Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

FOTA S.A. Warszawa, 04 czerwca 2007. Profil Grupy Czołowy dystrybutor części zamiennych do samochodów osobowych i ciężarowych – 10% polskiego rynku Największa.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "FOTA S.A. Warszawa, 04 czerwca 2007. Profil Grupy Czołowy dystrybutor części zamiennych do samochodów osobowych i ciężarowych – 10% polskiego rynku Największa."— Zapis prezentacji:

1 FOTA S.A. Warszawa, 04 czerwca 2007

2 Profil Grupy Czołowy dystrybutor części zamiennych do samochodów osobowych i ciężarowych – 10% polskiego rynku Największa w Polsce sieć dystrybucji - Centrum Logistyczne w Łodzi, 96 oddziałów (w tym 8 magazynów regionalnych) Kompleksowa oferta – 170 tys. części zamiennych od ponad 200 dostawców Rosnąca sprzedaż produktów własnej marki KAGER Największa w Polsce sieć niezależnych warsztatów Leader Service i Leader Service Truck Umacnianie pozycji rynkowej poprzez wzrost organiczny oraz przejęcia (AUTOPRIMA, EXPOM- Kwidzyn) Ekspansja rynkowa na Ukrainie oraz pozyskanie nowych rynków Europy Środkowo – Wschodniej (Węgry, Czechy) w ramach projektu Fota International

3 Historia Grupy Powstanie warsztatu – naprawa samochodów marki Ford Sieć Leader Service i Centrum Logistyczne Leader Service Truck Powstanie marki KAGER Fota International Uruchomienie sprzedaży on-line Pierwsze filie Powstanie PH Fota – dystrybucja części samochodowych Ponad 30 lat doświadczenia na rynku Fota na giełdzie Nowy Prezes Zarządu Bohdana Stankiewicz Przejęcie czeskiej Spółki AUTOPRIMY oraz Spółki EXPOM Kwidzyn

4 GRUPA FOTA FOTA S.A. FOTA Czechy AUTOPRIMA 80 % FOTA WęgryFOTA Ukraina 100% 70% Trzy spółki zależne FOTA S.A. – zarządzanie grupą kapitałową oraz prowadzenie działalności operacyjnej na polskim rynku FOTA Ukraina – 70% FOTA, 30% lokalny partner handlowy Działalność za granicą (ekspansja w regionie Europy Środkowo – Wschodniej) Cel strategiczny: umocnienie pozycji na rynku krajowym oraz osiągnięcie pozycji znaczącego dystrybutora w regionie 30 kwietnia 2007 została podpisana przedwstępna umowa kupna Spółki Autoprima, działającej w Czechach i na Słowacji.

5 Konsolidacja rynku dystrybutorów Przejęcie 80% udziałów w czeskiej spółki AUTOPRIMA Czołowy dystrybutor działający na rynku czeskim i słowackim – 38 filii Roczne przychody (2006) na poziomie 54,6 mln zł – dodatnia rentowność netto W przyszłym roku planowane połączenie z FOTA Czechy Opcja nabycia pozostałych udziałów do końca 2010 r. Planowane zamknięcie transakcji nastąpi w czerwcu

6 Konsolidacja rynku dystrybutorów Przejęcie większościowego pakietu spółki EXPOM- Kwidzyn Wartość transakcji – 4,4 mln zł za 73,4% udziałów Ostateczna umowa zostanie podpisana po zakończeniu badania spółki Czołowy polski producent nowych rozruszników i alternatorów Regeneracja rozruszników i alternatorów do samochodów 15-proc. udział w rynku Około 600 stałych klientów z polski i zagranicy W 2006 r.: 15,5 mln zł przychodów i około 150 tys. zysku netto Zatrudnienie – 145 osób

7 Wzrost skali działalności Dynamiczny historyczny i prognozowany wzrost przychodów ze sprzedaży –przeciętny roczny wzrost przychodów ze sprzedaży (CAGR) na przestrzeni ostatnich 10 lat na poziomie 35,1% –prognozowany wzrost przychodów ze sprzedaży w latach : 40,2% (CAGR) Rozbudowa sieci dystrybucji – r.: 26 nowych oddziałów –2004 r.: 35 nowych oddziałów –2005 r.: 26 nowych oddziałów Nowe rynki działalności – Ukraina, Czechy, Węgry….. w planach kolejne CAGR = 35,1% Wzrost przychodów ze sprzedaży *1995 – 2001, P.H. Fota (poprzednik FOTA) **2002 – 2004, FOTA ***2005, Grupa FOTA ****2006, Grupa FOTA *****2007, Grupa FOTA, prognozy

8 Sieć dystrybucji Najbardziej rozbudowana sieć dystrybucji w Polsce Nowoczesne centrum logistyczne w Łodzi –dogodne położenie w centrum Polski –20 tys. m² powierzchni –najnowsze rozwiązania techniczne, kody kreskowe –dostawy 6 x w tygodniu w trybie nocnym –ponad 200 m³ produktów wysyłanych każdego dnia –8 magazynów regionalnych, 3 magazyny za granicą 96 oddziałów, docelowo: ok. 100 oddziałów w Polsce Zaawansowany, efektywny system informatyczny Sieć dystrybucji Gdynia Łódź miasta, w których znajdują się oddziały prowadzące sprzedaż do samochodów ciężarowych

9 Dostawcy i odbiorcy Szeroka baza klientów –około stałych odbiorców –w 2006 r. udział żadnego z odbiorców Spółki nie przekroczył 1% przychodów ze sprzedaży Koncentracja na kliencie ostatecznym Obsługa on- line Bliskie relacje, zindywidualizowane podejście do klienta, różnorodne, efektywne programy wsparcia stałych klientów Współpraca z wiodącymi producentami części oryginalnych oraz producentami części o tzw. porównywalnej jakości Zdywersyfikowana baza dostawców –ponad 200 dostawców –w 2006 r. udział największego dostawcy nie przekraczał 7% KlienciDostawcy Struktura odbiorcówKluczowi dostawcy

10 Rozwój własnych marek Największa w Polsce sieć niezależnych warsztatów samochodowych Samochody osobowe Blisko 500 warsztatów Sieć niezależnych warsztatów samochodowych obsługujących floty samochodów ciężarowych 47 warsztatów Części samochodowe o jakości porównywalnej z jakością części produkowanych na pierwsze wyposażenie 22 tys. produktów 49 linii produktów Wiodąca marka spółek FOTA International Akademia Techniczna FOTA S.A. Szkolenia dla mechaników w ramach programu Leader Service Szkolenia marketingowe w zakresie obsługi klienta Zespół sal konferencyjnych, wzorcowy warsztat Leader Service, najnowocześniejsze wyposażenie, zaplecze hotelowe

11 KAGER Własna marka części zamiennych, jednolicie skatalogowana oferta produktów o wysokiej jakości w przystępnej cenie Na rynku od 2003 roku Wygodny i czytelny system katalogów drukowanych i elektronicznych Części samochodowe wytwarzane przez renomowanych producentów (Bosch, Goodyear) Konsekwentne umacnianie pozycji marki –prestiżowe targi Equip Auto 2005 w Paryżu –targi Auto Mechanika we Frankfucie, wrzesień 2006 –obecność w najbardziej prestiżowym katalogu części zamiennych TecDoc Wyższa marża na sprzedaży (KAGER: 33%, pozostałe części: 24%) Udział w sprzedaży Marka KAGER jest obecna w krajach: Czechy, Węgry, Ukraina, Bułgaria, Rumunia, Litwa, Estonia, Wielka Brytania, Kazachstan, Kirgistan, Azerbejdżan

12 Rynek dystrybucji części zamiennych Przeciętne tempo wzrostu na przestrzeni ostatnich lat: 5-10% Znaczne rozdrobnienie rynku –Polska: kilkanaście podmiotów kontroluje ok. 50% rynku Spadek sprzedaży nowych samochodów, wzrost importu samochodów używanych Szacowana wielkość poszczególnych rynków (2006) Procent rynku kontrolowany przez pięciu największych dystrybutorów części samochodowych (2006) Struktura rynku (2006) Źródło: Spółka Źródło: szacunki Spółki * uwzględniając grupy zakupowe

13 Rynek dystrybucji części zamiennych – potencjał wzrostu Niski poziom nasycenia rynku samochodowego Postępująca konsolidacja (wg Spółki docelowo 3-4 główni gracze koncentrujący 50% rynku w Polsce) Liberalizacja polskiego rynku części samochodowych związana z przystąpieniem Polski do UE –możliwość używania do obsługi i napraw w okresie gwarancji części o jakości porównywalnej z oryginałem –zniesienie ograniczeń w produkcji widocznych części zamiennych przez niezależnych producentów (tzw. klauzula napraw) Znaczący wzrost importu samochodów używanych związany z wstąpieniem Polski do UE Rozwój sprzedaży na rynki zagraniczne – znaczący udział sprzedaży eksportowej w przychodach Inter Cars (ok. 20%) i JC Auto (ok. 40%) Potencjał demograficzny i ekonomiczny Ukrainy Przewidywane utrzymanie dotychczasowej dynamiki wzrostu rynku Samochody osobowe na 1000 mieszkańców (2004) Pozostałe pojazdy użytkowe na 1000 mieszkańców (2004) Źródło: European Motor Vehicle Parc 2004, szacunki ING

14 Pozycja rynkowa –obecna i planowana Duże rozdrobnienie – kilkanaście podmiotów kontroluje około 50% rynku Główni konkurenci –Polska: Inter Cars, AD Polska, JC Auto, Grupauto –Ukraina: ESO, Valmi, Elit, Inter Cars –Węgry: Bardi, Unix Trade, Lang, Meteor –Czechy: Elit, Auto Stangl, Auto Kelly, Meteor –dystrybutorzy lokalni i niszowi Szacowany obecny udział Spółki: –Polska: około 10% –Ukraina: około 2% Docelowy udział Spółki (2009 r.): –Polska: 15-20% –Ukraina: 4-6% –Węgry: 3 -5 % –Czechy: 10 % (Autoprima) Szacowane udziały rynkowe (2006) Wielkość przychodów (2006) Źródło: MotoFocus, dane spółek Źródło: MotoFocus, udział rynkowy dla samochodów osobowych

15 Strategia Aktywna konsolidacja dystrybutorów części zamiennych Umocnienie pozycji na rynku krajowym Ekspansja w regionie Europy Środkowo-Wschodniej Umacnianie i rozwój marki KAGER Rozbudowa sieci Leader Service i Leader Service Truck Wysoka efektywność prowadzonej działalności Optymalizacja potencjału logistycznego KAGER jako wiodący produkt spółek FOTA International

16 Wybrane dane finansowe

17 Dynamicznie rosnąca sprzedaż Spółki… 30% Spółka utrzymuje dynamiczny wzrost sprzedaży, który był podobny jak przed rokiem (Q1 2006/Q wyniósł także 30%) Rosnąca sprzedaż samochodów zarówno nowych i używanych Wzrost gospodarczy sprzyja planom i ich realizacji Coraz szersza sieć dystrybucji

18 …i jeszcze szybciej Grupy Kapitałowej… Zarząd podtrzymuje prognozy przychodów: w tym roku sprzedaż Grupy wyniesie 634,8 mln zł 36% Dane skonsolidowane wg MSSF Znacząco wzrosła sprzedaż spółek zależnych za granicą podczas gdy koszty ich funkcjonowania pozostały na podobnym poziomie Udział własnej marki KAGER w sprzedaży FOTA w segmencie samochodów osobowych w I kwartale 2007 r. wyniósł: 19,2% - rok wcześniej było to 16,8% Znacząco wzrosła sprzedaż spółek zależnych za granicą podczas gdy koszty ich funkcjonowania pozostały na podobnym poziomie

19 Wyniki finansowe za I kwartał 2006 i I kwartał Wyniki skonsolidowane wg MSSF (w mln zł) I kwartał 2006I kwartał 2007 Zysk brutto ze sprzedaży22,3 28,5 Wzrost o 28% Zysk operacyjny2,5 3,3 Wzrost o 35% Zysk netto(0,3) 2,8 353% 52% Prognozy ,5 21,3 w mln zł Zysk operacyjny FOTA S.A. wzrósł o 19% do 4,4 mln zł

20 Podsumowanie Drugi największy dystrybutor części samochodowych w Polsce Aktywny konsolidator polskiego rynku dystrybucji części samochodowych Ekspansja na wybranych rynkach regionu Europy Środkowo – Wschodniej Stała dynamika przychodów ze sprzedaży zdecydowanie powyżej średniej rynkowej Sprzyjające uwarunkowania rynkowe wynikające z przystąpienia Polski do UE oraz ogólnych warunków makroekonomicznych na rynkach działalności Spółki

21 Dziękuję za uwagę - koniec prezentacji -


Pobierz ppt "FOTA S.A. Warszawa, 04 czerwca 2007. Profil Grupy Czołowy dystrybutor części zamiennych do samochodów osobowych i ciężarowych – 10% polskiego rynku Największa."

Podobne prezentacje


Reklamy Google