Pamiętnik podczas pobytu w Anglii 2011r.

Prezentacja na temat: "Pamiętnik podczas pobytu w Anglii 2011r."— Zapis prezentacji:

1 Pamiętnik podczas pobytu w Anglii 2011r.
Adrianna Machelska

2 Dzień 1, piątek Pobudka o 5 rano. Wyjazd z domu o 6:10 na zbiórkę pod szkołę. Wyjazd na lotnisko do Krakowa o 6:30. Przyjazd na lotnisko ok. 8:00. Odprawa na lotnisku o 8:30, wylot do Anglii o 10:30. Przylot na lotnisko w Bristolu – 12:30. Dosyć ładna pogoda. Wsiadamy do autokarów i jedziemy do szkoły Pilton. Przyjeżdżamy około 15:00, tam czekała na mnie moja partnerka Kate wraz z mamą Holly i bratem George'em. Jedziemy autem z Kate i panią Holly do Bratton Fleming. Kate pokazuje mi pokój, w którym będziemy spać. Rozmawiamy przez długi czas. Opowiadam jej o Polsce, a ona o Anglii, o szkole, o naszych zainteresowaniach, o tym, co zaplanowali na nasz pobyt w Anglii. Daje mi tradycyjną angielską przekąskę (bułka z zapiekanym serem) i sok pomarańczowy. Następnie idziemy do niedalekiej smażalni ryb i frytek. Tam spotykamy Toma, partnera Mateusza, rozmawiamy. Po otrzymaniu zamówienia, idziemy do sklepu. Stamtąd wracamy do domu. Po kolacji idziemy do domu Toma i wraz z jego rodzeństwem, tatą, Mateuszem, Bartkiem i Joe’m jedziemy na plażę, gdzie czekają na nas Paulina wraz ze swoją partnerką Paige, Marcel z Lusie, Ola z Indie, Emma z Dawidem, Szymon z Bethan i Peter z Piotrkiem. Gramy w rugby, rounders, w krykieta., rozmawiamy i śmiejemy się. Zaczyna padać deszcz, więc idziemy się schronić. Około godziny 21:30 tata Toma zabiera nas spod plaży i wracamy do Bratton Fleming. Około godziny 22:30 idziemy spać.

3 Anglia. Widok z autokaru, 1 dzień.

4 Dzień 2, sobota Pobudka około 7:00. Budzi nas piosenka napisana i śpiewana przez Bethany, partnerkę Szymona. Kate robi mi na śniadanie płatki z mlekiem na zimno i sok pomarańczowy. Po śniadaniu idziemy się ubrać i wyjeżdżamy około 8:20 pod szkołę. O 8:35 jesteśmy na miejscu, a następnie ok. 9:00 wyjeżdżamy autokarem na wycieczkę do Bath. Przyjazd do miasta ok. 11:00. Zwiedzamy miasto autokarem piętrowym, przez słuchawki słyszymy polski opis zabytków, m.in. Katedry, parku, ścieżki, po której niegdyś chodziła Jane Austen. Następnie idziemy zwiedzać romańskie łaźnie w Bath. Od 14:50 - zakupy. Idziemy do butików, a potem do Mc’Donalda. Następnie około 15:35 wracamy na zbiórkę pod katedrę. Idziemy do autokaru, wracamy do Pilton College ok. 17:00. Następnie wracam do domu z Kate, jem obiadokolację i idziemy oglądać Eurowizję u Toma. Jemy pizzę, lazanię, słodycze, żartujemy. Po powrocie pakuję się na noc do Paige, partnerki Pauliny. U Paige wszystkie cztery idziemy spać około 23:00.

7 Dzień 3, niedziela Dzień z rodzinami. Budzimy się około 10:00. Po śniadaniu idziemy wszystkie cztery na High Street. Mijamy most. Na High Street spotykamy się z Piotrkiem, Peterem, Joe’m z Bartkiem, Mateuszem z Tomem i z siostrą Joe’go. Jemy lunch w pobliskiej restauracji, potem idziemy na zakupy. Po 3 godzinach buszowania po sklepach wracamy do domu Paige, tam pakujemy z Kate swoje rzeczy i czekamy na jej mamę. Wracamy do Bratton Fleming, jest godzina 17:00. Jemy wspólny obiad z George’m i siostrą pani Holly.

8 Dzień 4, poniedziałek O 9:00 wyjeżdżamy autokarem spod szkoły w Barnstaple. Zabrałam ze sobą adidasy i płaszcz przeciwdeszczowy, na szczęście nie padało. Wysiadamy w Watersmeet i spacerem idziemy do Lynmouth. Po drodze widzimy wybrzeże oceanu, więc robimy sobie zdjęcia z Roksaną, Karoliną i Klaudią. Kupujemy lody. Wjeżdzamy kolejką do Lynton, fotografujemy piękne krajobrazy, a następnie idziemy na lunch w Dolinie Skał. O 13:00 pijemy herbatę z mlekiem i zajadamy świeże bułki z dżemem w Mother Medrums Tea Rooms. Około godziny 15:00 wracamy do Barnstaple. Stamtąd od razu po szkole jedziemy autobusem do Emmy. Tam jemy zupę pomidorową zrobioną przez jej mamę, a później idziemy do parku grać w rugby i rounders, potem w koszykówkę. Wracamy i uczymy Anglików mówić podstawowe rzeczy po polsku. Około godziny 21:00 wracamy od Emmy i jedziemy wraz z panią Holly, Paige i Kate do Mc’Donalda. Potem pani Holly odwozi Paige i Paulinę, a my wracamy do domu. Idziemy spać około 22:30.

10 Dzień 5, wtorek Pobudka o 6:50. Wyjazd z Bratton Fleming o 8:20 z Mateuszem i Bartkiem. Przyjazd do szkoły Pilton około 8:40. Idziemy na apel zwołany w drama hall. Po apelu zajęcia taneczne. Uczymy się nowych kroków i oglądamy układ taneczny w wykonaniu dziewczyn z 8 roku. Po 2 godzinach idziemy na boisko. Gramy w piłkę ręczną, a potem w rounders. Potem zajęcia komputerowe, odpowiadamy na pytania dotyczące brytyjskich zwyczajów. Idziemy na wycieczkę po Barnstaple ok. 14:15, po godzinie mamy czas na zakupy na High Street. Zakupy trwają 2 godziny. Partnerzy odbierają nas koło biblioteki w Barnstaple, by zaprowadzić do szkoły na euroobiad, następnie jedziemy z nimi do domu Lusie. Tam idziemy do parku i gramy w rugby. Wracamy około godziny 21:00.

12 Dzień 6, środa Pobudka o 7:00. Wyjazd z domu Kate około godziny 8:20. Zbiórka w drama hall o 8:45. o 9:00 wyjazd autokarem spod szkoły. 10:00 – Clovelly Visitor Entre, następnie Lunch w Tintagel. O 13:00 zwiedzamy Zamek Tintagel. Około godziny 16:30 powrót. Jedziemy do Toma, stamtąd idziemy z partnerami do parku w Bratton Fleming, uczymy ich grać w „ground game”, następnie wracamy i iedziemy zjeść kolację do Toma. Spacer po ulicach Bratton Fleming. Później gramy w rugby, rounders, jeździmy na hulajnodze. Wracamy do domu z Kate około 21:00.

14 Dzień 7, czwartek 8:00 – wyjazd z partnerami z roku 8 ze szkoły Pilton Community College na Devon Country Show w Exeter. Wysiadamy około godziny 10:00, do 15:00 mamy czas dla siebie. Idziemy z Roksaną, Klaudią i Karoliną oglądać wystawy, kulturę Devonu, a potem do wesołego miasteczka, tam spędzamy ponad 4 godziny. O 15:00 idziemy na zbiórkę i wracamy do szkoły o 17:00. Stamtąd jedziemy do Joego. Spotykamy się wszyscy. Idziemy na dwór jeść pianki (rodzaj żelek) podgrzanych na ogniu, śpiewamy, Bethan gra na gitarze. Potem gramy w rugby i bawimy się w chowanego. Na koniec przy ognisku wiele śmiechu przy grze „prawda czy zadanie”. Następnie około 21:30 przyjeżdża po nas pani Holly, która podwozi do domu Paulinę i Paige.

16 Dzień 8, piątek Wycieczka do Exeter, wyjazd ok. 8:45. Zwiedzamy miasto z przewodnikiem, następnie lunch i zakupy w centrum miasta. O 15:00 zwiedzanie Quay Visitor Centre. O 17:00 docieramy do szkoły, stamtąd wraz z Kate wracamy do domu, gdzie przyjmowałyśmy tego dnia gości. O 18:00 zjawili się Paige z Pauliną, Marcel i Lusie, Bartek i Joe, Mateusz z Tomem, Indie z Olą, Emma z Dawidem i Szymon z Bethan. Oglądaliśmy filmy z polskimi napisami, potem poszliśmy do parku i graliśmy w gry, a następnie zjedliśmy obiadokolację w postaci szaszłyków, sałatek, pieczywa z masłem czosnkowym, kukurydzy, ryżu, sera itp. O 21:00 pożegnaliśmy gości, a Pauina i Paige zostały się u nas na noc.

18 Dzień 9, sobota Pobyt z rodzinami. Niedziela. Budzimy się ok. 9:00. Wszystkie razem robimy naleśniki z dżemem i pijemy sok pomarańczowy, następnie około godziny 13:00 jedziemy do miasta, a potem na łyżwy. Tam spotykamy Olę, Bartka i Dawida. Jemy hamburgery w Burger Kingu, potem jedziemy na plażę, gdzie rodzice partnerów poczęstowali nas hamburgerami i hot-dogami. Spacerowaliśmy po plaży, rozmawialiśmy i graliśmy w rounders i rugby. Powrót około godziny 21:00, następnie pakowanie.

20 Dzień 10, niedziela Wyjazd z Bratton Fleming o godzinie 2:20. Na miejscu zbiórki pożegnanie z rodzicami i wyjazd o 2:45. Ok. 4:40 jesteśmy na lotnisku w Bristolu, następnie odprawa i wylot o 7:05. Ok. 10:30 lądujemy w Balicach. Następnie autokar zabiera nas spod lotniska i jedziemy półtorej godziny do Zawiercia. Około 13:00 rodzice odbierają nas spod szkoły.

Pobierz ppt "Pamiętnik podczas pobytu w Anglii 2011r."