Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Bartłomiej Kamiński Witold Czyż Wydział Promocji i Współpracy Międzynarodowej Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Bartłomiej Kamiński Witold Czyż Wydział Promocji i Współpracy Międzynarodowej Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego."— Zapis prezentacji:

1 Bartłomiej Kamiński Witold Czyż Wydział Promocji i Współpracy Międzynarodowej Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego

2 W województwie śląskim zlokalizowanych jest najwięcej zabytków dziedzictwa przemysłowego w Polsce (1621 obiektów, z tego w rejestrze zabytków 149). Obiekty te są bogactwem regionu i stanowią element jego USP. Odzwierciedlają jego unikatowy charakter i kulturową tożsamość. Wykorzystanie dziedzictwa industrialnego pozwala realizować cele związane z rozwojem regionalnym.

3 Szlak Zabytków Techniki (SZT) jest tematycznym, samochodowym szlakiem turystycznym, łączącym obiekty związane z dziedzictwem przemysłowym regionu. Szlak ten jest wielokrotnie nagradzanym, markowym, sieciowym produktem turystycznym obszaru obejmującym najważniejsze i najciekawsze obiekty przemysłowe w województwie śląskim ze względu na ich walory turystyczne, historyczne i architektoniczne. Szyb „Prezydent” w Chorzowie

4 Szlak Zabytków Techniki składa się z 36 obiektów związanych z tradycją górniczą i hutniczą, energetyką, kolejnictwem, łącznością, produkcją wody oraz przemysłem spożywczym. Są to istniejące muzea i skanseny, obiekty użyteczności publicznej, zamieszkałe kolonie robotnicze, a także działające zakłady pracy. Właścicielami poszczególnych obiektów są osoby prywatne, samorządy lokalne, przedsiębiorstwa prywatne i państwowe. Sztolnia Czarnego Pstrąga w Tarnowskich Górach

5 Około 50 % gości to wycieczki szkolne.
Obiekty znajdujące się na Szlaku Zabytków Techniki rocznie odwiedza około PÓŁ MILIONA OSÓB. Liczba odwiedzających waha się w zależności od miejsca. Najpopularniejszym obiektem jest Muzeum Browaru Żywiec, które rocznie gości około 100 tysięcy osób. Innymi bardzo chętnie odwiedzanymi obiektami są Zabytkowa Kopalnia Węgla Kamiennego „GUIDO” w Zabrzu (70 tys. zwiedzających) oraz Zabytkowa Kopalnia Srebra w Tarnowskich Górach (60 tys. zwiedzających). Około 50 % gości to wycieczki szkolne. Muzeum Browaru Żywiec Zabytkowa Kopalnia Węgla Kamiennego „GUIDO”

6 Wielokrotnie nagradzany produkt turystyczny
Pierwszy w kraju Złoty Certyfikat Polskiej Organizacji Turystycznej dla najlepszego produktu turystycznego w Polsce – 2008 Złoty Medal Międzynarodowych Targów Poznańskich w kategorii najlepszy produkt turystyczny – Medal Expo Silesia dla Produkt Roku 2011

7 Od 2010 r. SZT jako jedyny szlak z Europy Środkowej i Wschodniej należy do Europejskiego Szlaku Dziedzictwa Przemysłowego (ERIH). Trzy spośród obiektów SZT są tzw. punktami kotwicznymi ERIH, obok takich „ikon” europejskiej turystyki industrialnej jak Kopalnia Zollverein w Essen, czy Browar Pilsner Urquell w Pilznie. Tyskie Browarium

8 OBIEKTY SZLAKU KILKA PRZYKŁADÓW

9

10

11

12 Wybrane narzędzia promocji SZT

13 Tablice informacyjne przy obiektach.
Certyfikaty przynależności do SZT montowane w obiektach.

14 Znaki drogowe ułatwiające dojazd do obiektów
Znaki drogowe ułatwiające dojazd do obiektów. Zainstalowano ponad 300 znaków.

15 Wydawnictwa promocyjne:
przewodniki po SZT, mapy w trzech wersjach językowych. Dostępne w obiektach, punktach informacji turystycznej, hotelach, na targach i imprezach promocyjnych.

16 Stojaki z wizytówkami poszczególnych obiektów Szlaku
Stojaki z wizytówkami poszczególnych obiektów Szlaku. Każdy z obiektów dysponuje takim stojakiem. W 2011 r. wydrukowano już blisko 4 mln tych wizytówek.

17 Strona internetowa www.zabytkitechniki.pl

18 Strona internetowa Szlaku Zabytków Techniki dostępna jest także w wersji „lajt”, która umożliwia jej przeglądanie za pomocą mobilnych urządzeń z dostępem do internetu, m.in. telefonów komórkowych. W materiałach promocyjnych SZT można znaleźć fotokod. Dzięki aplikacji dostępnej w telefonie komórkowym, po jego zeskanowaniu, automatycznie otwiera się strona SZT w wersji „lajt”.


Pobierz ppt "Bartłomiej Kamiński Witold Czyż Wydział Promocji i Współpracy Międzynarodowej Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego."

Podobne prezentacje


Reklamy Google