nami:

19 OGŁOSZENIE REKRURACYJNE Restauracja Smaczne Jadło w Krzyżu Wlkp. zatrudni osobę na stanowisko: Kelner Oczekiwania: doświadczenie lub praktyka zawodowa aktualna książeczka do celów sanitarno-epidemiologicznych umiejętność pracy w zespole dobra organizacja pracy dyspozycyjność Oferujemy: pracę w gronie profesjonalistów możliwość rozwoju i podnoszenia kwalifikacji zawodowych atrakcyjne warunki pracy Jeżeli powyższa oferta wzbudziła Twoje zainteresowanie skontaktuj się z nami:

20 OGŁOSZENIE REKRUTACYJNE Restauracja Smaczne Jadło w Krzyżu Wlkp. zatrudni osobę na stanowisko: Barman Oczekiwania: doświadczenie aktualna książeczka do celów sanitarno-epidemiologicznych umiejętność pracy w zespole dobra organizacja pracy dyspozycyjność kursy z zakresu przyrządzania różnego rodzaju drinków Oferujemy: pracę w gronie profesjonalistów możliwość rozwoju i podnoszenia kwalifikacji zawodowych atrakcyjne warunki pracy Jeżeli powyższa oferta wzbudziła Twoje zainteresowanie skontaktuj się z nami:

21 INFORMACJE NIEZBĘDNE DO STWORZENIA APLIKACJI DO PRACY: CURRICULUM VITAE I LISTU MOTYWACYJNEGO Wyjazd do Agencji doradztwa personalnego Audit do gorzowa Wielkopolskiego, a także wykład w naszej szkole dr Władysława Hoffmanna zaowocował wiedzą, którą posiedliśmy dotyczącą aplikacji do pracy.. List motywacyjny nazywany także podaniem o pracę jest rozwinięciem życiorysu zawodowego, które świadczy o przydatności danej osoby na stanowisko pracy. List motywacyjny ma nacelu prezentacje Twoich najlepszych stron oraz daje pracodawcy znak iż kandydat naprawdę jest zainteresowany daną posadą oraz dysponuje niezbędnymi predyspozycjami. W liście motywacyjnym musimy uzasadnić dlaczego ubiegamy się o to stanowisko pracy właśnie w tej firmie i dlaczego akurat chcemy pracować na określonym stanowisku. Dobrze jest, aby z podania o pracę wynikało iż znamy firmę oraz wiemy czym ona się zajmuje. Należy powołać się na przydatne w danym miejscu pracy doświadczenia: wcześniejsze miejsca pracy, praktyki wakacyjne, rozwijane zainteresowania. Forma życiorysu różniąca się od biograficznej strukturą. Zamieszczone w nim informacje są przedstawione w oddzielnych, wyróżnionych nagłówkami bądź śródtytułami blokach tematycznych: dane personalne, wykształcenie, przebieg pracy zawodowej, doświadczenie zawodowe, preferencje osobiste (hobby, zainteresowania itp). Na dole strony powinna (tak jak w innych dokumentach aplikacyjnych) pojawić się klauzula zawierająca zgodę na przetwarzanie danych osobowych: Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach rekrutacji, zgodnie z Ustawą z dn. 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 z późniejszymi zmianami).

22 Co powinien zawierać List motywacyjny Wstęp: Postaraj się przykuć uwagę czytającego, napisz na jakie stanowisko się ubiegasz oraz zwracaj się do konkretnej osoby nie do działu kadr. Jeżeli nie odpowiadasz na ogłoszenie, sprecyzuj o jaką prace się ubiegasz, dział, stanowisko.itp, zrób dobre wrażenie, dowiedz się jak najwięcej o firmie, utwierdź ich w przekonaniu iż będziesz dobrym pracownikiem. Rozwiniecie: W tej części postaraj się przekonać o atrakcyjności twojej kandydatury, nie rozpisuj się za bardzo gdyż dużo nie zawsze oznacza dobrze. Jeżeli nie spełniasz wymogów podanych w ofercie, zadeklaruj chęć zdobycia stosownych umiejętności lub uzupełnienia wykształcenia i wiedzy. Unikaj tutaj oklepanych zdań powtarzających się w setkach listów motywacyjnych takich jak: "jestem szczególnie zainteresowany podjęciem pracy w tak znanej i renomowanej firmie jak Państwa". Kwestie finansową zostaw na rozmowę kwalifikacyjną. Zakończenie: Na końcu zamieść zwrot grzecznościowy, własnoręczny podpis, spis załączników oraz klauzulę o prywatności.

23 Curriculum Vitae - forma życiorysu różniąca się od biograficznej strukturą. Zamieszczone w nim informacje są przedstawione w oddzielnych, wyróżnionych nagłówkami bądź śródtytułami blokach tematycznych: dane personalne, wykształcenie, przebieg pracy zawodowej, doświadczenie zawodowe, preferencje osobiste (hobby, zainteresowania itp). Na dole strony powinna (tak jak w innych dokumentach aplikacyjnych) pojawić się klauzula zawierająca zgodę na przetwarzanie danych osobowych: Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach rekrutacji, zgodnie z Ustawą z dn. 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 z późniejszymi zmianami).

24 LISTY MOTYWACYJNE I CURRICULUM VITAE KANDYDATÓW NA STANOWISKA W NASZEJ RESTAURACJI Do Dyrektora Restauracji Smaczne Jadło w Krzyżu Wlkp. Nazywam się Mateusz Bednarczyk. Mam 22 lata i mieszkam w Krzyżu Wlkp. Chciałbym otrzymać posadę barmana w Państwa restauracji Smaczne Jadło w Krzyżu Wlkp., ponieważ uważam, iż jestem odpowiednim kandydatem na to stanowisko. Jestem otwarty na innych ludzi, odpowiedzialny i dyspozycyjny. Ukończyłem kursy zawodowe na poziomie celującym. Interesuję się muzyką, boksem oraz rozwijaniem własnej osoby. Proszę o pozytywne rozpatrzenie mojej kandydatury. Z poważaniem Mateusz Bednarczyk

25 LIST MOTYWACYJNY NA STANOWISKO KELNERA Do Dyrektora Restauracji Smaczne Jadło w Krzyżu Wlkp. Nazywam się Kamil Dokornop. Mam 23 lata. Mieszkam w Krzyżu Wlkp. Chciałbym otrzymać posadę kelnera w Państwa restauracji Smaczne Jadło. O ofercie pracy dowiedziałem się z gazety lokalnej: Tygodnik Nowy z dnia , Jestem osobą otwartą, zdyscyplinowaną i chętną do nauki. Ukończyłem kursy zawodowe na kelnera na bardzo dobrym poziomie. Interesuję się sportami rekreacyjnymi, kuchnią włoską oraz nauką. Proszę o pozytywne rozpatrzenie mojej kandydatury. Z poważaniem: Kamil Dokornop

26 LIST MOTYWACYJNY NA STANOWISKO KUCHARZA Do Dyrektora Restauracji Smaczne Jadło w Krzyżu Wlkp. Nazywam się Marcin Masłowski. Mam 26 lat, mieszkam w Krzyżu Wlkp. i poszukuję pracy w zawodzie kucharz. Państwa ofertę przeczytałem w lokalnej gazecie Tygodnik Nowy z dnia i to ogłoszenie bardzo mnie zainteresowało. Chciałbym otrzymać posadę kucharza w restauracji Smaczne Jadło, ponieważ uważam, iż bardzo dobrze spełniam postawione przez Państwa wymagania. Jestem komunikatywny, lubię nowe wyzwania i pracę w zespole. Ukończyłem kursy zawodowe na poziomie bardzo dobrym. Interesuję się gotowaniem, grami zespołowymi i jazdą konną. Proszę o przychylne rozpatrzenie mojej kandydatury. Z poważaniem: Marcin Masłowski

27 CURRICULUM VITAE KANDYDATA: MARCINA MASŁOWSKIEGO Dane osobowe : Imię i nazwisko : Marcin Masłowski Stan cywilny : kawaler Data urodzenia : r. (26 lat) Miejsce urodzenia : Kraków Adres : ul. Kosynierów 13/ Krzyż Wlkp. Woj. wielkopolskie Nr tel. : Wykształcenie : 2001 – 2003 r. – Gimnazjum im. Jana Chryzostoma Paska w Krakowie 2004 – 2008 r. – Liceum Ogólnokształcące o profilu gastronomicznym w Poznaniu 2009 – 2011 – Wyższa Szkoła Gastronomiczna w Poznaniu Doświadczenie : 2002 r. – odbycie 3 miesięcznej praktyki zawodowej w Hotelu Pro vita w Kołobrzegu 2009 r. – zrobienie kursu na kucharza w Poznaniu Języki : Język niemiecki – w mowie : bardzo dobry / w piśmie : dobry Język angielski – w mowie : dobry / w piśmie : dostateczny Umiejętności : Wszechstronna znajomość kuchni międzynarodowych Zainteresowania : - jazda konna - gotowanie - gry zespołowe

28 CURRICULUM VITAE KANDYDATA NA KELNERA: KAMILA DOKORNOP Dane osobowe : Imię i nazwisko : Kamil Dokornop Stan cywilny : kawaler Data urodzenia : r. (23 lata) Miejsce urodzenia : Szczecin Adres : ul. Chrobrego 17/ Krzyż Wlkp. woj. wielkopolskie Nr tel. : brak Wykształcenie : 2003 – 2006 r. – Gimnazjum im. Jana Matejki w Szczecinie 2007 – 2010 r. – Technikum Zawodowe w Szczecinie 2011 – praktyka w hotelu Pomerania w Poznaniu Doświadczenie : 2005 r. – rok praktyki zawodowej w Pubie,, Pod Sikorką 2010 r. – dwu miesięczna praca w restauracji Podkowa w Szczecinie Języki : J. niemiecki – w mowie : dobry / w piśmie : dobry J. angielski – w mowie: dobry / w piśmie : bardzo dobry J. rosyjski – w mowie : dostateczny/ w piśmie: dostateczny Umiejętności : - Znajomość oprogramowania komputerowego Zainteresowania : - nauka - sporty rekreacyjne

29 CURRICULUM VITAE NA KANDYDATA NA BARMANA: Dane osobowe : Imię i nazwisko : Mateusz Bednarczyk Stan cywilny : kawaler Data urodzenia : r. (22 lata) Miejsce urodzenia : Poznań Adres : ul. Marczewskiego 1/ Krzyż Wlkp. woj. wielkopolskie Nr tel. : brak Wykształcenie : 2004 – 2007 r. – Gimnazjum im. Juliusza Słowackiego w Poznaniu 2007 – 2010 r. – Technikum Zawodowe w Poznaniu 2011 – praktyka w pubie Latino w Poznaniu Doświadczenie : 2005 r. – rok praktyki zawodowej w Pubie,, U Jana 2011 r. – dwu miesięczna praca w restauracji Lubuska w Krzyżu Wlkp. Języki : J. niemiecki – w mowie : dobry / w piśmie : dobry Umiejętności : - Znajomość przygotowywania wyszukanych drinków Zainteresowania : - muzyka - boks

30 MOTYWACJA Motywacja - stan gotowości istoty rozumnej do podjęcia określonego działania, to wzbudzony potrzebą zespół procesów psychicznych i fizjologicznych określający podłoże zachowań i ich zmian. To wewnętrzny stan człowieka mający wymiar atrybutowy. Plan motywacji: sprawiedliwe ocenianie, odpowiedni i jasny system awansowania, kształtowanie właściwego systemu płac, celowe i uzasadnione wyróżnienie oraz nagrodzenie pracowników, współudział pracowników w zarządzaniu opartym na zasadzie demokratycznej, konsekwentne stosowanie czynników motywacyjnych, sprawiedliwe stosowanie, różnicowanie nagrody dla pracowników w zależności od wkładu pracy i osiągniętych rezultatów, częstsze stosowanie nagród niż kar,

31 MATERIALNE I NIEMATERIALNE CZYNNIKI MOTYWACJI Do niematerialnych czynników motywacyjnych należą: pochwały, nagrody niematerialne,wyróżnienia, awanse, stworzenie odpowiednich warunków pracy, dbanie o poprawne stosunki międzyludzkie, szkolenia, studia, kursy –całkowicie lub częściowo płatne przez pracowników studia podyplomowe, MBA czy kursy językowe, karnety związane ze sportem lub rekreacją (pływanie, aerobic, siatkówka, siłownia, fitness)czy kulturą(kino, teatr), dodatkowe ubezpieczenie na życie, opieka medyczna dla pracownika i jego rodziny oraz wiele innych Do materialnych czynników motywacyjnych należą: płace, premie, nagrody, dodatki, deputaty, dofinansowania

32 WARTOSCIOWANIE I OCENIANIE PRACY: 1. Wartościowanie pracy - jest to postępowanie zmierzające do zróżnicowania prac i stanowisk pracy pod kątem różnic w ich treści (trudności pracy), wykorzystywanym w polityce personalnej firmy. 2. Ocenianie pracowników - jest procesem, w którym dokonywane jest wartościowanie cech osobowych, postaw, zachowań oraz poziomu wykonania zleconych zadań. Ocenianie jest prowadzone cyklicznie, ma zatem charakter procesu długotrwałego. Ocenianie pracowników spełnia kilka funkcji: * ewaluacyjna - ocena dotychczasowego i obecnego poziomu pracy, jakości, wywiązywania się z obowiązków, ocena przydatności do pracy na stanowisku, * rozwojowa - ocena możliwości rozwijania się pracownika na danym stanowisku, * informacyjna - sprawdzenie postrzegania ocenianego przez przełożonych i współpracowników, a także jego oceny dotyczące perspektyw w miejscu pracy, * motywacyjna - sprawdzenie jak ocena wpływa na pracę ocenianego, * decyzyjna - stanowi podstawę do zmian kadrowych. Ocena pracowników nie jest ani oceną osób, ani też oceną moralną. Oceniane są zachowania, działania, skuteczność, formy zachowania.

33 KUCHARZ Kucharz zajmuje się przygotowaniem różnego rodzaju dań, potraw lub przekąsek. Nasz kucharz potrafi przyrządzić potrawy dostosowane do rożnych okazji. Wykonane przez niego potrawy mają niepowtarzalny i niepospolity smak. Bardzo ważna jest wyobraźnia, zmysł estetyczny i poczucie elegancji, ponieważ sposób podania potrawy jest tak samo ważny jak jej smak. Praca w tym zawodzie wymaga podzielności uwagi oraz dobrej pamięci i to reprezentuje nasz kucharz. KELNER Praca wbrew pozorem nie należy do najlżejszych. Wymaga dobrej kondycji fizycznej oraz cierpliwości w stosunku do klientów i tymi cechami charakteryzuje się nasz pracownik. Obsługa konsumentów wymaga od kelnera ciągłego zaangażowania. To dość wyczerpujące zajęcie, szczególnie dla nóg. Do najczęstszych obowiązków należy: zbieranie zamówień, ich roznoszenie, serwowanie napojów oraz przyjmowanie pieniędzy. Przez ten cały czas kelner powinien być uśmiechnięty i chętny do pomocy. W ten sposób został oceniony nasz kelner. BARMAN Do podstawowych zadań barmana należy dbanie o odpowiednie zaopatrzenie lokalu we wszystkie niezbędne produkty najlepszej jakości, nadzór nad ich odpowiednim magazynowaniem, dbanie o zaplecze gospodarcze i przygotowanie miejsca pracy. Nasz pracownik wywiązuje się bardzo dobrze z tych obowiązków. Barman jest specjalista od odpowiedniego doboru składników do napojów (zarówno alkoholowych jak i bezalkoholowych), właściwego określania ich proporcji i przygotowywania drinków zgodnie z oczekiwaniami klientów. Musi nie tylko znać przepisy i różne techniki przygotowywania napojów, ale musi się również wykazywać własną inwencją w modyfikowaniu czy tworzeniu własnych, autorskich mieszanek. Z oceny klientów wynika, że nasz barman potrafi spełnić wszelkie zachcianki klientów. Ocena pracy nowozatrudnionych pracowników: kelnera, barmana i kucharza zatrudnionych w RESTAURACJI SMACZNE JADŁO

34 Źródła naszej pracy praca własna

35 DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ Grupa 97_79_PG1 PROJEKT: AS KOMPETENCJI KOMPETENCJA: PRZEDSIEBIORCZOŚĆ ZESPÓŁ SZKÓŁ IM. POWSTAŃCÓW WIELKOPOLSKICH W KRZYŻU WIELKOPOLSKIM

36 Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie


Pobierz ppt "Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki."

Podobne prezentacje


Reklamy Google