Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Spójność działań marketingowych warunkiem kreowania markowych produktów turystycznych obszaru - na przykładzie działań promocyjnych Województwa Świętokrzyskiego.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Spójność działań marketingowych warunkiem kreowania markowych produktów turystycznych obszaru - na przykładzie działań promocyjnych Województwa Świętokrzyskiego."— Zapis prezentacji:

1 Spójność działań marketingowych warunkiem kreowania markowych produktów turystycznych obszaru - na przykładzie działań promocyjnych Województwa Świętokrzyskiego

2 Uzyskany zostaje efekt synergii i skali, czego przykładem są efekty prowadzonych kampanii promocyjnych: wizerunkowej - Województwa Świętokrzyskiego Świętokrzyskie czaruje- poleć na weekend produktów turystycznych (w tym obszaru produktów turystyki wiejskiej Swojskie klimaty)

3 Grupy docelowe turyści weekendowi rodzinni (rodziny z dziećmi) dzieci i młodzież szkolna zainteresowani wypoczynkiem na wsi turyści zagraniczni: rynek niemiecki, ukraiński, rosyjski – turyści indywidualni, poszukiwacze inności, turyści aktywni

4 Obszary priorytetowe Marka Świętokrzyskie i priorytetowe obszary produktowe aktywna agroturystyka kulturowauzdrowiskowa Turystyka dzieci i młodzieży

5 Założenia strategiczne Kampanie opierają się na następujących przesłankach: Świętokrzyskie nadal postrzegane jest przez część Polaków za obszar pod wieloma względami opóźniony w stosunku do reszty kraju, Potencjalni turyści często nie wiedzą, że w Świętokrzyskim znajduje się wiele cennych atrakcji turystycznych, nie wszyscy kojarzą nasze flagowe produkty czy atrakcje, …bo, wynika to z rezultatów analiz i badań (np. badania wizerunkowe Pentora, 2009 i 2011)

6 Badanie wizerunkowe wykonane przez dom badawczy TMS PENTOR w 2009 i 2011 roku

7

8 Podsumowanie raportu wizerunkowego W co trzeci badany bierze pod uwagę województwo świętokrzyskie jako miejsce krótkiego wypoczynku Jest to aż o 13% więcej niż w roku Najczęstszym punktem styku z kampanią były media elektroniczne: telewizja (64%) i internet (23%) oraz prasa ogólnopolska (12%). Ci, którzy spotkali się z kampanią w telewizji, zapytani o konkretny program, audycję w której spotkali się z kampanią, wskazują głównie na serial TVP Ojciec Mateusz (53%) oraz na spoty reklamowe (36%).

9 Podsumowanie raportu wizerunkowego

10 Spośród 19 przedstawionych badanym w 2011 miejsc znajdujących się na obszarze województwa świętokrzyskiego 8 było dobrze znanych. Zwraca uwagę wzrost skojarzenia Sandomierza z województwem świętokrzyskim względem roku 2009 (43% vs 35%). Podobny trend wykazują badani kojarząc z województwem świętokrzyskim Święty Krzyż (+2%), Jaskinię Raj (+2%), Pacanów (+3%) i Krzemionki Opatowskie (+1%). Znaczny wzrost skojarzenia z województwem świętokrzyskim odnotował również Sabat Czarownic (27% vs 22%). Region kojarzy się respondentom przede wszystkim ze zwiedzaniem (62%), turystyką pieszą (61%) i agroturystyką (56%, w 2009 – 51%). W coraz większym stopniu upowszechnia się wizerunek regionu jako dobrego miejsca na wypady na narty w okresie zimowym. Z tą formą turystyki kojarzyło ziemię świętokrzyską 30% badanych.

11 Ramy komunikacyjne Komunikacja regionu i produktów Miejsca mocy -intelektualnej, duchowej, fizycznej, pełne inspirującej energii i magii, bliskie terytorialnie – dobre, aby polecieć na weekend, z fascynującymi osobowościami Klimat kampanii produktu Swojskie klimaty - piękna przyroda, pozostająca w symbiozie z bogatym dziedzictwie kulturowym

12 spot

13 Struktury kampanii i zastosowane narzędzia promocyjne Struktura kampanii; etapy, moduły i części wymienne są spójne: jednolita rama werbalno wizualna, szata graficzna, zastosowane ścieżki dźwiękowe. Zastosowane nośniki i narzędzia promocji gwarantują skuteczne dotarcie do wybranych grup odbiorców.

14 Turystyczne logo regionu Modyfikacja turystycznego logo regionu na potrzeby różnych form turystyki – dodanie atrybutów.

15 Międzynarodowe Targi Turystyki Wiejskiej i Agroturystyki AGROTRAVEL

16

17

18

19 Wstawić filmik z Sabatu

20

21

22

23 KONIEC ?

24 A NO TAK – JESZCZE SIĘ POCHWALIĆ!

25 GRAND PRIX na Festiwalu Złote Formaty! W prestiżowym konkursie Złote Formaty Świętokrzyskie zdobyło Grand Prix Festiwalu Promocji Miast i Regionów! Projekt na promocję regionu pokonał takich konkurentów, jak Poznań oraz projekty Kulturalna Małopolska i kampanię Śląskie. Pozytywna Energia

26 Lider Regionu 2010 w kategorii Sport, turystyka, rekreacja! W piątek 4 lutego 2011 r. po raz jedenasty przyznawano nagrody Lidera Regionu.. Uhonorowano dwadzieścia sześć osób, reprezentujące firmy działające na rzecz rozwoju i promocji województwa świętokrzyskiego oraz kształtujące dobrą markę regionu. W tegorocznej edycji w kategorii Sport, turystyka, rekreacja laureatem nagrody Lidera Regionu została Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Świętokrzyskiego.

27 Telekamera 2011 dla serialu Ojciec Mateusz! Telekamera 2011 w kategorii Serial cotygodniowy przypadła serialowi TVP1Ojciec Mateusz. Zwycięstwo jest tym bardziej znaczące, że świętokrzyski serial pokonał bardzo silną konkurencję. Do nagrody nominowane były bowiem również takie znane produkcje jak: Blondynka, Czas honoru, Hotel 52 i Usta Usta.

28 Małgorzata Wilk-Grzywna


Pobierz ppt "Spójność działań marketingowych warunkiem kreowania markowych produktów turystycznych obszaru - na przykładzie działań promocyjnych Województwa Świętokrzyskiego."

Podobne prezentacje


Reklamy Google