Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

STREFAKAS STREFA KAS Zadowolony Klient to zysk dla firmy.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "STREFAKAS STREFA KAS Zadowolony Klient to zysk dla firmy."— Zapis prezentacji:

1 STREFAKAS STREFA KAS Zadowolony Klient to zysk dla firmy

2 Złota Strefa Jest to ostatnie miejsce, do którego udaje się Klient. Właśnie w tym miejscu nasz Klient płaci za swoje zakupy. Strefa ta ma największe znaczenie przy sprzedaży produktów impulsowych, produktów za jedną monetę. Strefa przykasowa

3 Dzięki tej strefie możemy podnieść obroty w sklepie a nasz Klient będzie zadowolony, że na sam koniec udanych zakupów w Tesco może jeszcze poprawić sobie humor np. czymś dobrym do zjedzenia lub zapakować swoje produkty do naszych ekologicznych toreb. Strefa przykasowa

4 Dobrze funkcjonująca strefa przykasowa to kierowanie się przede wszystkim metodą Merchandising oraz dobrze ułożonymi produktami Impulsowymi. Strefa przykasowa

5 Merchandising to metoda sprzedaży, która pozwala najlepiej eksponować, a tym samym maksymalizować sprzedaż określonych produktów. a tym samym maksymalizować sprzedaż określonych produktów. To sztuka podnoszenia efektywności sprzedaży przez wykorzystanie topografii sklepu i zasad psychologii społecznej, prezentacji produktów, budowania skojarzeń. i zasad psychologii społecznej, prezentacji produktów, budowania skojarzeń. Strefa przykasowa

6 Impulsy – tak nazywają się produkty, które mają skusić klienta. Wprawdzie nie zamierzał niczego kupować, ale tak jakoś wpadł mu w oko ten czy inny towar… Dlatego ważne, żeby dla impulsów znaleźć właściwe miejsce w sklepie. Najlepiej w strefie kasy i trzymać się przy tym reguł merchandisingu. przy tym reguł merchandisingu. Strefa przykasowa

7 Dobre praktyki w dobrej strefie przykasowej. Strefa przykasowa

8 Ważną kwestią podczas zatowarowywania strefy przykasowej jest zgodność z planogramem. z planogramem. Jednakże dozwolone są pewne modyfikacje dostosowane do specyfiki sprzedaży a co za tym idzie zwiększenia zysków: najczęściej używane kasy nie powinny być zatowarowane lekami lub prezerwatywami, tylko słodyczami, które przyciągają zarówno najmłodszych i tych troszkę starszych Klientównajczęściej używane kasy nie powinny być zatowarowane lekami lub prezerwatywami, tylko słodyczami, które przyciągają zarówno najmłodszych i tych troszkę starszych Klientów Strefa przykasowa

9 Przykład prawidłowego zatowarowania przy kasie głównej. przy kasie głównej.

10 zastąpienie produktów z niższą marżą produktami o wyższej marży, których nie ma w planogramiezastąpienie produktów z niższą marżą produktami o wyższej marży, których nie ma w planogramie a wiemy, że będą dobrze się sprzedawać a wiemy, że będą dobrze się sprzedawać eksponowanie produktów sezonowych czyli modyfikacja strefy przykasowej w zależnościeksponowanie produktów sezonowych czyli modyfikacja strefy przykasowej w zależności od potrzeb np.: od potrzeb np.: pory roku - ustawienie lodówek mroźniczych pory roku - ustawienie lodówek mroźniczych z lodami latem, z lodami latem, sezonu świątecznego sezonu świątecznego panujących warunków atmosferycznych – stojak panujących warunków atmosferycznych – stojak z parasolami z parasolami Strefa przykasowa

11 Dobra ekspozycja to: poprawne zatowarowaniepoprawne zatowarowanie dobry asortymentdobry asortyment ograniczenie stratograniczenie strat Strefa przykasowa

12 ZATOWAROWANIE widoczność produktu i jego logiczne uporządkowanie z podziałem na kategorie asortymentowe. pełne zatowarowanie produktami – nie sprzedajemy dziur. poprawne ceny. Ekspozycja w strefie przykasowej powinna być przemyślana i czytelna. Każdy produkt powinien mieć swoje miejsce i cenę. Budując taką strefę musimy kierować się kilkoma zasadami: Strefa przykasowa

13 ASORTYMENT BATERIE GUMY DO ŻUCIA Strefa przykasowa

14 ASORTYMENT PÓŁKI DLA DOROSŁYCH KLIENTÓW Strefa przykasowa

15 ASORTYMENT ASORTYMENT EKOLOGICZNE TORBY NA ZAKUPY UMIESZCZONE NA ZMIANĘ PRZY KAŻDEJ KASIE Strefa przykasowa

16 ASORTYMENT ASORTYMENT PÓŁKA PROMOCYJNA Zatowarowana produktami np. z aktualnej promocji, oznaczona odpowiednim posem.

17 OGRANICZENIE STRAT Towarując podajniki przekładamy produkty Towarując podajniki przekładamy produkty z rzadziej używanych kas na główne w celu uniknięcia przeterminowania produktów. Produkty delikatne umieszczamy na wyższych półkach aby nie uległy uszkodzeniu. Produkty delikatne umieszczamy na wyższych półkach aby nie uległy uszkodzeniu. Nie wykładamy produktów w foliowych opakowaniach. Dotyczy to przede wszystkim gum do żucia. Nie wykładamy produktów w foliowych opakowaniach. Dotyczy to przede wszystkim gum do żucia. Strefa przykasowa

18 mieszanie produktów tego samego asortymentu bezcenna dziura produkt bez ceny nietematyczne ułożenie ZŁE PRAKTYKI ZŁE PRAKTYKI

19 Podsumowanie Strefa przykasowa

20 Czytelnie: najpierw zaplanuj a potem buduj eksponuj artykuły powszechne i często kupowane pamiętaj o cenach przy każdym produkcie Tworząc Złotą Strefę kieruj się trzema zasadami:

21 Estetycznie: pamiętaj żeby artykuły zawsze były poukładane i w należytym porządku na bieżąco dokładaj produkty - dziura się nie sprzedaje twórz wrażenie obfitości i dużego wyboru Tworząc Złotą Strefę kieruj się trzema zasadami: Strefa przykasowa

22 Czysto: na bieżąco czyść stojaki przykasowena bieżąco czyść stojaki przykasowe i strefę kas - kurz odstrasza klientów i strefę kas - kurz odstrasza klientów umieść sprzątanie stojaków i kasumieść sprzątanie stojaków i kas w cotygodniowym grafiku sprzątania w cotygodniowym grafiku sprzątania wprowadź rutyny związane z kasamiwprowadź rutyny związane z kasami Tworząc Złotą Strefę kieruj się trzema zasadami Strefa przykasowa

23

24 KONIEC


Pobierz ppt "STREFAKAS STREFA KAS Zadowolony Klient to zysk dla firmy."

Podobne prezentacje


Reklamy Google