Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Prezentacja wyników finansowych za IV kwartał 2006/2007 Rynkowy lider zwiększa skalę działania i poprawia rentowność

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Prezentacja wyników finansowych za IV kwartał 2006/2007 Rynkowy lider zwiększa skalę działania i poprawia rentowność"— Zapis prezentacji:

1 Prezentacja wyników finansowych za IV kwartał 2006/2007 Rynkowy lider zwiększa skalę działania i poprawia rentowność

2 Sytuacja na rynku IT w IV kwartale Znacznie lepsza niż w minionym roku ogólna sytuacja gospodarstw domowych Zmniejszające się bezrobocie i rosnące wynagrodzenia Napływ środków unijnych Zachodzące na rynku zmiany podążają w kierunku automatyzacji i sprzedaży internetowej oraz zwiększenia roli logistyki na rynku IT Rozpoczęcie procesu konsolidacji branży IT w regionie

3 Główne wydarzenia IV kwartału Rozbudowa magazynu w Zamieniu Podwyższenie kapitału zakładowego ACTION Ukraina Sprzedaż komputerów dla MEN o wartości ponad 44 mln PLN OPERA FIZ zwiększył zaangażowanie w spółce do 5,36 % Podpisanie umowy na dystrybucję produktów Gigabyte Sprzedaż nieruchomości we Wrocławiu za kwotę ponad 8 mln PLN Osiągnięcie historycznego maksimum cenowego na GPW (kurs 31,50 PLN) Przekroczenie 500 mln PLN kapitalizacji giełdowej Brak realizacji przetargu dla ZUS

4 Wyniki finansowe Grupy ACTION Przychody ze sprzedaży (tys.)Marża brutto (%) Wzrost przychodów ze sprzedaży w stosunku do IV kwartału 2005/2006 o 37,5 % Wzrost przychodów ze sprzedaży w stosunku do roku 2005/2006 o ponad 25 % Wzrost marży brutto w stosunku do IV kwartału 2005/2006 o 0,9 pkt. proc Wzrost marży brutto w stosunku do roku 2005/2006 o 0,4 pkt. proc

5 Wyniki finansowe Grupy ACTION Zysk operacyjny (tys.)ROE (%) Wzrost zysku operacyjnego w stosunku do IV kwartału 2005/2006 o 493 % Wzrost zysku operacyjnego w stosunku do roku 2005/2006 o 35 % Wzrost rentowności kapitału własnego w stosunku do IV kwartału 2005/2006 o 2,6 pkt. proc

6 [w tys. zł] IV kw. 2005/2006 IV kw. 2006/2007 Zmiana2005/ /2007Zmiana Przychody ze sprzedaży ,5 % % Zysk brutto ze sprzedaży % ,8 % Marża brutto na sprzedaży6,7 %7,6 % 0,9 pkt. proc6,2 %6,6 % 0,4 pkt. proc Koszty sprzedaży i marketingu ,9 % ,5 % W relacji do przychodów4,7 %5 % 0, 3 pkt. proc3,8 %4,4 % 0,6 pkt. proc Koszty ogólnego zarządu ,6 % ,8 % W relacji do przychodów2,2 %1,9 % - 0,3 pkt. proc1,4 %1,2 % - 0,2 pkt. proc. Saldo pozostałych przychodów i kosztów operacyjnych % % Wynik na działalności operacyjnej % % Koszty finansowe netto % % Wynik netto ,6 % ,5 % Wyniki finansowe w IV kwartale

7 Obroty z uwzględnieniem przetargów Obroty z wyłączeniem przetargów Obroty ACTION S.A.

8 * Wzrost przychodów z dystrybycji sprzętu IT o 44,4% Spadek przychodów z tytułu przetargów o 40,7% Dystrybucja sprzętu IT (mln PLN) Przetargi (mln PLN) Struktura sprzedaży ACTION S.A. Sprzedaż na poziomie mln PLN nie zawiera przychodów California Computers S.A. ujętych w sprawozdaniu jednostkowym ACTION S.A. (34 mln). Całkowita wartość przychodów to 1721,4 mln.

9 Wyniki jednostkowe ACTION S.A. Przychody ze sprzedaży (tys.) Zysk netto (tys.) Wzrost przychodów ze sprzedaży w stosunku do roku 2005/2006 o 36,8 % Wzrost zysku netto w stosunku do roku 2005/2006 o 114 %

10 Stopień realizacji prognozy Zrealizowana prognoza przychodów Niewielka różnica 3,5% między prognozą a zyskiem netto Niezrealizowana prognoza zysku operacyjnego – główną przyczyną brak realizacji przetargu dla ZUS o wartości 17 mln PLN

11 Wynik Grupy ACTION z wyłączeniem zdarzeń negatywnych Brak negatywnych elementów w rachunku wyników skutkowałby osiągnięciem wyniku netto na poziomie 31,7 mln PLN Zdarzenia o charakterze inwestycyjnym koszty finansowania inwestycji nowego magazynu – 129 tys. zł wynik A.pl – tys. zł Zdarzenia które nie wystąpią w przyszłości sponsoring – 615 tys. zł wynik California Computers – tys. zł Zdarzenia bezgotówkowe wycena opcji menedżerskich – tys. zł amortyzacja znaku towarowego PTR – 847 tys. zł Amortyzacja WNIP California Computers – tys. zł Zysk netto

12 Najbliższe plany rozwoju Rozwój sieci Sferis (PTR) 93 sklepy w tym 20 sprzedających tylko usługi Orange Docelowa liczba sklepów to 250 w tym 100 Orange Restrukturyzacja sieci, wychodzenie z nierentownych lokalizacji, remonty sklepów Rozpoczęcie projektu budowy sieci sklepów Orange – pozwoli to na dywersyfikację przychodów Podpisanie 12 nowych umów najmu z czego 3 zostaną uruchomione jeszcze w tym roku Rozbudowa magazynu Wybudowanie nowego magazynu o łącznej powierzchni m², dającego dodatkowych miejsc paletowych - w sumie m² (powierzchnia pierwszego magazynu – m²) W ciągu roku pierwszy magazyn zostanie rozbudowany o dodatkowe piętro, co zwiększy powierzchnię magazynową o kolejne m² Dzięki powiększeniu pierwszego obiektu wydajność magazynu wzrośnie dwukrotnie W najbliższym czasie rozpocznie się rozbudowa części spedycyjnej magazynu – planowane zwiększenie powierzchni o m²

13 Najbliższe plany rozwoju Kolejne sklepy na Ukrainie Obecnie spółka posiada 5 wielkopowierzchniowych sklepów RTV/AGD na Ukrainie 24 sierpnia został otwarty kolejny obiekt sieci Szok w Charkowie 13 października zostanie otwarty sklep w Równem Oprócz sklepów wielkopowierzchniowych do ACTION Ukraina należy także 10 sklepów średniopowierzchniowych Krez, znajdujących się m.in. w Łucku, Sokalu, Lwowie, i Czerwonogradzie Galeria internetowa A.pl Galerię A.pl odwiedza około 600 klientów miesięcznie W asortymencie ponad produktów Około 20 tys. wejść na stronę miesięcznie

14 ACTION na giełdzie

15 ACTION liderem wśród dystrybutorów IT w Polsce * - okres raportowy ACTION S.A. – – , okres raportowy AB S.A – –

16


Pobierz ppt "Prezentacja wyników finansowych za IV kwartał 2006/2007 Rynkowy lider zwiększa skalę działania i poprawia rentowność"

Podobne prezentacje


Reklamy Google