Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Twój partner w gastronomii

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Twój partner w gastronomii"— Zapis prezentacji:

1 Twój partner w gastronomii
Sfinks Polska S.A. Twój partner w gastronomii Warszawa, października 2011

2 Definicja franczyzy System sprzedaży towarów, usług lub technologii oparty na ścisłej i ciągłej współpracy pomiędzy prawnie oraz finansowo odrębnymi i niezależnymi przedsiębiorstwami - franczyzodawcą i jego indywidualnymi franczyzobiorcami. Sfinks Polska S.A. • Twój partner w gastronomii • Warszawa, 13 – 15 października 2011

3 16 lat doświadczenia w zarządzaniu markami restauracyjnymi
Co nas wyróżnia Sfinks Polska S.A. 16 lat doświadczenia w zarządzaniu markami restauracyjnymi Największa polska sieć „casual dining” (111 lokali w kraju i za granicą) Specjalizacja we franczyzie (60% restauracji partnerskich) Strategia rozwoju marek w segmencie fast casual Sfinks Polska S.A. • Twój partner w gastronomii • Warszawa, 13 – 15 października 2011

4 Istotne informacje o Sfinks Polska
Styczeń 1995 Otwarcie pierwszej restauracji Sphinx w Łodzi Kwiecień 2006 Zakup sieci restauracji Chłopskie Jadło Czerwiec Pierwsza emisja akcji na GPW Rozwój sieci w Polsce , otwarcie Sphinx na Węgrzech, w Rumunii i w Czechach Styczeń Zakup spółki operatora restauracji WOOK Luty Nowa emisja akcji, pozyskanie kapitału na rozwój Kwiecień 2010 Strategia rozwoju na lata 2010 – 2014 (wejście w segment fast casual dining) Luty Otwarcie pierwszej restauracji w formacie express Lipiec, wrzesień 2011 Kolejna emisja akcji, porozumienie z bankami Sfinks na GPW Struktura akcjonariatu Liczba akcji ogółem: szt. Pakiet głównych akcjonariuszy: szt. (55,89% głosów na WZA) Sfinks Polska S.A. • Twój partner w gastronomii • Warszawa, 13 – 15 października 2011

5 Czynniki przewagi konkurencyjnej na rynku gastronomicznym
Siła marki Rozpoznawalność Jakość Siła negocjacyjna Niższe koszty dostaw towarów i usług Dostęp do towarów „na wyłączność” Preferencje klientów w zakresie wyboru restauracji sieciowych Sprawdzona oferta Jednolity określony poziom usługi Reklama i marketing Reklama ponadregionalna (media, Internet) Sieciowe akcje promocyjne Przewagi konkurencyjne osiągalne wyłącznie dla restauracji działających w systemach sieciowych Sfinks Polska S.A. • Twój partner w gastronomii • Warszawa, 13 – 15 października 2011

6 Sphinx – dla głodnych wrażeń
Pierwsza i największa sieć casual dining Wysoka rozpoznawalność marki Reklama, marketing, promocja Potencjał w segmencie fast casual dining Oryginalna shoarma, popularna kuchnia Sfinks Polska S.A. • Twój partner w gastronomii • Warszawa, 13 – 15 października 2011

7 Smak Jakość obsługi Wygoda Atmosfera miejsca Atrybuty marki Sphinx
Oryginalne receptury Dania ze świeżych produktów Jakość obsługi Jednolite standardy obsługi w całej sieci Otwartość na klienta Wygoda Dostępność (rozbudowana sieć) Szeroka, uniwersalna oferta Atmosfera miejsca Niepowtarzalny wystrój wnętrza Miejsce relaksu i spotkań towarzyskich Sfinks Polska S.A. • Twój partner w gastronomii • Warszawa, 13 – 15 października 2011

8 Charakterystyka Restauracji Sphinx
Restauracje Sphinx istnieją na rynku polskim od 1995 roku Restauracje Sphinx stanowią rozpoznawalną i ceniona markę, o sukcesie której stanowi jednolita jakość oraz zespół starannie dobranych Restauratorów Restauracje Sphinx to jednostki gastronomiczne w segmencie casual dining lub fast casual wyróżniające się szybką obsługą kelnerską i przystępnymi cenami Bazę menu restauracji Sphinx stanowią dania z grilla inspirowane kuchnią bliskowschodnią (shoarma, kebab) oraz kuchnią zachodnioeuropejską (steki, mięsa), a także elementami kuchni włoskiej Sfinks Polska S.A. • Twój partner w gastronomii • Warszawa, 13 – 15 października 2011

9 Marka Sphinx – nagrody i wyróżnienia
Godło „Jakość Obsługi 2009, 2010 i 2011 ” w kategorii restauracje (ranking konsumencki) Złoty Laur Klienta 2011 Korona Turystyki 2010 – niezależny ranking konsumencki czytelników magazynu Polska Wita Najmocniejsza polska marka pięciolecia ( ) w kategorii handel i usługi (Rzeczpospolita ) II miejsce w rankingu Najcenniejsza marka w kategorii handel i usługi (Rzeczpospolita ) Najcenniejsza marka 2007 w kategorii handel i usługi (Rzeczpospolita ) Wielokrotny laureat tytułów „Gazela Biznesu” i Superbrands (2006,2007,2008) Sfinks Polska S.A. • Twój partner w gastronomii • Warszawa, 13 – 15 października 2011

10 WOOK – the authentic taste of China
Pierwszy sieciowy koncept kuchni azjatyckiej w Polsce Wysoka jakość za atrakcyjną cenę Reklama, marketing, promocja Bardzo duży potencjał wzrostu Kuchnia azjatycka – druga co do popularności w Polsce Sfinks Polska S.A. • Twój partner w gastronomii • Warszawa, 13 – 15 października 2011

11 Smak Wygoda Szybkość Moda Oryginalność Atrybuty marki WOOK
Receptury kuchni azjatyckiej Oryginalne składniki dań Wygoda Topowe lokalizacje Dogodne miejsce spotkań biznesowych Szybkość Szybka obsługa kelnerska Szybkość przygotowania dań Moda Nowoczesne wnętrze, atmosfera klubowa Kulinarne przedstawienie na oczach klienta Oryginalność Kucharze Chińczycy Nawiązanie do sztuki i kultury Wschodu Sfinks Polska S.A. • Twój partner w gastronomii • Warszawa, 13 – 15 października 2011

12 Charakterystyka Restauracji WOOK
Koncept obecny od 5 lat na rynku polskim, w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców Kuchnia WOOK jest spektaklem prezentującym kunszt chińskich mistrzów WOOK to miejsce spotkań dla gości oczekujących: Niepowtarzalnych, oryginalnych chińskich dań Doskonałej jakości i szybkości serwowania Ciekawych rozwiązań (samodzielne konfigurowanie menu) Ceny na każdą kieszeń Sfinks Polska S.A. • Twój partner w gastronomii • Warszawa, 13 – 15 października 2011

13 Chłopskie Jadło – smak tradycji
Sieć kupiona w 2006 r. - obecnie 9 restauracji Tradycyjna polska kuchnia – niezmiennie najpopularniejsza wśród Polaków Atrakcja turystyczna Koncept podlega przekształceniu z segmentu premium w kierunku casual dining Sfinks Polska S.A. • Twój partner w gastronomii • Warszawa, 13 – 15 października 2011

14 Koncepty typu express Menu oparte o kultowe pozycje karty Sphinx i WOOK Dania do szybkiej konsumpcji i zabrania na wynos Wybór kanapek oraz dania na bazie kultowych dań restauracji Sphinx (shoarma, wypiekane na miejscu chlebki pita) Najpopularniejsze dania kuchni WOOK Zestawy dla dzieci z zabawką także jako zestawy na miejscu Utrzymanie podstawowych wyróżników modelu fast caual dining Brak obsługi kelnerskiej Dania przygotowywane ze świeżych produktów pod zamówienie (inaczej niż w fast foodach) Wystrój z elementami wizerunkowymi (oryginalne lampy z tykw, chińskie lampiony, utrzymana kolorystyka wnętrz) Sfinks Polska S.A. • Twój partner w gastronomii • Warszawa, 13 – 15 października 2011

15 Model współpracy z franczyzobiorcami (1)
W ramach pakietu franczyzowego oferujemy: prawo do korzystania ze znanego i rozpoznawalnego znaku towarowego silnie rozpoznawalną na lokalnym rynku markę gastronomiczną wiedzę i metody prowadzenia działalności w ramach franczyzy stałe szkolenia doskonalące dla franczyzobiorców i ich kadry bieżące wsparcie w codziennych sprawach związanych z zarządzaniem restauracją podręcznik operacyjny będący kompendium wiedzy eksperckiej na temat procedur oraz wszelkich aspektów prowadzenia i zarządzania restauracją księgę standardów i wizualizacji lokalu, w którym będzie wykonywana działalność unikatowe receptury dań oferowanych w restauracjach działających pod markami Sfinks Polska S.A. system centralnych dostaw wyselekcjonowanych produktów oraz usług o gwarantowanej jakości Sfinks Polska S.A. • Twój partner w gastronomii • Warszawa, 13 – 15 października 2011

16 Model współpracy z franczyzobiorcami (2)
Sfinks Polska S.A. w ramach współpracy oferuje swoim Franczyzobiorcom pakiet wybranych usług doradztwo finansowo - prawne wspólne kampanie reklamowe opracowywanie nowych strategii marketingowych np. promocje sprzedażowe wdrażanie nowych produktów i modyfikacji produktowych pomoc w organizacji reklamy lokalnej pomoc przy wdrożeniu sytemu HACCP wspólne procedury w zakresie organizacji i zarządzania pomoc w rekrutacji pracowników wraz z pakietem profesjonalnych szkoleń organizacja konkursów motywacyjnych dla pracowników franczyzobiorców organizacja wymiany wiedzy i doświadczeń (spotkania cykliczne, portal internetowy) Sfinks Polska S.A. • Twój partner w gastronomii • Warszawa, 13 – 15 października 2011

17 Współpraca z franczyzobiorcami
Obopólne korzyści modelu współpracy Dla Restauratora - Działalność pod znaną, popularną marką - Dostęp do reklamy i szerokiej gamy działań marketingowych o zasięgu ogólnopolskim - Gotową do wdrożenia aranżację lokalu o oryginalnej i niepowtarzalnej atmosferze - Pełen know-how i standardy operacyjne Wykorzystanie wieloletniego doświadczenia franczyzodawcy - Stałe szkolenia doskonalące dla franczyzobiorców i ich kadry - Bieżące wsparcie w codziennych sprawach związanych z zarządzaniem restauracją Dla Sfinks Polska S.A. - Intensywny rozwój sieci na terenie całego kraju - Wiedza o lokalnych uwarunkowaniach rynkowych - Lepsze wyniki dzięki zaangażowaniu franczyzobiorców dążących do maksymalizacji zysku - franczyzobiorca źródłem innowacji i informacji o rynku i klientach Sfinks Polska S.A. • Twój partner w gastronomii • Warszawa, 13 – 15 października 2011

18 Standardy w restauracjach sieci Sfinks Polska
Jakość oferty i obsługi Jednolity wysoki standard w całej sieci Program szkoleń wewnętrznych Audyty wewnętrzne i zewnętrzne Opinie klientów Normy HACCP Wizualizacja Projekt wg standardów sieciowych Lokalna adaptacja pod nadzorem Sfinks Polska Wystrój i atmosfera sali restauracyjnej Standardy operacyjne Podręczniki operacyjne Sprzedaż i obsługa klienta Kuchnia i zaplecze Zarządzanie personelem Polityka rachunkowości Promocja i reklama Księga receptur Polityka cenowa Centralne dostawy Sfinks Polska S.A. • Twój partner w gastronomii • Warszawa, 13 – 15 października 2011

19 Korzyści z wyboru konceptów Sfinks Polska
Silne strony konceptów Sfinks Polska Rozpoznawalność i siła marek Popularne rodzaje kuchni dostosowane do preferencji żywieniowych Polaków Wysoka jakość i przystępna cena Unikatowe cechy współpracy ze Sfinksem Korzystanie z know-how i 15-letniego doświadczenia Możliwość równoległej działalności w dwóch segmentach rynku o największych perspektywach – casual dining i fast casual Możliwość budowania własnego sukcesu Uruchomienie 2 i więcej restauracji pod markami Sfinks Polska Uruchamianie restauracji franczyzyzowych Satysfakcja z osiąganych wyników i współtworzenia silnej sieci Sfinks Polska S.A. • Twój partner w gastronomii • Warszawa, 13 – 15 października 2011

20 Jak rozpocząć współpracę franczyzową ze Sfinksem
Przekazanie kwestionariusza osobowego na adres Spotkanie z przedstawicielami Sfinks Polska w celu omówienia warunków współpracy Podpisanie umowy o poufności, weryfikacja i wybór lokalizacji Przyjęcie planu biznesu restauracji, podpisanie Umowy o Współpracy Adaptacja lokalu, szkolenia personelu, przygotowanie do uruchomienia restauracji Sfinks Polska S.A. • Twój partner w gastronomii • Warszawa, 13 – 15 października 2011

21 BIZNES ZE SMAKIEM Podsumowanie Perspektywy rynku gastronomicznego
Zwiększenie szansy na sukces w biznesie poprzez franczyzę Dobór silnego i wiarygodnego partnera, pozyskanie know-how Prowadzenie własnego biznesu ze wsparciem franczyzodawcy Sfinks Polska S.A. • Twój partner w gastronomii • Warszawa, 13 – 15 października 2011


Pobierz ppt "Twój partner w gastronomii"

Podobne prezentacje


Reklamy Google