Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

1 Hamburg – metropolia jako marka Wyklad 9. kwiecien 2010 Hamburg Marketing GmbH.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "1 Hamburg – metropolia jako marka Wyklad 9. kwiecien 2010 Hamburg Marketing GmbH."— Zapis prezentacji:

1 1 Hamburg – metropolia jako marka Wyklad 9. kwiecien 2010 Hamburg Marketing GmbH

2 Marka Hamburg – Nasza wizytowka!

3 Marketing i markaHamburg jako marka Hamburg Marketing GmbH Cele i zadania Strategia markowaRozwoj profilu markowego Ksztaltowanie Koordynacja Region Metropolii Hamburg Tematy prezentacji Agenda

4 Marketing i marka Hamburg jako marka Hamburg Marketing GmbH Zielsetzung und Aufgaben MarkenstrategieEntwicklung Markenprofil Gestaltung Koordination Metropolregion Hamburg Tematy prezentacji Agenda

5 Definicja: marketing Marketing to systematyczne, przyszlosciowe i zwrotne aktywne ksztaltowanie marki und opierajace sie na danych empirycznychdotyczacych potrzeb konsumentow Zadaniem pracownikow jest zatem ukierunkowanie przedsiebiorstwa na rynku. 1. Definicja marketing i marka

6 Definicja: marka Marka jako system znakow ktory sklada sie z jednego lub kilku elementowt: Nazwa, pojecie, znak, symbol, forma etc. Celem marki jest uwidocznienie dokonan jednego lub wielu wykonawcow i odroznic je od pozostalych propozycji rynkowych. 1. Definicja marketing i marka

7 Zadania marki Komunikacja: Przedstawienie specyficznych cech marki. Duza miara powtarzalnosci, poniewaz tylko poprzez przyzwyczajenie i stale sygnaly zdobywa sie zaufanie. Wzor komunikacyjny: Komunikacja zawsze do siebie podobna. Jednoznacznie odgraniczyc i stworzyc powiazanie. Stanowisko: odgraniczenie: tylko ten kto zawsze ma ta sama ustalona pozycje moze przyciagnac zwolennikow. Kto dzisiaj tak a jutro inaczej mowi nie uzyskuje zaufania. Osiagniecia: Pozytywne emocje powstaja na wskutek osiagniec: bez osiagniec nie ma marki. Pochodzenie, historia i osiagniecia marki nie dadza sie sztucznie stworzyc. 1. Definicja marketing i marka

8 Co odroznia Hamburg od innych miast jak Berlin, Kopenhaga lub Sztokholm? Zadne standardowe szablony jako marka miasta: miasta: miasta tworza mieszkancy i miedzynarodowe kontakty. Do skutecznego i pozytywnego rozreklamowania Hamburga konieczna jest dokladna znajomosc poszczegolnych elementow, ktore wspolnie stwarzaja pozytywny image Hamburga. Marka Hamburg w swojej ewolucji rozwija swoisty niepowtarzalny wzor elementow, ktory odroznia ja od konkurencji. Sila przyciagania i rozwoj miasta sa przede wszystkim uzaleznione od jego sily markowej Dlaczego Hamburg jako marka? Metropolie zapewniaja: roznorodne faktory sprzyjajace lokalizacji, liczne propozycje kulturalno- oswiatowe, komunikacje miejska, infrastrukture ekonomiczna i jakosc zycia. 1. Definicja marketing i marka

9 Marketing und Marke Hamburg als Marke Hamburg Marketing GmbH Cele i zadania MarkenstrategieEntwicklung Markenprofil Gestaltung Koordination Metropolregion Hamburg Tematy prezentacji Agenda

10 2. Hamburg Marketing GmbH Powody zalozenia: przegrany wniosek w sprawie Olimpiady w 2004 roku na rzecz Lipska, i wynikajaca z tego konkluzja, ze istnieje potrzeba utworzenia profilu markowego dla Hamburga i centralne kierowanie marketingiem metropolii Centralny cel: podwyzszenie narodowej i miedzynarodowej znajomosci marki Hamburg i wspieranie podwyzszania swiadomosci dotyczacej atrakcyjnosci miejsca lokalizacji. Strategia: to co znane wykorzystac i tworzyc marke na podstawie pozytywnych cech. Realizacja: skoordynowany i sprofilowany marketing za pomoca kanalow komunikacyjnych audio, video, internet, print i events. Rola: HMG powinien pelnic role doradcy i dawcy impulsow dla miasta Hamburg i jego organizacji marketingowych. Cele Hamburg Marketing GmbH

11 Prowadzenie marki Hamburg: o Doradztwo i przeprowadzanie wzoru komunikacyjnego/profilu markowego we wszystkich miejskich instytutcjach o Koordynacja dzialan marketingowych wszystkich w Hamburg-Marketing udzielajacych sie organizacji i przedsiebiorstw komunalnych Dalszy rozwoj podstawowych celow komunikacyjnych i materialow komunikacyjnych Zdobywanie dalszych zakresow zastosowania dla wzorow komunikacyjnych Rozwiniecie strategii marketingowej (Masterplan Miasto jako scena), ktora obejmie wszystkie imprezy lub tez organizacje (Leuchttürme) z narodowym i miedzynarodowym wydzwiekiem. Centralna akwizycja, koordynacja i rozpowszechnianie imprez i kongresow. Narodowa i miedzynarodowa praca prasowa zajmujaca sie rynkami docelowymi i elementami markowymi Hamburga. Zadania Hamburg Marketing GmbH 2. Hamburg Marketing GmbH

12 Marketing und Marke Hamburg als Marke Hamburg Marketing GmbH Zielsetzung und Aufgaben Strategia markowa Rozwoj profilu markowego Gestaltung Koordination Metropolregion Hamburg Tematy prezentacji Agenda

13 Ustalenie wzoru sukcesu 3. Strategia Markowa: Rozwoj profilu markowego Wprowadzenie Wzoru komunikacyjnego Wprowadzenie Systemu sterujacego Rozwoj systemu managementu markowego Harmonizacja planow marketingowych & Ustalenie strategicznych tematow Sprawdzenie profilu markowego

14 Hamburg jako marka Podstawa jest przebadanie 2900 osob prywatnych i przedsiebiorstw w roku 2004: Co symbolizuje Hamburg ? Jakie pozytywne tematy sa najwazniejsze, ktorymi Hamburg moze zdobywac klientow? Uprzedzenia, ktore powoduja pozytywne skojarzenia u odbiorcy? Metoda analizy Jakosciowe konsultacja z osobami odpowiedzialnymi za decyzje w Hamburgu Stworzenie ankiety Jakosciowe przebadanie osob/ przedsiebiorstw z kraju i zagranicy Faza 1: Analiza – co zostanie przekazane? 3. Strategia markowa: rozwoj profilu marki

15 Analiza marki - metodyka metropolia shoppingu Atrakcyjna okolica bisnesowa rozrywka Reeperbahn Konkretne warunki Elementy sukcesuine Jest-Profil 2004 Analiza faktorow 3. Strategia markowa: rozwoj profilu marki

16 Za pomoca wzoru sukcesu stworzono w 2004 roku podstawe do komunikowania marki Hamburg osobom prywatnym przedsiebiorstwom 2009 przeprowadzono za pomoca jednolitej metodyki powtorne badanie, na podstawie ktorego prowadzenie marki zostalo skorygowane. Wraz z uaktualnionym wzorem sukcesu, miasto uzyskuje empirycznie ugruntowane informacje na temat: Jak rozwinela sie atrakcyjnosc miasta u osob prywatnych i przedsiebiorstw W jakiej mierze specyficzne uwarunkowania miasta mogly zostac narodowo i miedzynarodowo wykorzystane Jaki wklad wniosly nowe uwarunkowania dla marki Hamburg die Marke Hamburg w jaki sposob mozna sciagnac turystow i mieszkancow do odwiedzania metropolii W jaki sposob Hamburg moze zwiekszyc swoja atrakcyjnosc dla roznych grup spolecznych 3. Strategia markowa: rozwoj profilu marki Analiza marki – proces

17 Profil marki– wyniki analizy 2009 Unternehmen Privatpersonen 3. Strategia markowa: rozwoj profilu marki

18 Marketing und Marke Hamburg als Marke Hamburg Marketing GmbH Zielsetzung und Aufgaben MarkenstrategieEntwicklung Markenprofil Ksztaltowanie Koordination Metropolregion Hamburg Tematy prezentacji Agenda

19 Hamburg potrzebuje zwiezlej prezentacji markowej: Wzor komunikacyjny 3. Strategia markowa: ksztaltowanie

20 Dlaczego spójna prezentacja markowa jest taka wazna? Spójność podwyzsza sile przyciagania. Spójność swiadczy o sile, mocy. Spójność prowadzi do zaufania. Wzor komunikacyjny daje pewnosc spójności i prezentacji rynkowej przy jednoczesnej roznorodnosci. Wzor komunikacyjny zapewnia przyporzadkowanie marki. 3. Strategia markowa: ksztaltowanie

21 Hamburg-prezentacja wczesniej 3. Strategia markowa: ksztaltowanie

22

23 Hamburg-prezentacja aktualnie: Wzor komunikacyjny gwarantuje spójność (od 2005, obowiazuje od ) 3. Strategia markowa: ksztaltowanie

24

25 Marketing und Marke Hamburg als Marke Hamburg Marketing GmbH Zielsetzung und Aufgaben MarkenstrategieEntwicklung Markenprofil Gestaltung Koordynacja Metropolregion Hamburg Tematy prezentacji Agenda

26 Koordynacja marketingu European Green Capital Elbphilharmonie BWA, BKSM, SK; BWF… Leitbild IBA, IGS Organizacje marketingoweUrzedy/Projekty Zakresy Metropolii 3. Strategia markowa : koordynacja

27 Marketing und Marke Hamburg als Marke Hamburg Marketing GmbH Zielsetzung und Aufgaben MarkenstrategieEntwicklung Markenprofil Gestaltung Koordination Region Metropolii Hamburg Tematy prezentacji Agenda

28 Gdzie stoi napisane Hamburg, tam jest Region Metropolii Integracja metropolii z marka Hamburg i wlaczenie do internacjonalnego marketingu Obustronna korzysc: Powiaty metropolii korzystaja w swoim marketingu z sily przyciagajacej jaka posiada marka Hamburg Marka Hamburg staje sie coraz bardziej roznorodna i znaczaca 3. Strategia markowa: Region Metropolii Hamburga

29 Integracja Regionu Metropolii Hamburg Przyjecie 14 Powiatow Metropolii i Powiatu Ludwigslust jako udzialowcow HMG Wszystkie powiaty sa prezentowane w HMG Przez czlonkow rady nadzorczej powiaty maja wplyw na decyzje marketingowe HMG Koordynacja z organizacjami wspierajacymi gospodarke, organizacjami turystycznymi i innymi organizacjamir MRH Integracja MRH z Komunikacja markowa/przedsiewzieciami Koordynowanie porozumien partnerow, multiplikatorow 3. Strategia markowa: Region Metropolii Hamburga

30 30 Integracja do planowanych projektow HMG Internacjonalna komunikacja Regionu Metropoloo Hamburg pod dachem marki Hamburg Marketing wewnetrzny MRH Komunikacja w ramach Regionu Metropolii Hamburg w celu podwyzszenia stopnia rozpowszechnienia marki Hamburg Powiazania / Koordynacja / regionalne ustalenia Polepszenie regionalnej komunikacji i procesu ustalen 3. Strategia markowa: Region Metropolii Hamburga Trzy plaszczyzny wspolpracy

31 3. Strategia markowa: Region Metropolii Hamburga Miejsce pracy MRH online

32 32 3. Strategia markowa: Region Metropolii Hamburga Wzor komunikacyjny Regionu Metropolii Hamburg

33 Wystawa PODROZE Februar 2009 Region Metropolii Hamburg Prowadzone przez HHT 3. Strategia markowa: Region Metropolii Hamburga Wspolne wystawy

34 Wystawa REISEN Februar 2009 Region Metropolii HAmburg Hamburg wirbt bei Reisemesse erstmals gemeinsam 30. Januar 2009 | 13:34 Uhr Hamburg (dpa/lno) - Die Metropolregion Hamburg wirbt bei der am Mittwoch (4. Februar) beginnenden Reisemesse in der Hansestadt erstmals gemeinsam um Gäste. Neben der Hamburg Tourismus GmbH (HHT) beteiligen sich Partner aus dem Umland am Gemeinschaftsstand in der Halle B4, teilte HHT-Geschäftsführer Dietrich von Albedyll am Freitag mit. Das gemeinsame Thema lautet: «Hamburg - Pulsierende Metropole». Der Tourismus ist einer der wichtigsten Arbeitgeber in der Metropolregion Hamburg Menschen leben dort nach HHT-Angaben vom Tourismus. Zur Metropole gehören neben Hamburg die angrenzenden Kreise in Schleswig-Holstein und Niedersachsen sh:z Schleswig-Holsteinischer Zeitungsverlag GmbH & Co. KG 3. Strategia markowa: Region Metropolii Hamburga Wspolne wystawy

35 Kooperacja z Hamburg1 Podroz przez Region Metropolii – w 18 Miejscach w Regionie Metropolii Hamburg 18 dni, kazdego dnia miedzy 17 – 20h przecietnie widzow dziennie ponad 600 4/1 plakatow (Wartosc 15T ) codziennie Business-Dinner HH1 stal sie programem Metropolii 3. Strategia markowa: Region Metropolii Hamburga Kooperacja medialna

36 Serdecznie dziekujemy za uwage! Hamburg Marketing GmbH May-Lena Signus Projektmanagerin Marke Hamburg & Metropolregion Hamburg Habichtstraße Hamburg Tel.: +49 (0)40 / Mail:

37 Inicjatywa Zejdz z kanapy Wspieranie turystyki jednodniowej w metropolii Imprezy 2009 n.p..: 1. wycieczki jednodniowe (marzec 2009) 2. Imprezy i festiwale (czerwiec 2009) 3. jarmarki swiateczne( listopad/grudzien 2009) Poradnictwo, siec Propozycje online Wspieranie poprzez udostepnianie SIAs 10 dni á 350 A1 Plakat w Hamburgu 3. Strategia markowa: Region Metropolii Hamburga Kampania plakatowa- Turystyka

38 Aby umozliwic dziennikarzom dostep do informacji i mozliwosc pisania o najblizszych wydarzeniach w metropolii udostepniamy kwartalne zbiory tematow. Ten newsletter sklada sie przede wszystkim z tematow Hamburg News i jest uzupelniany przez inne wydarzenia np. Hidden Champions der MRH. 3. Strategia markowa: Region Metropolii Hamburga Tematy dla dziennikarzy

39 Aby pomysl metropolii zostal rozpowszechniony w okolicy korzystamy z ambasadorow ktorzy rozpowszechniaja nasza idee. Ambasadorem marki Hamburg jest artystka Ina Müller. Ambasadorzy rozpowszechniaja marke w dziedzinie gospodarki, kultury i nauki, i sa osoba. 3. Strategia markowa: Region Metropolii Hamburga Ambasador marki

40 Region metropolii wspomaga – nie tylko jezeli chodzi o gospodarke i kulture, ale rowniez jezeli jest ktos w potrzebie, a szczegolnie jezeli chodzi o dzieci. Dlatego zorganizowano w pazdzierniku rodzinny rajd rowerowy przy wspolpracy Bild- gazety i klubeu rowerowego 3. Strategia markowa: Region Metropolii Hamburga Metropolia ma serce: Charity-Impreza dla Ein Herz für Kinder.

41 Elba jest zyla zycia metropolii. Korzystamy z portu i Elby aby przy pomocy naznaczonej barki stworzyc powiazanie Hamburga z regionem. Chrzest barki byl sledzony przez media. Starosta Hartwieg jako matka chestna i Senator Gedaschko towarzyszyli temu wydarzeniu 28. czerwca. 3. Strategia markowa: Region Metropolii Hamburga Chrzciny barki Metropolregion Hamburg

42 42 Plany i realizacja Strategia markowa: Region Metropolii Hamburga

43 43 Imprezy EXPO 2010 Shanghai Hamburg Cruise Days 2010 CHINA TIME 2010 Reeperbahn Festival & Campus 2010 Dzien Zjednoczenia Niemiec 2010 Ogolne dzialania marketingowe przygotowania European Green Capital 2011 Markenshop HMG-Website / Mediaserver Plakaty Media Relations Prasa, Website Media Service Podroze prasowe Informacje muzyczne Internacjonalne PR 3. Strategia markowa: Region Metropolii Hamburga Integracja w planowane projekty HMG 1/3

44 44 Rozwoj strategii Szukanie talentow Themensetting 2010 Rozwijanie managementu marki Srodki komunikacji Produkcja nowych materialow reklamowych Hamburg – Das Magazyn z Metropolii, Tematy 2010: Hamburg non-stop: 24 godz. W zyciu metropolii Zielona metropolia nad woda Niech wszyscy przybeda! Wakacje u nas! Magazyn Regionu Metropolii Hamburg Magalog Hamburg – Alster, Elbe, Metropolia 3. Strategia markowa: Region Metropolii Hamburga Integracja w planowane projekty HMG 2/3

45 45 Temat popieranie gospodarki MRH Marketing lokalizacji gospodarczej Wystawy Ambasadorzy Hamburga Signet-koncepcja Temat turystyka MRH Polnocna swiezosc. Regionalne przyjemnosci w Hamburgu i okolicy zejdz z kanapy – wejdz do Regionu Metropolii Hamburg Wycieczki na ladzie i w morze Wystawy 3. Strategia markowa: Region Metropolii Hamburga Integracja w planowane projekty HMG 3/3

46 Serdecznie dziekujemy za uwage! Hamburg Marketing GmbH May-Lena Signus Projektmanagerin Marke Hamburg & Metropolregion Hamburg Habichtstraße Hamburg Tel.: +49 (0)40 / Mail:


Pobierz ppt "1 Hamburg – metropolia jako marka Wyklad 9. kwiecien 2010 Hamburg Marketing GmbH."

Podobne prezentacje


Reklamy Google