Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Wrzesień 2010r.. Innowacja metodyczno - organizacyjna Osoba wdrażająca mgr Natalia Chołody Miejsce wdrażania Zespół Szkół Powszechnych im. Pierwszych.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Wrzesień 2010r.. Innowacja metodyczno - organizacyjna Osoba wdrażająca mgr Natalia Chołody Miejsce wdrażania Zespół Szkół Powszechnych im. Pierwszych."— Zapis prezentacji:

1 wrzesień 2010r.

2 Innowacja metodyczno - organizacyjna Osoba wdrażająca mgr Natalia Chołody Miejsce wdrażania Zespół Szkół Powszechnych im. Pierwszych Piastów w Damasławku Termin Wrzesień 2010 – czerwiec 2013

3

4 Rozwijanie zainteresowań informatycznych. Poznanie zasad bezpiecznego użytkowania sprzętu komputerowego. Przygotowanie do posługiwania się komputerem. Przygotowanie do posługiwania się współpracującymi z komputerem urządzeniami. Wskazanie użyteczności komputerów w nauce, pracy i zabawie. Pozyskiwanie informacji z różnych źródeł wiedzy. Rozwijanie aktywności i ciekawości. Umacnianie wiary we własne siły, możliwości, umiejętności. Poszanowanie cudzej własności.

5 Uświadomienie zagrożeń związanych z niewłaściwym korzystaniem z komputera i oprogramowania. Rozwijanie umiejętności współdziałania w grupie i ponoszenia odpowiedzialności za pracę własną i grupy. Rozwiązywanie problemów w twórczy sposób. Wdrażanie do systematycznego zdobywania wiedzy poprzez wykonywanie zaplanowanych zadań zgodnie z kalendarzem imprez szkolnych. Zapewnienie dzieciom dostępu do nowinek technicznych – programów komputerowych o charakterze edukacyjnym. Nauka obsługi programów graficznych. Zdobycie umiejętności wykonywania zdjęć poprzez wnikliwą obserwację szkolnych uroczystości i planowanie charakteru Galerii fotografii na szkolnej stronie internetowej. Wdrażanie do wspólnego podejmowania działań i planowania pracy.

6 Baza Sala komputerowa wyposażona jest w: szt. netbooków ASUS Eee PC Model 1005HA. Na komputerach zainstalowano następujące oprogramowanie: Windows 7 Starter, Works 9, Office Professional 2007, Kaspersky Anti-Virus for Windows Workstation, multimedialne oprogramowania edukacyjne; gry i zabawy edukacyjne oraz użytkowe programy wspomagające; 2.. Projektor multimedialny BenQ MP670, DLP, XGA.3000 ANSI. gry i zabawy 3. Zestaw głośników. 4. Drukarka Laserowa HP Laser Jet P Bezprzewodowy dostęp do Internetu. 6. Cyfrowy aparat fotograficzny Canon.

7

8 Zapoznajemy się z regulaminem pracowni. Bezpieczeństwo i higiena pracy. Poznajemy elementy komputera. Włączanie i wyłączanie komputera. Poznajemy urządzenia współpracujące z komputerem. Poruszamy się w zasobach komputera. Zapoznanie z systemem Windows.

9 Przeglądamy zasoby systemu Windows. Wydajemy komendy za pomocą myszy. Szukamy gier w programie Windows i próbujemy je uruchomić. Doskonalimy pamięć i logiczne myślenie gry edukacyjne. Uruchamiamy program graficzny Paint. Poznajemy elementy i możliwości programu.

10 Pasek menu i pasek narzędzi w programie graficznym Paint - wykorzystanie. Rysujemy za pomocą komputera Późna jesień. Zmieniamy rysunki- wprowadzanie zmian w rysunku. Obracamy, kopiujemy i wklejamy rysunki.

11 Szykujemy niespodzianki na Mikołajki - rysowanie prezentów dla najbliższych. Uruchamiamy edytor tekstu Microsoft Word i poznajemy jego możliwości. Co chciałbym dostać od Mikołaja - ćwiczenia z klawiaturą. Pisanie poznanych liter, tworzenie z nich wyrazów i zdań w edytorze tekstu.

12 Uruchamiamy Internet. Znaczenie Internetu we współczesnym świecie. Szukamy stron dla dzieci. Przeglądarki. Strony internetowe. Internet - strona dla dzieci. Odwiedzamy stronę internetową naszej szkoły. Podsumowanie pierwszego semestru nauki w klasie I – materiały dla rodziców.

13 Kolorujemy rysunki - zabawy edukacyjne. Bezpieczne zabawy w czasie ferii - rysowanie w programie Paint.

14 Wspomnienia z ferii - rysowanie, obracanie, kopiowanie i wklejanie rysunków. Ćwiczymy pisanie - zabawy z tekstem. Piszemy list do pani Wiosny. Ozdabiamy list rysunkami. Kopiowanie i wklejanie.

15 Ćwiczymy ortografię - gra edukacyjna. Ćwiczymy pamięć i myślenie - puzzle, labirynty, gry logiczne. Samodzielne układamy zdania na dowolny temat. Formatowanie i ozdabianie. Konkurs – kto szybciej przepisze podany tekst.

16 Wyszukujemy ciekawostki w Internetcie - strony dla dzieci. Wykonujemy zaproszenie dla MAMY. Projektujemy laurkę dla mamy. Jak zapisujemy teksty i rysunki?

17 Dodajemy i odejmujemy w komputerze. Praca z programem 2+2. Co możemy zrobić aby chronić przyrodę? Apel do ludzi. Rysujemy pracę na temat Moje wymarzone wakacje. Pożegnanie z komputerem. Podsumowanie nauki w klasie I - materiały dla rodziców.

18 Ewaluacja Wykorzystanie zdobytych wiadomości i umiejętności w nauce i zabawie. Publikacja prac dzieci na oficjalnej stronie internetowej szkoły Zorganizowanie wystawy prac wykonanych prze dzieci ( w bibliotece szkolnej). Prace uczniów wykonane za pomocą komputera; Udział w konkursach.

19 Efekty Efekty pracy z uczniem przejawiają się w tym, że uczeń: samodzielnie i aktywnie uczestniczy w zajęciach, ma rozbudzoną potrzebę samorealizacji (bierze udział w konkursach, programach, projektach), potrafi i chce samodzielnie korzystać z dodatkowych źródeł wiedzy, jest ciekawy świata, w pełni wykorzystuje swoją wiedzę, rozwiązuje problemy, stawia hipotezy, wyciąga wnioski bierze czynny udział w życiu klasy i szkoły.

20


Pobierz ppt "Wrzesień 2010r.. Innowacja metodyczno - organizacyjna Osoba wdrażająca mgr Natalia Chołody Miejsce wdrażania Zespół Szkół Powszechnych im. Pierwszych."

Podobne prezentacje


Reklamy Google