Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Konferencja prasowa, 21 kwietnia 2009. Agenda Organizatorzy – Komitet Porozumiewawczy Terminarz obchodów ŚDK 2009 www.swiatowydzienksiazki.pl Wyniki akcji.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Konferencja prasowa, 21 kwietnia 2009. Agenda Organizatorzy – Komitet Porozumiewawczy Terminarz obchodów ŚDK 2009 www.swiatowydzienksiazki.pl Wyniki akcji."— Zapis prezentacji:

1 Konferencja prasowa, 21 kwietnia 2009

2 Agenda Organizatorzy – Komitet Porozumiewawczy Terminarz obchodów ŚDK Wyniki akcji promujących czytelnictwo Wyniki badań nad stanem czytelnictwa Europejska Nagroda Literacka

3 Organizatorzy obchodów ŚDK 2009 W czerwcu 2008 powołany został Komitet Porozumiewawczy Bibliotekarzy, Księgarzy i Wydawców w celu integracji działań na rzecz promocji czytelnictwa.

4 Terminarz obchodów Akcje promujące czytelnictwo w ramach ŚDK 2009 trwały cały rok, rozpoczęły się zaraz po 23 kwietnia 2008: Tydzień Bibliotek, Apetyt na czytanie, Przyłapani na czytaniu, Mistrz Promocji Czytelnictwa, Pawie Pióro, Moja lektura nieobowiązkowa, Liczne akcje od weekendu do weekendu (promocje, spotkania, konkursy – pełne informacje w zakładce Akcje użytkowników na stronie wśród nich m.in.: cała Polska - Weekend z różą, Chojnice – Głośne czytanie – przedstawiciele władz czytają na rynku, Od ŚDK do Dnia Bibliotekarza – 2 tygodnie z książką, cykl imprez Wrocław – Tramwaj z reklamą – darmowe fragmenty książki Wrocławianie, Puławy – VI edycja Festiwalu Książki (z udziałem prezydenta miasta ), Lublin – głośne czytanie dzieciom Międzykulturowe bajanie, Kielce- Dzień otwarty Biblioteki Głównej (25.04), 40lecie Uniwersytetu Humanist. Warszawa – Kluboksięgarnia (spotkania z pisarzami: K. Orłoś; karty rabatowe); Wyd. Czarne – wystawa portretów Kulturowych trutniów, Biblioteka UW – wystawa Kolekcja Polskiej Książki Artystycznej oraz spotkania z artystami.

5

6 Wyniki akcji promujących czytelnictwo Konkurs na najaktywniejszą księgarnię Konkurs na najładniejszą witrynę księgarską Do obu konkursów nadesłano wiele zgłoszeń, interesujące materiały ukazujące aktywność, kreatywność i pomysłowość księgarzy. Celem takich projektów jest zwiększanie grona czytelników, zainteresowanie książką oraz budowa wizerunku księgarni, jako miejsca, gdzie kształtuje się kultura. Całoroczne akcje czytelnicze prowadzone przez księgarzy (spotkania autorskie, konkursy i odczyty), zachęcanie młodych czytelników do wspólnych promocji czytelnictwa, często wychodzących poza mury księgarń, Całoroczna akcja księgarska promocji czytelnictwa Apetyt na czytanie (dofinansowana w 2008 przez MKiDN)..

7 Wyniki akcji promujących czytelnictwo Tydzień Bibliotek – og ó lnopolski program Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich Cele: promocja czytelnictwa upowszechnianie najlepszych praktyk w działalności bibliotek, umacnianie rangi zawodu bibliotekarza w świadomości społecznej

8 Wyniki akcji promujących czytelnictwo rok liczba zgłoszeń do konkursu (bibliotek) liczba imprezliczba uczestników Tydzień Bibliotek – rozwój programu

9 Wyniki akcji promujących czytelnictwo Tydzień Bibliotek – zwycięzcy konkursu na najlepszy program 2004: Rawicka Biblioteka Publiczna 2005: Miejska i Powiatowa Biblioteka Publiczna w Nowym Tomyślu 2006: Biblioteka Publiczna Gminy Wejherowo im. Aleksandra Labudy w Bolszewie 2007: Rawicka Biblioteka Publiczna 2008: Miejska Biblioteka Publiczna w Gliwicach 2009: ?

10 Wyniki akcji promujących czytelnictwo autor: Katarzyna Stanny artysta-plastyk autor: Paweł Znamierowski, WBP Lublin autor: Iwona Danielczok MBP w Zabrzu autor: Krzysztof Wysmyk Zespół Szkół w Czerniewicach

11 Wyniki akcji promujących czytelnictwo Konkurs Mistrz Promocji Czytelnictwa organizowany przez Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich i Polską Izbę Książki Cele: popularyzacja działań bibliotek na rzecz upowszechniania czytelnictwa i rozwoju społeczeństwa informacyjnego, aktywizacja bibliotek w promowaniu dobrej książki.

12 Wyniki akcji promujących czytelnictwo Rozwój konkursu Mistrz Promocji Czytelnictwa 2008: 22 biblioteki uczestniczące 2009: 102 biblioteki, z tego: 47 bibliotek publicznych w miastach średniej wielkości, 21 bibliotek gminnych, 9 miejskich bibliotek publicznych w dużych aglomeracjach, 9 bibliotek szkolnych, 8 bibliotek miejskich i powiatowych, 4 wojewódzkie biblioteki publiczne, 2 biblioteki pedagogiczne, 2 centra kultury.

13 Wyniki akcji promujących czytelnictwo Mistrz Promocji Czytelnictwa Nagrody I miejsce: Wojewódzka Biblioteka Publiczna im. Emilii Sukertowej-Biedrawiny w Olsztynie II miejsce: Miejska i Powiatowa Biblioteka Publiczna im. Józefa Ignacego Kraszewskiego w Bełchatowie III miejsce: Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Biesalu

14 Wyniki akcji promujących czytelnictwo Konkurs PTWK Moja lektura nieobowiązkowa Zainicjowany w 2004 roku, przez PTWK i Radio Merkury PR w Poznaniu towarzyszy Poznańskim Spotkaniom Targowym - KSIĄŻKA DLA DZIECI I MŁODZIEŻY. Podstawowy cel: promocja czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży, a także badanie gustów i preferencji młodych czytelników i zachęcenie ich do samodzielnych przemyśleń i wypowiedzi. Co roku inny temat konkursu: List do ulubionego pisarza -2004, Co było dalej , Co to znaczy być Polakiem w początkach XXI wieku- 2006, Mój przyjaciel mieszka w książce , Książka, którą chciałbym przeczytać , Moja lektura nieobowiązkowa – W bieżącym roku jury oceniało 1119 prac.

15 Wyniki akcji promujących czytelnictwo Literacka Nagroda "PAWIEGO PIÓRA" odbywa się pod patronatem Gazety Wyborczej oraz Zarządu Głównego Stowarzyszenia Księgarzy Polskich i Instytutu Książki Wzorem przyznawanej corocznie od 1997 r. Nagrody Literackiej "Nike", ogłaszanej przez redakcję "Gazety Wyborczej", młodzież szkół średnich nominuje polskie współczesne utwory literackie opublikowane w ciągu ostatnich lat. Laureatem konkursu jest nie tylko dzieło i jego twórca, ale także uczeń - autor najlepszej i najciekawszej prezentacji.

16 Przyłapani na czytaniu Internetowy konkurs dla fotografów – amatorów, trzecia edycja organizowana przez PIK Ponad 220 zgłoszeń Wyniki akcji promujących czytelnictwo

17 Wyniki badań nad stanem czytelnictwa Biblioteki publiczne w Polsce bibliotek publicznych, w tym bibliotek głównych oraz filii bibliotecznych, punktów bibliotecznych, bibliotekarzy, w bibliotekach zarejestrowany był co szósty mieszkaniec Polski (17,6%), co piąty mieszkaniec miasta (21,2%) oraz co ósmy wsi (12%), ok. 60% ogółu użytkowników bibliotek stanowili ludzie młodzi (do 24 roku życia) i uczący się, ok. 74% czytelników to mieszkańcy miast.

18 Wyniki badań nad stanem czytelnictwa Zakup książek w wol. na 100 mieszkańców

19 Wyniki badań nad stanem czytelnictwa Zasobność bibliotek publicznych

20 Europejska Nagroda Literacka

21 Sponsorzy ŚDK 2009

22


Pobierz ppt "Konferencja prasowa, 21 kwietnia 2009. Agenda Organizatorzy – Komitet Porozumiewawczy Terminarz obchodów ŚDK 2009 www.swiatowydzienksiazki.pl Wyniki akcji."

Podobne prezentacje


Reklamy Google