Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Blogi i fora – dlaczego warto?. Rok 2013… ROKIEM BLOGOSFERY! ROKIEM MOBILE???

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Blogi i fora – dlaczego warto?. Rok 2013… ROKIEM BLOGOSFERY! ROKIEM MOBILE???"— Zapis prezentacji:

1 Blogi i fora – dlaczego warto?

2

3 Rok 2013… ROKIEM BLOGOSFERY! ROKIEM MOBILE???

4 Rok 2013 przełomowy dla polskiej blogosfery

5 Kto chce współpracować z blogerami?

6 Dlaczego ? Są różnorodni Są kolorowi Są wyraziści Są pasjonatami Im się chce! Są pomysłowi Są autentyczni, są sobą Znają i szanują swoich czytelników Nie boją się krytyki

7 Źródło: Raport Blogosfera 2012, Hatalska.com BLOGERZY nie MYŚLĄ JAK marketerzy, ale jak KONSUMENCI

8 ..to coś więcej: Raport do pobrania: _polskich.html _polskich.html Dziś blog…

9 Zaangażowanie Liczba fanów: Zaangażowanie: 0,5% Liczba fanów: Zaangażowanie: 19% Źródło: Pierwszy raport badający aktywność największych polskich blogerów w mediach społecznościowych

10 * Źródło: 2012 Mediascope Europe Raport Polska Prawie 10 MLN polskich Internautów czyta blogi!

11 * Źródło: 2012 Mediascope Europe Raport Polska 34% czytelników blogów kupuje produkt pod wpływem informacji z bloga.

12 Wyjazd na Fashion Week w Łodzi Nissanem Micra, relacja z pobytu oraz wrażenia z użytkowania samochodu Udział wzięły: Jemerced, Charlize Mystery CEL: Promocja samochodu marki Nissan Micra Podkreślenie atutów auta Czas trwania: 7 dni Nissan Micra BRANŻA MOTORYZACJA >> Case studies

13 SONY X PERIA BRANŻA ELEKTRONICZNA >> Case studies CEL: Prezentacja nowego telefonu Sony X PERIA S Przeprowadzenie testów telefonu przez znanych i wpływowych blogerów. Czas trwania: 2 tygodnie Udział wzięli: Alice Point, Charlize Mystery, AK74, Fashionelka, Bloo90fashion, Street Fashion in Krakow EFEKTY KAMPANII: Łącznie 25 różnorodnych wpisów o wynikach testu telefonu Czytelnicy blogów, którzy wzięli udział w akcji otrzymali wiarygodną recenzję produktu Ponad 114 tysięcy odwiedzin wpisów w ciągu 2 tygodni Telefon otrzymał pozytywne opinie – podkreślano jego design, jakość zdjęć i filmów, wielkość i rozdzielczość aparatu, dźwięk, często porównywano go do Apple

14 ROCA BRANŻA WYPOSAŻENIE WNĘTRZ >> Case studies CEL: Wypromowanie konkursu na popularnych blogach wnętrzarskich. Zwiększenie rozpoznawalności nowych rozwiązań funkcjonalnych armatury łazienkowej firmy Roca. Promocja produktu w oparciu o przykłady jego zastosowania. Czas trwania: miesiąc Udział wzięli: Apetyczne wnętrze, Blok pełen wnętrz, Piękne wnętrza, Home and Design, Wyjątkowe Wnętrze, Arch.blox.pl, Babeczkaa.blox.pl EFEKTY KAMPANII: Cykl merytorycznych publikacji na 7 blogach o tematyce architektury wnętrz i designu. Około 500 autorskich projektów zgłoszonych w konkursie na serwisie Klienta. Zaprezentowanie na blogach estetycznych zdjęć aranżacji łazienek prezentujących zastosowanie

15 Obszary współpracy z blogosferą obejmują: Artykuły sponsorowane, Testy produktów lub sprzętu, Konkursy przeprowadzane na blogach, Promocje konkursów Klienta, Eventy z udziałem blogerów lub dla blogerów, Inicjacje akcji charytatywnych i społecznych na blogach. Możliwości współpracy

16

17 Czym jest Forum? SPOŁECZNOŚĆ MIEJSCE WYMIANY OPINII BAZA WIEDZY PYTNIA I ODPOWIEDZI LUDZIE O PODOBNYCH ZAINTERESOWANIACH

18 50% internautów przed podjęciem decyzji zakupowej, wyszukuje informacje o produktach i usługach na serwisach, forach i blogach** 70% użytkowników ufa rekomendacjom na forach dyskusyjnych** Ponad 9 MLN polskich internautów czyta fora dyskusyjne* Fora dyskusyjne zajmują trzecią pozycję w kategorii serwisów social media (za serwisami społecznościowymi i blogami)* *Źródło: MegaPanel PBI/ Gemius, 2012 **Badanie efektu ROPO GFK i Google dla Deutsche Bank u z 2010r Popularność forów dyskusyjnych

19 FORUM = MIEJSCE KSZTAŁTOWANIA OPINII O TWOIM PRODUKCIE

20 Każda firma ma prawo reagować na krytykę użytkowników i odpowiadać na ich zarzuty Reklama ukryta jest często zgłaszana przez użytkowników i usuwana przez moderatorów Reklama na forum musi być wyraźnie oznaczona Fora – dobre praktyki

21 > Ekspert – wyróżnienie na forum Ekspert: specjalista w danej dziedzinie udziela się na forum tematycznym odpowiada na zapytania użytkowników związane z tematem wokół marki nie promuje marki, lecz buduje jej wizerunek ekspercki forum dobierane jest indywidualnie do poruszanego tematu Ekspert

22 Ambasador: osoba promująca markę udziela się na wielu forach tematycznych może zakładać nowe wątki prezentuje produkty firmy, opowiada o zaletach wyróżnienie wątków, w których bierze udział ambasador (w nagłówku forum) Nazwa ambasadora oznaczona jest kolorem Ambasador marki

23 Reklama banerowa Testy konsumenckie Konkursy Ankiety Wątki sponsorowane Obecność na forach - pozostałe możliwości billboard skyscraper rectangle

24 Klient: Blend-a-Med Cel: –wzmocnienie eksperckiego wizerunku marki Blend-a-Med –podkreślenie edukacyjnego charakteru akcji Klienta Miejsce: Forum Zdrowe zęby Działania: –udzielanie porad użytkownikom przez eksperta Instytutu Blend-a-med Oral-B dr hab. n. med. Ewa Iwanicka-Grzegorek –sponsoring forum Zdrowe zęby (doublebillboard, halfpage) >> Case study

25 Fora w naszym portfolio UU , PV UU , PV UU , PV UU , PV UU , PV UU , PV UU , PV UU , PV UU 12913, PV UU PV UU , PV UU , PV UU , PV UU 4 639, PV

26 Blogi i fora – dlaczego warto? Precyzyjne dotarcie z przekazem do wybranej grupy docelowej Jakościowe i angażujące treści budujące duży zasięg. Kształtowanie opinii konsumentów poprzez bezpośredni kontakt z nimi. Gromadzenie opinii o produktach i poznanie preferencji konsumentów. Budowanie lojalności marki poprzez dialog z klientem Wzmocnienie wizerunku marki jako eksperta Utrzymanie dobrego PR-u

27 Glossy Sociall - o nas

28 Zapraszamy do współpracy


Pobierz ppt "Blogi i fora – dlaczego warto?. Rok 2013… ROKIEM BLOGOSFERY! ROKIEM MOBILE???"

Podobne prezentacje


Reklamy Google