Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Paweł Korzyński Szkoła Główna Handlowa w Warszawie Katedra Rozwoju Kapitału Ludzkiego.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Paweł Korzyński Szkoła Główna Handlowa w Warszawie Katedra Rozwoju Kapitału Ludzkiego."— Zapis prezentacji:

1 Paweł Korzyński Szkoła Główna Handlowa w Warszawie Katedra Rozwoju Kapitału Ludzkiego

2 Poszukiwanie "złotego środka" Analiza opłacalności współpracy firm z agencjami na przykładach kompleksowe rozwiązania w zarządzaniu personelem

3 Praca tymczasowa Doradztwo personalne Współpraca z agencją zatrudnienia

4 kompleksowe rozwiązania w zarządzaniu personelem Praca tymczasowa

5 kompleksowe rozwiązania w zarządzaniu personelem Motywy korzystania z pracy tymczasowej przez pracodawców użytkowników Źródło: opracowanie własne na podstawie badania przeprowadzonego wśród agencji ZAPT i SAZ. Zaznaczano od jednego do trzech motywów z hierarchią ważności. Najważniejszy motyw otrzymywał 3 punkty, kolejne – odpowiednio 2 i 1 punkt.

6 kompleksowe rozwiązania w zarządzaniu personelem Motywy podejmowania pracy tymczasowej Źródło: opracowanie własne na podstawie badania przeprowadzonego wśród agencji ZAPT i SAZ. Zaznaczano od jednego do trzech motywów z hierarchią ważności. Najważniejszy motyw otrzymywał 3 punkty, kolejne – odpowiednio 2 i 1 punkt.

7 kompleksowe rozwiązania w zarządzaniu personelem Charakterystyka pracowników tymczasowych Większość pracowników tymczasowych to ludzie młodzi, bezrobotni, którym praca tymczasowa daję szansę aktywizacji na rynku pracy 56% pracowników tymczasowych podejmujących pracę to osoby bezrobotne 39% pracowników tymczasowych - osoby uczące się Według badań CIETT w zależności od branży, 29-53% pracowników tymczasowych znajduje stałe zatrudnienie w ciągu roku po odbyciu pracy tymczasowej Udział procentowy osób skierowanych do pracy tymczasowej na okres: do 3 miesięcy, od 3 miesięcy do 1 roku oraz powyżej 1 roku. Źródło: opracowanie własne na podstawie: Raport z działalności agencji zatrudnienia w 2005 roku, Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej, Warszawa 2006, s. 21

8 kompleksowe rozwiązania w zarządzaniu personelem W poszukiwaniu złotego środka – czynniki opłacalności korzystania z pracy tymczasowej wielkość firmy pod względem liczby pracowników, potrzeby personalne, rodzaj sezonowości profil działalności firmy, charakter świadczonej usługi (czy współpraca z agencją nie obniży konkurencyjności świadczonej usługi dla firmy pod względem ceny?) kompetencje pracowników dywersyfikacja ryzyka

9 kompleksowe rozwiązania w zarządzaniu personelem Doradztwo personalne

10 kompleksowe rozwiązania w zarządzaniu personelem Motywy korzystania z usług doradztwa personalnego brak czasu na realizacje rekrutacji brak w bazie danych osób o odpowiednich kwalifikacjach chęć przeniesienia ryzyka na zewnątrz pilna potrzeba zatrudnienia pracownika brak działu personalnego

11 kompleksowe rozwiązania w zarządzaniu personelem W poszukiwaniu złotego środka – analiza potencjału firmy Potencjał firmy Liczba pracowników Przychody Płynność finansowa

12 kompleksowe rozwiązania w zarządzaniu personelem W poszukiwaniu złotego środka – outsourcing – insourcing Core business analiza zadań na poszczególnych stanowiskach i umiejetności potrzebnych na tych stanowiskach ryzyko

13 kompleksowe rozwiązania w zarządzaniu personelem W poszukiwaniu złotego środka – zarządzanie dynamiczne Zarządzanie dynamiczne współpracą z agencją /ami doradztwa personalnego Umowa z agencją / agencjami Organizacja działu perosnalnego Metoda rekrutacji Długość procesu rekrutacji

14 kompleksowe rozwiązania w zarządzaniu personelem Dziekuję za uwagę


Pobierz ppt "Paweł Korzyński Szkoła Główna Handlowa w Warszawie Katedra Rozwoju Kapitału Ludzkiego."

Podobne prezentacje


Reklamy Google