Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Meble, które nie zawiodą Organizacja System zarządzania jakością i środowiskiem wg. ISO 9001;2000 i ISO 14001:2004 Filozofia Kaizen- proces ciągłego doskonalenia.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Meble, które nie zawiodą Organizacja System zarządzania jakością i środowiskiem wg. ISO 9001;2000 i ISO 14001:2004 Filozofia Kaizen- proces ciągłego doskonalenia."— Zapis prezentacji:

1 Meble, które nie zawiodą Organizacja System zarządzania jakością i środowiskiem wg. ISO 9001;2000 i ISO 14001:2004 Filozofia Kaizen- proces ciągłego doskonalenia Zintegrowany system informatyczny Oracle/JDE Enterprice One System motywacyjny oparty na przeprowadzonym wartościowaniu stanowisk pracy oraz ocenach okresowych pracowników i powiązanym z nim systemem premiowym

2 Meble, które nie zawiodą Ważne daty w organizacji Rok 1998 – rozpoczęcie wdrażania filozofii Kaizen Rok 2001 – uzyskanie certyfikatu ISO 9001 Rok uzyskanie certyfikatu ISO Rok 2006 – wdrożenie systemu informatycznego klasy ERP – Oracle/JDEdwards

3 Meble, które nie zawiodą Polityka Jakości Atrakcyjność wyrobu na rynku Sprzedaż Zadowolony Klient Jakość procesuJakość wyrobu Optymalizacja procesów Zysk Zadowolony Udziałowiec Jakość zarządzania Przyjazny pracodawca Motywacja Zadowolony pracownik

4 Meble, które nie zawiodą Polityka środowiskowa Główne założenia : proekologiczna gospodarka odpadami poprodukcyjnymi zapewniającej odpowiednie segregowanie, powtórne ich wykorzystanie lub utylizację planowanie i realizacja działań zapobiegających wystąpieniu potencjalnych zagrożeń ekologicznych w sytuacjach awaryjnych podnoszenia świadomości wśród naszych pracowników o wpływie na środowisko wykonywanej przez nich pracy.

5 Meble, które nie zawiodą KAIZEN – proces ciągłego ulepszania Cel Kaizen : Osiągać poprawę w działaniu poprzez eliminację wszelkich strat czasu i środków Kaizen to : nieustające poszukiwanie najlepszych rozwiązań można go stosować w biurze i w fabryce narzędzie sprawiające, że praca jest łatwiejsza, bezpieczniejsza, bardziej produktywna dzięki studiowaniu procesu, identyfikacji błędów i wykorzystywaniu małych narastających ulepszeń które zapewnią najwyższą jakość szybki mierzalny proces o długotrwałych skutkach, który zachęca do zespołowego podejmowania decyzji.

6 Meble, które nie zawiodą Strategia Kaizen Produkcja Just – in-Time Produkować co potrzeba Kiedy potrzeba Ile potrzeba Osiągać poprawę w działaniu poprzez eliminację wszelkich strat czasu i środków (MUDA) Praca zespołowa - wykorzystanie kreatywności całego personelu

7 Meble, które nie zawiodą Dlaczego Kaizen ? PROBLEMY : Recesja na rynku polskim i rynkach europejskich Zwiększenie się liczby firm konkurencyjnych

8 Meble, które nie zawiodą Dlaczego Kaizen? Kaizen narzędzie pozwalające na : obniżenie kosztów produkcji wzrost wydajności i efektywności produkcji EFEKT :wzrost konkurencyjności wyrobów na rynkach krajowych i zagranicznych

9 Meble, które nie zawiodą Struktura organizacyjna -Kaizen Biuro Kaizen Pełnomocnik Zarządu ds. Organizacji Zadania : - określanie obszarów, w których należy wprowadzać działania usprawniające na podstawie wniosków i propozycji składanych przez wszystkich pracowników spółki -powoływanie zespołów Kaizen -zachęcanie zespołów do poszukiwania udoskonaleń, oraz wspieranie podczas wdrażania wypracowanych rozwiązań.

10 Meble, które nie zawiodą Zespół Kaizen Lider zespołu 3-5 członków

11 Meble, które nie zawiodą Zasady pracy zespołów Kaizen

12 Meble, które nie zawiodą Cel działań Kaizen Poprawa organizacji Wydziałów Produkcyjnych: - wdrożenie przepływu jednoelementowego przy produkcji wielkoseryjnej - redukcja czasu przezbrojeń maszyn przy produkcji małoseryjnej Wdrożenie pracy grupowej i systemu sugestii

13 Meble, które nie zawiodą Przedmiot działań Kaizen-produkcja wielkoseryjna -wdrożenie JIT Produkcja szaf socjalnych typu Sum Elementy wchodzące w skład szafy : wieniec górny-1szt. wieniec dolny-1szt. SUMA - 11 typów elementów bok prawy-1szt. bok lewy-1szt. ściana środkowa-1szt. przegroda-2szt. półka lewa-1szt. półka prawa-1szt. łącznik uchwytu drążka-4szt. drzwi-2szt. wzmocnienie drzwi-2 szt.

14 Meble, które nie zawiodą Czas start -Zajmowana przestrzeń przy produkcji szaf Sum- 1180m2 -Wydajność -84 szt/zmianę -Obsada pracowników - 17osób/zmianę -T/T-5/szt -T/C-120

15 Meble, które nie zawiodą Szafy Sum -przed Kaizen 1999r. Czas taktu T/T= czas pracy netto / ilość wymaganą przez klienta 4860 szt szaf /m-c to daje 84 szt/zmianę roboczą T/T = 7hx60 / 84 =5=300

16 Meble, które nie zawiodą Przed Kaizen (Layout)

17 Meble, które nie zawiodą Po Kaizen Linia I - wieniec dolny, wieniec górny Linia II : II a zaginanie -ściana środkowa, przegroda, II b zaginanie-bok prawy, bok lewy II c wykrawanie-wszystkie elementy Linia III-półka prawa, półka lewa Linia IV-drzwi

18 Meble, które nie zawiodą Po Kaizen - Layout

19 Meble, które nie zawiodą Po Kaizen Założenia: - produkcja w przepływie 1 elementowym -partie 30 kpl Wydajność -140 szt. szaf /zmianę T/T =7,5h*60min/140szt *30kpl=96

20 Meble, które nie zawiodą Rozwiązania Kaizen pogrupowanie elementów szafy pod względem podobieństwa wykonania i utworzenie 4 linii produkcyjnych: LINIA 1- wieniec dolny i górny LINIA 2- bok lewy, bok prawy LINIA 3- półka, przegroda, ściana środkowa LINIA 4 - drzwi wdrożenie przepływu 1 elementowego partiami po 30kpl

21 Meble, które nie zawiodą Rozwiązania Kaizen Eliminacja mycia międzyoperacyjnego - zastosowanie blach oliwionych antikoritem

22 Meble, które nie zawiodą Rozwiązania Kaizen Ustawienie przyrządów w pobliżu maszyn Po KaizenPrzed Kaizen K-25 Droga operatora - 5m K-25 Droga operatora max 1m

23 Meble, które nie zawiodą Rozwiązania Kaizen Po Kaizen Wprowadzenie pracowników obsługi tzw. WATER- SPIDER Przed Kaizen materiał Droga pracownika MONTAŻ

24 Meble, które nie zawiodą Rozwiązania Kaizen Wózki do przewożenia elementów do stanowisk montażu-kompletacja detali Przed Kaizen Po Kaizen

25 Meble, które nie zawiodą Podsumowanie Działań Kaizen Przed Kaizen Powierzchnia -1180m2 wydajność-84 szt./zmianę T/T-300/szt Obsada-17 osób/zmianę Po Kaizen Powierzchnia- 560m2 -redukcja 47% wydajność- 130 szt./zmianę - wzrost 45 % T/T-193/szt - wzrost o 36% Obsada- 14 osób/zmianę - redukcja o 18 %

26 Meble, które nie zawiodą Inne obszary działania zespołów Kaizen- produkcja małoseryjna REDUKCJA CZASÓW PRZEZBROJEŃ- wdrożenie SMED czyli czas wymiany narzędzia krótszy niż 10 min W wyniku prac zespołów Kaizen zredukowano czasy przezbrojeń średnio o 55 %

27 Meble, które nie zawiodą System sugestii Wdrożenie systemu zgłaszania sugestii zmian (nawet tych najdrobniejszych nie przynoszących wymiernych korzyści materialnych) przez wszystkich pracowników – połączenie z systemem wynagradzania Efekt : Około 200 wdrożeń rożnorodnych usprawnień rocznie

28 Meble, które nie zawiodą Korzyści z wdrożenia Kaizen efekty ekonomiczne rozwój wiedzy i kwalifikacji personelu poprawa morale pracowników identyfikowanie się pracowników z przedsiębiorstwem i jego problemami poprawa komunikacji między pracownikami wzrost udziału pracy zespołowej i zespołowego rozwiązywania problemów

29 Meble, które nie zawiodą Problemy podczas wdrażania zasad Kaizen konieczność zmiany mentalności pracowników zarówno pracujących na szczeblach kierowniczych jak i pozostałych uaktywnienie pracowników do podejmowania działań usprawniających wyegzekwowanie stosowania wypracowanych przez zespół rozwiązań

30 Meble, które nie zawiodą Ograniczenia metody Kaizen rozwiązywanie problemów tylko tych, które leżą w zasięgu możliwości pracowników Kaizen jest efektywny wtedy jeżeli można szybko wdrożyć wypracowane rozwiązanie nie należy stosować tej metody do projektów które wymagają dużych nakładów inwestycyjnych i są czasochłonne


Pobierz ppt "Meble, które nie zawiodą Organizacja System zarządzania jakością i środowiskiem wg. ISO 9001;2000 i ISO 14001:2004 Filozofia Kaizen- proces ciągłego doskonalenia."

Podobne prezentacje


Reklamy Google