Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

1 Po co firmom Facebook? i na co warto uważać… Dr Jan Zając Warszawa, 2012/05/31.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "1 Po co firmom Facebook? i na co warto uważać… Dr Jan Zając Warszawa, 2012/05/31."— Zapis prezentacji:

1 1 Po co firmom Facebook? i na co warto uważać… Dr Jan Zając Warszawa, 2012/05/31

2 2 Serwisy społecznościowe (SNS): –Nasza-Klasa, Facebook, Google+, Path itp. –Kariera: Goldenline, Linked In Blogi Mikroblogi (np. Twitter, Blip) Tumblogi Fora i grupy dyskusyjne Serwisy z multimediami Wykop Czym są Social Media?

3 3 8,2 mln zarejestrowanych użytkowników (dane FB, maj 2012) 12,5 mln real users w Megapanelu (luty 2012) Facebook is the King!

4 4 Liczba użytkowników i aktywność firm wciąż rośnie… W całym 2011 r odnotowaliśmy: 3,5 mln fanów zaangażowanych na fanpageach 71 mln aktywności na fanpageach: – 49,8 mln lajków – 16 mln komentarzy – 1,9 mln postów Facebook w Polsce – kilka liczb

5 5 Cele obecności –raport CapGemini i Harvard Business Review + ściąganie ruchu na strony WWW

6 6 Promocja i zasięg

7 7 Komunikacja z klientami

8 8 Sprzedaż

9 9 Leady z Facebooka

10 10 Wsparcie sprzedaży w POS

11 11 Programy lojalnościowe A może połowa fanpageów to tak naprawdę programy lojalnościowe?

12 12 Customer care / obsługa klienta Miejsce zgłaszania problemów i reklamacji - częściowo można skanalizować w aplikacjach

13 13 Wspieranie wydarzeń offline

14 14 Bo inni już są…

15 15 Ale większość fanów Twojej marki nawet nie widzi Twoich komunikatów! Facebook to przede wszystkim KOMUNIKACJA

16 16 Do tylu fanów dociera przeciętny post marki (źródło: VA Simply Services, kwiecień 2012) Liczba fanów niekoniecznie przekłada się na faktyczny zasięg i zaangażowanie A co z zaangażowaniem? 16%

17 17

18 18

19 19 Edge Rank – filtrowanie i wyświetlanie adekwatnych komunikatów w tzw. streamie Affinity Waga Czas Kiedy? – najnowsze aktywności Które aktywności? (udostępnianie, komentowanie, polubienie) Które aktywności? (udostępnianie, komentowanie, polubienie) Poprzednie interakcje z marką i jej postami

20 20

21 21 Najbardziej angażujący post – marzec 2012

22 22 Najbardziej angażujące posty – kwiecień 2012

23 23 Komunikacja marek na polskim Facebooku

24 24 Jak można poprawić zasięg i zaangażowanie? Treści Ciekawe treści (emocje, rozrywka, informacje na wyłączność) Ale zarazem - treści związane z marką Mix treści Relacje Jeśli użytkownicy częściej odnoszą się do treści, to widzą też inne Zachęcanie do polecania treści znajomym Optyma lizacja Sprawdzanie zaangażowania i jakości treści Optymalizacja: Kiedy, jakie treści, do kogo i w jaki sposób

25 25 Benchmarking Identyfikacja najaktywniejszych fanów Najbardziej angażujące treści Responsywność na komunikaty fanów Rodzaj treści Sposób pisania Godziny, dni, częstotliwość publikacji Optymalizacja - sposoby

26 26 1.Po co? – strategia i pomiar 2.Komunikacja nie dociera do wszystkich 3.Warto zwrócić uwagę na zaangażowanie 4.Edge rank a strategia marki 5.Optymalizuj! Na drogę

27 27 DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ jan@sotrender.com


Pobierz ppt "1 Po co firmom Facebook? i na co warto uważać… Dr Jan Zając Warszawa, 2012/05/31."

Podobne prezentacje


Reklamy Google